Spring naar bijdragen

Kankerpatient 3FM = grap


Aanbevolen berichten

Dit:

Quote:
Bellende kankerpatiënt doet Giel Beelen schrikken

AMSTERDAM - Giel Beelen kreeg vrijdagnacht in zijn radioprogramma Freaknacht een telefoontje van een jonge kankerpatiënt die meldde enkele uren later euthanasie te gaan plegen. De dj is er zeker van dat de 19-jarige Otto de waarheid sprak.

\"Zoiets kun je niet spelen\", aldus de dj. Aanvankelijk dachten Beelen en collega-dj Gerard Ekdom dat het om een grap ging, toen de jongen in de show aankondigde dat hij nog maar tien uur te leven had. \"Nog maar tien uur te leven? Laat me raden: je wilt Metallica horen\", zei Ekdom gekscherend. \"Hoe weet je dat je nog tien uur te leven hebt? Wordt het echt een euthanasiezaakje?\", voegde Beelen daaraan toe.

Toen Otto met gebroken stem vertelde over zijn slepende ziekte en zijn naderende dood, vielen de dj's even stil. Beelen heeft geen spijt van de wijze waarop hij en zijn collega de tiener aanvankelijk behandelden.

\"Helemaal niet. Je belt naar een entertainmentprogramma vol gekkigheid\", stelt de radiomaker. \"Ik ben wel blij dat ik hem heb teruggehaald in de uitzending, want Gerard wilde hem wegdrukken.\"

Viva La Vida

De terminaal zieke jongen belde met de dj's om het liedje 'Viva la vida' van de Britse band Coldplay aan te vragen. \"Eigenlijk kon dat niet, want we zitten in een week met muziek uit de jaren negentig\", zegt Beelen. \"Maar nood breekt wet.\" Na een gesprek van bijna acht minuten werd het nummer ingezet.

Beelen heeft na de uitzending geen contact meer gehad met Otto of diens familie. \"Als zij de behoefte voelen om met mij contact op te nemen, dan weten ze me te vinden\", stelt hij. \"Maar ik ga niet zelf als een ramptoerist contact zoeken.\"

Bleek een grap.

Wat vinden jullie daar nou van?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

zuchttt.. waarom hier nu weer zo lacherig en sarcastisch over doen? Ga maar naar fok voor dat.. Dit soort dingen zijn toch gewoon ziek, ik kan me daar echt kwaad over maken...

@Hester; hoe weet je dat het een leugen was? Kon het niet echt vinden op google.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

zuchttt.. waarom hier nu weer zo lacherig en sarcastisch over doen?

Omdat zuchten over de staat van onze beschaving enigzins afgezaagd begint te worden.

Quote:

Ga maar naar fok voor dat..

Ik doe het liever hier. Op Fok! zit je tussen de huilies die lopen te drammen over hoe ziek, fout en laag dit is.

Dat dit soort 'grappen' niet uit de lucht komen vallen en te verwachten zijn in onze samenleving komt bij hen en anderen niet op. Een cultuur waar het publiekelijk tonen van emoties en krokodillentranen en masse toegejuicht wordt en het hebben van schaamte als ridicuul, achterlijk en ouderwets wordt beschouwt zou niet verbaasd moeten zijn als iemand eens wat aandacht wil trekken met een dergelijke grap.

Oeps, nu zucht ik alsnog over de staat van onze beschaving.

Quote:

Dit soort dingen zijn toch gewoon ziek, ik kan me daar echt kwaad over maken...

Ik ook, maar dat kan ik over elke uitzending van Giel Beelen.

Typisch overigens dat deze grap als ziek wordt gezien, maar dat er van enige publieke verontwaardiging als hij zich laat pijpen in een uitzending geen sprake is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat eigenlijk het raarste is: er is helemaal geen bewijs dat het een grap is. Er is alleen maar geen bewijs dat het echt is. Ik vind het apart om te zien dat zo'n bericht, eigenlijk maar een gerucht, zich als een lopend vuurtje verspreidt. Iemand op Fok! begint te speculeren, en een halve dag later schrijven de Telegraaf en Spits over "de grap" en komt het op RTL.

Verder zijn het vooral de mensen die dit heel ziek vinden, die het bericht tot nieuws verheffen. Persoonlijk vind ik het een sneue actie, maar ziek? Er gebeuren wel ziekere dingen dan iemand voor de gek houden door te zeggen dat je euthanasie gaat plegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vraag me af of het wel een grap is... Daarvoor zou je toch eerst van de jongen zelf moeten horen dat het een grap is. Een nieuwsbericht onderbouwen met geruchten en gedachten is zwak, je baseert het dan op onderbuikgevoelens en niet op feiten. Wat je als medium kan doen is bij alle crematoria en begraafplaatsen controleren of er een jongen van 19 is langsgekomen die voor legale zelfdoding heeft gekozen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou oké, dan zal ik maar even meewerken aan de verdachtmakingen. puh2.gif

Item RTL Boulevard

De aanwijzingen zijn:

-De jongen zei dat er een advertentie in de krant was geplaatst en dat daar heel veel ingezonden reacties op waren gekomen. Niemand is ook maar één berichtje tegengekomen dat in aanmerking zou kunnen komen.

-De jongen zei dat de hele kamer vol zat met vrienden, maar er was niets te horen. Geen kraakje, geen kuchje, niets.

-De "verdachte", C., heeft al vaker dit soort dingen gedaan. Zie o.a. dit filmpje: 'Python-slachtoffer' belt de Efteling

-Op de site van C. staat een filmpje waarin hij het lied speelt dat hij aangevraagd had bij Giel Beelen.

-De vader van C. bevestigt dat dit inderdaad zijn zoon kan zijn geweest.

-Je pleegt geen euthanasie onder het genot van een biertje als je er na 4 jaar "geen zin meer in hebt" (wat hij aan de telefoon beweerde), aangezien de arts moet bevestigen dat er sprake is van ondraaglijk en uitzichtloos lijden.

Maar als het echt zou zijn, is deze ophef natuurlijk best l*llig widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Omdat zuchten over de staat van onze beschaving enigzins afgezaagd begint te worden.

Grappig.. ik vond juist dat sarcasme enigszins afgezaagd worden.

Quote:

Dat dit soort 'grappen' niet uit de lucht komen vallen en te verwachten zijn in onze samenleving komt bij hen en anderen niet op. Een cultuur waar het publiekelijk tonen van emoties en krokodillentranen en masse toegejuicht wordt en het hebben van schaamte als ridicuul, achterlijk en ouderwets wordt beschouwt zou niet verbaasd moeten zijn als iemand eens wat aandacht wil trekken met een dergelijke grap.

Oeps, nu zucht ik alsnog over de staat van onze beschaving.

Het ontbreekt idd veel mensen aan schaamte in deze samenleving, maar dan denk ik eigenlijk meer aan andere dingen.. Hoezo wordt het publiekelijk tonen van emoties in onze cultuur toegejuicht? Ik vind het wel meevallen, zeker als je het vergijkt met Amerika en de wat warmere landen waar het vooral voor vrouwen heel normaal is om gewoon te huilen op straat.


Samengevoegd:

Quote:

Wat eigenlijk het raarste is: er is helemaal geen bewijs dat het een grap is. Er is alleen maar geen bewijs dat het echt is. Ik vind het apart om te zien dat zo'n bericht, eigenlijk maar een gerucht, zich als een lopend vuurtje verspreidt. Iemand op Fok! begint te speculeren, en een halve dag later schrijven de Telegraaf en Spits over "de grap" en komt het op RTL.

Verder zijn het vooral de mensen die dit heel ziek vinden, die het bericht tot nieuws verheffen. Persoonlijk vind ik het een sneue actie, maar ziek? Er gebeuren wel ziekere dingen dan iemand voor de gek houden door te zeggen dat je euthanasie gaat plegen.

Als je zo'n hele act opvoert dan is er wel iets met je aan de hand denk ik. En natuurlijk gebeuren er ook nog wel ziekere dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Grappig.. ik vond juist dat sarcasme enigszins afgezaagd worden.

Ah.

[...]

Quote:

Het ontbreekt idd veel mensen aan schaamte in deze samenleving, maar dan denk ik eigenlijk meer aan andere dingen..

Het gaat ook om veel zaken.

Quote:

Hoezo wordt het publiekelijk tonen van emoties in onze cultuur toegejuicht?

Kijk eens in een televisiegids. Een dozijn aan programma's waarin mensen camera's in hun leven, of een deel daarvan, om hun emoties en privéleven te tonen aan de hele wereld (dat deel dat kijkt iig.).

Kijk eens (om een voorbeeld uit de christelijke wereld te nemen) naar hoe populair persoonlijke bekeringservaringen zijn in evangelische kringen, dat is ook een hoop zelfgerichte emotiespektakel.

Quote:

Ik vind het wel meevallen, zeker als je het vergijkt met Amerika

Daar is het nog erger ja.

Quote:

en de wat warmere landen waar het vooral voor vrouwen heel normaal is om gewoon te huilen op straat.

Dat weet ik niet, ik kom nooit in warme landen.

Quote:

Als je zo'n hele act opvoert dan is er wel iets met je aan de hand denk ik.

Dronken of een weddenschap waarschijnlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of het een grap is, moeten we dus nog maar zien.

En van WIE de grap dan zou zijn, moeten we ook nog zien.

Is die van de beller alleen, of wisten Giel en Gerard er ook van?

Want de beller blijft tot op heden stil (als het géén grap was zal dat i.i.g. zo blijven widegrin.gifnosmile.gif ), maar Giel en Gerard hebben het in de uitzending uiteindelijk toch serieus genomen, en houden die mening vol...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou oké, dan zal ik maar even meewerken aan de verdachtmakingen.
puh2.gif

De aanwijzingen zijn:

-De jongen zei dat er een advertentie in de krant was geplaatst en dat daar heel veel ingezonden reacties op waren gekomen. Niemand is ook maar één berichtje tegengekomen dat in aanmerking zou kunnen komen.

-De jongen zei dat de hele kamer vol zat met vrienden, maar er was niets te horen. Geen kraakje, geen kuchje, niets.

-De "verdachte", C., heeft al vaker dit soort dingen gedaan. Zie o.a. dit filmpje:

-Op de site van C. staat een filmpje waarin hij het lied speelt dat hij aangevraagd had bij Giel Beelen.

-De vader van C. bevestigt dat dit inderdaad zijn zoon kan zijn geweest.

-Je pleegt geen euthanasie onder het genot van een biertje als je er na 4 jaar "geen zin meer in hebt" (wat hij aan de telefoon beweerde), aangezien de arts moet bevestigen dat er sprake is van ondraaglijk en uitzichtloos lijden.

Maar als het echt zou zijn, is deze ophef natuurlijk best l*llig
widegrin.gif

Die 'C' is ook al opgespoort en claimt bij hoog en laag het niet te zijn. Berichten zijn te vinden op de nieuwsites.

Zou zou toch wel héél erg pijnlijk zijn als die Otto echt is overleden... bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid