Spring naar bijdragen

SGP wil popmuziek verbieden


Aanbevolen berichten

In plaats van al die moeite te doen om die onschuldige kindertjes weg te houden van al dat kwade popmuziek zouden ze is de cd's van dimmu borgir, cradle of filth, slayer, deicide etc. uit de schappen bij de free record shop en music store moeten halen.

Dat vind ik persoonlijk veel erger. Popmuziek is weliswaar niet doordacht en uitermate simpel, maar het is echt niet allemaal des duivelsch..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

I van dimmu borgir, cradle of filth, slayer, deicide etc. uit de schappen bij de free record shop en music store moeten halen.

Alsof je dat bij een Free record shop vind, ze hebben al moeite met zoeken als je om een album van Rage Against the Machine vraagt!

Verder is de defenitie van pop te breed om het kunnen te verbieden.

Opwekking zou in dat principe ook pop zijn..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Alsof je dat bij een Free record shop vind, ze hebben al moeite met zoeken als je om een album van Rage Against the Machine vraagt!

Verder is de defenitie van pop te breed om het kunnen te verbieden.

Opwekking zou in dat principe ook pop zijn..

Ik heb het regelmatig in de bakken ziet staan. Het hangt van je filiaal af, maar je komt het vaak genoeg tegen bij de FRS

Quote:

Laten we gewoon alle metal, hiphop, pop en andere vormen van moderne muziek verbieden, mogelijk met uitzondering van een aantal albums die ik persoonlijk hoog heb zitten.

Ik ben voor. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

ik vind het eigenlijk een beetje onzin om hierover te discussieren op basis van 1 zo'n krantartikel. Weet iemand hier meer van? Want net zoals Gorthaur vind ik het maar een vaag stuk. Wat is het nou, popmuziek verbieden of subsidie stop zetten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoezo popmuziek van de wereld? Het is dus maar net wat je onder popmuziek verstaat. Uitgaande van de originele term populaire muziek kun je veel kanten op. Jullie inperking tot enkel dat ene stukje van dit brede begrip verklaart veel. Jammer dat er zovelen blijkbaar erg nauw denken. Want christelijke zangers meteen toit naamchristen bestempelen zonder eerst werkelijk hun muziek gehoord te hebben is betreurenswaardig.

Natuurlijk niet, ze zijn wereldgelijkvorming door popmuziek te maken dat maakt ze direct naamchristenen want ware christenen maken geen popmuziek. Comprende?

Popmuziek is alle muziek want niet valt onder koorzang of klassieke muziek. Dus ook metal, jazz en funk en wat dies meer zei. Alles is Werelds

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Alsof je dat bij een Free record shop vind, ze hebben al moeite met zoeken als je om een album van Rage Against the Machine vraagt!

Verder is de defenitie van pop te breed om het kunnen te verbieden.

Opwekking zou in dat principe ook pop zijn..

Ik sprak uit ervaring knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@AndreasJ

Intelligente opmerking. Klein beetje jammer dat de SGP oogkleppen voor heeft.

Draag een rok! Ga 's zondags minstens twee keer naar de kerk! Hou je aan ieder regeletje wat de streng christelijke traditie uit Nederland voorschrijft! Anders ga je naar de hel!

Ook jammer dat ze niet zien dat ze selectief en wettisch bezig zijn. Maar ze doen hun best. Hoop ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom zou klassiek en koorzang niet werelds zijn? Eigenlijk is alleen de geestelijk geïnspireerde intongenspreek muziek niet werelds.

Tja en dat is dus iets wat niemand eigenlijk weet. Echter, popmuziek komt uit de seculiere cultuur en de emancipatiegedacht. Och! Werelds!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik wikipedia moet geloven is klassieke muziek niet zomaar 'ongristelijk'. (heb even snel gelezen) Barok weer wel, want dat werd geschreven voor feesten.

Maar ja, blaat. Of het artikel is waar en de SGP zeg zichzelf weer gigantisch voor jeweetwel, of er is een of andere idioot die het leuk cind om de SGP gigantisch voor jeweetwel te zetten.

In beide gevallen, bestond hier niet al een topic over?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Onzin, het is algemeen bekend dat de huidige conventionele muziek in al zijn vormen afstamt van de negro spirituals. Via de blues is dit naar de hedendaagse muziek geëvolueerd.

Ja en dat komt weer van heidense trommelmuziek uit diep donker Afrika, dus werelds.

* Raido brengt jou alleen wat SGP-wereldvisie bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

@AndreasJ

Intelligente opmerking. Klein beetje jammer dat de SGP oogkleppen voor heeft.

Draag een rok! Ga 's zondags minstens twee keer naar de kerk! Hou je aan ieder regeletje wat de streng christelijke traditie uit Nederland voorschrijft! Anders ga je naar de hel!

Ook jammer dat ze niet zien dat ze selectief en wettisch bezig zijn. Maar ze doen hun best. Hoop ik.

tsja, zij zeggen waarschijnlijk van jou dat je oogkleppen op hebt. Persoonlijk heb ik meer respect voor mensen die regels en structuur hebben dan voor mensen die maar wat doen. Regels volgen betekent in ieder geval wel dat je iets wil doen voor God, en dat zie ik minder bij de mensen die hun eigen weg volgen en denken dat God het allemaal maar oke vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik sprak uit ervaring
knipoog_dicht.gif

ik ook, vind hetecht een ***zaak!

en ik vind het daar niet, dan verschil het zeker per filiaal, en heb ik alleen de verkeerde van Nl meegekregen..

Wat natuurlijk nog niet wegneemt dat ik het belachelijk vindt, om een van de mooiste uitingsvormen van de mens te verbieden...

Staat er ook bij wat ze bij zo`n verbod in gedachen hadden?

Wie zou een lijn gaan trekken tussen, goede en foute muziek?

lastig!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De SGP moest al lang uit de politiek getrapt worden. Ik kots zo vreselijk van die lui....

Ik heb wel begrip voor die lui. Ze staan iig ergens voor. Ik ben juist al die populistische partijtjes zat. En daar zit het verschil ook gelijk dat die populisten toch net wat meer zetels halen.

En wees gerust, de SGP staat vrij laag op mijn lijstje van partijen waar ik op zou stemmen, maar ik gun ze hun bestaansrecht. Ik ben nl. wel voor een divers spectrum, dan is er wat te kiezen. En dat vind ik een must voor een parlementair democratisch stelsel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb wel begrip voor die lui. Ze staan iig ergens voor. Ik ben juist al die populistische partijtjes zat. En daar zit het verschil ook gelijk dat die populisten toch net wat meer zetels halen.

En wees gerust, de SGP staat vrij laag op mijn lijstje van partijen waar ik op zou stemmen, maar ik gun ze hun bestaansrecht. Ik ben nl. wel voor een divers spectrum, dan is er wat te kiezen. En dat vind ik een must voor een parlementair democratisch stelsel.

Nee, die lui moeten hun overgevoelige relineusjes eens uit andermans zaken halen. Als ze problemen hebben met wat anderen doen dan sluiten ze zichzelf maar op in hun kerk. Het enige waar onze geliefde SGP voor staat is: intolerante, seksistische, religieuze anaalgefixeerde bekrompenheid en (hoe kan het ook anders) homofobie. Het enige wat onze relidwepers van de SGP verdienen is een seculiere schop onder de hol richting de veluwe. Scheiding van kerk en staat had dit wangedrocht van politiek al lang geleden moeten verbieden. Kom op ze discrimineren op sexe.... opbokken met die middeleeuwers!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee, die lui moeten hun overgevoelige relineusje eens uit andermans zaken halen. Als ze problemen hebben met wat anderen doen dan sluiten ze zichzelf maar op in hun kerk. Het enige waar onze geliefde SGP voor staat is: intolerante, seksistische, religieuze anaalgefixeerde bekrompenheid en (hoe kan het ook anders) homofobie. Het enige wat onze relidwepers van de SGP verdienen is een seculiere schop onder de hol richting de veluwe. Scheiding van kerk en staat had dit wangedrocht van politiek al lang moeten opheffen.

Wil je een democratisch stelsel,dan zal toch ook hun stem gehoord moeten worden. Hoe meer censuur op dat punt (dus censuur op andere opvattingen), hoe ondemocratischer de democratie is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee, die lui moeten hun overgevoelige relineusjes eens uit andermans zaken halen.

Nee, zij zijn een politieke partij. Per definitie horen zij hun neuzen in zaken te steken die de samenleving aangaan. En gelukkig is het aan elke partij zelf om te bepalen tot waar zij gaan. De SGP gaat in ethisch opzicht verder en in economisch opzicht minder ver dan de SP. En het is aan het volk om te bepalen welke partij zij meer zetels en dus meer macht geeft. Maar elke partij heeft de vrijheid en misschien wel de plicht zich uit te spreken.

Quote:

Als ze problemen hebben met wat anderen doen dan sluiten ze zichzelf maar op in hun kerk.

Laat D66 dan lekker in de kelder libertairtje spelen, de SP een commune organiseren in de achtertuin, Wilders zijn eigen arische achterland beginnen in de woonkamer en ga zo maar door. Natuurlijk is het logische gevolg daarvan dat het land onbestuurbaar wordt en dat we de overheid, als er zoiets overblijft, niet te controleren valt.

Quote:

Het enige waar onze geliefde SGP voor staat is: intolerante, seksistische, religieuze anaalgefixeerde bekrompenheid en (hoe kan het ook anders) homofobie.

Wat een prachtig selectieve en subjectieve lezing van het SGP beginselprogram.

Quote:

Het enige wat onze relidwepers van de SGP verdienen is een seculiere schop onder de hol richting de veluwe. Scheiding van kerk en staat had dit wangedrocht van politiek al lang geleden moeten verbieden.

Misschien is het tijd dat je emigreert richting Frankrijk ofzo. Daar houden ze diezelfde belachelijke en onnederlandse opvattingen over de scheiding tussen kerk en staat na. Hier in Nederland snappen we het verschil tussen kerk en religieuze partij.

Quote:

Kom op ze discrimineren op sexe.... opbokken met die middeleeuwers!

Misschien moet je eens iets minder intolerant worden en accepteert dat er mensen zijn die anders denken en van mening zijn dat de overheid een taak heeft die breder is dan orde handhaven en de economische ontwikkelingen reguleren. Mogelijk dat je dan inhoudelijk kunt reageren.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Wil je een democratisch stelsel,dan zal toch ook hun stem gehoord moeten worden. Hoe meer censuur op dat punt (dus censuur op andere opvattingen), hoe ondemocratischer de democratie is.

Je snapt het niet. Al onze vrijheden, onze rechten mogen opgeschort of opgeheven worden zodra wij ze niet gebruiken in overeenstemming met het libertaire gedachtengoed. Je mag je kleden zoals je wilt, tenzij je een burka aanwilt, je mag elke mening hebben in het parlement, tenzij die sterk religieus is. Tja, da's logisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alhoewel ik niet zo'n lefhebber van de SGP ben vind ik wel dat ze een punt hebben. Bij mijn weten gaat het om het verstrekken van subsidie (maar daar is het artikel niet geheel duidelijk in). Ik vind dat je als overheid niet zoveel hoeft te subsidiëren met gemeenschapsgeld. De verschillende (kunst) projecten zijn in het verleden de grond uit geschoten, en men vond alles toen ogenschijnlijk maar goed. 'Helaas' kan de samenleving dat momenteel allemaal niet meer dragen en kan het geld beter besteed worden. In de ouderen zorg bijvoorbeeld.

Dit is toegespitst op pop muziek, nu denk ik dat ze het beter in eerste instantie hadden kunnen toespitsen op vormen van muziek waar een bepaalde straat cultuur achter steekt. Zoals rap muziek. We weten allemaal wat voor een verderfelijke cultuur vanuit de VS daar achter steekt. Een cultuur van gansters, drugs en dood en verderf en de vrouw als gebruiksvoorwerp. Het lijkt me niet dat je je kind daar aan bloot wil stellen als ouder die bewust bezig is met de morele opvoeding van zijn/haar kind. Ik vind dan ook dat er hiervoor regels moeten komen die bijvoorbeeld ook opgelegd kunnen worden aan zenders als TMF en MTV.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het valt me op dat er religieuzen zijn die vrij intolerant reageren op seculieren. Maar ook dat er seculieren zijn die vrij intolerant reageren op religieuzen. En beiden vinden dat ze volkomen in hun recht staan met hun intolerantie. En beiden vinden dat de ander maar moet "opbokken." Natuurlijk...

Het zou natuurlijk vreselijk onredelijk zijn als de ene wel zijn intolerante mening over de ander mag ventileren, maar de ander niet zijn intolerante mening over de ene. Óf beiden moeten elkaar tolereren, óf beiden mogen elkaar intolereren. Anders kun je de democratie, of in elk geval het fenomeen normale discussie, net zo goed in de prullenbak kieperen, dank u.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het valt me op dat er religieuzen zijn die vrij intolerant reageren op seculieren. Maar ook dat er seculieren zijn die vrij intolerant reageren op religieuzen. En beiden vinden dat ze volkomen in hun recht staan met hun intolerantie. En beiden vinden dat de ander maar moet "opbokken." Natuurlijk...

Het zou natuurlijk vreselijk onredelijk zijn als de ene wel zijn intolerante mening over de ander mag ventileren, maar de ander niet zijn intolerante mening over de ene. Óf beiden moeten elkaar tolereren, óf beiden mogen elkaar intolereren. Anders kun je de democratie, of in elk geval het fenomeen normale discussie, net zo goed in de prullenbak kieperen, dank u.

Grotendeels mee eens. Ik vind echter ondanks mijn uitgesproken mening dat de ander moet opbokken. Ik vind echter dat men zich wat meer bewust moet worden over de boodschap die sommige muziek uitdraagt. En ik vind dat we moeten kijken of we dat als samenleving wel of niet willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid