Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Maar beste Aime, jij hebt deze discussie al zo vaak getracht te voeren dat je onderhand toch wel zou moeten weten dat deze citaten helemaal niets bewijzen, dat het vrij weinig moeite kost om ze in jouw context aan de kant te schuiven. Moeten wij dit spel elke keer weer opnieuw spelen? Niet hier in dit topic iig.

Ik als buitenstaander vind Aime zijn punt zeer terecht en als jij idd een leraar bent, vind ik je reactie zorgwekkend.


Samengevoegd:

Quote:

[...]Je vindt dat het baren van kinderen een zonde is? Of ongesteld worden? Interessante stelling maar totaal niet in lijn met het bijbels denken vrees ik.

[...]Dat is een andere discussie. Ons geloof is een bijbels geloof en in die zin is het altijd de moeite waard de bijbel erbij te pakken. Natuurlijk in de bredere context van de orale Traditie, de bijbel is zelf ook gestolde Traditie. Toch moet je de bijbel niet te snel naast je neerleggen. Ook voor ons katholieken is het de belangrijkste bron om Gods woord te leren kennen.

Wanneer is het ooit noodzaak om de Bijbel naast je neer te leggen? Dat vind ik meer schriftverkrachting dan je mij liet welgevallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik als buitenstaander vind Aime zijn punt zeer terecht en als jij idd een leraar bent, vind ik je reactie zorgwekkend.

Wat is er zorgwekkend aan mijn reactie? Het solo scriptura is niet met de schrift te onderbouwen al helemaal niet als het over solo scriptura in het extreme gaat. Vele pogingen zijn gewaagd, ook op dit forum. Mooi voorbeeld daarvan is: link maar er zijn ook genoeg andere topic over.

Dus als je daar over wil praten dan kan dat in die topics, niet hier want de openingspost geeft duidelijk aan:

Quote:

Mensen die niks met Maria hebben of haar zelfs afwijzen worden vriendelijk doch dringend verzocht hun gal voor een keer achter de tanden te houden. Dit topic moet niet het zoveelste ketters versus de rest worden. Bedankt.

En dat, beste Mohamed, lijkt mij bijzonder duidelijk. bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Toeval wil dat ik de afgelopen tijd weer ben begonnen met rozenkranzen en het bevalt me wel. Wel op z'n brabants trouwens.
widegrin.gifsmile.gif

Dat is niet Brabants maar gewoon normaal. Als je iedere dag je Rozenkrans bidt is het niet zo zinvol om ieder woord zorgvuldig te formuleren. Daarbij bid ik hem meestal in openbare plaatsen zoals de bus of op de fiets. Dan schiet het helemaal niet op.knipoog_dicht.gif

Maria,

Ik heb voor heel mijn leven

mij geheel aan U gegeven.

Ik geef U, Moeder, ook voor heden

mijn werken, offers en gebeden.

O, laat, gezuiverd door uw handen,

ze dan voor God als wierook branden.

Amen.

-Z. Edward Poppe


Samengevoegd:

Quote:

gelukkig praat ik geen brabants.
puh2.gif

Daarover bestaat geen consensus. rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maria,

Ik heb voor heel mijn leven

mij geheel aan U gegeven.

Ik geef U, Moeder, ook voor heden

mijn werken, offers en gebeden.

O, laat, gezuiverd door uw handen,

ze dan voor God als wierook branden.

Amen.

-Z. Edward Poppe

Nice. smile.gif

Quote:
Daarover bestaat geen consensus.
rofl.gif

F you man. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag de laatste dag van deze Maria maand even een mooi moment om terug te denken op de afgelopen maand.

Onder het genot van het Ave Maria gezongen door Andrea Bocelli:

link

Ave Maria

Gratia plena

Maria, gratia plena

Maria, gratia plena

Ave, ave dominus

Dominus tecum

Benedicta tu in muli eribus

Et benedictus

Et benedictus fructus ventris

Ventris tuae, Jesus.

Ave Maria

Ave Maria

Mater Dei

Ora pro nobis peccatoribus

Ora pro nobis

Ora, ora pro nobis peccatoribus

Nunc et in hora mortis

Et in hora mortis nostrae

Et in hora mortis nostrae

Et in hora mortis nostrae

Ave Maria

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vandaag de laatste dag van deze Maria maand even een mooi moment om terug te denken op de afgelopen maand.

Onder het genot van het Ave Maria gezongen door Andrea Bocelli:

Ave Maria

Gratia plena

Maria, gratia plena

Maria, gratia plena

Ave, ave dominus

Dominus tecum

Benedicta tu in muli eribus

Et benedictus

Et benedictus fructus ventris

Ventris tuae, Jesus.

Ave Maria

Ave Maria

Mater Dei

Ora pro nobis peccatoribus

Ora pro nobis

Ora, ora pro nobis peccatoribus

Nunc et in hora mortis

Et in hora mortis nostrae

Et in hora mortis nostrae

Et in hora mortis nostrae

Ave Maria

Niet alleen afsluiter maar ook een van de hoogtepunten met het feest van het bezoek van Maria aan haar nicht Elisabeth.knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid