Spring naar bijdragen

bioresonantie


Aanbevolen berichten

Het feit dat jij associaties krijgt met begrippen uit oosterse geneeskunst, betekent niet meteen dat er ook eeb verband mest oosterse geneeskunst bestaat!

Quote:

[...]

Nee, onze zwarte mathemaat heeft de vervelende neiging zowel consistent, logisch als consequent te zijn.[...]

Teveel eer, teveel eer big-smile.gif


Samengevoegd:

Als je kanker hebt, is bestralen overigens ook occult. Maakt (deels) gebruik van elektromagnetische straling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Het feit dat jij associaties krijgt met begrippen uit oosterse geneeskunst, betekent niet meteen dat er ook eeb verband mest oosterse geneeskunst bestaat!

[...]

Teveel eer, teveel eer
big-smile.gif

Nou wil ik ook niet gelijk het hele verhaaltje op mijzelf betrekken, ik vertel alleen dat er andere mensen zijn die dat wel hebben. Waarom gaat iedereen er toch altijd vanuit dat als ik iets type ik het uitsluitend over mijzelf heb... nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bioresonantie is kul als je het mij vraagt. Ik denk dat veel tussen de oren zit en ook daar genezen kan worden, kan je wel aan een apparaat gaan hangen, maar word je ook niet wijzer van.

Waarom zou het per definitie occult zijn als God er in de Bijbel niets over zegt? Wat is dan nog meer occult volgens jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bioresonantie is kul als je het mij vraagt. Ik denk dat veel tussen de oren zit en ook daar genezen kan worden, kan je wel aan een apparaat gaan hangen, maar word je ook niet wijzer van.

Waarom zou het per definitie occult zijn als God er in de Bijbel niets over zegt? Wat is dan nog meer occult volgens jou?

Nee, ze zegt juist dat als het niet in de Bijbel occult genoemd wordt, het niet occult is smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Voor wichelroede zie: 2 Koningen 17:17 Voorts hadden zij hun zonen en dochters door het vuur doen gaan, waarzeggerij en wichelarij gepleegd en zich verkocht om te doen wat kwaad is in de ogen des HEREN en Hem daardoor te krenken.


Samengevoegd:

Maar bioresonantie heeft niets met wichelarij te maken.

Of het betrouwbaar is betwijfel ik.

Zie daarvoor ook wikipedia: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Jacquelien: Na alle grappen en grollen zal ik proberen uit te leggen hoe ik er tegenaan kijk.

Ik denk dat het geen kwaad kan in de zin dat het niet minder onchristelijk zal zijn dan de huisarts. Daarbij adviseer ik je eens te zoeken in Duitsland naar dit onderwerp, daar zijn er veel meer studies over gedaan.

Heel plat gezegd meet een apparaat, via trillingen, hoe je organen reageren. Wanneer die dezelfde trilling heeft als het apparaat heeft bij een gezond orgaan, is het goed en wordt dat aangegeven.

Wanneer er nu een ongelijke trilling is, dus wanneer het niet goed gaat of afwijkingen zijn, wordt dit ook aangegeven.

In een glazen buisje zitten stoffen/ weefseldeeltjes die refereren aan ziektenkiemen, bacterieen enz.

Wanneer je lever bijvoorbeeld niet goed reageerd, worden de mogelijke bacterieen en ziektenkiemers getest. Het apparaat meet het glazenbuisje en daarna je lichaam. Als er een match is, heb je dus die bacterie of ziektekiem.

Dit is wel een hele simpele uitleg, maar daar komt het m.i. op neer.

Je andere vraagstelling over of iets occult is, is naar mijn idee meer een "hype" onder christenen dan dat het op enige onderbouwing is berust (dat is mijn mening dan). Ik ontken occulte zaken niet, maar denk dat we een beetje te snel/ makkelijk roepen dat iets occult is.

Misschien doe je er goed aan het eens aan een dominee/ theoloog te vragen wat "occult" nu precies inhoud. (ik heb er ooit een preek over gehad maar ik kan me dat niet helemaal herinneren). Het kwam er volgens mij op neer dat occult te maken heeft met geheimen en in het verborgenen.

@ de rest: misschien kunnen we wat serieuser ingaan op een serieuse vraag van iemand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ Jacquelien: Na alle grappen en grollen [...]

@ de rest: misschien kunnen we wat serieuser ingaan op een serieuse vraag van iemand.

Mijn reacties waren serieus. Ik vind het serieus verstandig om een beetje serieus op te houden alles wat je niet begrijpt occult te noemen. Ik vind de reacties van TBM dan ook zeer to the point, en hoewel de toon luchtig was, waren zo alle reacties volgens mij behoorlijk relevant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dank je wel Diana voor je uitleg.

En ik heb nooit gezegd dat ik bioresonantie occult vindt, ik wil alleen voordat ik ook maar iets doe met bioresonantie eerst weten wat het precies is en of ik het kan verantwoorden.

En je kan pas een beoordeling geven als je er genoeg vanaf weet.

En dat roept dus de vraag op of je van alles wat je doet eerst onderzoekt of het occult is. Het ontbijt dat je vandaag at, heb je dat onerzocht op occulte invloeden?

Misschien is het goed voor jezelf eens te overwegen of al dat zoeken naar occultisme in zichzelf niet een vorm van magisch denken is, en in die zin occult.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

toch weet ik zeker dat ik het ergens heb gelezen zodra ik weet waar het is dat kom ik er op terug.

Oh, als je ook maar een beetje op internet zoekt dan zullen er vást sites zijn waar dit occult wordt genoemd. Net als alle zaken die TBM opnoemt. Sommige mensen/groeperingen doen dat graag: iets occult noemen. Over bepaalde films zijn al hele boeken geschreven, zelfs als de schrijver van die films christelijk was.

Maarre... Ik neem aan dat je ook nooit naar een (seculiere) huisarts gaat? De meeste huisartsen doen namelijk niet aan gebedsgenezing en zijn dus per definitie occult!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik snap de verwarring wel, het is een alternatieve geneeswijze. Maar niet alle alternatieve geneesmethoden zijn occulte geneesmethoden.

Alternatief betekent meer dat het een methode is waarvan niet wetenschappelijk is aangetoond dat het werkt. Alternatief is niet een ander woord voor occult.

In tegendeel, wetenschap is occult!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook voor deze kwaaltjes dame, is bij je zelf te raden gaan niet zwelgen in je kwaaltjes en is naar een goede geneesheer gaan,die jou is onderhanden gaat nemen met een goed gesprek en weg zijn de zogenaamde kwaaltjes.

Mensen die allerlei kwakzalvers aflopen mankeren over het algemeen niets,In gebeelde ziekte die er niet zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En ik heb nooit gezegd dat ik bioresonantie occult vindt, ik wil alleen voordat ik ook maar iets doe met bioresonantie eerst weten wat het precies is en of ik het kan verantwoorden.En je kan pas een beoordeling geven als je er genoeg vanaf weet.

Wanneer vind jij iets occult?

Over de methode zelf is genoeg te lezen op internet. Er staat niet in de bijbel dat zoiets als bioresonantie verkeerd is. Ik ben bang dat je zelf een mening zult moeten vormen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat ik dat ook moet doen een eigen mening vormen.

toen ik deze vraag stelde was ik alleen benieuwd hoe andere christenen hier over dachten, ik was n.l. in de veronderstelling dat dit een christelijke site zat.

Maar als ik dan de reakties lees van Sacerdos dan is het respect voor elkaar ver te zoeken.

Ik wil degenen die wel een serieuse reactie hebben gegeven bedanken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het idiote van Sacerdosje is dat hij het wel goed meent. Hij vindt bioresonantie kwakzalverij en hij is van mening dat menig kwaal zijn oorsprong vindt in de geest en dat het bezoeken van een regulier arts de voorkeur verdient en dat een goed gesprek ook kan helpen bij het overwinnen van kwaaltjes.

Hij weet het alleen altijd zo "heerlijk" bot en kort door de bocht te formuleren puh2.gif

Bioresonantie is niet zozeer occult als wel wetenschappelijk onbewezen. Maar er is niets mis mee om het te proberen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat ik dat ook moet doen een eigen mening vormen.

toen ik deze vraag stelde was ik alleen benieuwd hoe andere christenen hier over dachten, ik was n.l. in de veronderstelling dat dit een christelijke site zat.

Maar als ik dan de reakties lees van Sacerdos dan is het respect voor elkaar ver te zoeken.

Ik wil degenen die wel een serieuse reactie hebben gegeven bedanken.

Als je je bijbel leest zie je toch echt Jezus zelf in de stijl van Sacerdos tekeergaan tegen zijn aanhoorders hoor. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat ik dat ook moet doen een eigen mening vormen.

toen ik deze vraag stelde was ik alleen benieuwd hoe andere christenen hier over dachten, ik was n.l. in de veronderstelling dat dit een christelijke site zat.

Maar als ik dan de reakties lees van Sacerdos dan is het respect voor elkaar ver te zoeken.

Ik wil degenen die wel een serieuse reactie hebben gegeven bedanken.

Hoeveel respect heb jij voor sacerdos?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid