Olorin 155 Geplaatst 3 december 2008 Rapport Share Geplaatst 3 december 2008 - Een zooi boeken en artikelen die ik voor mijn essays nodig heb - Thraxas and the dance of the death (heb ik a eventjes niet meer mee verder gegaan) - Koning Arthur (een makkelijk wegleesbare versie) - Anderland deel 1 (stiekem al een paar maanden niet meer open gehad) - Thomas van Kempe - de navolging van Christus (hele kleine hoofdstukjes zijn fijn! ) Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 3 december 2008 Rapport Share Geplaatst 3 december 2008 Quote: Op woensdag 03 december 2008 16:53:44 schreef Olorin het volgende: - Thomas van Kempe - de navolging van Christus (hele kleine hoofdstukjes zijn fijn! ) Thomas á Kempis! Overigens, het heeft wél z'n nut gehad. Ik vond dat jij zo'n beetje de enige was in dat ijdelheidstopic die de kern raakte. Ik lees nu dat boek van hierboven nog steeds, 'Mystiek & drugs' en, jawel, '65 jaar Joop den Uyl'. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 3 december 2008 Rapport Share Geplaatst 3 december 2008 Quote: Op woensdag 03 december 2008 17:00:40 schreef Pius_XII het volgende: [...] Thomas á Kempis ! Quote: Overigens, het heeft wél z'n nut gehad. Ik vond dat jij zo'n beetje de enige was in dat ijdelheidstopic die de kern raakte. [veel te flauwe woordspeling] Was het lezen gelukkig niet ..... ijdel geweest. [/veel te flauwe woordspeling] Wat het denk ik ook een beetje is, is dat 'ijdel' in onze dagelijkse taal een beetje andere betekenis gekregen heeft. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 3 december 2008 Rapport Share Geplaatst 3 december 2008 Quote: Op woensdag 03 december 2008 16:53:44 schreef Olorin het volgende: - Koning Arthur (een makkelijk wegleesbare versie) Welke auteur? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 3 december 2008 Rapport Share Geplaatst 3 december 2008 Quote: Op woensdag 03 december 2008 17:10:38 schreef Machiavelli het volgende: [...] Welke auteur? Jaap ter Haar Link naar bericht Deel via andere websites
rupsje 0 Geplaatst 3 december 2008 Rapport Share Geplaatst 3 december 2008 "Ik heb te weinig geloof om een atheist te zijn" Iemand het gelezen?? Link naar bericht Deel via andere websites
-JmB- 0 Geplaatst 3 december 2008 Rapport Share Geplaatst 3 december 2008 "Rituelen voor lichaam en ziel" Anselm Grun Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 3 december 2008 Rapport Share Geplaatst 3 december 2008 Quote: Op woensdag 03 december 2008 19:23:29 schreef MartineV het volgende: "Ik heb te weinig geloof om een atheist te zijn" Iemand het gelezen?? Nou de titel klinkt nog stompzinniger dan: "Bakstenen: een traktatie bij iedere maaltijd" Dat boek heb ik ook niet gelezen..... Ow ik ben nu bezig in: The origin of species. Leest redelijk weg voor zo'n ouwe pil. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 3 december 2008 Rapport Share Geplaatst 3 december 2008 Whittakker Chambers - Witness. Alweer ja. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 3 december 2008 Rapport Share Geplaatst 3 december 2008 Ik heb net een donald duck pocket gelezen.. zware literatuur dus Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 3 december 2008 Rapport Share Geplaatst 3 december 2008 Quote: Op woensdag 03 december 2008 20:46:10 schreef rindert het volgende: Ik heb net een donald duck pocket gelezen.. zware literatuur dus Donald Duck is briljant..... Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 3 december 2008 Rapport Share Geplaatst 3 december 2008 Quote: Op woensdag 03 december 2008 20:48:17 schreef MarinusCopy het volgende: [...] Donald Duck is briljant..... Klopt! Dagobert Duck nog briljanter Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 4 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 december 2008 Quote: Op woensdag 03 december 2008 20:48:17 schreef MarinusCopy het volgende: [...] Donald Duck is briljant..... Don't censuur mess with Donald Duck! Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 4 december 2008 Rapport Share Geplaatst 4 december 2008 Chris Hedges - Ik geloof niet in atheïsten Smullen van zijn schrijven tegen alle fundi's, of het nou christenen of atheïsten zijn. Beide geloven in een utopie. De een zet daarin God centraal de andere de Rede. Fijn om te lezen ook een aanrader Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 4 december 2008 Rapport Share Geplaatst 4 december 2008 Blaise Pascal - Gedachten Ik voel me door dit boek soms een beetje een voyeurist maar goed... Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 4 december 2008 Rapport Share Geplaatst 4 december 2008 Quote: Op donderdag 04 december 2008 10:27:39 schreef Bonaventura het volgende: Blaise Pascal - Gedachten Ik voel me door dit boek soms een beetje een voyeurist maar goed... link Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 11 december 2008 Rapport Share Geplaatst 11 december 2008 Een hele nieuwe zeut, ben ik wel een weekje ofzo zoet mee: W.G. de Vries - De Vrijmaking in het vuur (over het ontstaan van de NGK vanuit GKv perspectief) H. Bavinck - Gereformeerde katholiciteit L. Panhuysen - De ware vrijheid (biografie Johan en Cornelis de Witt) L. Bouyer - Terugblik op het Protestantisme R. Schuller - Het geheim van zelfrespect Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 11 december 2008 Rapport Share Geplaatst 11 december 2008 Andreas Kinneging - Geografie van goed en kwaad Steven Runciman - De val van Constantinopel Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 11 december 2008 Rapport Share Geplaatst 11 december 2008 Quote: Op donderdag 11 december 2008 15:21:58 schreef Bonaventura het volgende: Andreas Kinneging - Geografie van goed en kwaad Sjonge, we lezen wel voor de helft ongeveer dezelfde boeken he? Heb je ook 'Waarden in tijden van ommekeer' gelezen van B16? Die kan je er zó naast leggen. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 11 december 2008 Rapport Share Geplaatst 11 december 2008 Quote: Op donderdag 11 december 2008 15:24:59 schreef Pius_XII het volgende: [...] Sjonge, we lezen wel voor de helft ongeveer dezelfde boeken he? Heb je ook 'Waarden in tijden van ommekeer' gelezen van B16? Die kan je er zó naast leggen. Nog niet maar toevallig heb ik gisteren wel besloten dat ik die ook snel ga lezen. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 11 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 december 2008 Het Wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht Christopher is 15 en heeft het syndroom van Asperger, een vorm van autisme. Hij weet veel van wiskunde maar weinig van mensen. Hij houdt van lijstjes, patronen en de waarheid. Hij houdt niet van de kleuren geel en bruin en wil niet aangeraakt worden. Christopher is in zijn eentje nog nooit verder geweest dan het einde van de straat. Maar waneer blijkt dat de hond van de buurvrouw is vermoord, gaat hij op onderzoek uit. Hij begint aan een indrukwekkende reis die zijn veilige bestaan volledig overhoop gooit. Mark Haddon is illustrator en kinderboekenschrijver. Het wonderlijke voorval met de hond in de nacht is het eerste boek van zijn hand dat in het Nederlands verschijnt. Als scenarioschrijver heeft hij twee keer een Britse 'Oscar' gewonnen. Hij woont in Oxford, Engeland. Superinteressant als je met deze doelgroep werkt Ik vind em dus geweldig Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 11 december 2008 Rapport Share Geplaatst 11 december 2008 Geweldig boek ja! Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 11 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 december 2008 wauw ken je em? Link naar bericht Deel via andere websites
bartus3 0 Geplaatst 11 december 2008 Rapport Share Geplaatst 11 december 2008 ik ben nu in het boek bezig: openbaringen openbaar van paul martin. erg interresant maar wel moeilijk. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 11 december 2008 Rapport Share Geplaatst 11 december 2008 Quote: Op donderdag 11 december 2008 19:51:45 schreef Mister_L het volgende: Het Wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht Dat is inderdaad een leuk boek. Ik heb het destijds gelezen vanwege mijn interesse voor communicatieproblemen in taal; hoofdpersoon heeft nogal de neiging om taalgebruik letterlijk uit te leggen. Ik lees nu 'Hoe een klein rotgodje God vermoordde' van Guus Kuijer. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten