mohamed 0 Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Quote: Op zaterdag 17 mei 2008 22:27:44 schreef Thorgrem het volgende: [...] Maar beste Aime, jij hebt deze discussie al zo vaak getracht te voeren dat je onderhand toch wel zou moeten weten dat deze citaten helemaal niets bewijzen, dat het vrij weinig moeite kost om ze in jouw context aan de kant te schuiven. Moeten wij dit spel elke keer weer opnieuw spelen? Niet hier in dit topic iig. Ik als buitenstaander vind Aime zijn punt zeer terecht en als jij idd een leraar bent, vind ik je reactie zorgwekkend. Samengevoegd: Quote: Op zaterdag 17 mei 2008 13:05:52 schreef Bonaventura het volgende: [...]Je vindt dat het baren van kinderen een zonde is? Of ongesteld worden? Interessante stelling maar totaal niet in lijn met het bijbels denken vrees ik. [...]Dat is een andere discussie. Ons geloof is een bijbels geloof en in die zin is het altijd de moeite waard de bijbel erbij te pakken. Natuurlijk in de bredere context van de orale Traditie, de bijbel is zelf ook gestolde Traditie. Toch moet je de bijbel niet te snel naast je neerleggen. Ook voor ons katholieken is het de belangrijkste bron om Gods woord te leren kennen. Wanneer is het ooit noodzaak om de Bijbel naast je neer te leggen? Dat vind ik meer schriftverkrachting dan je mij liet welgevallen. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Quote: Op zondag 18 mei 2008 09:03:48 schreef mohamed het volgende: [...] Ik als buitenstaander vind Aime zijn punt zeer terecht en als jij idd een leraar bent, vind ik je reactie zorgwekkend. Wat is er zorgwekkend aan mijn reactie? Het solo scriptura is niet met de schrift te onderbouwen al helemaal niet als het over solo scriptura in het extreme gaat. Vele pogingen zijn gewaagd, ook op dit forum. Mooi voorbeeld daarvan is: link maar er zijn ook genoeg andere topic over. Dus als je daar over wil praten dan kan dat in die topics, niet hier want de openingspost geeft duidelijk aan: Quote: Mensen die niks met Maria hebben of haar zelfs afwijzen worden vriendelijk doch dringend verzocht hun gal voor een keer achter de tanden te houden. Dit topic moet niet het zoveelste ketters versus de rest worden. Bedankt. En dat, beste Mohamed, lijkt mij bijzonder duidelijk. Link naar bericht Deel via andere websites
mohamed 0 Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Dat is waar, maar jij verdedigt Maria toch? Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Quote: Op zondag 18 mei 2008 10:29:08 schreef mohamed het volgende: Dat is waar, maar jij verdedigt Maria toch? Maakt dat ook maar iets uit voor dit topic? Volgens mij niet. Discussietopics over Maria zijn er ook genoeg, ook daar is het hier niet de plek voor. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 18 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2008 Mensen die niks met Maria hebben of haar zelfs afwijzen worden vriendelijk doch dringend verzocht hun gal voor een keer achter de tanden te houden. Dit topic moet niet het zoveelste ketters versus de rest worden. Bedankt. Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 24 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2008 Met Maria is niks mis maar de mensen die er overdreven mee doen,doorgeschoten Maria devotie zet Maria juist in de de bezemkast.Mariamaand mei zou mooi kunnen zijn de meesten wijzen het nu af. Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 24 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2008 Quote: Op vrijdag 16 mei 2008 13:52:40 schreef Bonaventura het volgende: Wie doet deze maand iets extra's? Hoe geef jij invulling aan de Maria-maand? Toeval wil dat ik de afgelopen tijd weer ben begonnen met rozenkranzen en het bevalt me wel. Wel op z'n brabants trouwens. Link naar bericht Deel via andere websites
Snow 0 Geplaatst 24 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2008 @Ignatuis Maria, ik bid de rozekrans juist in het engels, en het bevalt me zo goed! geweldig krachtig gebed. Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 24 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2008 Haha, ik bedoelde niet het dialect hoor, gelukkig praat ik geen brabants. Maar meer qua stijl, van dat onverstaanbare volksgeprevel. Link naar bericht Deel via andere websites
Snow 0 Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 25 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2008 weesgegroetmariavolvangenadedeheerismetugijzijtdegezegendeonde rdevrouwenengezegendisjezusdevruchtvanuwschootheiligemariamoed ervangodbidvooronszondaarsnueninhetuurvanonzedoodamen Zoiets bedoel je, Ignatius Maria? Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 26 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Quote: Op zaterdag 24 mei 2008 23:01:27 schreef Ignatius Maria het volgende: [...] Toeval wil dat ik de afgelopen tijd weer ben begonnen met rozenkranzen en het bevalt me wel. Wel op z'n brabants trouwens. Dat is niet Brabants maar gewoon normaal. Als je iedere dag je Rozenkrans bidt is het niet zo zinvol om ieder woord zorgvuldig te formuleren. Daarbij bid ik hem meestal in openbare plaatsen zoals de bus of op de fiets. Dan schiet het helemaal niet op. Maria, Ik heb voor heel mijn leven mij geheel aan U gegeven. Ik geef U, Moeder, ook voor heden mijn werken, offers en gebeden. O, laat, gezuiverd door uw handen, ze dan voor God als wierook branden. Amen. -Z. Edward Poppe Samengevoegd: Quote: Op zaterdag 24 mei 2008 23:49:19 schreef Ignatius Maria het volgende: gelukkig praat ik geen brabants. Daarover bestaat geen consensus. Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Quote: Op maandag 26 mei 2008 10:59:10 schreef Bonaventura het volgende: Maria, Ik heb voor heel mijn leven mij geheel aan U gegeven. Ik geef U, Moeder, ook voor heden mijn werken, offers en gebeden. O, laat, gezuiverd door uw handen, ze dan voor God als wierook branden. Amen. -Z. Edward Poppe Nice. Quote: Daarover bestaat geen consensus. F you man. Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Quote: [...] Nice. [...] Ik hou ook van zuid-Frankrijk,liefst de Provence! Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Forumusers opgelet, flauwheidsvirus gesignaleerd. Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Quote: Op maandag 26 mei 2008 18:22:01 schreef Ignatius Maria het volgende: Forumusers opgelet, flauwheidsvirus gesignaleerd. Waar heb ik dat opgedaan? Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Geen idee, maar 't schijnt dat bloedtransfusie wel heilzaam is in zulke gevallen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Quote: Op maandag 26 mei 2008 18:26:40 schreef Ignatius Maria het volgende: Geen idee, maar 't schijnt dat bloedtransfusie wel heilzaam is in zulke gevallen. Pas maar op ,straks liggen we beiden op de intensive care! Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Hahaha. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Vandaag de laatste dag van deze Maria maand even een mooi moment om terug te denken op de afgelopen maand. Onder het genot van het Ave Maria gezongen door Andrea Bocelli: link Ave Maria Gratia plena Maria, gratia plena Maria, gratia plena Ave, ave dominus Dominus tecum Benedicta tu in muli eribus Et benedictus Et benedictus fructus ventris Ventris tuae, Jesus. Ave Maria Ave Maria Mater Dei Ora pro nobis peccatoribus Ora pro nobis Ora, ora pro nobis peccatoribus Nunc et in hora mortis Et in hora mortis nostrae Et in hora mortis nostrae Et in hora mortis nostrae Ave Maria Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 1 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juni 2008 Quote: Op zaterdag 31 mei 2008 21:28:55 schreef Thorgrem het volgende: Vandaag de laatste dag van deze Maria maand even een mooi moment om terug te denken op de afgelopen maand. Onder het genot van het Ave Maria gezongen door Andrea Bocelli: link Ave Maria Gratia plena Maria, gratia plena Maria, gratia plena Ave, ave dominus Dominus tecum Benedicta tu in muli eribus Et benedictus Et benedictus fructus ventris Ventris tuae, Jesus. Ave Maria Ave Maria Mater Dei Ora pro nobis peccatoribus Ora pro nobis Ora, ora pro nobis peccatoribus Nunc et in hora mortis Et in hora mortis nostrae Et in hora mortis nostrae Et in hora mortis nostrae Ave Maria Niet alleen afsluiter maar ook een van de hoogtepunten met het feest van het bezoek van Maria aan haar nicht Elisabeth. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten