Spring naar bijdragen

Nefilim


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 65
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters. 2 De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden. 3 Toen dacht de HEER: Mijn levensgeest mag niet voor altijd in de mens blijven, hij is immers niets dan vlees; hij mag niet langer dan honderdtwintig jaar leven. 4 In die tijd en ook daarna nog, zolang de zonen van de goden gemeenschap hadden met de dochters van de mensen en kinderen bij hen kregen, leefden de giganten op aarde. Dat zijn de befaamde helden uit het verre verleden.

The son of giants

Walks across the sky

To the gods a friend

Fathered beast and men

Loki dus, Andreas zat zeker in de buurt.

Al heb ik mijn vraagtekens bij dat lied, want Loki is een vieze verader en gaat nog een nare rol in ragnarok spelen. Hoewel in de verhalen Thor wel een maatje van hem was natuurlijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wat ik kon vinden is dat dat zonen of dochters zijn van gevallen engelen die zich met mensen hebben voort geplant.

Waar uit reuzen waren ontstaan, er zijn ook archeologische opgravingen gedaan waarbij ze reuzen gevonden hebben.

Ik wist niet dat astrale seks deden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wat ik kon vinden is dat dat zonen of dochters zijn van gevallen engelen die zich met mensen hebben voort geplant.

Waar uit reuzen waren ontstaan, er zijn ook argologische opgravinge gedaan waarbij ze reuzen gevonden hebben.

Dus duidelijke bewijzen dat demonen bestaan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helemaal niet (automatisch).

Wat losse reacties door mij over dit onderwerp op Refoweb

Als ik mijn blonde hoofd dit lees trekt er toch enige glimlach over mijn gelaat, hoererende engelen, zijn dus duivelen btw... Er gaan ook verhalen over een plant die wortelen had die op kinderen leken, die waren verwekt als Satan zijn zaad op de aarde spoot, leuk mythologie, sagen ende legenden.

Dit staat in Judas : En de engelen, die hun beginsel niet bewaard hebben, maar hun eigen woonstede verlaten hebben, heeft Hij tot het oordeel des groten dags met eeuwige banden onder de duisternis bewaard.

Niks over seksenden engelen... Het zijn gewoon reuzen, mensen van grote afmeting, de mensen waren toen groter, omdat de Ozonlaag dikker was, engelen hebben een geestelijk lichaam die zo heerlijk is dat een mens hun niet zien, ze zijn afschrikwekkend, *en zij vielen als dood aan hun voeten* ik vermoed/weet zeker dat een mens geen gemeenschap kan hebben met een geest of met een engel, ze zijn te heerlijk... sorry, dat kan er bij mij niet in...

Reactie 2

astrale penetratie ... moet even wennen aan het idee maar goed... er zit vast een kern van waarheid in, ik geloof gewoon dat het Aliens waren ... that's it, de Soemeriers geloofden ook al in ufo's met reuzen die op aarde landen en lekker astraal bezig gingen met die mensen.. en onstonden de Nephilim... ik geloof wel dat er reuzen zijn geweest, maar denk wel na dat de ozonlaag 7 maal zo dik was, heel veel dingen waren 7 maal zo groot, er staat voor de zondvloed niks over lengtes van die mensen...

Nephilim topic op Credible

Quote:

Jesaja 37:19 werpt licht op deze zaak en het gebruik van de term 'goden' (eloyim) in de Bijbel.

19 En hebben hun goden in het vuur geworpen; want zij waren geen goden, maar het werk van mensenhanden, hout en steen; daarom hebben zij die verdorven.

Of de waarschuwingen van JHWH Elohim in Deuteronomium 28 vers 14:

De HEERE zal u, mitsgaders uw koning, dien gij over u zult gesteld hebben, doen gaan tot een volk, dat gij niet gekend hebt, noch uw vaderen; en aldaar zult gij dienen andere goden, hout en steen

In de KJV worden afgoden altijd 'idols' genoemd, idolen waar de mens zich aan wil spiegelen. In de Statenvertaling wordt dit vaak vertaal door het woord 'drekgoden' (gemaakt van drek -> modder/uitwerpselen) het hebreeuwse woord 'gilluwl' (gemaakt van hout/boomstam).

Het zijn geen goden, maar worden door mensen goden genoemd. Als je mij vraagt 'noem eens 5 goden' dan antwoord ik ook 'Odin, Donar, Freya, Balder en Hel', daarmee zeg ik niet dat dit goden zijn, maar dit in de geschiedenis dingen/mensen/idolen/archtypen waren die als goden vereerd werden/gezien werden.

Quote:

[...]Nou ja, ergens wel. In de grondtekst (Gen6) is er namelijk een verschil tussen 'reuzen' en 'reuzen'.

Staat het eigenlijk zo: '
In die dagen waren de Nephilim op aarde, en ook daarna, als de Bnei/Ben'Elohim tot de dochteren der mensen ingegaan waren, en zich kinderen gewonnen hadden, deze zijn de Gibborim die van ouds geweest zijn, mannen van name.
'.

Er is dus een verschil tussen 'reuzen' en 'reuzen', de Nephilim waren reuzen (ze waren groot) maar bijvoorbeeld Goliath was ook een reus maar dat hoeft niet automatisch een Nephilim te zijn, het kon ook een Gibborim zijn (of Anakim, Rephaim). Een ding is zeker, de woorden in Genesis 6 zijn waar, op welke manier weten we niet.

Echter vooral de woorden 'die van ouds geweest zijn, mannen van name.' is waar, elke mythologie van Egyptisch, Fenicisch, Babylonisch, Grieks, Romeins of Germaans/Noors kent reuzenrassen die voortkwamen uit goden en mensen (of duivelen en mensen, engelen en mensen, halfgoden en mensen, demonen en mensen)..

[...]Ik vind het geen 'schriftkritiek' hoor
knipoog_dicht.gif
Ik kan mij voorstellen dat iemand opschrijft bij het tegenkomen van een man van dik een keer groter dan jou 'hij was wel 6 keer mijn el lang' en had een speer als een weversboom. Als ik dat zou gezien hebben, zou ik erg hard rennen.

Een neger in een donker steegje die breed is (3x zo breed!) met een mes (hakmes!) vind ik al eng
knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

knipoog_dicht.gif
indd maar ja voor sommige onder ons niet duidelijk genoeg
knipoog_dicht.gif

Gek hè. Het woord demon valt daar niet eens, de term 'de zonen van God' worden daar gebruikt. Die term word wel eens gebruikt voor engelen, voor demonen heb ik het echter nog nooit gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Helemaal niet (automatisch).

Wat losse reacties door mij over dit onderwerp op Refoweb

Als ik mijn blonde hoofd dit lees trekt er toch enige glimlach over mijn gelaat, hoererende engelen, zijn dus duivelen btw... Er gaan ook verhalen over een plant die wortelen had die op kinderen leken, die waren verwekt als Satan zijn zaad op de aarde spoot, leuk mythologie, sagen ende legenden.

Dit staat in Judas : En de engelen, die hun beginsel niet bewaard hebben, maar hun eigen woonstede verlaten hebben, heeft Hij tot het oordeel des groten dags met eeuwige banden onder de duisternis bewaard.

Niks over seksenden engelen... Het zijn gewoon reuzen, mensen van grote afmeting, de mensen waren toen groter, omdat de Ozonlaag dikker was, engelen hebben een geestelijk lichaam die zo heerlijk is dat een mens hun niet zien, ze zijn afschrikwekkend, *en zij vielen als dood aan hun voeten* ik vermoed/weet zeker dat een mens geen gemeenschap kan hebben met een geest of met een engel, ze zijn te heerlijk... sorry, dat kan er bij mij niet in...

[...]

[...]

Genesis 6 vers 1 - 4.

Het Huwelijk der zonen Gods

Toen de mensen zich op aarde begonnen te vermenigvuldigen

en hun dochters geboren werden, zagen de zonen Gods, dat

de dochters der mensen schoon waren, en zij namen zich

daaruit vrouwen, wie zij maar verkozen. En de Here zeide:

Mijn Geest zal niet altoos in den mens blijven, nu zij zich

misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd

twintig jaar zijn. De reuzen waren in die dagen op aarde,

en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen

kwamen, en zij hun kinderen baarden; dit zijn de geweldigen

uit den voortijd, mannen van naam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nou dan waarom zeg je dan niks sexsende engelen???

Omdat engel daar lezen een kwestie van interpretatie is. Bnei'Elohim is niet alleen gereserveerd voor engelen.

Alleen al om de stomme reden dat Adam (mens) ook een zoon van God genoemd word. De kerkvaders hebben de zonen Gods betrokken op de afstammelingen van Seth (het gezegende geslacht). Die mensen gingen zich vermengen met de afstammelingen van Kaïn die niet zo genoemd worden.

Dat was in de tijd dat er reuzen op de wereld waren. Daar hoeven geen engelen bij om de hoek te kijken. Daarnaast worden zelfs het woord voor engelen of goden gebruikt in verschillende contexten. Jezus Christus zegt zelf tegen de farizeeën dat ze goden zijn.


Samengevoegd:

Quote:
Nu hoor ik terug al enkelen mompelen ,ja iedereen bij jullie moeten datzelfde Wachttorentje lezen.Inderdaad en wij hebben daar enorm veel baat en voordelen bij!

Dat zeg jij, terwijl in de Bijbel duidelijk staat dat mensen goden zijn blijven jullie vast houden aan het feit dat Jezus iig geen God is, omdat er maar één God kan zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Gek hè. Het woord demon valt daar niet eens, de term 'de zonen van God' worden daar gebruikt. Die term word wel eens gebruikt voor engelen, voor demonen heb ik het echter nog nooit gezien.

De grondbetekenis van het Hebreeuwse woord Nefilim is 'gevallenen', afgeleid van het Semitische NFL (omlaaggeworpen zijn), wat dus duidt op 'die op de aarde zijn afgeworpen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De grondbetekenis van het Hebreeuwse woord Nefilim is 'gevallenen', afgeleid van het Semitische NFL (omlaaggeworpen zijn), wat dus duidt op 'die op de aarde zijn afgeworpen'.

Dat klopt, de zonen van Kaïn waren immers buiten Gods gratie?

1) to fall, lie, be cast down, fail

a) (Qal)

1) to fall

2) to fall (of violent death)

3) to fall prostrate, prostrate oneself before

4) to fall upon, attack, desert, fall away to , go away to, fall into the hand of

5) to fall short, fail, fall out, turn out, result

6) to settle, waste away, be offered, be inferior to

7) to lie, lie prostrate

B) (Hiphil)

1) to cause to fall, fell, throw down, knock out, lay prostrate

2) to overthrow

3) to make the lot fall, assign by lot, apportion by lot

4) to let drop, cause to fail (fig.)

5) to cause to fall

c) (Hithpael)

1) to throw or prostrate oneself, throw oneself upon

2) to lie prostrate, prostrate oneself

d) (Pilel) to fall

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dus duidelijke bewijzen dat demonen bestaan!

Hoezo? Omdat hij uw stelling bevestigt? Nee, Bartus objectiviteit is in deze in twijfel te trekken, want hij beweert ze zelfs gezien te hebben! Vraag iemand anders en die heeft er nooit een gezien, wie heeft er dan gelijk?

Het lijkt mij het eerlijkst dat we goed lezen wat er in de Bijbel staat, alvorens wij bepaalde brillen opzetten die het beeld kunnen vertroebelen.

Gen 6

4 De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zij hun (kinderen) baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam.

Maakt uw organisatie u wijs dat demonen 'geweldigen' en 'mannen van naam' zijn??! hamer.gif

Henny Vrienten zong 'alles wat ze zegt, slik ik voor zoete koek en mijn scherpe blik is ook al dagen zoek' en u heeft het waarschijnlijk zelfs meegezongen! Deze reuzen waren ten eerste niet slecht en zij leefden in die dagen, kortom een claim die kant nog wal raakt om daar het bestaan van boze demonen op te baseren in het hier en nu.

Vervolg Gen 6

5 Toen de HERE zag, dat de boosheid des mensen groot was op de aarde en al wat de overleggingen van zijn hart voortbrachten te allen tijde slechts boos was, 6 berouwde het de HERE, dat Hij de mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem in zijn hart.

Zoals u ziet maakte God geen onderscheid tussen reuzen en mensen. Hierdoor vraag ik me veel meer af waarom de 'mannen van naam' niet gered zijn, of zou Noach een man van naam zijn geweest? Nee demonen kan ik er zeker niet in zien.

Vervolg

7 En de HERE zeide: Ik zal de mensen, die Ik geschapen heb, van de aardbodem uitroeien, de mensen zowel als het vee en het kruipend gedierte en het gevogelte des hemels, want het berouwt Mij, dat Ik hen gemaakt heb. 8 Maar Noach vond genade in de ogen des HEREN.

We lezen nergens dat de reuzen genade in de ogen van God vonden en behouden werden. Alleen Noach vond genade en zijn hele gezin werd gered. Hetgeen me doet denken aan wat Paulus schreef:

1 Kor 7,14       

Want de ongelovige man is geheiligd door de vrouw, en de ongelovige vrouw is geheiligd door de man; want anders waren uw kinderen onrein, maar nu zijn zij heilig.

Jezus zei immers heel cryptisch: 'Hoe kan de satan de satan uitwerpen?'(Mar 3,23) toen de bijgelovige joden Hem er van betichten satan te zijn.

Mat 12,24       

Maar de Farizeeën, dit gehoord hebbende, zeiden: Deze werpt de duivelen niet uit, dan door Beëlzebul, de overste der duivelen.

Als de joden ten ene maal niet in staat waren te beoordelen wie satan was, wie zegt ons dan dat hun andere opvattingen wel juist waren?

Demonen bestaan dus niet, het is slechts een misverstand wat een naam gekregen heeft, maar daardoor nog geen realiteit geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

dus dan zijn het toch gevallen engelen?!?

Waar staat het woord engelen daar. Er staat gevallenen én er staat 'zonen van God'..

De mens is in zonden gevallen, Adam, Abel, Seth en velen uit het geslacht van Seth na hem waren zoon van God/zonen van God. Hier hoeft helemaal geen demoon om de hoek te kijken.

Daarnaast staat er ook niet duidelijk dat door de gemeenschap van 'de zonen Gods' de 'Nephilim' zijn ontstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoezo? Omdat hij uw stelling bevestigt? Nee, Bartus objectiviteit is in deze in twijfel te trekken, want hij beweert ze zelfs gezien te hebben! Vraag iemand anders en die heeft er nooit een gezien, wie heeft er dan gelijk?

Het lijkt mij het eerlijkst dat we goed lezen wat er in de Bijbel staat, alvorens wij bepaalde brillen opzetten die het beeld kunnen vertroebelen.

Gen 6

4 De reuzen waren
in die dagen
op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zij hun (kinderen) baarden; dit zijn
de geweldigen
uit de voortijd,
mannen van naam
.

Maakt uw organisatie u wijs dat demonen 'geweldigen' en 'mannen van naam' zijn??!
hamer.gif

Henny Vrienten zong 'alles wat ze zegt, slik ik voor zoete koek en mijn scherpe blik is ook al dagen zoek' en u heeft het waarschijnlijk zelfs meegezongen! Deze reuzen waren ten eerste niet slecht
en
zij leefden in
die dagen
, kortom een claim die kant nog wal raakt om daar het bestaan van boze demonen op te baseren in het hier en nu.

Vervolg Gen 6

5 Toen de HERE zag, dat de boosheid des mensen groot was op de aarde en al wat de overleggingen van zijn hart voortbrachten te allen tijde slechts boos was, 6 berouwde het de HERE, dat Hij de mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem in zijn hart.

Zoals u ziet maakte God geen onderscheid tussen reuzen en mensen. Hierdoor vraag ik me veel meer af waarom de 'mannen van naam' niet gered zijn, of zou Noach een man van naam zijn geweest? Nee demonen kan ik er zeker niet in zien.

Vervolg

7 En de HERE zeide: Ik zal de mensen, die Ik geschapen heb, van de aardbodem uitroeien, de mensen zowel als het vee en het kruipend gedierte en het gevogelte des hemels, want het berouwt Mij, dat Ik hen gemaakt heb. 8
Maar Noach vond genade in de ogen des HEREN
.

We lezen nergens dat de reuzen genade in de ogen van God vonden en behouden werden. Alleen Noach vond genade en zijn hele gezin werd gered. Hetgeen me doet denken aan wat Paulus schreef:

1 Kor 7,14
      

Want de ongelovige man is geheiligd door de vrouw, en de ongelovige vrouw is geheiligd door de man; want anders waren uw kinderen onrein, maar nu zijn zij heilig.

Jezus zei immers heel cryptisch: 'Hoe kan de satan de satan uitwerpen?'(Mar 3,23) toen de bijgelovige joden Hem er van betichten satan te zijn.

Mat 12,24
      

Maar de Farizeeën, dit gehoord hebbende, zeiden: Deze werpt de duivelen niet uit, dan door
Beëlzebul
, de
overste der duivelen
.

Als de joden ten ene maal niet in staat waren te beoordelen wie satan was, wie zegt ons dan dat hun andere opvattingen wel juist waren?

Demonen bestaan dus niet, het is slechts een misverstand wat een naam gekregen heeft, maar daardoor nog geen realiteit geworden.

een klein stukje voor jouw aan gegeven tekst uit mar staat dit:

13 Hij ging de berg op en riep al degenen bij zich op wie hij zijn keuze had laten vallen, en ze kwamen naar hem toe. 14 Hij stelde twaalf van hen aan als apostel; (3:14) Hij stelde twaalf van hen aan als apostel – Andere handschriften lezen: ‘Hij stelde twaalf van hen aan’.ze moesten hem vergezellen, en hij wilde hen ook uitzenden om het goede nieuws bekend te maken. 15 Ze kregen de macht om demonen uit te drijven. 16 De twaalf die hij aanstelde, waren achtereenvolgens Simon, die hij de naam Petrus gaf, 17 Jakobus, de zoon van Zebedeüs, Johannes, de broer van Jakobus (aan deze twee gaf hij de naam Boanerges, wat ‘zonen van de donder’ betekent), 18 Andreas, Filippus, Bartolomeüs, Matteüs, Tomas, Jakobus, de zoon van Alfeüs, Taddeüs, Simon Kananeüs 19 en Judas Iskariot, die hem heeft uitgeleverd.

hoe zie jij dat dan bij vers 15??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

een klein stukje voor jouw aan gegeven tekst uit mar staat dit:

13 Hij ging de berg op en riep al degenen bij zich op wie hij zijn keuze had laten vallen, en ze kwamen naar hem toe. 14 Hij stelde twaalf van hen aan als apostel; (3:14) Hij stelde twaalf van hen aan als apostel – Andere handschriften lezen: ‘Hij stelde twaalf van hen aan’.ze moesten hem vergezellen, en hij wilde hen ook uitzenden om het goede nieuws bekend te maken. 15 Ze kregen de macht om demonen uit te drijven. 16 De twaalf die hij aanstelde, waren achtereenvolgens Simon, die hij de naam Petrus gaf, 17 Jakobus, de zoon van Zebedeüs, Johannes, de broer van Jakobus (aan deze twee gaf hij de naam Boanerges, wat ‘zonen van de donder’ betekent), 18 Andreas, Filippus, Bartolomeüs, Matteüs, Tomas, Jakobus, de zoon van Alfeüs, Taddeüs, Simon Kananeüs 19 en Judas Iskariot, die hem heeft uitgeleverd.

hoe zie jij dat dan bij vers 15??

Ik ben bang dat je een ander hoofdstuk heb zitten lezen dan Mat 12 waar ik naar verwees, maar dat geeft verder niet.

Alle 'demonen' of beter nog onreine geesten uit het NT, zijn tegenwoordig bekende ziektebeelden. Wat je niet moet vergeten is dat men in Jezus' tijd een hele andere woordenschat had als wij nu hebben. Let er maar eens op hoe bijgelovig de Schriftgeleerden waren, zij zagen overal duivelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid