Spring naar bijdragen

Nefilim


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

satan nam de gedaante aan van de slang, zoals hij zich ook kan voor doen als een engel des licht.

satan heeft veel macht heel veel macht en ik geloof, ben er van overtuigd dat hij zich in iedere gedaante voor kan doen die hij maar wil, zo die ook zal doen in de antichrist

Kun je deze beweringen ook met tekstverwijzingen onderbouwen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 65
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

nee helaas niet en weet zo niet waar dat staat. ik zal het boek op zoeken waar ik dat in gelezen heb daar staan ook wel verwijzingen in. 1-0 voor jouw, maar ik haal het uit mijn ervaringen en uit getuigenissen van andere.

maar er staat ook duidelijk in de bijbel dat satan de antichrist zal zijn en tja hij zal zich niet als zich zelf tonen, hij zal dat doen door zich voor te doen al een belangrijk leider in deze wereld.

dus hij zal zich in iemand vestigen.

satan is sluw en hij heeft alle macht hier op aarde tot dat de Heer terug komt in al Zijn pracht en praal knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nee helaas niet en weet zo niet waar dat staat. ik zal het boek op zoeken waar ik dat in gelezen heb daar staan ook wel verwijzingen in. 1-0 voor jouw, maar ik haal het uit mijn ervaringen en uit getuigenissen van andere.

maar er staat ook duidelijk in de bijbel dat satan de antichrist zal zijn en tja hij zal zich niet als zich zelf tonen, hij zal dat doen door zich voor te doen al een belangrijk leider in deze wereld.

dus hij zal zich in iemand vestigen.

satan is sluw en hij heeft alle macht hier op aarde tot dat de Heer terug komt in al Zijn pracht en praal
knipoog_dicht.gif

Zolang je geen verzen noemt waar ik die stellingen terug kan vinden, overtuig je me niet knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Kun je deze beweringen ook met tekstverwijzingen onderbouwen?

(Openbaring 12:9) . . . Neergeslingerd werd daarom de grote draak, de oorspronkelijke slang, die Duivel en Sa̱tan wordt genoemd, die de gehele bewoonde aarde misleidt; neergeslingerd werd hij naar de aarde, en zijn engelen werden met hem neergeslingerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

(Openbaring 12:9) . . . Neergeslingerd werd daarom de grote draak, de oorspronkelijke slang, die Duivel en Sa̱tan wordt genoemd, die de gehele bewoonde aarde misleidt; neergeslingerd werd hij naar de aarde, en zijn engelen werden met hem neergeslingerd.

Nu vergeet u de context!

Op 12

10 En ik hoorde een grote stem, zeggende in de hemel: Nu is de zaligheid, en de kracht, en het koninkrijk geworden van onze God; en de macht van Zijn Christus; want de aanklager onzer broederen, die hen aanklaagde voor onze God dag en nacht is neergeworpen.

Vergelijk eens met:

'Ik zeg u, dat er sommigen zijn van hen, die hier staan, die de dood niet zullen smaken, totdat zij zullen hebben gezien, dat het Koninkrijk Gods met kracht gekomen is.'(Mar 9,1)

Wie waren de aanklagers?

Mar 14,64       

Gij hebt de godslastering gehoord; wat dunkt u? En zij allen veroordeelden Hem, des doods schuldig te zijn.

Middels de wet klaagden de joden Jezus immers aan.

Op 12

11 En zij hebben hem overwonnen door het bloed van het Lam, en door het woord van hun getuigenis, en zij hebben hun leven niet liefgehad tot de dood toe.

'Maar nu zijn wij vrijgemaakt van de wet, daar wij dien gestorven zijn' (rom 7,6)

1 Joh 1,7       

Maar indien wij in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, zo hebben wij gemeenschap met elkander, en het bloed van Jezus Christus, Zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde.

Denk hier eens over na, wat zou de satan überhaupt aanmoeten zonder de joodse wet? Immers, door de wet is er kennis (Rom 3,20) van de zonde, dus moest de satan wel gebruik van de wet maken om iemand aan te klagen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nu vergeet u de context!

Op 12

10 En ik hoorde een grote stem, zeggende in de hemel:
Nu is de zaligheid, en de kracht, en het koninkrijk geworden van onze God;
en de macht van Zijn Christus; want de aanklager onzer broederen, die hen aanklaagde voor onze God dag en nacht
is neergeworpen
.

Vergelijk eens met:

'Ik zeg u, dat er sommigen zijn van hen, die hier staan, die de dood niet zullen smaken, totdat zij zullen hebben gezien, dat
het Koninkrijk Gods met kracht
gekomen is.'(Mar 9,1)

Wie waren de aanklagers?

Mar 14,64
      

Gij hebt de godslastering gehoord; wat dunkt u? En zij allen veroordeelden Hem, des doods schuldig te zijn.

Middels de wet klaagden de joden Jezus immers aan.

Op 12

11 En zij hebben hem overwonnen door het bloed van het Lam, en door het woord van hun getuigenis, en zij hebben hun leven niet liefgehad tot de dood toe.

'Maar nu zijn wij vrijgemaakt van de wet, daar wij dien gestorven zijn' (rom 7,6)

1 Joh 1,7
      

Maar indien wij in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, zo hebben wij gemeenschap met elkander, en het bloed van Jezus Christus, Zijn Zoon, reinigt ons van
alle zonde
.

Denk hier eens over na, wat zou de satan überhaupt aanmoeten zonder de joodse wet? Immers, door de wet is er kennis (Rom 3,20) van de zonde, dus moest de satan wel gebruik van de wet maken om iemand aan te klagen!

deze aanklager is satan die ons aan klaagd bij iedere zonde die wij begaan.

of satan van die wet gebruikt maakt heb ik geen kennis van maar satan klaagd iedereen aan bij God.

iedereen die zonde doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe zit dat nou exact met die aanklagende Satan?

satan klaagd ons aan bij God vanwege onze zonden.

God verafschuwd de zonden zoals je vast wel weet.

maar door het offer van Christus zijn onze zonden vergeven als je Hem aan neemt als verlosser.

ondanks dat klaagd satan ons aan, wat voor de gene die Christus heeft aan genomen als zijn Verlosser niet kan omdat wij vergeven zijn door Zijn genade, maar voor de gene die Hem niet hebben aangenomen als zijn verlosser zal die aanklacht wel degenlijk worden aangenomen door God en die zullen veroordeeld worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe zit dat nou exact met die aanklagende Satan?

We lezen dat de satan is 'neergeworpen' die de broeders dag en nacht aanklaagde (op 12,10) bij God. Ook noemt Paulus de duivel de tegenstander (1 tim 5,14-15) achter wie sommigen valse broeders zich geschaard hadden. Er worden heel veel hints in de Bijbel gegeven om de identiteit van de duivel te achterhalen, lees ook dit vers maar eens:

Joh 8,44       

Gij zijt uit de vader de duivel, en wilt de begeerten van uw vader doen; die was een mensenmoorder van den beginne, en is in de waarheid niet staande gebleven; want geen waarheid is in hem. Wanneer hij de leugen spreekt, zo spreekt hij uit wat hem eigen is; want hij is een leugenaar, en de vader der leugen.

Het is bekend dat liegen betekent het verdraaien van de waarheid en wat we ook weten is dat de waarheid door Jezus Christus (Joh 1,17) geworden is. Een leugenaar is bovendien ook op de hoogte van de waarheid, want anders is het liegen geen liegen. Hierdoor kunnen we constateren dat de grootst mogelijke leugenaar van allemaal, de duivel, honderd procent zeker moet hebben geweten wie Jezus van Nazareth precies is. Immers, eer iemand in staat is de waarheid te loochenen, moet men Deze ook kennen.

'Omdat zij, God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt...' (Rom 1,21)

Op 2,13       

Ik weet uw werken, en waar gij woont; namelijk waar de troon des satans is, en gij houdt Mijn Naam, en hebt Mijn geloof niet verloochend, ook in die dagen, in welke Antipas, Mijn getrouwe getuige was, welke gedood is bij u, waar de satan woont.

Volgens Flavius Josephus werd Antipas te Jeruzalem vermoord (zie: de joodse oorlog) zodat we kunnen vaststellen dat de satan mogelijk joods was. Dat is ook in overeenstemming met eerder geciteerde Joh 8,44, waar Jezus tegen de Schriftgeleerden zegt 'gij zijt uit de vader de duivel' en dit vers.

'Zie, Ik geef u enigen uit de synagoge des satans, van hen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar liegen...(Op 3,9)'

We kunnen er niet omheen dat de Bijbel duidelijk stelt dat de duivels zich uit zouden geven voor joden en de troon van de satan, oftewel de grootste leugenaar, zou te Jeruzalem zijn. De leugenaar die de waarheid loochent, welke door Christus geworden is.

Johannes 12

9 De grote menigte uit de Joden dan kwam te weten, dat Hij daar was, en zij kwamen niet alleen om Jezus, maar ook opdat zij Lazarus zouden zien, die Hij uit de doden had opgewekt. 10 En de overpriesters beraadslaagden om ook Lazarus te doden, 11 daar vele der Joden ter wille van hém kwamen en in Jezus geloofden.

Hoe veel meer hints moeten we krijgen om overtuigt te raken van het feit dat de satan mogelijk niet is wat men er van gemaakt heeft? Door de zaken vers voor vers op een rijtje te zetten wordt er zoveel meer duidelijk. De duivel en de leugen worden onlosmakelijk met elkaar verbonden in de Bijbel (2 Thess 2,9) en de duivel is de antichrist. Overdenk in dat licht dit vers ook eens:

2 Thess 2,11       

En daarom zal God hun zenden een kracht der dwaling, dat zij de leugen zouden geloven;

Wie in Jezus gelooft en niet dwaalt, is nooit ontvankelijk voor de leugens van de antichrist. We vinden de oorsprong van de leugen te Jeruzalem!

'Die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geëerd en gediend hebben boven de Schepper...' (rom 1,25)

Paulus verwees naar het vereren van gegoten beelden wat de vaderen letterlijk deden (2 Kon 17:29) omdat het toepasbaar op zijn tijd was en middenin de synagogen plaatsvond, want niet alleen het vereren van mensen, maar ook het vereren van mensen maaksels wordt hard veroordeelt door de Bijbel. Daar kun je veel zaken onder scharen, maar dat is een andere discussie.

De aanklager is dus iemand onder de wet, die deze wet gebruikt om te moorden:

Joh 7,19

Heeft Mozes u niet de wet gegeven? en niemand van u doet de wet. Wat zoekt gij Mij te doden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

We lezen dat de satan is 'neergeworpen' die de broeders dag en nacht aanklaagde (op 12,10) bij God. Ook noemt Paulus de duivel de tegenstander (1 tim 5,14-15) achter wie sommigen valse broeders zich geschaard hadden. Er worden heel veel hints in de Bijbel gegeven om de identiteit van de duivel te achterhalen, lees ook dit vers maar eens:

Joh 8,44
      

Gij zijt uit de vader de duivel, en wilt de begeerten van uw vader doen; die was een mensenmoorder van den beginne, en is in de waarheid niet staande gebleven; want geen waarheid is in hem. Wanneer hij de leugen spreekt, zo spreekt hij uit wat hem eigen is; want hij is een leugenaar, en de vader der leugen.

Het is bekend dat liegen betekent het verdraaien van de waarheid en wat we ook weten is dat de waarheid door Jezus Christus (Joh 1,17) geworden is. Een leugenaar is bovendien ook op de hoogte van de waarheid, want anders is het liegen geen liegen. Hierdoor kunnen we constateren dat de grootst mogelijke leugenaar van allemaal, de duivel, honderd procent zeker moet hebben geweten wie Jezus van Nazareth precies is. Immers, eer iemand in staat is de waarheid te loochenen, moet men Deze ook kennen.

'Omdat zij, God
kennende
, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt...' (Rom 1,21)

Op 2,13
      

Ik weet uw werken, en waar gij woont; namelijk waar de troon des satans is, en gij houdt Mijn Naam, en hebt Mijn geloof niet verloochend, ook in die dagen, in welke Antipas, Mijn getrouwe getuige was, welke gedood is bij u, waar de satan woont.

Volgens Flavius Josephus werd Antipas te Jeruzalem vermoord (zie: de joodse oorlog) zodat we kunnen vaststellen dat
de
satan mogelijk joods was. Dat is ook in overeenstemming met eerder geciteerde Joh 8,44, waar Jezus tegen de Schriftgeleerden zegt 'gij zijt uit de vader de duivel' en dit vers.

als jij het hele verhaal van joh 8 leest kan je lezen dat Jezus de schrifgeleerden toe spreekt van wege hun ongeloof, en Jezus zegt tegen hun dus dat zij liegen en Jezus tegen de Schriftgeleerden zegt 'gij zijt uit de vader de duivel'

met andere woorden zij geloven niet dat Jezus de messias is, dus luisteren naar de de vader van de leugen, satan dus.

dat wil dus niet zeggen dat satan een jood is zoals jij dat zegt.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

'Die de waarheid Gods veranderd hebben in
de leugen
, en het schepsel geëerd en gediend hebben boven de Schepper...' (rom 1,25)

hier word gesproken over de zondige mensheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

als jij het hele verhaal van joh 8 leest kan je lezen dat Jezus de schrifgeleerden toe spreekt van wege hun ongeloof, en Jezus zegt tegen hun dus dat zij liegen en Jezus tegen de Schriftgeleerden zegt 'gij zijt uit de vader de duivel'

met andere woorden zij geloven niet dat Jezus de messias is, dus luisteren naar de de vader van de leugen, satan dus.

dat wil dus niet zeggen dat satan een jood is zoals jij dat zegt.


Samengevoegd:

[...]

hier word gesproken over de zondige mensheid.

Ik stel het op prijs dat je mijn verhaal even samenvat, maar ik ben bang dat je wat over het hoofd hebt gezien!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik stel het op prijs dat je mijn verhaal even samenvat, maar ik ben bang dat je wat over het hoofd hebt gezien!

hoezo??

die tekst die jij gaf wou je toch mee aanduiden dat satan een jood is.

ik haal dr heel wat anders uit als je de rest ook leest en dat laat ik je zien door wat ik daarop zei knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid