Spring naar bijdragen

Jouw huiswerk van vandaag :)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Er moet morgen een projectverslag in en ik kreeg de "definitieve" versie daarnet onder ogen en het is wel zo'n ongelofelijk baggerding. Zelfs het lettertype gelijktrekken is niet gelukt, een inhoudsopgave is veel te moeilijk om het over de inhoud maar niet te hebben.

Verder moet ik mijn artikel herschrijven (dat gaat niet vandaag gebeuren) en zorgen dat ik mijn PGO taken bijwerk (gaat ook vandaag niet lukken)

* zoveel vragen nu nog antwoorden vindt samenwerken stom
boosrood.gif

muur.gifmuur.gifmuur.gifmuur.gifmuur.gifmuur.gifmuur.gifmuur.gif

Ik heb een heel groot gedeelte van wat er nog gedaan moest worden zelf op mijn schouders genomen ook al is het niet mijn taak. Nu zie ik zijn gedeelte en het is zo verschrikkelijk slecht. Hij heeft niets opgezocht, alleen maar wat dingetjes ingevuld wat dus vooral betekent anonymus en z.j. (zonder jaar). Nu heb ik twee mogelijkheden, hem zeggen dat het niet goed is of het zelf doen. Als ik het hem laat doen, komt het volgens mij nooit goed, maar als ik het moet doen, moet ik dat voortaan altijd en eerlijk gezegd vind ik mijn aandeel wel groot genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wij zijn maar met zijn vijfen, het is handig als ik hem te vriend houdt.

Hij zorgt alleen voor extra werk lees ik net. Ik zou hem er toch direct op aanespreken. Dat doe ik nu iedere week (mits noodzakelijk, gewoon agendapunt 'samenwerking'), alle docenten die ook maar enigzins iets met mijn project te maken hebben weten dat twee studenten niet genoeg uren kunnen besteden en ik ben al een aantal keren bij de onderwijsmanager geweest. Actie ondernemen lijkt me de enige optie, dan heb jij straks een poot om op te staan.

Oh en je urenverantwoording goed bijhouden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja leuk hè, groepswerk. Ik krijg er ook een punthoofd van en helaas ben ik ook meestal degene die de kar trekt, achter mensen aan moet gaan mailen, alles voorkauwen, de powerpoints maken etc. Wat er denk ik ook wel mee te maken heeft dat ik alles 'my way' wil zien en veel te bang ben dat een ander mijn cijfer omlaag haalt. Als ik iets alleen moet doen heb ik ook alleen aan mezelf verantwoording af te leggen en daar hou ik wel van.

Komende woensdag moet ik met twee anderen een referaat van een half uur houden over vertaalwetenschap, met als thema religieuze teksten. Ik vermoed dat het wel gaat lukken, maar reken maar dat ik weer het meeste werk doe. Daar kan ik van gaan balen, maar zo hou ik ook tegelijk de grootste vinger in de pap. Maar groepswerk, driewerf BAH!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja leuk hè, groepswerk. Ik krijg er ook een punthoofd van en helaas ben ik ook meestal degene die de kar trekt, achter mensen aan moet gaan mailen, alles voorkauwen, de powerpoints maken etc.

Daar heb je zelf wel een deel invloed in. Ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid, dat is de jouwe niet allemaal. Je maakt met z'n allen afspraken en daar houden jullie je vervolgens met z'n allen aan. Het is jou taak niet om ze aan die verantwoordelijkheid te helpen te herinneren.

Quote:

Wat er denk ik ook wel mee te maken heeft dat ik alles 'my way' wil zien en veel te bang ben dat een ander mijn cijfer omlaag haalt.

En dan is het je eigen schuld. Ik heb ookw el eens groepswerk moeten doen. Als er dergelijke "controle freaks" (puh2.gif) bij mij in de groep zaten die alles wilden bepalen, dan had ik zelf ook de instelling dat zo'n persoon niks te klagen had als die dan ook het meeste werk deed.

Zou zo'n persoon het werk eerlijker verdeeld zien, dan moest die persoon de anderen ook maar meer inspraak en verantwoordelijkheid durven te geven. Want het is immers groepswerk, da doe je samen.

Quote:

Als ik iets alleen moet doen heb ik ook alleen aan mezelf verantwoording af te leggen en daar hou ik wel van.

Ik ook. yes.gif

Quote:

Ik vermoed dat het wel gaat lukken, maar reken maar dat ik weer het meeste werk doe. Daar kan ik van gaan balen, maar zo hou ik ook tegelijk de grootste vinger in de pap. Maar groepswerk, driewerf BAH!

Doe je helemaal zelf. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet helemaal. Als er een referaat aan zit te komen en geen enkel ander groepslid geeft een teken van leven, draagt ideeën aan of noemt eens een nuttige bron, ja dan ga ik even aan de bel trekken. En als je dan 'vacant expressions' krijgt en men niet weet hoe het een en ander aan te pakken, dan maak ik een opzet. Als daar dan weer geen feedback over komt, na herhaaldelijk verzoek daarom, dan kies ik de weg maar. En als makke schaapjes zegt men 'ja'. Is het dan gek dat ik de kar wil/moet trekken om een goed cijfer te halen? Misschien maak ik het die anderen dan wel te makkelijk, maar ik ga ook niet tot een dag van tevoren wachten en dan erachter komen, 'o, we hebben morgen een referaat en niemand heeft iets gedaan/ieder heeft z'n eigen ding gedaan en niks met de ander besproken'. Ik zit nu bij een nieuwe opleiding, dus met nieuwe groepsgenoten en had gehoopt dat er nu wat meer peper in verschillende r*ten zou zitten, maar het valt weer vies tegen. En dat mensen dan gaan zeggen 'o ik vind het zo eng om te presenteren, straks vergeet ik de helft'. Okee, ik vind het ook spannend, maar je doet een Master! Dan kun je toch wel een referaatje geven!

Laat maar, ben gefrustreerd. Ik ga wel weer braaf aan m'n powerpoint.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar als je juist achter die mensen aanzit, krijgen die dna ook juist niet het idee van "Ach, ik hoor wel weer van die SilverUnicorn".

Je zou het als een taak kunnen zien, een verantwoordelijkheid van iemand om het na te checken. En dat als taak dus ook de werklast eerlijk verdelen. Iemand doet dat, dus een ander doet weer iets anders, zodat het werk wel eerlijk verdeeld is.

En als dat zo afgesproken is, dan is het ook makkelijk na te gaan wie welke verantwoordelijkheid niet genomen heeft en dan kun je je ook niet verschuilen achter 'ik wist het niet' of 'ik wist niet hoe'. Als dat zo is, had je maar zelf onderzoek erna moeten doen of moeten gaan informeren. Is het niet voor elkaar? Jammer dan. Dan laat je die persoon hangen, ipv zijn/haar werk je te nemen. Denk dat iemand dan opeens een stuk actiever mee doet... Heeft die persoon na waarschuwingen nog steeds de presentatie niet op orde, dan is er vast wel een oplossing voor die anders is dan dat jij het werk doet en die persoon wel de punten krijgt.

En over referaat en presenteren: Ik ken je studie niet. Maar bij mijn studie gaan ze er iig al vanuit dat mensen na de eerste jaars ACVA cursus zelfstandig mondeling kunnen presenteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt gelijk. Ik maak het mezelf ook moeilijk, maar misschien zit daar een stukje faalangst achter. Ik wil gewoon geen slecht cijfer halen en hoe meer factoren (groepsgenoten in dit geval) een risico vormen, hoe gestresster ik ervan word. Maar ik denk dat het wel goed gaat komen, is tot nu toe altijd gelukt. Ik heb de groepsgenoot die het presenteren niet zo ziet zitten vandaag nog even moed ingesproken, dus hopelijk gaat het met hem ook lukken.

Ik studeer Vertalen, een Master die je kunt kiezen na een algemene taalstudie. En tijdens de voorafgaande Bachelor is ook al voor bijna elk vak wel gepresenteerd. Ik was vroeger als de dood voor presentaties, maar ik ben er overheen gegroeid. Dus ik snap die jongen wel, het is spannend, maar hij heeft het absoluut vaker moeten doen. Dus het is uiteindelijk geen excuus. Bij ons gaan ze er ook vanuit dat je kunt presenteren, zelfs zonder cursus vooraf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik herken me wel in SilverUnicorn. Graag dingen op mijn manier doen, maar wel willen luisteren naar feedback. En van die ene bewuste persoon kwam die feedback niet. Dan beslissen we zonder hem (okee, ik die ander duurde ook wat langer voor hij in actie kwam.)

Je bespreekt elke vergadering de projectvoortgang. Wat dus vooral betekent waarom heb je dat niet gedaan en wanneer was je van plan het wel te doen. Vage antwoorden, dan help je hem herinneren halverwege de week. Je vraagt het de volgende vergadering weer. En er is nog steeds niets gebeurd.

Dan krijg je 0,5 uur voor de deadline die we onszelf hadden gesteld zodat we ook nog kunnen printen enzo, zijn gedeelte. En dat is dan zo ongelofelijk slecht en niet compleet. En dan heb je dus nog 24 uur totdat het compleet af is. Dan heb je niet heel veel keuze meer dan het allemaal zelf doen.

Maar onze docent kan zien wanneer we welk gedeelte hebben ingeleverd, hij weet wat ik elke vergadering heb gezegd en er staat nog het een en ander op het SoCoVformulier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid