Spring naar bijdragen

Thema seksuele identiteit bethel


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Lieve bartus, LEES nou ff het hele topic. De irritatie die jij nu voelt is terecht. Maar het is maar een druppeltje naast de oceaan van ellende die homo's wordt aangedaan, en die op deze manier een klein beetje invoelbaar gemaakt wordt.

ik heb alles gelezen.

maar wat ik niet begrijp waarom er zo aangevallen wordt op de baptisten als of dat homo haters zijn.


Samengevoegd:

mijn vraag aan jouw is hoe denkt een katholiek iemand over homofilie??

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 114
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Je mag wel homo zijn, maar niet homo doen

God is dol op homo's zo lang ze maar geen homo zijn

Babtisten hebben de waarheid omtrend homo's te pakken daarom zijn vrijwel alle homo's babtist.

Als je het maar vaak genoeg met vrouwen doet word je vanzelf hetero.

Knip en plak maar raak!!!

vind ik nogal over 1 kamp scheren

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vorige post was nogal scherp gesteld, maar het punt is dat he bepaalde christenen zijn (zoals degenen uit deze dienst) die enkel de nadruk leggen op seks, terwijl dat toch ongeveer het meest irrelevante deel zou moeten zijn voor anderen dan de homos in kwestie. Vervolgens word doodleuuk beweert dat een homo toch meer is dan de positie van zijn penis t.o.v. andere mannen. Dat klopt helemaal, maar ik vind het opmerkelijk dat het uit een hoek komt van mensen voor wie ik toch echt in de eerste en voornaamste plaats een sodomiet ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ik heb alles gelezen.

maar wat ik niet begrijp waarom er zo aangevallen wordt op de baptisten als of dat homo haters zijn.


Samengevoegd:

mijn vraag aan jouw is hoe denkt een katholiek iemand over homofilie??

Genuanceerd. er zijn ruim 1 miljard katholieken, dus ook ongeveer 1 miljard meningen.

de katholieke moraaltheologie leert dat homosexualiteit "ongeordend" is. Het is goed te bedenken dat katholieken zich hierbij wel op de Schrift baseren, maar nadrukkelijk niet op Leviticus (dat immers de door Jezus vervulde Joodse wet leert), en niet op Paulus, die het gezien de context immers hoogst waarschijnlijk niet over reguliere homosexuele relaties heeft, maar op Genesis.

Voor de katholieke moraal is Gods ordening eigenlijk altijd leidend. We proberen in te zien hoe God de wereld geordend heeft, en nemen dat dan als leidraad voor een gewetensvol onderzoek van ons eigen leven. Uit Genesis kan begrepen worden dat God de gehele schepping dienstbaar heeft gemaakt aan de mens, en dat Hij de mens als paren van man en vrouw bedoeld heeft.

Homosexualiteit is in die zin dus ongeordend, zeg maar "niet de bedoeling". Maar ter nuancering: ook in een rolstoel rondrijden is niet de bedoeling.

De constatering dat iets ongeordend is, is dus in zichzelf maar betrekkelijk zinvol. Homosexualiteit kan dan wel niet de oorspronkelijke bedoeling van onze Schepper zijn, we weten zonder twijfel dat het voorkomt, niet alleen bij mensen overigens, maar ook bij een aantal hogere diersoorten, waaronder onze meest naaste verwant, de Bonobo.

De Kerk houdt in morele kwesties altijd de hoogste standaard voor om na te streven, wetende dat die voor de meeste mensen onhaalbaar is. Gegeven de kerkelijke visie op sexualiteit, betekent dat dat zij homosexuelen oproept te streven naar een leven in onthouding.

Praktisch zal ieder voor zich, in samenspraak met zijn biechtvader, moeten bepalen wat de moreel juiste keuzes zijn. Het is nooit goed een leven van bitterheid en boosheid te leiden. Als je als homosexueel je aan kerkelijke normen houdt, "omdat het moet", en daardoor diep ongelukkig wordt, dan gaat het dus fout.

Ik kan me heel levendig voorstellen dat een biechtvader zal adviseren, onder specifieke omstandigheden, om als je dan faalt in een leven van onthouding, dan toch tenminste te leven in een monogame relatie. En als je faalt in een monogame relatie, dan toch minstens... etc., etc.

Dat is de ene kant. Maar er is nog een kant: hoe denkt de heterosexuele katholiek over homosexualiteit? Als die katholiek leeft naar de normen van zijn Kerk, dan denkt hij daar niet zo heel veel meer over dan over zijn heterosexuele broeders en zusters. Hij beziet zijn naaste als zijn naaste, onderkent dat het een zwaar kruis kan zijn om te leven naar de idealen van de Kerk, en hij laat het dus wel uit zijn botte harses om daar lomp over te doen, of te doen alsof zijn naaste bezeten is oid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het verschil tussen een RK en een charismaat oid is heel kort door de bocht: Een Paap geeft even ter kennisgeving dat homoseks niet de bedoeling is van god. Een charismaat zegt dat ie van je houd en daarna volgt een urenlang gesprek over het hoe waarom wat waar etc. Met de RK drink je na afloop gezellig een biertje met de charismaat zit je na afloop met depressie/schuldgevoelens/waandenkbeelden over bezetenheid of in het beste geval antitheisme.

Ik ga even uit van gemiddelden hier.

Oh en ik had in de auto een helder moment: de opmerking "maar een homo is toch wel meer dan seks" komende uit die hoek moet opgevat worden als: Dus hij hoeft niet met mannen te sexen" ja in dit onderwerp gaat het bij deze klapheiligen altijd over seks. Ik vind een dergelijke obsessie voor andermans seksleven ziekelijk onbeschoft om eerlijk te zijn.

Mocht ik ooit godsdienstwaanzin ontwikkelen beste diakio zorg dat jij als eerste in mijn bekeringstopic bent en dat ik katholiek word. Alvast bedankt.

Ja ik heb ervaring met zowel de klapolieke hoek en de katholieke hoek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het verschil tussen een RK en een charismaat oid is heel kort door de bocht: Een Paap geeft even ter kennisgeving dat homoseks niet mag van god. Een charismaat zegt dat ie van je houd en daarna volgt een urenlang gesprek over het hoe waarom wat waar etc. Met de RK drink je na afloop gezellig een biertje met de charismaat zit je na afloop met depressie/schuldgevoelens/waandenkbeelden over bezetenheid of in het beste geval antitheisme.

Ik ga even uit van gemiddelden hier.

widegrin.gif ja, dat ga je zeker. Ik ken op een ander forum wat katholieken bijvoorbeeld, als je daarmee gepraat hebt schiet je jezelf voor je hoofd knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

PS: en niet alleen als homo trouwens, ik word ook spontaan suïcidaal na dergelijke gesprekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]
widegrin.gif
ja, dat ga je zeker. Ik ken op een ander forum wat katholieken bijvoorbeeld, als je daarmee gepraat hebt schiet je jezelf voor je hoofd
knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

PS: en niet alleen als homo trouwens, ik word ook spontaan suïcidaal na dergelijke gesprekken.

Probeer het brabants katholicisme eens. er komen hier zat over de vloer en die hebben er echt geen problemen mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Probeer het brabants katholicisme eens. er komen hier zat over de vloer en die hebben er echt geen problemen mee.

rofl.gif geheel off topic:

tijdens de laatste vasten liep ik (brabants katholiek) met een katholiek uit de regio Amersfoort door Den Bosch. Deze persoon vond het volstrekt vanzelfsprekend dat er niet gegeten zou worden, en ik meende enige verbazing, om niet te zeggen verbijstering, op zijn gezicht te lezen toen ik een broodje kroket ging halen.

Vertel mij wat over Brabant knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Relaties tussen twee mensen van gelijk geslacht worden wel degelijk geaccepteerd bij:

- Oud Katholieke Kerk Nederland

- Doopsgezinde broederschap

- Remonstrantse broederschap

- Nederlandse Protestantenbond

- plaatselijke gemeenten binnen de PKN

Daarentegen zijn er ook plaatselijke gemeenten binnen de PKN die hier afwijzend tegenover staan.

Dat het volgens de RKK niet mag wil overigens allerminst zeggen dat het niet gebeurt. Ik weet vrij zeker dat er wel degelijk vormen gevonden worden in de vrijzinniger parochies om homorelaties in te zegenen.

Maar ja, feiten, heel hinderlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In de Katholieke kerk worden homo huwelijken NIET ingezegend. Alleen in de PKN kerken worden deze relaties ingezegend.

Vast wel, maar bij de evancharismatibabtisten moeten ze een bijsluiter doen. "Neem dit middel niet als u homoseksueel bent, het kan dan depressies, schuldgevoelens, zelfmoordgedachten en andere ongewenste bijwerkingen hebben"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Relaties tussen twee mensen van gelijk geslacht worden wel degelijk geaccepteerd bij:

- Oud Katholieke Kerk Nederland

Precies, waarmee de bewering dat in de katholieke kerk geen homo-huwelijken worden ingezegend is weerlegt.

Het is niet alleen in theorie maar ook in praktijk, de laatste maanden zijn in onze parochie twee homo-huwelijken ingezegend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In de Katholieke kerk worden homo huwelijken NIET ingezegend. Alleen in de PKN kerken worden deze relaties ingezegend.

Ik heb wel een heterorelatie tussen een gescheiden man en een nooit getrouwde vrouw in zien zegenen in de RKK (had ik dat geweten, was ik er ook niet gaan zingen, maar goed, ik dacht oprecht bij een huwelijksviering terecht te komen). Dus ik zie niet in waarom niet ook homoseksuele relaties zouden worden ingezegend op bepaalde plaatsen in de RKK, aangezien er eigenlijk geen enkel verschil tussen zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb wel een heterorelatie tussen een gescheiden man en een nooit getrouwde vrouw in zien zegenen in de RKK (had ik dat geweten, was ik er ook niet gaan zingen, maar goed, ik dacht oprecht bij een huwelijksviering terecht te komen). Dus ik zie niet in waarom niet ook homoseksuele relaties zouden worden ingezegend op bepaalde plaatsen in de RKK, aangezien er eigenlijk geen enkel verschil tussen zit.

Geloof me, het gebeurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Relaties tussen twee mensen van gelijk geslacht worden wel degelijk geaccepteerd bij:

- Oud Katholieke Kerk Nederland

- Doopsgezinde broederschap

- Remonstrantse broederschap

- Nederlandse Protestantenbond

- plaatselijke gemeenten binnen de PKN

Daarentegen zijn er ook plaatselijke gemeenten binnen de PKN die hier afwijzend tegenover staan.

Dat het volgens de RKK niet
mag
wil overigens allerminst zeggen dat het niet gebeurt. Ik weet vrij zeker dat er wel degelijk vormen gevonden worden in de vrijzinniger parochies om homorelaties in te zegenen.

Maar ja, feiten, heel hinderlijk.

dat geld dus ook voor batisten gemeente knipoog_dicht.gif ook daar word niet bij alle batisten gemeente een homo huwelijk in gezegend.

en betreft jouw verhaal op mijn vraag, daar ben ik het ook mee eens, daar sta ik volledig achter.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik heb wel een heterorelatie tussen een gescheiden man en een nooit getrouwde vrouw in zien zegenen in de RKK (had ik dat geweten, was ik er ook niet gaan zingen, maar goed, ik dacht oprecht bij een huwelijksviering terecht te komen). Dus ik zie niet in waarom niet ook homoseksuele relaties zouden worden ingezegend op bepaalde plaatsen in de RKK, aangezien er eigenlijk geen enkel verschil tussen zit.

wist je ook de achtergrond van deze man dan?? wat de reden was voor de scheiding??

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid