Olorin 155 Geplaatst 11 september 2008 Rapport Share Geplaatst 11 september 2008 Quote: Op donderdag 11 september 2008 01:26:30 schreef Taquoriaan het volgende: Wij hadden tijdens onze vakantie gewoon de pastoor meegenomen Leuk. Hoe moet ik me dat voorstellen? Link naar bericht Deel via andere websites
Taquoriaan 0 Geplaatst 11 september 2008 Rapport Share Geplaatst 11 september 2008 Quote: Op donderdag 11 september 2008 11:19:53 schreef Olorin het volgende: [...] Leuk. Hoe moet ik me dat voorstellen? Elke dag om 8:00 de H. Mis Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 11 september 2008 Rapport Share Geplaatst 11 september 2008 Link naar bericht Deel via andere websites
mackie 0 Geplaatst 11 september 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 september 2008 Ik begrijp dat merendeel zegt dat je op vakantie ook gewoon naar de kerk gaat, maar wat nu als het in werelddelen is zoals het Midden-Oosten en landen als China en Noord-Korea waar grote vervolging is? Dan gewoon voor het martelaarschap gaan? gr. mackie Link naar bericht Deel via andere websites
Taquoriaan 0 Geplaatst 11 september 2008 Rapport Share Geplaatst 11 september 2008 Quote: Op donderdag 11 september 2008 13:27:50 schreef mackie het volgende: Ik begrijp dat merendeel zegt dat je op vakantie ook gewoon naar de kerk gaat, maar wat nu als het in werelddelen is zoals het Midden-Oosten en landen als China en Noord-Korea waar grote vervolging is? Dan gewoon voor het martelaarschap gaan? gr. mackie Ik denk niet dat je makkelijk op vakantie kunt gaan in Noord-Korea en China is heel tolerant richting buitenlanders en geloof (je moet het als Chinees alleen niet willen). In Quatar of Bahrein (een van beide) is het bijvoorbeeld om dezelfde redenen mogelijk om een H. Mis bij te wonen. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 11 september 2008 Rapport Share Geplaatst 11 september 2008 Quote: Op donderdag 11 september 2008 12:43:14 schreef Taquoriaan het volgende: [...] Elke dag om 8:00 de H. Mis Tja, weet wat je meeneemt op vakantie hè? Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 11 september 2008 Rapport Share Geplaatst 11 september 2008 Quote: Op donderdag 11 september 2008 12:43:14 schreef Taquoriaan het volgende: [...] Elke dag om 8:00 de H. Mis En dan hadden we nog geluk dat de nonnen tot 7:50 de (= hun eigen) kapel bezet hielden, want anders was het zeker nog vroeger geweest Link naar bericht Deel via andere websites
Basjoeh 0 Geplaatst 11 september 2008 Rapport Share Geplaatst 11 september 2008 Het ligt eraan. ik was op vakantie in Tjechie op een nederlandse camping en daar werd elke zondagochtend een dienst verzorgt gewoon door gasten va nde camping..(deed er zelf aan mee.)maar als ik gewoon op vakantie ga..dan bezoek ik wel een kerk maar niet op zondag.. Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 12 september 2008 Rapport Share Geplaatst 12 september 2008 Ik ben iemand die in de vakantie vele malen vaker de kerk bezoekt dan normaal God is soms net die goede vriendin die wel weet dat je aan haar denkt en met wie het altijd direct weer klikt als je elkaar opzoekt. Gelukkig is God zo'n geduldige vriendin die hetniet erg vindt als hij wat vaker bij mij op visite komt dan ik bij hem Link naar bericht Deel via andere websites
mohamed 0 Geplaatst 12 september 2008 Rapport Share Geplaatst 12 september 2008 Om God te bezoeken is het niet nodig naar een kerk te gaan. 1 Kor 3,16 Â Â Â Â Â Â Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt, en de Geest Gods in u woont? Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 12 september 2008 Rapport Share Geplaatst 12 september 2008 Quote: Op vrijdag 12 september 2008 12:51:52 schreef mohamed het volgende: Om God te bezoeken is het niet nodig naar een kerk te gaan. 1 Kor 3,16 Â Â Â Â Â Â Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt, en de Geest Gods in u woont? Als een kerk en een tempel hetzelfde waren niet nee... Link naar bericht Deel via andere websites
mohamed 0 Geplaatst 12 september 2008 Rapport Share Geplaatst 12 september 2008 Quote: Op vrijdag 12 september 2008 12:54:37 schreef AndreasJ het volgende: [...] Als een kerk en een tempel hetzelfde waren niet nee... Hoezo? Woont er dan een andere God in de kerk? Dat zou een hoop verklaren Link naar bericht Deel via andere websites
Taquoriaan 0 Geplaatst 12 september 2008 Rapport Share Geplaatst 12 september 2008 Quote: Op vrijdag 12 september 2008 12:58:55 schreef mohamed het volgende: [...] Hoezo? Woont er dan een andere God in de kerk? Dat zou een hoop verklaren Misschien moet je eens een keertje uitzoeken in het orgineel wat er staat (in het Grieks): wat een 'ecclesia' (kerk) is en hoe dit verschilt van een 'skenoma' (tempel, zoals hier bedoeld). Link naar bericht Deel via andere websites
Strijder89 0 Geplaatst 13 september 2008 Rapport Share Geplaatst 13 september 2008 Hallo, 2 jaar terug zaten wij op een camping in Spanje, en op ongeveer een half uurtje rijden afstand was een andere campign waar een ''protestantse'' dienst werd gehouden. Daar kwamen dus 10tallen verschillende soorten kerkstromingen bijeen. Dat was wel heel gaaf!! Link naar bericht Deel via andere websites
mohamed 0 Geplaatst 14 september 2008 Rapport Share Geplaatst 14 september 2008 Quote: Op vrijdag 12 september 2008 13:53:15 schreef Taquoriaan het volgende: [...] Misschien moet je eens een keertje uitzoeken in het orgineel wat er staat (in het Grieks): wat een 'ecclesia' (kerk) is en hoe dit verschilt van een 'skenoma' (tempel, zoals hier bedoeld). Met 1 Kor 3,16 wordt het menselijke lichaam middels een tempel aangeduid, dat is waar de Geest van God nu woont, verder is het verschil tussen een tempel en een kerk mij wel bekend. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 15 september 2008 Rapport Share Geplaatst 15 september 2008 Quote: Op zondag 14 september 2008 01:22:12 schreef Strijder89 het volgende: Hallo, 2 jaar terug zaten wij op een camping in Spanje, en op ongeveer een half uurtje rijden afstand was een andere campign waar een ''protestantse'' dienst werd gehouden. Daar kwamen dus 10tallen verschillende soorten kerkstromingen bijeen. Dat was wel heel gaaf!! Mooi zeg Link naar bericht Deel via andere websites
Taquoriaan 0 Geplaatst 15 september 2008 Rapport Share Geplaatst 15 september 2008 Quote: Op zondag 14 september 2008 10:04:38 schreef mohamed het volgende: [...] Met 1 Kor 3,16 wordt het menselijke lichaam middels een tempel aangeduid, dat is waar de Geest van God nu woont, verder is het verschil tussen een tempel en een kerk mij wel bekend. Waarom haal je het dan aan, als je weet dat je het totaal buiten het verband rukt? Link naar bericht Deel via andere websites
mohamed 0 Geplaatst 15 september 2008 Rapport Share Geplaatst 15 september 2008 Quote: Op maandag 15 september 2008 10:45:30 schreef Taquoriaan het volgende: [...] Waarom haal je het dan aan, als je weet dat je het totaal buiten het verband rukt? Het is niet buiten het verband, er staat dat de Geest van God in ons woont, dus niet in een tempel of kerk. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 15 september 2008 Rapport Share Geplaatst 15 september 2008 Quote: Op maandag 15 september 2008 11:50:21 schreef mohamed het volgende: [...] Het is niet buiten het verband, er staat dat de Geest van God in ons woont, dus niet in een tempel of kerk. Ja dat vermeld de letter van de tekst inderdaad. Net als er in de Bijbel staat 'En Abel sloeg Kaïn dood (...) en doet gij alzo'. Link naar bericht Deel via andere websites
mohamed 0 Geplaatst 15 september 2008 Rapport Share Geplaatst 15 september 2008 Quote: Op maandag 15 september 2008 14:37:30 schreef Raido het volgende: [...]Ja dat vermeld de letter van de tekst inderdaad. Net als er in de Bijbel staat 'En Abel sloeg Kaïn dood (...) en doet gij alzo'. Wat bedoel je nu? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 15 september 2008 Rapport Share Geplaatst 15 september 2008 Ik denk niet dat je perse elke zondag naar de kerk moet. En op vakantie zou ik er denk ik niks van verstaan, als ik bijvoorbeeld naar een kerk zou gaan in Frankrijk dan denk ik dat ik de preek niet zal snappen. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 15 september 2008 Rapport Share Geplaatst 15 september 2008 Dat ligt maar net aan het land . Daarnaast vind ik het altijd heel mooi om te zien hoe mensen in een ander land (helemaal als het niet westerse landen betreft) omgaan met geloof. Dan ga ik ergens wel vooral voor het cultuuraspect naar de dienst, maar wetende dat God alle talen kent ben ik me dan heus nog wel bewust dat God aanwezig is. Zo vond ik een Kroaatse mis best heel erg mooi, terwijl ik uit de hele preek alleen het woord 'computero' o.i.d. verstaan heb Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten