Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Tijd om kleur te bekennen!

Zijn forum users nou representatief voor de gemiddelde Nederlander? En aangezien ik af en toe de indruk krijg dat de users hier anders denken dan hun broeders en zusters in de gemeente vraag ik mij af wie is hier nou de gemiddelde kerkbezoeker in zijn gemeente? Wat maakt forum users tot een unieke groep mensen ten opzichte van geen forum users?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tijd om kleur te bekennen!

Zijn forum users nou representatief voor de gemiddelde Nederlander?

neuh....volgens mij is het gros hier tussen de 15 en de 30 met wat uitschieters naar boven. Ten tweede is heeft de user die vaak in geloofstopics posts op z'n minst een HBO-opleiding of is er mee bezig. De user die vaak in de koffiebartopics post is jonger dan de user uit de geloofstopics en is het opleidingsniveau (ook door de leeftijd) wat breder.

Verder denk ik dat de gemiddelde credible-user t.o.v. de gemiddelde Nederlander een grotere interesse in religie en filosofie heeft.

Quote:
En aangezien ik af en toe de indruk krijg dat de users hier anders denken dan hun broeders en zusters in de gemeente

ik denk dat user hier kritischer is dan het gemiddelde gemeentelid. Ik denk dat er hier wel een bovengemiddeld aantal mensen zijn geweest die op zoek zijn naar meer, van kerkelijke stroming wisselen en andere enorme keuzes maken op het gebied van religie.

Quote:
vraag ik mij af wie is hier nou de gemiddelde kerkbezoeker in zijn gemeente?

wat is de gemiddelde kerkbezoeker van zijn gemeente. De gemiddelde bezoeker van mijn kerk is of 80+ en komt al een halve eeuw in dezelfde gemeente, of 30-, hoogopgeleid en komt overal vandaan of zit in de kerkenraad/heeft een partner in de kerkenraad en dan houdt je een handvol mensen over die niet aan dit profiel voldoen. Dus wat is de gemiddelde kerkbezoeker? Dat verschilt toch per kerk?

Quote:
Wat maakt forum users tot een unieke groep mensen ten opzichte van geen forum users?

uhm kritische houding en hoge opleiding????

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben niet echt representatief voor wat ik om mij heen zie in de kerk op zondagochtend denk ik.

Het overgrote deel is zo'n 4x zo oud als ik widegrin.gif

Voor de rest ken ik de meesten niet persoonlijk dus kan ik er vrij weinig over zeggen.

Wat ik wel merk is dat mijn parochie een stukje vrijzinniger is dan bijvoorbeeld de Willibrordparochie in Hengelo, maar orthodoxer dan een voormalig andere parochie in Oldenzaal, en dat ik me hier heel erg thuisvoel.

Dus in die zin ben ik misschien wel representatief smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tijd om kleur te bekennen!

Zijn forum users nou representatief voor de gemiddelde Nederlander? En aangezien ik af en toe de indruk krijg dat de users hier anders denken dan hun broeders en zusters in de gemeente vraag ik mij af wie is hier nou de gemiddelde kerkbezoeker in zijn gemeente? Wat maakt forum users tot een unieke groep mensen ten opzichte van geen forum users?

Dat zijn ze niet.

- Forum bezoekers zijn mensen die toegang tot internet hebben.

- Forum bezoekers zijn mensen die intresse in forums hebben.

- Forum bezoekers zijn mensen die blijkbaar niet erg vinden te tikken.

- Forum bezoekers zijn mensen die er blijkbaar veel tijd voor over hebben.

- Forum bezoekers vinden het blijkbaar leuk discussies te voeren.

- Users zijn voor het grootste deel jongeren.

- Het valt op dat er geen dominee's, priesters, voorgangers en theologen op dit forum zijn. Hangt natuurlijk ook samen met de leeftijd. Maar op een wetenschapsforum zie je ook betrekkelijk weinig wetenschappers. Op politieke fora weinig politici.

- en vast nog wel meer punten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga niet naar een kerk, dus geen doorsnee kerkbezoeker!

Quote:

Ik ben op dit forum nog niet veel mensen tegengekomen die het met mij eens zijn. Face-to-face in de kerk of irl is het wat makkelijker om het met elkaar eens te worden dus ik wijt het maar even aan internet. Ik ben irl wat meer representatief dan op internet denk ik

Herkenbaar, dat komt denk ik ook omdat een discussie op een forum heel vijandig kan overkomen, wegens het ontbreken van gezichtsuitdrukkingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je niet naar de kerk gaat kun je moeilijk een kerkbezoeker zijn hè knipoog_dicht.gif

Ik ben denk ik niet representatief voor mijn kerkgenootschap, maar aangezien ik hier één van de weinige Gergemmers, Refo's én Gereformeerden ben zal ik vast hier het stereotype (G)(G)Refo zijn knipoog_dicht.gif

Ik ben ook niet de gemiddelde kerkganger. Daarnaast heb ik geen woeste universitaire opleiding, heb geen stuitend hoog IQ of CITO-score.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de meeste gebruikers hier met betrekking tot mij zullen zeggen dat ik 'duidelijk een Gereformeerde ben' en een 'duidelijke bevindelijk-gereformeerd' en ook vast een 'Refo'..

Om de stomme reden dat ik misschien wel 1 van de 4 refo's ben die ze überhaupt kennen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat de meeste gebruikers hier met betrekking tot mij zullen zeggen dat ik 'duidelijk een Gereformeerde ben' en een 'duidelijke bevindelijk-gereformeerd' en ook vast een 'Refo'..

Om de stomme reden dat ik misschien wel 1 van de 4 refo's ben die ze überhaupt kennen
knipoog_dicht.gif

Dat ben je ook. yes.gif

Maar goed, je weet dat ik dat ook van sommige gebruikers eldersch vind die intussen lang en breed atheist zijn. clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat de meeste gebruikers hier met betrekking tot mij zullen zeggen dat ik 'duidelijk een Gereformeerde ben' en een 'duidelijke bevindelijk-gereformeerd' en ook vast een 'Refo'..

Om de stomme reden dat ik misschien wel 1 van de 4 refo's ben die ze überhaupt kennen
knipoog_dicht.gif

Nu, ik ken iets meer dan 4 refo's en durf toch wel te stellen dat je nog steeds een echte refo bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eens kijken, ik ben nadat ik ter wereld gekomen ben, Atheistisch opgevoed totdat ik zelf mocht nadenken. Aangezien mijn ouders niet actief bezig waren met het Atheisme, het was meer dat je nou eenmaal in dat wereldje zit. In dat opzicht was ik wel de gemiddelde Nederlander, denk ik.

Toen ik een jaar of 15 was, ging ik nadenken (wat je natuurlijk nooit moet doen), waardoor ik van mijn geloof viel. Ik werd Agnost. Na nog meer nadenken en veel lezen, discussieren met mensen (waardoor je kunt zien dat dit niet goed voor je geloof is) werd ik Protestant. Tien jaar later, na veel verdieping, lezen, discussiëren ben ik sinds zondag Katholiek.

Ik denk niet dat dit de gemiddelde Nederlander goed weergeeft, de gemiddelde Nederlander houdt er niet van om buiten een vast stramien te denken, mensen die komen discussiëren, zoeken dat juist op. Vandaar dat ik denk dat we hier op dit forum een stel gekken zijn die elkaar gevonden hebbben in hun gekte. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Eens kijken, ik ben nadat ik ter wereld gekomen ben, Atheistisch opgevoed totdat ik zelf mocht nadenken. Aangezien mijn ouders niet actief bezig waren met het Atheisme, het was meer dat je nou eenmaal in dat wereldje zit. In dat opzicht was ik wel de gemiddelde Nederlander, denk ik.

Toen ik een jaar of 15 was, ging ik nadenken (wat je natuurlijk nooit moet doen), waardoor ik van mijn geloof viel. Ik werd Agnost. Na nog meer nadenken en veel lezen, discussieren met mensen (waardoor je kunt zien dat dit niet goed voor je geloof is) werd ik Protestant. Tien jaar later, na veel verdieping, lezen, discussiëren ben ik sinds zondag Katholiek.

cry.gif

Ach ja, liever paap dan heiden knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid