Spring naar bijdragen

massmedia nederland niet vrij


Aanbevolen berichten

matteus 4 vers 1 Toen werd Jezus door de Geest naar de woestijn geleid om verzocht te worden door de duivel.

vanaf vers 8

Wederom nam de duivel Hem mede naar een zeer hoge berg en hij toonde Hem al de koninkrijken der wereld en hun heerlijkheid,

9 en zeide tot Hem: Dit alles zal ik U geven, indien Gij U nederwerpt en mij aanbidt.

efeze 6 vers 12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen.

Ik heb een klein onderzoek gedaan en wil goed onderbouwd laten zien

dat de massamedia alles behalve vrij is in Nederland.

Er is wel vrijheid maar die is maar heel klein.

De nederlandse commerciele televisiezenders zijn in handen van 3 concerns

op eurosport na.

-----------------------------------------------------

rtl4,rtl5, rtl7 en rlt8 horen bij bertelsmann link

Bertelsmann is de grootste mediaconglomeraat van europa met in 22 landen televisiezenders een van de grootste producers van muziek met

50% van sony bmg en nog heel veel meer ook o.a. ook de nederlandse radiozenders 538.

link

Datzelfde bedrijf wordt verdacht van het volgende :

httpdevil.gifertelsmann AG was tijdens de tweede wereldoorlog en in de periode daarvoor niet alleen de belangrijkste uitgeverij voor de NSDAP, alsmede voor het Hitler-regime, maar het was ook de meest verdienende uitgeverij dankzij deze zwarte periode in de geschiedenis. Joden werden als slavenarbeiders ingezet

//nl.wikipedia.org/wiki/Bertelsmann

Kijk hier hoe een aantal europese leiders op het forum 2006 van bertelsmann aanwezig zijn.

link

Wie is nou leiders over wie. Europese leiders die slaaf zijn van de media.

-----------------------------------------------------

nummer 2 is prosiebensat 1 media ook een hele grote in europa

deze bezitten zenders als sbs6, veronica/jetic en net 5

link

link

--------------------------------------------------------

nummer 3 is viacom

tmf, mtv, nickelodeon en comedy central behoren bij viacom.

link

link

----------------------------------------------------------

Dan gaan we eens kijken bij de kranten zowel landelijk als regionaal.

Bijna alle landelijke en regionale kranten worden beheersd door drie grote mediaconcern

link

1 pcm link

2 telegraaf media groep link

3 wegener is tegenwoordig overgenomen door mecom link

Van de landelijke ochtendkranten behoort alleen het nederlands dagblad niet tot een van de grote concerns.

(nederlands dagblad zijn christenen die niet gevallen zijn voor de goliat achtige grote concerns)

doornaast beheert pcm ook nog de radiozenders arrow jaz fm zusterzender arrow classic rock link

Arrow Classic Rock

En heeft de telegraaf media groep de zenders radio veronica onderdeel sky radio groep link

Sky Radio onderdeel telegraaf media group link

------------------------------------------------------------- -------

Wat te bedenken van het anp het algemeen nederlands persbureau.

Dat voor een groot gedeelte in handen was van de telegraaf media groep.

link

Je weet wel de telegraaf de roddelkrant

------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------

Met andere woorden in de nederlandse media is bijna geen vrijheid. Een paar mensen hebben bijna de hele media in handen.

Het meest vrije medium van dit moment is misschien wel het internet.

De massamedia is alles behalve vrij.

De media bevat niet the message maar is the message.

Niet de cultuur bepaalt de media maar de media bepaalt de cultuur

Ik denk dat de massamedia niet alle massamedia(muziek, televisie , radio) de grootste aanstichter van het kwaad is.

Ik noem bewust niet de hoofdoorzaak want je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk als je iets kwaads doet, je handen en voeten bestuur je toch zelf.

Je kunt het vergelijken met dat hitler in de tweede wereldoorlog opdracht gaf om de joden uit te roeien en dat er mensen waren die de opdracht uitvoeren.

Beiden ben je schuldig aan moord.

Het doel van de massamedia is mensen tegen god op te zetten. Tegen alles op te zetten en te laten rebelleren.

Een vraag hoe vaak heb je het evangelie op de televisie gehoord?

Of hoor je alleen maar dingen ertegen met vaak slechte argumenten.

Ze zijn goed in het leren en onderwijzen van slechte dingen maar slecht in het onderwijzen van goede dingen.

God zegt dat alle mensen zich moeten bekeren keer je af van je afgoden , er komt een rechtvaardig oordeel.

Wie gelooft dat God jezus christus uit de dood heeft opgewekt en hem aanneemt als heer wordt gered.

Link naar bericht
Deel via andere websites

het doel is dat mensen wakker worden.

voor veel mensen is o.a. de televisie informatie bron nummer 1.

Wat ik hoop is dat ze doorkrijgen dat ze voor het karretje worden gespannen. Geleid door demonische machten die er alles aan doen om je weg te houden van jezus christus en vooral de waarheid niet te weten komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Post zonder onderbouwing verwijderd.



Ik vind je onderzoek best interessant, maar zie je niet een beetje teveel spoken en beren op de weg? Of ben ik dan weer te naïef?

Als alles zo gereguleerd was als jij beweert, dan snap ik niet dat er op die zenders zoveel verschillende feiten over een grote gebeurtenis worden gemeld. Wat ik bedoel: waarom zouden we dan niet allemaal dezelfde info horen?

En het feit dat je een (minderheids-)belang hebt in een bedrijf zegt nog absoluut niet dat je bepaalt wat er op de werkvloer gebeurd.

PS: Je weet dat er een duivelsicoon in je post geslopen is devil.gif
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik bedoel is o.a. dit.

voordat ik tot mijn 18de tot geloof kwam had ik heel veel televisie gekeken.

Wat mij achteraf opviel was dat ik niet een keer het evangelie op de televisie had gehoord. De eerste keer dat ik erachter kwam wat het evangelie was, was toen ik de bijbel begon te lezen.

Wat me ook opviel was dat ze alleen argumenten tegen jezus hadden en jezus altijd belachelijk deden maken.

Tegenwoordig heb ik geen televisie meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat ik bedoel is o.a. dit.

voordat ik tot mijn 18de tot geloof kwam had ik heel veel televisie gekeken.

Wat mij achteraf opviel was dat ik niet een keer het evangelie op de televisie had gehoord. De eerste keer dat ik erachter kwam wat het evangelie was, was toen ik de bijbel begon te lezen.

Wat me ook opviel was dat ze alleen argumenten tegen jezus hadden en jezus altijd belachelijk deden maken.

Tegenwoordig heb ik geen televisie meer.

Het feit dat je geen evangelie op tv hoort (je hebt zeker nog nooit van Family7 op digitale tv gehoord) heeft m.i. weinig te maken met een groot complot. TV is commercieel gericht, en kijkt dus naar wat de massa wil. Helaas is het zo dat slechts een beperkt aantal mensen op deze wereld geinteresseerd is in het evangelie en daarom is er ook bar weinig geld om tv te maken.

Ik vind dat geen beperking van de vrijheid, ik vind dat gewoon marktwerking.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ook de EO heeft er best programma's over. En ook op andere zenders van de publieke omroepen zie je het wel eens terug. Zelfs de commerciële zenders zenden wel eens programma's er over uit. Maar ja, dat hangt af van wanneer je tv kijkt.

idea8.gif TS kijkt geen TV, dus dan zie je idd ook geen 'christelijke' programma's.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mwoa en daarnaast: ik heb ook in geen een kledingwinkel het evangelie gehoord. Noch op mijn paardrijvereniging, muziekschool, universiteit en therapie. Toch dingen(naja, behalve die winkel) die allemaal bijdragen aan mijn ontwikkeling. Maar moeten die volgens jou ook weg?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien was het beter geweest als ik een filmpje had gemaakt over

hetgeen waar ze mee bezig zijn. Kijk maar eens bij de previeuw van

link

televisie draagt bij aan je ontwikkeling? Moord, haat , lastering, evolutietheorie etc draagt bij aan je ontwikkeling


Samengevoegd:

Je zult ook wel leerzame dingen hebben. Maar van de tijd wat ik me kan herinneren dat ik heb gekeken. Waren het voornamelijk slechte dingen die ik keek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Samengevoegd:

Je zult ook wel leerzame dingen hebben. Maar van de tijd wat ik me kan herinneren dat ik heb gekeken. Waren het voornamelijk slechte dingen die ik keek.

Dan moet je niet 's nachts na 11 uur naar veronica/sbs6 etc. gaan kijken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Moord, haat , lastering, evolutietheorie etc

Lol! Wat een opsomming. Toch niet de evolutietheorie! widegrin.gif

Maar even serieus, ik heb de indruk dat je hier een persoonlijk probleem met jouw kijkgedrag (als in, je keek blijkbaar alleen rotzooi en liet je dan ook nog eens enorm beïnvloeden door die rotzooi) projecteert op 'de massamedia' in het algemeen. Geen slimme zet lijkt me.

En dat je niet zo veel van het evangelie hoort op tv, sjah, tv is ook niet gemaakt als bekeringsinstrument, maar als instrument om mensen te informeren over dingen die hen boeien, en te entertainen met dingen die ze leuk vinden. En als dat niet lukt zijn de fabrikanten zelfs zo geniaal om gewoon een uitknop op het toestel te zetten.

(Trouwens, ben jij nu niet zelf je boodschap aan het verspreiden via massamedia? devil.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Elke getikte regel is hier verspilde moeite.

Ik heb voor jullie de ware profeet in de bijbel gevonden.

micha 2 vers 11 Als er iemand was die niets dan wind en valse leugens verspreidt en profeteert: ‘Ik zie wijn en drank,’ dan zou dat voor dit volk de ware profeet zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Nog even wat offtopic, onbeargumenteerde en ad hominem posts verwijderd.



Matthi, als je houding er één is van "ik heb het licht gezien en jullie moeten het met me eens zijn, anders loop ik weg", dan had discussie al geen zin vanaf het moment dat je dit topic opende. Maar, hier op dit forum moet je het toch kunnen waarderen, lijkt me, dat mensen kritisch naar je woorden kijken. Je beweert niet zomaar iets! Dus willen mensen eerst wel eens zien wat voor bewijzen je hebt voor je stelling en gaan ze het niet klakkeloos met je eens zijn.

Ik heb journalistiek gestudeerd, ik weet dat de media steeds meer door een paar grote conglomeraten worden beheerd. Dat kan onvrijheid betekenen, want het zal bv de Volkskrant niet in dank worden afgenomen als ze via degelijke journalistiek massala belastingfraude bij PCM onthult. Toch zie je iig bij kranten dat de onafhankelijkheid van redacties is vastgelegd in statuten. Dat is al heel lang zo (ook toen de landelijke kranten nog elk een eigen directie hadden) en dient om te voorkomen dat de directies zich mengen in redactionele zaken. Toch klinken er inderdaad stemmen dat de PCM-kranten anders berichten dan de Wegener-kranten en ook de opkomst van Rupert Murdoch in de jaren zeventig/ tachtig, een man die zich weldegelijk bemoeide met de inhoud van de media die hij opkocht, heeft stof doen opwaaien.

Maar in hoeverre dit de algehele berichtgeving aantast staat niet zonder meer vast. Aangenomen dat je op tv drie blokken hebt (Bertelsmann, Prosiebensat en de publieke omroep), kan het zijn dat elk blok een eigen stijl, een eigen 'kleur' heeft. Maar ze kunnen elkaar perfect aanvullen. Ik heb me niet heel diep in de zaken verdiept, maar ben iig tijdens mijn studie niet op bewijzen gestuit dat de media tegenwoordig minder vrij zijn dan zeg 50 jaar geleden.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Apart. Enerzijds lijk je het vreselijk te vinden dat mensen de massamedia zomaar aannemen en er van uit gaan dat die ok zijn, zelfs al hebben ze daar eigenlijk geen reden toe. Sterker zelfs, ze geloven wat de media brengen! Slecht, zeer slecht.

Maar als jij, ook maar gewoon een anonieme nick op internet die net zo goed kan toebehoren aan een verveelde puber als aan een gestoorde sekteleider, zonder veel onderbouwing wat staat te roepen zouden we dat zonder kritiek moeten geloven en navolgen.

Ben ik de enige die daar wel wat contradicties in ziet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Apart. Enerzijds lijk je het vreselijk te vinden dat mensen de massamedia zomaar aannemen en er van uit gaan dat die ok zijn, zelfs al hebben ze daar eigenlijk geen reden toe. Sterker zelfs, ze geloven wat de media brengen! Slecht, zeer slecht.

Maar als jij, ook maar gewoon een anonieme nick op internet die net zo goed kan toebehoren aan een verveelde puber als aan een gestoorde sekteleider, zonder veel onderbouwing wat staat te roepen zouden we dat zonder kritiek moeten geloven en navolgen.

Ben ik de enige die daar wel wat contradicties in ziet?

Nee smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik citeer "Er is wel vrijheid maar die is maar heel klein."

sorry de titel is een beetje misleidend het was beter geweest om het over

de commerciele zenders en de landelijke en regionale omroepen met weinig vrijheid te noemen dan was het duidelijker geweest.

ik zeg niet dat er helemaal geen vrijheid is maar wel dat die heel klein is.

Het beweren van geen vrijheid is zo ongeveer onmogelijk om te onderbouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik citeer "Er is wel vrijheid maar die is maar heel klein."

sorry de titel is een beetje misleidend het was beter geweest om het over

de commerciele zenders en de landelijke en regionale omroepen met weinig vrijheid te noemen dan was het duidelijker geweest.

ik zeg niet dat er helemaal geen vrijheid is maar wel dat die heel klein is.

Het beweren van geen vrijheid is zo ongeveer onmogelijk om te onderbouwen.

Wat versta jij eigenlijk onder 'vrijheid'? Hoe ziet 'vrije media' er dan wel uit?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid