Spring naar bijdragen

Lichamelijke oefening verplicht .


Aanbevolen berichten

Quote:

Sporten is gezond, dus wat dat betreft. Hoe wil men het verplicthen? Gymnastieken tijdens de pauze?

Bij het begin van de werkdag verplicht,maar er is nu al groot protest en logisch,mensen komen om te werken wat ze al erg genoeg vinden,dus dit voorstel is bijvoorbaat al afgeblazen .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Bij het begin van de werkdag verplicht,maar er is nu al groot protest en logisch,mensen komen om te werken wat ze al erg genoeg vinden,dus dit voorstel is bijvoorbaat al afgeblazen .

rofl.gif Mensen vinden als het goed is hun werk toch wel enigszins leuk of iig doen ze het niet tegen hun zin. ( theoretisch zou dat normaal zijn, maar in de praktijk loopt het geregeld anders )

Ja, lang niet alle mensen gaan met zin naar hun werk. Het wordt immers een gewoonte, maar daardoor hoef je nog niet met absolute tegenzin naar je werk/school te gaan. Wel is het erg dat er veel mensen met echte tegenzin naar hun werk gaan. 50% in België heb ik wel eens gelezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het eigen verantwoordelijkheid zou zijn, dan zouden de leerlingen die WEL willen naar de les komen en de leerlingen die niet willen lekker wegblijven. Dat zou het niveau van het leskrijgen enorm omhoog brengen. Dan kan de leraar weer lesgeven in plaats van politieagentje spelen. Dus ja, ik vind dat eigen verantwoordelijkheid. Ik snap ook niks van ouders die al het huiswerk van hun kind willen weten. Eigen verantwoordelijkheid. Je wilt het of je wilt het niet. En als je het niet wilt, dan niet, blijf dan maar lekker weg want dan hoef je het niet voor de hele klas te verzieken.

Dus ja, het onderwijs ziet er dan inderdaad anders uit.

Maar ook beter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als het eigen verantwoordelijkheid zou zijn, dan zouden de leerlingen die WEL willen naar de les komen en de leerlingen die niet willen lekker wegblijven. Dat zou het niveau van het leskrijgen enorm omhoog brengen. Dan kan de leraar weer lesgeven in plaats van politieagentje spelen. Dus ja, ik vind dat eigen verantwoordelijkheid. Ik snap ook niks van ouders die al het huiswerk van hun kind willen weten. Eigen verantwoordelijkheid. Je wilt het of je wilt het niet. En als je het niet wilt, dan niet, blijf dan maar lekker weg want dan hoef je het niet voor de hele klas te verzieken.

Dus ja, het onderwijs ziet er dan inderdaad anders uit.

Maar ook beter.

Je moet toch toegeven Benedictus, dat op zijn tijd politieagentje spelen niets verkeerd mee is. widegrin.gif

Nu serieus. ( ja, ook dat kan knipoog_dicht.gif ) Iets verplichten heb ik zelf ook een gigantische hekel aan. Mensen moeten vrij zijn om te kiezen. En dus ook in lichamelijke oefening of sport. ( hoe je het ook wilt noemen en hoe gezond en leuk het ook is/kan zijn )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als het eigen verantwoordelijkheid zou zijn, dan zouden de leerlingen die WEL willen naar de les komen en de leerlingen die niet willen lekker wegblijven. Dat zou het niveau van het leskrijgen enorm omhoog brengen. Dan kan de leraar weer lesgeven in plaats van politieagentje spelen. Dus ja, ik vind dat eigen verantwoordelijkheid. Ik snap ook niks van ouders die al het huiswerk van hun kind willen weten. Eigen verantwoordelijkheid. Je wilt het of je wilt het niet. En als je het niet wilt, dan niet, blijf dan maar lekker weg want dan hoef je het niet voor de hele klas te verzieken.

En vervolgens lopen die leerlingen 6 jaar later snoeihard tegen hun eigen beperkingen aan, omdat ze op het VO de discipline niet hebben kunnen opbrengen om zich in te zetten voor dingen die ze niet leuk vonden. En het de school en je ouders kwalijk nemen dat ze hen geen schop onder hun reet hebben gegeven.

Ik geloof in eigen verantwoordelijkheid, maar ik geloof niet dat iedereen op hetzelfde moment dezelfde mate van verantwoordelijkheid aankan. Ouders en school hebben nu juist als taak kinderen en jongeren daarin te laten groeien en dat gebeurt niet door hen alles zelf maar uit te laten zoeken.

Overigens had ik een enorme hekel aan gym op school en had ik er ook best wat voor over gehad om er niet heen te hoeven. Ik weet alleen vrijwel zeker dat "lichamelijke oefening op het werk" niet bestaat uit een potje handbal of kastspringen. Waarschijnlijk gaat het voornamelijk om wat rek- en strekoefeningen om een slechte houding o.i.d. te voorkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik vermoed dat je geen kinderen hebt?

ze is er zelf een, ze doet Gymnasium en maakt zelfstandig al haar huiswerk en behaalt uitstekende cijfers. Een ijverige studente. En nee, we hebben nog geen kinderen, daar is ze ook een beetje jong voor enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ze is er zelf een, ze doet Gymnasium en maakt zelfstandig al haar huiswerk en behaalt uitstekende cijfers. Een ijverige studente. En nee, we hebben nog geen kinderen, daar is ze ook een beetje jong voor enzo.

Daar heb je er dus ook genoeg van.

Maar als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk: een leerling die geen zin had in school en als ik de mogelijkheid had om niet naar school te gaan, dan pakte ik die. Nu zat ik op een ontzettend strenge school, dus dit ging behoorlijk moeilijk.

Achteraf gezien ben ik hier heel blij mee omdat ik toch gewoon m'n diplomaatje binnen heb en die had ik niet gekregen als de leraren en afdelingsleider me niet kort hadden gehouden.

En van dat soort leerlingen heb je er ontzettend veel smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Daar heb je er dus ook genoeg van.

Maar als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk: een leerling die geen zin had in school en als ik de mogelijkheid had om niet naar school te gaan, dan pakte ik die. Nu zat ik op een ontzettend strenge school, dus dit ging behoorlijk moeilijk.

Achteraf gezien ben ik hier heel blij mee omdat ik toch gewoon m'n diplomaatje binnen heb en die had ik niet gekregen als de leraren en afdelingsleider me niet kort hadden gehouden.

En van dat soort leerlingen heb je er ontzettend veel
smile.gif

En ik maar denken dat jij de enige bent geweest. rofl.gifwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als het eigen verantwoordelijkheid zou zijn, dan zouden de leerlingen die WEL willen naar de les komen en de leerlingen die niet willen lekker wegblijven. Dat zou het niveau van het leskrijgen enorm omhoog brengen. Dan kan de leraar weer lesgeven in plaats van politieagentje spelen. Dus ja, ik vind dat eigen verantwoordelijkheid. Ik snap ook niks van ouders die al het huiswerk van hun kind willen weten. Eigen verantwoordelijkheid. Je wilt het of je wilt het niet. En als je het niet wilt, dan niet, blijf dan maar lekker weg want dan hoef je het niet voor de hele klas te verzieken.

Niet iedereen wil altijd lichamelijke oefeningen doen, niet iedereen wil algebra leren, niet iedereen wil duits leren, nederlandse grammatica enzovoort.. maar het punt met mensen onder de 20 is dat ze niet altijd de allerbeste beslissingen nemen, hun prefrontale cortex (vrij belangrijk bij denken aan de toekomst en belangrijke beslissingen) is nog niet uit ontwikkeld en het lijkt me logisch dat bepaalde zaken gewoonweg voor 'het eigen bestwil' is.. er zijn natuurlijk manieren waarop je mensen inspraak kunt geven, maar simpelweg 'geen lichamelijke oefening' is geen optie, net zoals 'geen wiskunde, nooit niet' of 'geen buitenlandse taal'.. zo zit een kenniseconomie niet in elkaar, en ook niet een samenleving die leunt op de kennis en lichamelijke gezondheid van elkaar..

Als ik zie dat er steeds minder tieners daadwerkelijk doen aan sport, in plaats daarvan meer zuipen; achter de computer zitten, tv kijken.. dan maar sport verplicht onderbrengen bij de lessen, op die manier weet je zeker dat het gebeurt.. en het gebeurt ook niet zonder reden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik snap ook niks van ouders die al het huiswerk van hun kind willen weten. Eigen verantwoordelijkheid. Je wilt het of je wilt het niet. En als je het niet wilt, dan niet, blijf dan maar lekker weg want dan hoef je het niet voor de hele klas te verzieken.

Sjaloom Benedictus17,

De reden dat je kinderen verplicht naar school moet sturen en mijns inziens dus ook verplichte gymlessen moet geven, is omdat kinderen bepaald niet echt goed zijn in het nemen van eigen verantwoordelijkheid. Dat moeten ze nog leren. Ook pubers ja. Pas na de jongvolwassenheid zijn je hersenen voldoende ontwikkeld om op de lange termijn te denken en de juiste beslissingen te nemen.

Je ziet ook dat scholen kinderen vooral zelfstandig willen laten leren, onderzoeken en kiezen, maar dat zulk onderwijs niet echt van de grond komt. Laat je kinderen geheel vrij om te doen wat ze willen doen op de middelbare school, dan wordt er misschien maar door enkele leerlingen actief gestudeerd volgens het ideaal van al die moderne onderwijsmethoden. Het gros voert gewoonweg niks uit. Hebben sturing nodig, van zowel school als de ouders.

Dus inderdaad: huiswerk controleren, ze achter de kont zitten, net zolang tot ze het uit zichzelf kunnen. En als dat goed gedaan wordt, dan hoeven bedrijven al niet eens idiote maatregelen te verzinnen als het hele personeel verplicht te laten sporten. Volwassen mensen moet je niet zulke verplichtingen opleggen; zij behoren beter te weten en zijn dus zelf verantwoordelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach als je gewoon betaalt krijgt knipoog_dicht.gif

En sommige mensen op het werk kunnen inderdaad wel wat meer beweging gebruiken, kijk wij studenten lopen van hot naar her met die treinen, dus voor ons maakt het niet uit.. die mensen zitten de hele dag heel hard te werken achter hun bureau dis.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sporten op het werk? Hell no.

Roken om de vergrijzing tegen te gaan daarentegen....

Overigens: ik heb een kantoorbaan en ik krijg genoeg beweging, dus ik vind verplicht sporten onzin, dat kun je prima zelf regelen als je dat wilt. Pak de fiets, laat de honden uit en je bent al klaar. Mogelijkheid tot sporten op het werk is wel een goed ding denk ik...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar waar stel je dan de grens?

Iedere volwassene dient in totaal minimaal 30 minuten middelzwaar lichamelijk actief te zijn op de meeste, bij voorkeur op alle, dagen van de week, zo luidt de Nederlandse Norm Gezond Bewegen. Middelzwaar staat gelijk aan bijvoorbeeld stevig wandelen of fietsen. Een groot deel van de Nederlanders voldoet niet aan dit advies en dat is een risico.

Niet mijn eigen idee maar volgens: link

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid