Spring naar bijdragen

Thema seksuele identiteit bethel


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 114
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Wat heb je gedaan? en waarom vraag je mij wat het probleem is?

Nee, ik stel niet de vraag aan jou, maar constateer dat het ieder kritisch commentaar door enkele lieden niet gewenst. Dus of je nou wel of niet ingaat op de lezing, alleen toejuichen oid thumbsup.gif is gewenst. party.gifhandsup.gifapplaus-smiley.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

reactie op de dienst: niet om door te komen.

mee eens, ik heb 45min gekeken er werd niet 1 bijbel tekst genoemd van waar ik kan herleiden dat God tegen homo zijn is, ik geloof daarin tegen wel dat ze dr zijn en hebt ook wel gelezen maar weet zo ff niet waar dat staat. maarr goed mijn kritiek op dat filmpje is dat men meer over eigen ervaring spreekt dan vanuit de bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

applaus-smiley.gif

Knap hoor 1 uur!! Na 3 minuten was het me al teveel.

Als je voorbij die euforische voorganger komt is het te verdragen. Tip voor babtisten: ook als je in de heer bent mag je wel af en toe neutraal kijken. Het is dat babtisten geen drugs doen, maar normaal zie je dat soort euforie alleen na 5 xtc-pillen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als je voorbij die euforische voorganger komt is het te verdragen. Tip voor babtisten: ook als je in de heer bent mag je wel af en toe neutraal kijken. Het is dat babtisten geen drugs doen, maar normaal zie je dat soort euforie alleen na 5 xtc-pillen.

Nou vooruit, ik zal nog een poging doen en de eerste drie minuten overslaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als je voorbij die euforische voorganger komt is het te verdragen. Tip voor babtisten: ook als je in de heer bent mag je wel af en toe neutraal kijken. Het is dat babtisten geen drugs doen, maar normaal zie je dat soort euforie alleen na 5 xtc-pillen.

puh2.gif

Laten we het er maar op houden dat láng niet alle baptistengemeenten zo zijn. In mijn woonplaats is de baptistengemeente (die wél aangesloten is bij de Unie van Baptistengemeenten in Nederland) al héél anders en zo heb ik in mijn baptistentijd mogen zien dat elke gemeente weer anders is, maar men over het algemeen redelijk nuchter is qua uiten van emoties. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Heel veel, aangezien ik een baptist ben en niks tegen homo's heb? Dus ik vraag me af waar die opmerking in hemelsnaam op slaat
muur.gif

Volgens mij zegt Ds Dre niet "alle baptisten hebben een hekel aan homo's" maar doet hij een poging TO te laten ervaren, hoe beperkt de mogelijkheden van een forum ook zijn daarvoor, hoe het voelt behandeld te worden, zoals nogal veel homo's behandeld worden in christelijke kring. Als TO een vergelijkbaar filmpje met pakweg Oud-Katholieken (wat niet zou kunnen, gezien het Oud-Katholieke stanpunt over homosexualiteit) had geplaatst, dan zou Ds Dre vermoedelijk over Oud Katholieken hebben gezegd wat hij nu over baptisten zegt.

Anders gezegd: ik denk dat veel homo's zich ook met enige regelmaat afvragen "waar een opmerking in hemelsnaam op slaat muur.gif". En zoals het natuurlijk niet deugt om alle baptisten over één kam te scheren, deugt het ook niet om homo's over één kam te scheren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Volgens mij zegt Ds Dre niet "alle baptisten hebben een hekel aan homo's" maar doet hij een poging TO te laten
ervaren
, hoe beperkt de mogelijkheden van een forum ook zijn daarvoor, hoe het voelt behandeld te worden, zoals nogal veel homo's behandeld worden in christelijke kring. Als TO een vergelijkbaar filmpje met pakweg Oud-Katholieken (wat niet zou kunnen, gezien het Oud-Katholieke stanpunt over homosexualiteit) had geplaatst, dan zou Ds Dre vermoedelijk over Oud Katholieken hebben gezegd wat hij nu over baptisten zegt.

Erg jammer, want zoals hij ook wel weet zijn er enorme verschillen binnen deze stroming.

Een sekte in Amerika noemt zichzelf ook baptist terwijl ik daar toch op geen enkele manier mee geassocieerd zou willen worden.

Ik snap het punt wel, anderzijds is het gewoon achterlijk om sowieso zo'n vergelijking te maken naar mijn mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Erg jammer, want zoals hij ook wel weet zijn er enorme verschillen binnen deze stroming.

Een sekte in Amerika noemt zichzelf ook baptist terwijl ik daar toch op geen enkele manier mee geassocieerd zou willen worden.

Ik snap het punt wel, anderzijds is het gewoon achterlijk om sowieso zo'n vergelijking te maken naar mijn mening.

Als je dan ook nog wil begrijpen dat hij hiermee TO een spiegel voor houdt, dan toon je aan dat hij dat erg effectief doet. Want zo achterlijk als jij dit vindt, zo achterlijk is de manier waarop in het filmpje van TO gesproken wordt over homo's, en zo achterlijk is het dat mensen zichzelf aangevallen voelen als "hun groep" genoemd wordt maar niet willen zien dat een andere groep, in dit geval homo's, op precies diezelfde manier wordt aangevallen.

Dus ja, je irritatie is terecht, maar gericht aan de verkeerde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als je dan ook nog wil begrijpen dat hij hiermee TO een spiegel voor houdt, dan toon je aan dat hij dat erg effectief doet. Want zo achterlijk als jij dit vindt, zo achterlijk is de manier waarop in het filmpje van TO gesproken wordt over homo's, en zo achterlijk is het dat mensen zichzelf aangevallen voelen als "hun groep" genoemd wordt maar niet willen zien dat een andere groep, in dit geval homo's, op precies diezelfde manier wordt aangevallen.

Dus ja, je irritatie is terecht, maar gericht aan de verkeerde.

Mijn iritatie is ook niet alleen richting Ds Dre, maar ook richting groeperingen die dit soort onzin over homo's uitspreken en mensen die dit ook nog eens zitten te verdedigen in dit topic. Ik heb het niet al te correct geformuleerd, excuses apk_worry-rose.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mijn iritatie is ook niet alleen richting Dr dré, maar ook richting groeperingen die dit soort onzin over homo's uitspreken en mensen die dit ook nog eens zitten te verdedigen in dit topic. Ik heb het niet al te correct geformuleerd, excuses
apk_worry-rose.gif

smile.gif volgens mij heeft je reactie extra helderheid gegeven, dus niks mis mee imho.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kom er prima doorheen. Heb een uur gekeken en ben benieuwd naar het volgende uur.

De spreker (Ds) doet dat vanuit zijn hart met een naar mijn idee mooie en vrolijke overtuiging. De opmerking van diegene over die XTC pillen, heeft waarschijnlijk zelf nog nooit geslikt, want dat is heel anders.

Als ik naar m kijk, zie ik iemand die trots is om er te mogen staan, iemand die dit doet uit volle overtuiging en met een fijne warmheid en vroiljkheid over zich heen. Gewoon heel aantrekkelijk om naar te luisteren.

Dit in tegenstelling tot sommige saaie en grauwe diensten die uitblinken in zwaarheid en depresiviteit.

Ook de band trek ik erg goed. Weg dat orgel, hop eruit. Loof de heer met symbalen, nou hier zijn ze! smile.gif prima hoor. het geeft mij ten minste een gevoel van "ha daar wil ik wel aan meezingen. " Ja ik trek dit zeker goed.

Over de man die spreekt. ik vind hem open en ook weer puur. Hij heeft het moeilijk en zweet zich t ongans. Ook de teksten die hij aanhaalt, vind ik leuk en inventief bedacht. Ik ben het niet overal mee eens, maar kan me inleven in zijn belevingswereld.

Ook hang ik de visie aan dat inderdaad mens oorspronkelijk een was, 2 zijden "Telsa". Het woord rib en zijde is in het hebreeuws identiek en het gekke is dat de traditioneel christelijke leer het over een rib heeft, terwijl aan het eind van Genesis datzelfde woord "Telsa" als zijde wordt vertaald. Dat heb ik overigens niet van mezelf maar van Harold Kushner - een bekende Joodse rabbi die diverse schitterende boeken geschreven heeft. Hij zegt dat het woord Telsa niet perse rib betekent maar eerder zijde. En daarom is het inderdaad dat 2 een worden. Immers de 2 zijden worden weer 1 vlees. (komt uit het boek 'how good do we have to be') Deze gedachte wordt netjes aangehaald door de spreker en hij kan zich hierin verzoenen.

De opmerking dat er weinig bijbelse referenties zijn vind ik dus onzinnig. Dat ze selectief zijn, ja dat klopt. Maar wees eerlijk 'wie is NIET selectief?"

Ik vind ook de sprong naar het hebreeuwse woord bekennen erg mooi.

Ik vind het knap van deze persoon dat hij zijn weg gevonden heeft, en er zo open over durft te praten. Er zijn veel Christelijke stromingen met iedere eigen interpretaties en iedere stroming staat voor deze interpretatie en de gevolgen hiervan. Zo ook deze man. Hij gelooft dat wat hij denkt correct is en handelt hiernaar. So be it. Ik heb er respect voor.

Vraagje:

Homoseksuele relatie zonder pure sex, dus slechts wederzijdse masturbatie, kan dat wel dan? Dus wel de liefde en niet de sex?

Kortom:

- Leuke en vlotte dienst.

- Vrolijke mensen, die me prettig lijken om eens een leuk gesprek mee te hebben

- zeker geen tenenkrommende dienst

Uiteraard afwisselen met diensten die wat dieper en ook serieuzer zijn en zwaarder. Ja prima, maar soms en juist met dit soort onderwerpen,vind ik deze opzet zeer goed te doen.

hartelijke groet,

jurjen

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid