Spring naar bijdragen

De taak van de kerk


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

-Het Evangelie van het Koninkrijk verkondigen en brengen (met kracht)

-Discipelen en onderwijzen

-Uitzenden naar alle uithoeken van de wereld

Uiteindelijk heeft iedereen de taak om mensen in ontmoeting te brengen met God.

Het evangelie van het koninkrijk der hemelen is nu niet meer actueel, Michiel. Toen Jezus op aarde was en tot het volk Israel werd uitgezonden, wonderen en tekenen deed, was dit K.d.H. inderdaad nabij.Maar heb je Paulus wel eens gelezen over het K.d.H? Hij spreekt er met geen woord over! Het volk Israel had aanvankelijk een bemiddelende taak, want tot geloof gekomen heidenen werden ge-ent op de stam van de olijfboom Israel. Maar in Handelingen 28.28 zei Paulus, dat het Heil Gods naar de heidenen gezonden was. God woont nu in ieder mens. Nu is het volgens Paulus zo, dat de schepping met reikhalzend verlangen uitziet naar het openbaar worden van de zonen Gods.En wat onze missie betreft, misschien hebben we de handen al vol met onszelf en met onze naasten.We hoeven daarvoor echt niet naar verre landen te gaan.En dicipelen, Michiel waren uitsluitend leerlingen van Jezus, die naar de volkeren moesten gaan, om ze te onderwijzen. Maar ook die taak is komen te vervallen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb gewoon gevraagd, waar in de bijbel sprake is van een instituut kerk?

Mag dat niet?

Dat mag best wel, maar niet hier, daar het off-topic is. Het is de bedoeling om te praten over een onderwerp, niet om via allerlei omwegen op stokpaardjes uit te komen. Gebeurd dat alsnog, dan zullen we dat verwijderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Michiel,

De vraag in de openingspost was:

Quote:
Welke taak heeft de kerk in deze tijd? Hoe heeft zij te 'verkeren' in een geseculariseerde samenleving?

Mag de vraag dan niet eerst gesteld worden, of er wel sprake is in de bijbel van een institutionele Kerk? Hoe dan, als buitenkerkelijken aan je vragen, waar je het recht vandaan haalt, om namens een instituut of organisatie zending te drijven? Bovendien, er zijn ruw geschat, ongeveer 1700 stromingen in de zg. wereldkerk!En stel, dat men aan ons vraagt, welke kerk dan de ware kerk is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Michiel,

De vraag in de openingspost was:

[...]

Mag de vraag dan niet eerst gesteld worden,
of
er wel sprake is in de bijbel van een institutionele Kerk? Hoe dan, als buitenkerkelijken aan je vragen,
waar
je het recht vandaan haalt, om
namens
een instituut of organisatie zending te drijven? Bovendien, er zijn ruw geschat, ongeveer 1700 stromingen in de zg. wereldkerk!En stel, dat men aan ons vraagt, welke kerk dan de
ware
kerk is?

Neen, die vraag zou in dit subforum totaal overbodig zijn. Dit is 'geloof algemeen' en geen 'bijbelstudie'.

Je reactie is dus offtopic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb gewoon gevraagd, waar in de bijbel sprake is van een instituut kerk?

Mag dat niet?

Dat mag, alleen reageer je vaak niet op een uitgebreide reactie van mij (of wie dan ook) met uitleg van allerhande termen.

Gereformeerden hebben overigens ook niet zo'n hang naar kerkelijke instituten. Bij ons staat de Kerk, het Lichaam van Christus, dat is de gemeenschap der gelovigen door het Bloed van Onze Heere Jezus Christus centraal.

Daarnaast hebben wij verbanden, genootschappen, federaties of gemeenschappen die samen staan voor de christelijke standpunten op basis van belijdenis geschriften en wij proberen dat op die manier, met orde, uit te dragen. Dat is wat jij noemt het instituut.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Dat mag, alleen reageer je vaak niet op een uitgebreide reactie van mij (of wie dan ook) met uitleg van allerhande termen.

Gereformeerden hebben overigens ook niet zo'n hang naar kerkelijke instituten. Bij ons staat de Kerk, het Lichaam van Christus, dat is de gemeenschap der gelovigen door het Bloed van Onze Heere Jezus Christus centraal.

Daarnaast hebben wij verbanden, genootschappen, federaties of gemeenschappen die samen staan voor de christelijke standpunten op basis van belijdenis geschriften en wij proberen dat op die manier, met orde, uit te dragen. Dat is wat jij noemt het instituut.

Ik heb intussen gereageerd op uw posts zoals je ziet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het evangelie van het koninkrijk der hemelen is
nu
niet meer actueel, Michiel. Toen Jezus op aarde was en tot het volk Israel werd uitgezonden, wonderen en tekenen deed, was dit K.d.H. inderdaad nabij.Maar heb je Paulus wel eens gelezen over het K.d.H? Hij spreekt er met geen woord over! Het volk Israel had aanvankelijk een
bemiddelende
taak, want tot geloof gekomen heidenen werden ge-ent op de stam van de olijfboom Israel. Maar in Handelingen 28.28 zei Paulus, dat het Heil Gods naar de heidenen gezonden was. God woont nu in ieder mens. Nu is het volgens Paulus zo, dat de schepping met reikhalzend verlangen uitziet naar het openbaar
worden
van de zonen Gods.En wat onze missie betreft, misschien hebben we de handen al vol met onszelf en met onze naasten.We hoeven daarvoor echt niet naar verre landen te gaan.En dicipelen, Michiel waren
uitsluitend
leerlingen van Jezus, die naar de volkeren moesten gaan, om ze te onderwijzen. Maar ook die taak is komen te vervallen!

Hier wil ik toch kort even op inhaken. Jezus zei vanaf het begin dat het Koninkrijk binnen (Luk 17,21) in u is. Bovendien sprak Paulus wel degelijk over het Koninkrijk 'basileia' (rom 14,17) van God.

BOT

Ik ben van mening dat de meeste kerken de helft van de Bijbel niet eens willen lezen en sommige verzen graag overslaan. Hoe zou onderstaande klinken in de oorverdovende stilte van een doorsnee kerk (het sporadisch gehoest buiten beschouwing gelaten) door een goed versterkte microfoon uit de mond van de dominee?

Op 2,9       

Ik weet uw werken, en verdrukking, en armoede (doch gij zijt rijk), en de lastering van hen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar zijn een synagoge des satans.

Op 3,9

Zie, Ik geef u enigen uit de synagoge des satans, van hen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar liegen; zie, Ik zal maken, dat zij zullen komen, en aanbidden voor uw voeten, en bekennen, dat Ik u liefheb.

Ik ben bang dat de leer in de kerk gekleurd wordt door tradities en de daarmee gepaard gaande normen en waarden. Daarom ga ik niet naar een kerk.

Ow ja,

@ Strootman, u schreef:

Quote:

We hoeven daarvoor echt niet naar verre landen te gaan.En dicipelen, Michiel waren uitsluitend leerlingen van Jezus, die naar de volkeren moesten gaan, om ze te onderwijzen. Maar ook die taak is komen te vervallen!

Het verkondigen van het evangelie is nooit komen te vervallen meneer Strootman, maar de opdracht welke de apsotelen kregen (mar 16,15) is al volbracht!

'...het Evangelie, dat gij gehoord hebt, hetwelk gepredikt is onder al de kreatuur, die onder de hemel is, van hetwelk ik Paulus een dienaar geworden ben (kol 1,23)'

Deze vers wordt blijkbaar helemaal uit zijn verband gerukt door bv Jehovas en christenzendelingen om wel te evangeliseren en als het zo is dat men die vers over het hoofd gezien heeft blijft de vraag die nog belangrijker is wat men dan evangeliseert aan de deuren en in vreemde landen? Ik vrees het ergste!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het evangelie van het koninkrijk der hemelen is
nu
niet meer actueel, Michiel. Toen Jezus op aarde was en tot het volk Israel werd uitgezonden, wonderen en tekenen deed, was dit K.d.H. inderdaad nabij.Maar heb je Paulus wel eens gelezen over het K.d.H? Hij spreekt er met geen woord over! Het volk Israel had aanvankelijk een
bemiddelende
taak, want tot geloof gekomen heidenen werden ge-ent op de stam van de olijfboom Israel. Maar in Handelingen 28.28 zei Paulus, dat het Heil Gods naar de heidenen gezonden was. God woont nu in ieder mens. Nu is het volgens Paulus zo, dat de schepping met reikhalzend verlangen uitziet naar het openbaar
worden
van de zonen Gods.En wat onze missie betreft, misschien hebben we de handen al vol met onszelf en met onze naasten.We hoeven daarvoor echt niet naar verre landen te gaan.En dicipelen, Michiel waren
uitsluitend
leerlingen van Jezus, die naar de volkeren moesten gaan, om ze te onderwijzen. Maar ook die taak is komen te vervallen!

Als het aan jou ligt hoeven we helemaal niets meer te doen. Ik ben geen discipel van Paulus maar van Jezus. Discipel is simpelweg volgeling. Maakt alle volken tot mijn discipelen zegt Jezus. Dat is onze verantwoordelijkheid die vandaag de dag nog steeds geldt. Ook wonderen en tekenen horen daar gewoon bij en ook Paulus verichtte deze wonderen en tekenen. Ik snap dus niet waar je deze stellingen allemaal vandaan haalt. Dit kan enkel met strepen zetten door bepaalde Bijbelgedeeltes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als het aan jou ligt hoeven we helemaal niets meer te doen. Ik ben geen discipel van Paulus maar van Jezus. Discipel is simpelweg volgeling. Maakt alle volken tot mijn discipelen zegt Jezus. Dat is onze verantwoordelijkheid die vandaag de dag nog steeds geldt. Ook wonderen en tekenen horen daar gewoon bij en ook Paulus verichtte deze wonderen en tekenen. Ik snap dus niet waar je deze stellingen allemaal vandaan haalt. Dit kan enkel met strepen zetten door bepaalde Bijbelgedeeltes.

Nee, het evangelie is overal verkondigt en dat staat duidelijk in de Bijbel. Zie mijn vorige reactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op donderdag 10 april 2008 14:31:37 schreef Michiel23 het volgende:

Quote:
Als het aan jou ligt hoeven we helemaal niets meer te doen. Ik ben geen discipel van Paulus maar van Jezus. Discipel is simpelweg volgeling. Maakt alle volken tot mijn discipelen zegt Jezus. Dat is onze verantwoordelijkheid die vandaag de dag nog steeds geldt. Ook wonderen en tekenen horen daar gewoon bij en ook Paulus verichtte deze wonderen en tekenen. Ik snap dus niet waar je deze stellingen allemaal vandaan haalt. Dit kan enkel met strepen zetten door bepaalde Bijbelgedeeltes.

Michiel, ik ben er van overtuigd, dat je dat goed bedoelt. Geen twijfel! Maar tóch onderken je de werkelijke betekenis van het evangelie der besnijdenis niet! Dit evangelie is namelijk puur gericht aan de besnedenen. Logisch, ánders zou het geen evangelie der besnijdenis genoemd worden. En hóe denk jij dan dit evangelie der besnijdenis aan de niet-joden te gaan verkondigen? Wij moeten geen apostelen van Jézus zijn, als je dit woord tóch wilt gebruiken, maar van Paulus! Je weet toch wel, dat de zondaar in evangelie het evangelie der besnijdenis alleen gerechtvaardigd kon worden uit werken der wet? Het is daarom toch óndenkbaar, dat wij ál die wetten en feesten van de Joden zouden moeten invoeren en gaan verkondigen? Levinas, een joodse geleerde heeft eens gezegd, dat de joodse godsdienst eigenlijk een particuliere religie was. We begrijpen dat ook, als we denken aan ál die geboden, in inzettingen bestaande, die aan dit volk zijn gegeven. Het evangelie der besnijdenis, móet daarom tot dit volk beperkt blijven. We kunnen de joodse godsdienst dan ook onmogelijk zien als een universeel-menselijke religie! Dus wát ga jij als discipel van Jezus verkondigen? Zélf heeft Hij uitdrukkelijk gezegd, dat Hij slechts gezonden was tot de verloren schapen van het huis Israëls. Dit woord is nooit herroepen!

Natuurlijk mogen, ja móeten wij Hem volgen wat zijn levenswijze én vooral ook wat zijn geloof betreft. Hij werd niet voor niets de Voleinder des geloofs genoemd.

En die opdracht, Michiel, die Jezus aan zijn discipelen gaf, mogen we beslist niet naar ons toetrekken. Een dergelijke opdracht moet, zéker contextueel gelezen en verstaan worden! Zelfs de discipelen hebben hieraan géén gehoor gegeven, want pas 10 á 15 jaar ná Pinksteren doopten zij de eerste heidenen in de naam van Jezus Christus. Dus niet in de naam des Vaders en des Zoons en des Heilige Geestes, zoals Jezus dat bevolen had. Maar toen Israël het door ongeloof liet afweten, veranderde de gehele situatie en inmiddels was Paulus met een evangelie gekomen, dat niet een evangelie der besnijdenis was met allerlei geboden en inzettingen, maar het evangelie van de Geest, die in Jezus was, maar die inmiddels óók in ónze harten uitgezonden is (Galaten 4.6). En dat moeten we geloven! Paulus noemde dit geloof expliciet:Het geloof in Christus Jezus.

Zeker, Paulus verrichtte gedurende de Handelingentijd nog wonderen. Maar ná de Handelingentijd, toen het Koninkrijk der hemelen niet meer nabij was, omdat het volk Israël het liet afweten, moest Paulus aan Timotheus schrijven:Tróphimus heb ik ziek achtergelaten. Kennelijk kon hij hem niet meer genezen, omdat mét het terugwijken van het K.der H. ook de krachten der toekomende eeuw, die volgens Hebr.6.5 in de evangelietijd plaats hadden gevonden, niet meer voorkwamen. Wonderen en tekenen, die jij dus nog verwacht, vinden niet meer plaats! Was da wél zo, dan zou óók de onmiddellijke straf nog plaats moeten vinden, zoals in de Handelingentijd.

Tot slot nog even over die opdracht tot evangelisatie.

Al vroeg in de geschiedenis van het christendom, is men begonnen om te proberen de volkeren te bekeren tot het christendom. De grote massa’s waren echter absoluut niet in staat om de godsdienst van de christenen op zijn waarheidsgehalte te toetsen. Het werd heel gemakkelijk gemaakt, want het thema was: Door het geloof alleen. Maar de wérkelijke vraag wát wij moeten geloven, kwam nauwelijks aan de orde. We mogen het evangelie toch niet versmallen tot een simpel geloof, dat Jezus voor je gestorven is en als je dat nu maar gelooft, ben je gered? Nee, weet je wát Paulus schreef over evangeliseren? Dat lezen we in 2 Timotheus 2 1 en 2:Gij dan mijn kind,wees krachtig in de genade van Christus Jezus en wat gij van mij gehoord hebt onder vele getuigen,vertrouw dit toe aan vertrouwde mensen, die bekwaam zullen zijn om óók ánderen te kunnen leren

Wij kunnen het dus niet zomaar van de daken schreeuwen, Michiel, want daar is de Boodschap té geestelijk voor én bovendien niet hap-slik-weg- te begrijpen. Dat moet je ook niet met deze post doen! Zoek zélf en ga na, of de dingen alzo zijn. De slogan (want het is geleidelijk aan een slagzin geworden), dat als je maar gelooft dat Jezus voor je gestorven is, je behouden wordt, is voor een dergelijke Boodschap ongeschikt. Wij worden niet gered uit historisch geloof of kennis van iets of iemand, die afwezig is of zich op afstand bevindt. Maar alleen door uit het leven van de Christus, die volgen Paulus bovenal God is, die in ons tot leven gewekt en geboren is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik had het niet tegen jou mohamed
knipoog_dicht.gif

Ik was zo vrij om er even op in te haken big-smile.gif

Alhoewel we verschillen van mening over de gronden waarom, heeft Strootman mi helemaal gelijk dat we niet meer hoeven te evangeliseren.

Quote:

Op donderdag 10 april 2008 14:31:37 schreef Michiel23 het volgende:

Zeker, Paulus verrichtte
gedurende
de Handelingentijd nog wonderen. Maar ná de Handelingentijd, toen het Koninkrijk der hemelen niet meer nabij was, omdat het volk Israël het liet afweten, moest Paulus aan Timotheus schrijven:
Tróphimus heb ik
ziek
achtergelaten.
Kennelijk kon hij hem niet meer genezen, omdat mét het terugwijken van het K.der H. ook de krachten der toekomende eeuw, die volgens Hebr.6.5 in de evangelietijd plaats hadden gevonden, niet meer voorkwamen.

De volgende zaken schieten mij te binnen. Waar basseert u het toch op dat het hele volk Israel het liet afweten? Paulus zei:

'Wat dan? Hetgeen Israël najaagt, heeft het niet verkregen, maar het uitverkoren deel heeft het verkregen, en de overigen zijn verhard (rom 11,7)'

We lezen in het OT dat het uitverkoren deel, het zaad van de vaders is.

'Omdat Hij uw vaderen heeft liefgehad en hun nakroost heeft uitverkoren, heeft Hij zelf u met zijn grote kracht uit Egypte geleid (deut 4,37)'

Dat God zijn volk Israel uit Egypte leide was tevens een profetie welke in Jezus tijd in vervulling ging toen Hij Zijn volgelingen vele tekenen noemde wanneer te vluchten (Mat 24,16) voor het komende oordeel. Dit leidde tot de uittocht van de Christenen uit Jeruzalem, wat volgens Johannes geestelijk genoemd werd Sódoma (op 11,8) en Egypte.

Vind u dat niet interessant in het licht gezien van naar wie het heil ging? De eerste gemeente Christenen waren nakomelingen van de vaders aan wie God de belofte van herstel had gedaan.

De naam Tróphimus kon ik niet vinden. Wilt u mij de vers noemen waarin Paulus hem ziek achterlaat?

Quote:

Wonderen en tekenen, die jij dus nog verwacht, vinden niet meer plaats! Was da wél zo, dan zou óók de onmiddellijke straf nog plaats moeten vinden, zoals in de Handelingentijd.

Mee eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op donderdag 10 april 2008 19:29:27 schreef mohamed het volgende:

Quote:

De volgende zaken schieten mij te binnen. Waar basseert u het toch op dat het hele volk Israel het liet afweten? Paulus zei:

'Wat dan? Hetgeen Israël najaagt, heeft het niet verkregen, maar het uitverkoren deel heeft het verkregen, en de overigen zijn verhard (rom 11,7)'

We lezen in het OT dat het uitverkoren deel, het zaad van de vaders is.

'Omdat Hij uw vaderen heeft liefgehad en
hun nakroost heeft uitverkoren
, heeft Hij zelf u met zijn grote kracht uit Egypte geleid (deut 4,37)'

Dat is juist! Er was een uitverkoren deel, dat het Heil wel verkregen heeft. Maar als Heilsnatie ter bemidddeling voor het Heil der volkeren, liet de natie (ethnos) Israel het afweten en werd het heil Gods naar de heidenen gezonden (Hand.28.28)

Quote:
Vind u dat niet interessant in het licht gezien van naar wie het heil ging? De eerste gemeente Christenen waren nakomelingen van de vaders aan wie God de belofte van herstel had gedaan.

Alleen tot geloof gekomen Joden werden christenen genoemd!

Quote:
De naam Tróphimus kon ik niet vinden. Wilt u mij de vers noemen waarin Paulus hem ziek achterlaat?

2 Timotheus 2.20b

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

De taak van de Kerk is ook ieder mens brengen onder het Levendschenkend Kruis.

Daar om is een Kruis in huizen over het algemeen altijd geplaatst boven een deur ,men gaat er altijd onderdoor,zo dat het Kruis eeuwige overwinnig is en zijn zal.

Buiten Kerk en Kruis geen zaligheid,alleen door de Kruisverdienste van de Gekruisigde die Verrezen is is er eeuwig behoudenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De taak van de Kerk is ook ieder mens brengen onder het Levendschenkend Kruis.

Daar om is een Kruis in huizen over het algemeen altijd geplaatst boven een deur ,men gaat er altijd onderdoor,zo dat het Kruis eeuwige overwinnig is en zijn zal.

Buiten Kerk en Kruis geen zaligheid,alleen door de Kruisverdienste van de Gekruisigde die Verrezen is is er eeuwig behoudenis.

Hoe moet de kerk dat toch doen? En waar staat dat in de bijbel? Ik kan in heel de bijbel geen instituut kerk vinden! En hoe komt u aan de term: Het levendschenkend kruis?

Wat heeft Christus aan het kruis genageld? De zonden der wereld? Volgens Paulus heeft Hij (in figuurlijke zin natuurlijk) de wet der geboden in inzettingen bestaande - en alleen aan het volk Israel gegeven - aan het kruis genageld. En wat bedoelt Paulus daarmee? Dat Jezus alles door zijn geloof deed! Hij had zogezegd geen geboden in inzettingen bestaande nodig, om dat Hij voor de volle honderd procent leefde door zijn geloof.In het evangelie der besnijdenis ging het om rechtvaardiging uit werken der wet. Maar Jezus gaf het voorbeeld, dat de mens gerechtvaardigd wordt uit geloof. Geloof waarin? Dat Gods Geest Hem en in ons woont! In Galaten 3.2 en 3 vroeg Paulus:

Dit alleen zou ik van u willen weten: Hebt gij de Geest ontvangen tengevolge van werken der wet, of van de prediking van geloof?Zijt gij zo onverstandig? Gij zijt begonnen met de Geest, eindigt gij nu met het vlees?

De kruisverdienste van Jezus is dus niet dat Hij de zogenaamde straf gedragen heeft voor de zonden der wereld, maar dat Hij de wet der geboden en alle dogma's (inzettingen) aan het kruis nagelde.Hij wordt dan ook de Voleinder van het geloof genoemd!

En de uitdrukking:Buiten de Kerk en het Kruis geen zaligheid zou ik echt niet graag voor mijn verantwoording durven nemen. Dan legt u toch wel een enorme beperking op aan het Heil Gods!Weet u Wie er voor allen gestorven is? De Christus als Gods Geest!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe moet de kerk dat toch doen? En waar staat dat in de bijbel? Ik kan in heel de bijbel geen instituut kerk vinden!

Welkom in 2008. Inmiddels zijn we een kleine 2000 jaar verder. Een tijd waarin de Kerk niet stil heeft gezeten en zichzelf met hulp van God heeft ontwikkeld. Jij rijd toch ook niet meer op je ezeltje naar je winkeltje om met de hand kozijnen te gaan timmeren (oid)? Tevens, zo ziet mijn alziende oog, maak je gebruik van internet. Ik kan nergens internet, computers of een netwerk van machines of iets dat er ook maar op lijkt terugvinden in de Bijbel. Veranderd dat de realiteit van vandaag de dag? Bestaat deze techniek niet meer? Ik persoonlijk durf wel uit te spreken dat ik denk van niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Haha, de kerk als een stukje hedendaagse realiteit zonder Schriftuurlijke of theologische basis?
rofl.gif
Ik weet dat je katholiek bent, maar zo erg hoeft het toch niet te zijn?
puh2.gif

Dat is ook niet wat ik beweer. Ik kan me voorstellen dat het bijzonder grappig is om mij zulke dingen in de mond te leggen, maar nogmaals, dat is dus niet wat ik gezegd heb, en ook zeker niet wat ik bedoeld heb.

Maar goed, als jij nog de tijd en moeite kan nemen om dan wel wenselijk op Strootman in te gaan en vervolgens in gesprek te blijven dan wens ik je daar bijzonder veel voldoening, plezier en bovenal succes mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Welkom in 2008. Inmiddels zijn we een kleine 2000 jaar verder. Een tijd waarin de Kerk niet stil heeft gezeten en zichzelf met hulp van God heeft ontwikkeld. Jij rijd toch ook niet meer op je ezeltje naar je winkeltje om met de hand kozijnen te gaan timmeren (oid)? Tevens, zo ziet mijn alziende oog, maak je gebruik van internet. Ik kan nergens internet, computers of een netwerk van machines of iets dat er ook maar op lijkt terugvinden in de Bijbel. Veranderd dat de realiteit van vandaag de dag? Bestaat deze techniek niet meer? Ik persoonlijk durf wel uit te spreken dat ik denk van niet.

Waar, of op welke teksten grondt u het bestaan van een institutionele kerk, die geroepen en/of bevoegd zou zijn om over de conscientie van de mens te heersen? En dat God hierin nog de hand zou hebben gehad, of nog heeft, is wel zo ongeloofwaardig geworden, dat wij ze zienderogen achteruit zien gaan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou goed komt i hoor. En dan wil ik er verder geen geneuzel meer over horen want het is een vrij bekende als het goed is:

Matteüs 16

18 Ik zeg jou: jij bent Petrus; op die steenrots zal Ik mijn kerk bouwen, en de poorten van het dodenrijk zullen haar er niet onder krijgen. 19 Ik zal je de sleutels geven van het koninkrijk der hemelen, en wat je op aarde bindt zal ook in de hemel gebonden zijn, en wat je op aarde ontbindt zal ook in de hemel ontbonden zijn.?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>â„¢

Voor de rest negeer je maar weer datgene wat je wil negeren, dus in vervolg zal ik ook gewoon jou negeren strootman.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid