Spring naar bijdragen

Thema seksuele identiteit bethel


Aanbevolen berichten

Kunnen jullie aangeven wat jullie er precies niet aan trekken. :

- de toonzetting?

- de sfeer?

- het taalgebruik?

- de houding?

- opzet van de dienst?

- inhoud van het gebed?

- totale inhoud van de boodshcap?

Wat zou er dan moeten moeten veranderen?

groet

jurjen

Overigens vind ik de manier van omgang van deze mensen met elkaar erg mooi en humaan. De wijze waarop de Ds de spreker introduceert en daarbij een gebed doet voor inspiratie vind ik erg mooi. Kan ik ook zeker waarderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 114
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Neem er even de tijd voor? 2 uur lang duurt dit. Na 3 minuten al afgehaakt. Wij hebben niks tegen homo's, we hebben ze lief! Voor ons zitten een man en vrouw die gaan vertellen hoe ze met hun homosexuele gevoelens zijn om gegaan.

Hallo welkom in de RK parochie. Wij hebben niks tegen baptisten, we hebben ze intens lief. Vandaag twee ex-baptisten die een lezing gaan geven hoe ze met hun gevoelens tav doop zijn omgegaan en hoe het woord van God heeft bevrijd van ketterse ideëen.

bye.gif

Dat heb ik tegen de eerste drie minuten Mutz.

De volgende 5 afschuwelijk opwekkingslied, maar da's een kwestie ban smaak.

Dan weer die ds die aangeeft dat Johan v/d Sluis van de stg different homo's begeleid.

Tijd voor een stichting die Baptisten begeleid om hun verkeerde gevoelens over de doop te overwinnen.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Mijn iritatie is ook niet alleen richting Ds Dre, maar ook richting groeperingen die dit soort onzin over homo's uitspreken en mensen die dit ook nog eens zitten te verdedigen in dit topic. Ik heb het niet al te correct geformuleerd, excuses
apk_worry-rose.gif

Nou Liset ik denk dat jij ondanks dat je Baptist bent nog wel gered kan worden. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

DS Dre,

Mag ik U nogmaals dezelfde vragen stellen?

Ik probeer te begrijpen WAT en WAAROM jullie het niet trekken en krijg als antwoord hier een stel wijzingen naar dingen die jullie niet trekken.... Maar het waarom blijft uit.

Quote:

De volgende 5 afschuwelijk opwekkingslied, maar da's een kwestie ban smaak.

Ja duidelijk DAT het lied afschuwelijk is.. Prima, maar waarom? En wat is er te afschuwelijk aan? Is het de toonzetting? vrolijkheid? Gebrek aan vroomheid?

Het zal aan mij liggen maar:

Quote:

Neem er even de tijd voor? 2 uur lang duurt dit. Na 3 minuten al afgehaakt. Wij hebben niks tegen homo's, we hebben ze lief! Voor ons zitten een man en vrouw die gaan vertellen hoe ze met hun homosexuele gevoelens zijn om gegaan.

Moet ik hieruit nu afleiden dat je WEL homo's moet haten? Is dit ubercynisch bedoeld en vinden jullie juist dat deze mensen homo's haten?

Quote:

Dan weer die ds die aangeeft dat Johan v/d Sluis van de stg different homo's begeleid.

Wat is hier mis mee? En Waarom?

Ik zie mezelf als redelijk intelligent en sociaal, maar kan jullie niet volgen. Echt niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor de verheldering

Quote:
Is niet waar.

Lijkt me niet dat jij voor mij gaat vertellen of ik een post nog eens meerdere malen gelezen heb. Ik heb de cruciale zin inderdaad niet "zo" gelezen, omdat ik inderdaad die zin niet zo belangrijk vond/achtte. Maar nu je het uitlegt, ja...

Quote:
Tijd voor een stichting die Baptisten begeleid om hun verkeerde

gevoelens over de doop te overwinnen.

Dat is inderdaad een twistpunt, (waarbij ik duidelijk aan de kant van de baptisten sta).

Wil dat zeggen dat alles wat ze nu over homo's denken niet correct is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hooglied gaat niet over seks, maar over liefde!

En tuurlijk wordt het thema 'seks' wel eens behandeld in de kerk. Ik bedoel: lees de geslachtsregisters van Genesis eens na.

Lees eens over Abram en Sarai die op haar 100ste levensjaar nog onvruchtbaar was.

... mmm ik denk dat ze echt wel wisten hoe 'het' moest.

In de kerk wordt dit ook behandeld. Tevens op catechisatie en Bijbelstudies etc.

Maar we hoeven er geen hele dienst aan te wijden (althans, bij ons in de omgeving/kerken niet). Er worden ook geen/zeeeeeer weinig diensten alleen aan de schepping besteed.

Terwijl daar ook genoeg over te zeggen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kom er prima doorheen. Heb een uur gekeken en ben benieuwd naar het volgende uur.

Dat ligt idd aan jou.

Quote:
De spreker (Ds) doet dat vanuit zijn hart met een naar mijn idee mooie en vrolijke overtuiging. De opmerking van diegene over die XTC pillen, heeft waarschijnlijk zelf nog nooit geslikt, want dat is heel anders.

Bij mij zag XTC er ongeveer zo uit.

Quote:
Als ik naar m kijk, zie ik iemand die trots is om er te mogen staan, iemand die dit doet uit volle overtuiging en met een fijne warmheid en vroiljkheid over zich heen. Gewoon heel aantrekkelijk om naar te luisteren.

Dit in tegenstelling tot sommige saaie en grauwe diensten die uitblinken in zwaarheid en depresiviteit.

Ik waardeer een variatie in emotie bij mensen. Dat is mss een kwestie van smaak.

Quote:
Ook de band trek ik erg goed. Weg dat orgel, hop eruit. Loof de heer met symbalen, nou hier zijn ze!
smile.gif
prima hoor. het geeft mij ten minste een gevoel van "ha daar wil ik wel aan meezingen. " Ja ik trek dit zeker goed.

Ik vind het nogal oppervlakkig. Een beetje meer diepte is nooit verkeerd. Ga eens naar een RK mis. dat is stijl daar word iets neergezet. En ik ben atheist en geen RKK.

Quote:
Over de man die spreekt. ik vind hem open en ook weer puur.

Wat is er open en puur aan een homo die getrouwt is met een vrouw en kinderen heeft? En overduidelijk nog homo is?

Quote:
Hij heeft het moeilijk

Ja klopt, dat krijg je als je je geaarheid onderdrukt.

Quote:
en zweet zich t ongans. Ook de teksten die hij aanhaalt, vind ik leuk en inventief bedacht. Ik ben het niet overal mee eens, maar kan me inleven in zijn belevingswereld.

Ik ook, alleen was ik op mijn 15e wel door de fase van hetero willen worden heen.

Quote:
Ook hang ik de visie aan dat inderdaad mens oorspronkelijk een was, 2 zijden "Telsa". Het woord rib en zijde is in het hebreeuws identiek en het gekke is dat de traditioneel christelijke leer het over een rib heeft, terwijl aan het eind van Genesis datzelfde woord "Telsa" als zijde wordt vertaald. Dat heb ik overigens niet van mezelf maar van Harold Kushner - een bekende Joodse rabbi die diverse schitterende boeken geschreven heeft. Hij zegt dat het woord Telsa niet perse rib betekent maar eerder zijde. En daarom is het inderdaad dat 2 een worden. Immers de 2 zijden worden weer 1 vlees. (komt uit het boek 'how good do we have to be') Deze gedachte wordt netjes aangehaald door de spreker en hij kan zich hierin verzoenen.

Semantisch gezien vast aardig, maar ik en mijn vriend zijn geen eenheid? Ik dacht altijd van wel.

Quote:
De opmerking dat er weinig bijbelse referenties zijn vind ik dus onzinnig. Dat ze selectief zijn, ja dat klopt. Maar wees eerlijk 'wie is NIET selectief?"

Ik vind ook de sprong naar het hebreeuwse woord bekennen erg mooi.

Ik vind het knap van deze persoon dat hij zijn weg gevonden heeft, en er zo open over durft te praten. Er zijn veel Christelijke stromingen met iedere eigen interpretaties en iedere stroming staat voor deze interpretatie en de gevolgen hiervan. Zo ook deze man. Hij gelooft dat wat hij denkt correct is en handelt hiernaar. So be it. Ik heb er respect voor.

De man is ontzettend verdwaald. Dat ie niet met mannen naar bed wil a la, maar een vrouw trouwen vind ik schandalig. In zo'n hopeloos huwelijk koters op de wereld zetten moreel verwerpelijk.

Quote:
Vraagje:

Homoseksuele relatie zonder pure sex, dus slechts wederzijdse masturbatie, kan dat wel dan? Dus wel de liefde en niet de sex?

Ja dat mag, maar wat is het probleem met een relatie met pure seks? Een paar teksten die zeggen dat dat soort mensen dood moeten?

Quote:
Kortom:

- Leuke en vlotte dienst.

- Vrolijke mensen, die me prettig lijken om eens een leuk gesprek mee te hebben

- zeker geen tenenkrommende dienst

Uiteraard afwisselen met diensten die wat dieper en ook serieuzer zijn en zwaarder. Ja prima, maar soms en juist met dit soort onderwerpen,vind ik deze opzet zeer goed te doen.

hartelijke groet,

jurjen

Over smaak valt niet te twisten....


Samengevoegd:

Quote:

Dan mijn vraag: Ben je eerst homo en dan mens of andersom?

Ik ben in de eerste plaats mens hoewel de bijbel me juist klasificeerd als een gruwel. Overigens is dat volgens de bijbel het enige wat er toe doet. "al spreek je de taal der engenlen en je ben homoseksueel... etc.

Het is mss moeilijk om te begrijpen, maar het zijn niet de homo's die zichzelf als zodanig aanduiden, maar de reli's die eeuwig blijven doorbomen over wat ik in bed doe. Het gaat nooit een over: mogen twee homo's samen een biertje drinken, of mogen 2 homo's samen naar het tuincentrum. Bij dit soort reli's is het seks, seks, seks en nog een beetje seks om het af te leren.


Samengevoegd:

"Wij hebben niks tegen homo's, we hebben ze lief!"

In godsnaam: dat soort mensen hoeft ons niet lief te hebben. Dat soort liefde mogen ze in een plekje proppen waar de zon nooit schijnt. Heb je enig idee hoeveel schade die liefde aanricht? Enig idee hoeveel mensen met ernstige psychische problemen ronlopen dankzij die "liefde"?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Bij mij zag XTC er ongeveer zo uit.

Misschien ook een kwestie van smaakverschil. Ik kon in ieder geval niet zo prettig redeneren als de Ds. Alles was wel mooi inderdaad.... smile.gif

Quote:
Ik vind het nogal oppervlakkig. Een beetje meer diepte is nooit verkeerd. Ga eens naar een RK mis. dat is stijl daar word iets neergezet. En ik ben atheist en geen RKK.

Het is wellicht iets oppervlakkiger dan sommige andere diensten. Maar de manier waarop dit precaire onderwerp wordt aangesneden en de sfeer die dat met zich meebrengt vind ik prettig, in ieder geval prettiger dan de zware deprimerende en belerende sfeer!

Nee bedankt, als er 1 stroming is waar ik het niet mee kan, dan is het RK. Maar als ik de kans heb, zal ik eens rondkijken en hoppen. Immers iets te verliezen heb ik niet.

Quote:
Wat is er open en puur aan een homo die getrouwt is met een vrouw en kinderen heeft? En overduidelijk nog homo is?

Ow nee, dat zeg ik ook zeker niet. Hij verloochend zichzelf als je kijkt naar z’n daden. Ja dat klopt. En ik ben dat daar ook zeker ook niet mee eens, absoluut niet.

Waar ik op doel is dat hij het open en puur en eerlijk vertelt. En geloof mij als ik zeg dat ik mensen ken die dat wel gedaan hebben.

Quote:
Semantisch gezien vast aardig, maar ik en mijn vriend zijn geen eenheid? Ik dacht altijd van wel.

Nee, heb ik ook zeker niet gezegd. En ik ondersteun dat ook niet. Ik ben er juist van overtuigd dat ook homoseksuelen een geweldige relatie kunnen hebben. Soms beter dan de getrouwde stellen die ik soms om me heen zie.

Marinus,

Ik gun je je vriend en z’n liefde meer absoluut. Geniet van elkaar op de manier zoals je bent en wees gelukkig en tevreden met wie je bent.

Quote:
Enig idee hoeveel mensen met ernstige psychische problemen ronlopen dankzij die "liefde"?

VOLMONDIG JA!! En juist daarom vond ik deze dienst wel prettig, wel open. Ik steun z’n ideeën niet, ik geef met name aan dat ik de dienst en de manier waarop er gesproken wordt erg prettig vind. Ik heb ook diensten meegemaakt binnen ZDA die een heel hatelijke instelling hebben. En die detest ik gruwelijk.

hartelijke groet,

jurjen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het was niet kwaadaardig naar mijn idee, maar homo's moeten gewoon homo's zijn. Dat is letterlijk hun aard. Dan kun je nog zo vaak het woord gerichtheid gebruiken, maar het is toch echt een geaardheid. En celibatair leven daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar je kunt op je strot gaan staan, maar je blijft homo. Het is geen gebrek trouwens, ik heb veel baat bij mijn vrouwelijke trekken. Het is echt niet enkel huppelen met een handtas en een los polsgewricht. Vrouwelijke intuitie is bijv erg handig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het gaat nooit een over: mogen twee homo's samen een biertje drinken, of mogen 2 homo's samen naar het tuincentrum. Bij dit soort reli's is het seks, seks, seks en nog een beetje seks om het af te leren.

WÀÀÀÀÀÀÀÀÀT?!?!?!

Jij gaat naar het ^*^&* (sorry, ik krijg het woord bijna niet uit mijn toetsenbord) met je partner?

En wij maar denken dat seks het ergste was wat je deed! Vergeet de seks voortaan maar, eerst rammen we dat bezoek aan een $%^$^%$ er uit! devil.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Amstel of Heineken dus. Vergeet niet dat de hel niet plezierig is...

Dat is radicaal OT, maar de mensen achter dit filmpje houden wel van radicaal gelukkig. Nee, in de hel schenkt men Oranjeboom: geen plezier maar wel gegarandeerd een kater. En geen paracetomol in de hel uiteraard.....


Samengevoegd:

Quote:

Biertopic is eldersch.

Tuincentrum danwel vleesetendeplantentopic ook.

En volgens mij moeten we ook nog ergens een heltopic hebben...

Hunnie begonnen....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nietus

[...]

En we zijn weer BOT. Het zijn de babtisten hier die de nadruk leggen op seks. De meeste homo's doen dat niet. Een homorelatitie is maar voor een klein percentage sodomie, maar voor onze relifanaatjes is dat alles wat telt. Zijn jullie echt te achterlijk om te zien dat het grootste deel van dergelijke relaties net als bij jullie babtistische kinderproduceerders bestaat uit: de honden uitlaten, ruzien over kleine dingen, samen de afwas doen, op de bank hangen, praten over politiek, lekker uit eten, blaten over hoe je dag was en samen winkelen, etc etc of doen jullie net alsof?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En we zijn weer BOT. Het zijn de babtisten hier die de nadruk leggen op seks. De meeste homo's doen dat niet. Een homorelatitie is maar voor een klein percentage sodomie, maar voor onze relifanaatjes is dat alles wat telt. Zijn jullie echt te achterlijk om te zien dat het grootste deel van dergelijke relaties net als bij jullie babtistische kinderproduceerders bestaat uit: de honden uitlaten, ruzien over kleine dingen, samen de afwas doen, op de bank hangen, praten over politiek, lekker uit eten, blaten over hoe je dag was en samen winkelen, etc etc of doen jullie net alsof?

dat je de nadruk op baptisten legt vind ik een beetje lomp van je, ik ga zelf naar een baptisten gemeente en daar word niet zo over gedacht.

wat is het toch met jullie tegen de baptisten?? boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

dat je de nadruk op baptisten legt vind ik een beetje lomp van je, ik ga zelf naar een baptisten gemeente en daar word niet zo over gedacht.

wat is het toch met jullie tegen de baptisten??
boosrood.gif

Lieve bartus, LEES nou ff het hele topic. De irritatie die jij nu voelt is terecht. Maar het is maar een druppeltje naast de oceaan van ellende die homo's wordt aangedaan, en die op deze manier een klein beetje invoelbaar gemaakt wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid