Spring naar bijdragen

JMWZ kerk Immanuelle Utrecht


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

David wil juist het evangelie bij de mensen thuis brengen die niet naar de kerk gaan mooier kan niet toch? Denk aan mensen die slecht ter been zijn of mensen die vele problemen hebben en er niet meer uitkomen. En niet in NL wordt het uitgevonden maar in vele landen en dat komt door sbs 6 natuurlijk.

Daarom is Zijn woord betrouwbaar. Deze wereld is onbetrouwbaar, omdat wat vandaag waar is, morgen een leugen kan zijn. Wat vandaag vast staat kan morgen op losse schroeven staan. Wat de regering in deze periode beslist kan een volgende regering weer ongedaan maken. Jezus alleen is de Weg, de Waarheid en het Leven!

Ten laatste willen wij de nadruk leggen op Jezus Christus als de “IK BENâ€. Velen geloven in een Jezus van vroeger. Vroeger waren er wonderen, vroeger was er overvloed, vroeger ging alles zo goed toen Jezus nog op aarde wandelde. Jammer, zij hebben geen geloofsoog voor wat Jezus vandaag doet! Anderen hebben alleen geloof voor de Jezus van de toekomst. Dàn zal alles goed zijn... Ook zij hebben geen geloofsoog voor wat Jezus vandaag doet.

Laten wij beseffen dat Jezus juist voor VANDAAG een Helper is groot van kracht!! Hij zegt ook tot u die dit leest: Ik BEN de opstanding en het leven. Heeft u redding nodig? Hij IS uw redding vandaag!

Heeft u genezing nodig? Hij IS uw geneesheer vandaag!

Heeft u bevrijding nodig? Hij IS uw bevrijder vandaag!

Heeft u oplossing in uw problemen nodig?

Hij IS uw helper vandaag!â€


Samengevoegd:

[...]

Dat is mooi maar zie je het ook om je heen? De wonderen van God van vandaag?

sorry, maar of ik lees slecht of jij leest slecht, ik heb namelijk nog steeds het gevoel dat jullie voorganger een nog al aparte positie heeft

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het maar leuk is lekker gek doen met zijn allen om zelf een misplaats goed goed gevoel te hebben,God walg van dat soort zogenaamde gemeentes/sektes en eigenwillig godsdienst.Maasbach niks bijzonders zo gaan er 13 in een dozijn,en vooral veel geld zien te kloppen geef voor al veel geld;wanneer worden mensen is wijzer en sluiten ze zich gewoon aan bij de Kerk,of een kerkgemeenschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Volgens mij is er niet zoiets als "De kerk" Heb helemaal niks tegen di t soort gemeentes. Zit zelf ook in een volle evangelische gemeente. Maar ik ben blij dat er ook wordt verteld over wat er mis kan gaan .. want het is niet allemaal rozengeur en manenschijn als je Jezus leert kennen.

En over dat als je niet hard genoeg bidt dat je niet genezen zal worden. Dat zijn uitspraken die je gewoon voor je moet houden. Je hebt geen idee hoe erg je mensen daarmee kan beschadigen. God kijkt niet hoe hard je schreeuwt. God kijkt naar hoe je hart verlangt..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens mij is er niet zoiets als "De kerk" Heb helemaal niks tegen di t soort gemeentes. Zit zelf ook in een volle evangelische gemeente. Maar ik ben blij dat er ook wordt verteld over wat er mis kan gaan .. want het is niet allemaal rozengeur en manenschijn als je Jezus leert kennen.

En over dat als je niet hard genoeg bidt dat je niet genezen zal worden. Dat zijn uitspraken die je gewoon voor je moet houden. Je hebt geen idee hoe erg je mensen daarmee kan beschadigen. God kijkt niet hoe hard je schreeuwt. God kijkt naar hoe je hart verlangt..

Maar je kan het ook uitschreeuwen zoals je al zegt God kijkt naar je hart ;-)


Samengevoegd:

Quote:

[...]

sorry, maar of ik lees slecht of jij leest slecht, ik heb namelijk nog steeds het gevoel dat jullie voorganger een nog al aparte positie heeft

Maasbach is niet mijn voorganger. Maar door de zalving van de Heilige Geest bereikt David veel mensen dat kan je niet ontkennen.


Samengevoegd:

Quote:

Als het maar leuk is lekker gek doen met zijn allen om zelf een misplaats goed goed gevoel te hebben,God walg van dat soort zogenaamde gemeentes/sektes en eigenwillig godsdienst.Maasbach niks bijzonders zo gaan er 13 in een dozijn,en vooral veel geld zien te kloppen geef voor al veel geld;wanneer worden mensen is wijzer en sluiten ze zich gewoon aan bij de Kerk,of een kerkgemeenschap.

Oordeel niet over anderen; dan zal God niet oordelen over u.

2 Want God zal u op dezelfde manier beoordelen als waarop u anderen beoordeelt, en hij zal u meten met de maat waarmee u anderen meet. Waarom kijkt u

3 naar de splinter in het oog van een ander, en merkt u de balk niet op in uw eigen oog?

4 Hoe durft u tegen een ander te zeggen: Laat mij die splinter eens uit uw oog halen, terwijl u zelf een balk in uw oog hebt?

5 Huichelaar, haal eerst die balk uit uw eigen oog, dan ziet u pas scherp genoeg om die splinter uit het oog van de ander te halen.

Sorry hoor maar jij noemt dit een sekte? Het evangelie van Jezus Christus brengen? Jij weet helemaal niks ervan zou eerst is kijken bij zo een gemeente als Maasbach en dan je uitspraak doen.

God zegen je mijn broeder.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Maar je kan het ook uitschreeuwen zoals je al zegt God kijkt naar je hart
;-)


Samengevoegd:

[...]

Maasbach is niet mijn voorganger. Maar door de zalving van de Heilige Geest bereikt David veel mensen dat kan je niet ontkennen.


Samengevoegd:

[...]

Oordeel niet over anderen; dan zal God niet oordelen over u.

2 Want God zal u op dezelfde manier beoordelen als waarop u anderen beoordeelt, en hij zal u meten met de maat waarmee u anderen meet. Waarom kijkt u

3 naar de splinter in het oog van een ander, en merkt u de balk niet op in uw eigen oog?

4 Hoe durft u tegen een ander te zeggen: Laat mij die splinter eens uit uw oog halen, terwijl u zelf een balk in uw oog hebt?

5 Huichelaar, haal eerst die balk uit uw eigen oog, dan ziet u pas scherp genoeg om die splinter uit het oog van de ander te halen.

Sorry hoor maar jij noemt dit een sekte? Het evangelie van Jezus Christus brengen? Jij weet helemaal niks ervan zou eerst is kijken bij zo een gemeente als Maasbach en dan je uitspraak doen. En notabene geven we geld uit aan Johan Maasbach Wereld Zendingen en dan moet je wel weten wat die doen.

God zegen je mijn broeder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oordeel niet over anderen; dan zal God niet oordelen over u.

2 Want God zal u op dezelfde manier beoordelen als waarop u anderen beoordeelt, en hij zal u meten met de maat waarmee u anderen meet. Waarom kijkt u

3 naar de splinter in het oog van een ander, en merkt u de balk niet op in uw eigen oog?

4 Hoe durft u tegen een ander te zeggen: Laat mij die splinter eens uit uw oog halen, terwijl u zelf een balk in uw oog hebt?

5 Huichelaar, haal eerst die balk uit uw eigen oog, dan ziet u pas scherp genoeg om die splinter uit het oog van de ander te halen.

Zoals in het rozenkrans topic bedoel je?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gooi maar een slotje erop anders blijven we doorgaan.

Mwoah.. ik vind het wel een goed punt. Eerst oordeel je in een ander topic over een bepaalde 'andere' kerk en velt even een oordeel over het geloofsleven van al deze mensen en vervolgens haal je bijbelteksten aan over het niet-oordelen als het om je eigen gemeente gaat.

Niet erg consequent, natuurlijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

mwah.. ik heb de reacties van Godfriend in het bewuste topic doorgelezen en ik vond niet echt dat hij een hard oordeel gaf hoor. Hij gaf zijn mening (gebaseerd op een aantal dingen die in de bijbel staan), en dat was het wel zo'n beetje toch?

In ieder geval heb ik hem de RKK geen sekte horen noemen knipoog_dicht.gif

En eveneens heb ik hem niet horen zeggen dat God walgt van de RKK...

Dus niet helemaal vergelijkbaar dacht ik zo.

Bovendien is Sacerdos gewoon irritant puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In ieder geval heb ik hem de RKK geen sekte horen noemen
knipoog_dicht.gif

En eveneens heb ik hem niet horen zeggen dat God walgt van de RKK...

Daarintegen wel dat de Heilige Geest niet aanwezig is in de RKK en dat Jezus dood is. Ik vind dat nogal wat (en wel degelijk vergelijkbaar).

Quote:

Bovendien is Sacerdos gewoon irritant
puh2.gif

Echt niet smile.gif

Maar om het ontopic te houden: Wat maakt de JMWZ kerk dé kerk? Waarom zou ik juist dáár naartoe moeten voor zalving, of hoe je dat ook noemen wilt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Daarintegen wel dat de Heilige Geest niet aanwezig is in de RKK en dat Jezus dood is. Ik vind dat nogal wat (en wel degelijk vergelijkbaar).

[...]

Echt niet
smile.gif

Maar om het ontopic te houden: Wat maakt de JMWZ kerk dé kerk? Waarom zou ik juist dáár naartoe moeten voor zalving, of hoe je dat ook noemen wilt?

Ik ervaarde in mijn oude kerk dat de Heilige Geest niet leeft. En hoe zal ik je vertellen. Voelde geen contact met God dmv tinteling door me lijf of de warmte en nu wel namelijk. Ook merk ik zelfs met de kleinste dingen dat hij bij mij is in slechte tijden en goede tijden. Ook het woord hoe de pastoor uitsprak werd ik moe en slaperig van hier niet. Het is krachtig en hedendaags. ook met band is leuker om te aanbidden dan zonder band daar was alleen een orgel en werd zwaarmoedig gezongen. Bij deze kerk blij en gedanst en gezongen dat de verlosser leeft namelijk. De aanbidding is krachtiger en je voelt echt daar dat de Heilige Geest in het midden is. De warmte, de liefde en de kracht van de Heilige Geest voel je gewoon. Kan het niet omschrijven.

Het is trouwens een volle evangelistische kerk

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid