Taam 1 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Ik ga beginnen in Donna Tart - De verborgen geschiedenis. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op donderdag 11 december 2008 21:39:35 schreef Mister_L het volgende: wauw ken je em? Ja. Heb het een keer gelezen op aanraden van een vriend. En sowieso ken ik veel boeken (soms omdat ik ze gelezen heb, soms gewoon van naam dankzij diverse obsessieve vrienden een een obsessieve zwager waar het op het verzamelen en lezen van boeken aankomt). Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 12 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op donderdag 11 december 2008 23:16:53 schreef Hongerige Wolf het volgende: hoofdpersoon heeft nogal de neiging om taalgebruik letterlijk uit te leggen. Vanwege die autistische stoornis (asperger) Quote: Op vrijdag 12 december 2008 10:35:36 schreef Kurt het volgende: [...] Ja. Heb het een keer gelezen op aanraden van een vriend. En sowieso ken ik veel boeken (soms omdat ik ze gelezen heb, soms gewoon van naam dankzij diverse obsessieve vrienden een een obsessieve zwager waar het op het verzamelen en lezen van boeken aankomt). Ghehe Ben er nog niet heel ver in ,maar ben erg benieuwd Link naar bericht Deel via andere websites
rupsje 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 02:34:47 schreef Tamar het volgende: Ik ga beginnen in Donna Tart - De verborgen geschiedenis. Ik heb van haar nog steeds "De kleine vriend" in de kast staan. Ben ik nooit doorheen gekomen Ken je die? Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 14:48:54 schreef MartineV het volgende: [...] Ik heb van haar nog steeds "De kleine vriend" in de kast staan. Ben ik nooit doorheen gekomen Ken je die? The Secret History is stukken leesbaarder en amusanter dan De Kleine Vriend. Beiden zijn behoorlijk pretentieus, maar het eerste boek kan dat beter hebben dan het tweede. Dit alles is natuurlijk slechts mijn mening en hoeft geenzins toonaangevend voor anderen te zijn. Tenzij ze smaak hebben natuurlijk. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Maar weer eens verder begonnen met Dennets Het Bewustzijn Verklaard uit te lezen. Die is nogal eens blijven liggen de afgelopen paar maanden, maar ik heb de goeie mix gevonden tussen dit boek en de schoolboeken. Link naar bericht Deel via andere websites
I.love.Jesus 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Kars, een bijzonder welkom kind - Adriaan Verbree Echt een ge-wel-dig boek! Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op donderdag 04 december 2008 10:25:34 schreef Harm-Jan het volgende: Chris Hedges - Ik geloof niet in atheïsten Smullen van zijn schrijven tegen alle fundi's, of het nou christenen of atheïsten zijn. Beide geloven in een utopie. De een zet daarin God centraal de andere de Rede. Fijn om te lezen ook een aanrader Die zag ik vandaag staan in de Selexyz, leek me wel interessant ja. Klopt het dat het een antwoord is op "Ik geloof niet in God" of iets dergelijks? Ben de schrijver even kwijt, maar beide boeken stonden zo ongeveer naast elkaar in de kast, met min of meer dezelfde kaft. Momenteel lees ik: Terry Pratchett - Hogfather Een alternatief Kerstsprookje Link naar bericht Deel via andere websites
dialoog_zoeker 0 Geplaatst 12 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2009 De etnische zuivering van Palestina / Ilan Pappe Link Beschrijving In 2008 het zestig jaar geleden dat David Ben-Gurion de Staat Israël uitriep. Een gebeurtenis die niet ongemerkt voorbij zal gaan. Ondertussen laait de discussie over de geschiedenis van Israël op. Een belangrijke stem in deze discussie is die van Ilan Pappe. "Niemand erkent de misdaden van 1948. Terwijl dat simpelweg een etnische zuivering was, volgens iedere definitie daarvan. Als de ene etnische groep de andere verdrijft, is dat etnische zuivering." "Iedereen wist het. Maar Europa bleef stil, om wat het de Joden zelf had aangedaan." In zijn geruchtmakende boek De etnische zuivering van Palestina verwijst hij de mythen over de stichting van de staat Israël naar de prullenmand. Onverbloemd toont hij hoe de joden zich in 1948 schuldig hebben gemaakt aan etnische zuiveringen. Pappe beschrijft hoe een jaar lang elf adviseurs van Ben Gurion samenkwamen om te bespreken hoe de Arabieren verdreven konden worden. Zeer terughoudend beschrijft hij de gruwelijkheden. Hierbij laat hij oorspronkelijke documenten en oral history voor zich spreken. Tot slot toont Pappe aan dat de internationale gemeenschap wist van de misdaden, maar bewust niet ingreep. Ilan Pappe (1954) is professor Politicologie aan de Universiteit van Haifa en een van de meest vooraanstaande Nieuwe Historici uit Israël. Recensie(s)NBD|Biblion recensie: Pappe, hoogleraar politicologie aan de universiteit van Haifa, behoort tot de zogenoemde moderne historici, die met hun onderzoek een totaal ander licht werpen op de gebeurtenissen voor en na de stichting van de staat Israel dan volgens de heersende opvattingen daaromtrent in Israel en ook elders - vooral in het westen - gedacht wordt. Pappe beschrijft met verbijstering hoe het misdrijf van de etnische zuivering van het land 'Palestina' - zuivering van de Palestijnse bevolking - heeft kunnen plaatsvinden. Hoe de botsingen met plaatselijke Palestijnse milities Israel de context en rechtvaardiging leverden om de ideologie van een etnisch gezuiverd Palestina ingang te doen vinden. Het is zijn 'J'accuse' tegen de politici die de etnische zuivering ontwierpen en tegen de generaals die haar uitvoerden. Hij wil dit misdrijf tegen de menselijkheid uit de vergetelheid halen. Hij benadrukt vooral de planmatige manier waarop het gebied in een etnisch homogene ruimte is veranderd, en hij belicht de ideologische achtergronden van deze zuivering die in 1948 begon en nog steeds doorgaat. Zonder de erkenning van die zuivering zijn alle pogingen om het Israelisch-Palestijnse conflict op te lossen, tot mislukken gedoemd. Met chronologie van gebeurtenissen, kaarten, bibliografie en register. (NBD|Biblion recensie, Prof.dr. A. Wessels) Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 12 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2009 - Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 12 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2009 De Ware vrijheid (boek over gebr. de Witt) Mijn weg naar het licht van H.J. Hegger. Link naar bericht Deel via andere websites
Miepje18 0 Geplaatst 12 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2009 Brieven uit de hel - C.S. Lewis (elke avond een brief: echt zo'n boek dat elke keer weer nieuwe dingen laat zien als je het leest!) Een stem in de wind - Francine Rivers Genesis En verder heb ik vandaag Onbeschaamd (ook Francine Rivers) uitgelezen. Er ligt hier nog: Levend bewijs - Craig Parshall, cadeautje van de boekhandel, maar ik kan er absoluut niet inkomen. De bemiddelaar - Dee Henderson Verder hoor ik op dit moment gewoon Medical Genetics te lezen (totaal niet boeiend) Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 12 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2009 Quote: Op maandag 12 januari 2009 21:11:26 schreef Miepje18 het volgende: Brieven uit de hel - C.S. Lewis (elke avond een brief: echt zo'n boek dat elke keer weer nieuwe dingen laat zien als je het leest!) Zo waar! Best diepzinnig en toch niet verstoken van een hoop humor. Link naar bericht Deel via andere websites
de vegaloog 0 Geplaatst 12 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2009 Quote: Op maandag 12 januari 2009 20:14:39 schreef Pius_XII het volgende: Mijn weg naar het licht van H.J. Hegger. Wat?! Gaat hij dan eindelijk terug naar het Licht van de Una Sancta? Momenteel lees ik 'Die Heilerin' van Hermann Multhaupt, een historische vrouwenroman. Best wel boeiend. Vrij in het begin meteen een verhandeling over de koningskaars; vier en een halve bladzij allerlei wetenswaardigheden over deze plant, die verder helemaal niks met het verhaal heeft te doen. (Je moet toch wát doen, om een boek te vullen... toch?) Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 12 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2009 en bladvulling is niet erg, als het maar goed gebeurt Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 12 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2009 Erasmus - Lof der Zotheid & de Dordtse Leerregels Ik had al drs. Harinck - K. Schilder uit een serie Befaamde Theologen uitgewerkt. Ik heb nog tien boeken op de wachtlijst staan na Erasmus. Dat wordt dus wat minder achter de pc zitten voor mij de komende tijd. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 12 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2009 Klaas Schilder Dit werkje: "Lof der Zotheid & de Dordtse Leerregels" kende ik, provinciaal die ik ben, overigens nog niet van Erasmus Link naar bericht Deel via andere websites
de vegaloog 0 Geplaatst 12 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2009 Quote: Op maandag 12 januari 2009 22:40:54 schreef Pius_XII het volgende: Dit werkje: "Lof der Zotheid & de Dordtse Leerregels" van Erasmus Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 12 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2009 Quote: Op maandag 12 januari 2009 22:40:54 schreef Pius_XII het volgende: Klaas Schilder Dit werkje: "Lof der Zotheid & de Dordtse Leerregels" kende ik, provinciaal die ik ben, overigens nog niet van Erasmus Ja, ik ben bang dat als ik uitleg dat ik ze allebei tegelijk lees en ze dus daarom zo opschrijf jij een grapje weet te maken over een boek in iedere hand en scheel lezen. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 12 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2009 Ik ga binnenkort weer in "De Uitnodiging" van W. Paul Young beginnen, dit keer mét aantekenschrift etc. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Quote: Op maandag 12 januari 2009 22:40:54 schreef Pius_XII het volgende: Klaas Schilder Dit werkje: "Lof der Zotheid & de Dordtse Leerregels" kende ik, provinciaal die ik ben, overigens nog niet van Erasmus Tss. Straks zeg je nog dat je Thomas A Kempis "Imitatio Calvini" niet kent. Link naar bericht Deel via andere websites
dialoog_zoeker 0 Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Quote: Op maandag 12 januari 2009 12:35:58 schreef Cornelius van Wijck het volgende: Voor de volledigheid, ook de PLO deed aan etnische zuivering, ook Hamas doet aan etnische zuivering, ook de Al Aqsa-brigade doet aan etnische zuivering. Alleen allemaal net iets minder succesvol dan Israël. Zou jij ook de lijst kunnen toevoegen aan de toenmalige Nederlandse verzetstrijders. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Ja maar hij deed het ook!... Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 [- Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Quote: Op dinsdag 13 januari 2009 13:10:41 schreef Cornelius van Wijck het volgende: Om te beginnen: breek me de bek niet open over het Nederlandse "verzet". Hé! Mijn opa scheurde posters van de muur en liet z'n fiets onderduiken! Ben nu Communio aan het uitspitten trouwens. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten