Spring naar bijdragen

Het jaar 2012 wordt een omslagpunt.


Aanbevolen berichten

Maya's voorspelden al lang geleden:

Over het jaartal 2012 wordt niet alleen nu maar ook in het verre verleden al veel over gezegd en geschreven.

Diverse culturen en beschavingen maken hier melding van.

Over een ding zijn zij het eens, in 2012 eindigt de huidige cyclus van de aarde.

De maya cultuur en de egyptische cultuur met name spreken hierover.

Het geeft aan dat er na het jaar 2012 wezenlijk iets zal veranderen op deze aarde en met deze aarde. Het mensdom zal een enorme wending maken qua spiritualiteit. Het is niet alleen de overgang van het vissentijdperk naar het aquariustijdperk rond deze periode, maar het is tevens het begin van een nieuw zonnejaar (de 26.000 jarige cyclus.)

Ben benieuwd naar jullie reacties/belevingen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van. Dus de kalender van de Maya's houdt op na 2012? Als die beschaving nog had bestaan hadden ze tegen die tijd vast wel een nieuwe gemaakt. Same goes for de Egyptenaren.

Vraag me in 2013 nog maar eens. bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat klinkt mij al kinklare onzin in de oren. Een toevlucht voor mensen die te kritisch en zelfbewust zijn om nog in een verdrukkende, dwingende en achterlijke religie als het christendom te geloven en daarom alle onzin die enigzins mysterieus, oosters, zweverig en esotorisch aandoet blindelings geloven. Want zoals we weten waren de Maya en Egyptenaren spiritueel vreselijk verlichte mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof dat God nu en in de komende jaren van alles aan het doen is. En Jezus zou zo maar terug kunnen komen in 2012

Of in 2011 of 2010, 2009, 2008? Of later natuurlijk... Ik geloof best dat er grote dingen zullen gebeuren, maar in hoeverre dat geloof samenhangt met die kalender...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maya's voorspelden al lang geleden:

Over het jaartal 2012 wordt niet alleen nu maar ook in het verre verleden al veel over gezegd en geschreven.

Diverse culturen en beschavingen maken hier melding van.

Over een ding zijn zij het eens, in 2012 eindigt de huidige cyclus van de aarde.

De maya cultuur en de egyptische cultuur met name spreken hierover.

Het geeft aan dat er na het jaar 2012 wezenlijk iets zal veranderen op deze aarde en met deze aarde. Het mensdom zal een enorme wending maken qua spiritualiteit. Het is niet alleen de overgang van het vissentijdperk naar het aquariustijdperk rond deze periode, maar het is tevens het begin van een nieuw zonnejaar (de 26.000 jarige cyclus.)

Ben benieuwd naar jullie reacties/belevingen!

Ik zie veel slap gefilosofeer en geen zinnig bewijs/ argumentatie. Zou dus zo in de bijbel opgenomen kunnen worden. widegrin.gif

Verder: we zien wel, ik acht de kans klein dat er in 2012 iets groots gebeurt. Maar je weet nooit. Hoe dan ook, dat zien we dan wel weer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus 2012 is onzin, maar met zijn alle zingen en bidden op 06-06-2006 staat gelijk aan het redden van de wereld?

Hoezo spiritueel, Machiavelli?

Maar goed, 2012 word een jaar waar een hoop gaat gebeuren. Je kan het ook wat eenvoudiger maken. Mensen die met beide handen het oude niet los kunnen laten, een rare sprongen maken, wanneer hun ding word aangetast, zo een kat dat zo goed in het nou kan, zullen steeds meer terrein verliezen in hun dagelijkse doen en laten. De mens word steeds handiger in het vinden van de waarheid, ipv blindelings de media, baas of een of ander boek te volgen. Zie het als een soort van opstand tegen de autoriteit.

Een wel heel beknopte uitleg, maar met de slimme koppen hier in dit topic moet dat wel lukken denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus 2012 is onzin, maar met zijn alle zingen en bidden op 06-06-2006 staat gelijk aan het redden van de wereld? Hoezo spiritueel, Machiavelli?

Ik weet niet waar je op doelt, maar het klinkt mij als onzinnig in de oren.

Quote:

Maar goed, 2012 word een jaar waar een hoop gaat gebeuren.

Net als 2009, 2010, 2011 en het jaar 2134.

Quote:

Je kan het ook wat eenvoudiger maken. Mensen die met beide handen het oude niet los kunnen laten, een rare sprongen maken, wanneer hun ding word aangetast, zo een kat dat zo goed in het nou kan, zullen steeds meer terrein verliezen in hun dagelijkse doen en laten. De mens word steeds handiger in het vinden van de waarheid, ipv blindelings de media, baas of een of ander boek te volgen. Zie het als een soort van opstand tegen de autoriteit.

widegrin.gif Je bedoelt het en masse kopen van dezelfde boeken, muziek en andere artikelen? Je bedoelt het massaal onze vrijheid van meningsuiting gebruiken om iemand achterna te lopen die ons vertelt hoe het allemaal zit? Dat utopische wensdenken is lachwekkend en belachelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik weet niet waar je op doelt, maar het klinkt mij als onzinnig in de oren.

[...]

Net als 2009, 2010, 2011 en het jaar 2134.

[...]

widegrin.gif
Je bedoelt het en masse kopen van dezelfde boeken, muziek en andere artikelen? Je bedoelt het massaal onze vrijheid van meningsuiting gebruiken om iemand achterna te lopen die ons vertelt hoe het allemaal zit? Dat utopische wensdenken is lachwekkend en belachelijk.

Ja blabla, maar even over dat laatste. Nou weet ik niet of jij de laatste 10 jaar nog wel eens op straat bent geweest, tv hebt gekeken?, radio geluisterd?, gewoon een beetje om je heen gekeken. Nee? Nou, het volgende, al een aantal jaar worden de zelfde de zelfde artiestjes uit een hoge hoed getoverd, dan weer mannen, dan weer vrouwen. Al een paar jaar is Nederland in de ban van Sonja Bakker, of te wel, eet 3 keer per dag. Nu, heb ik jou op een foto gezien, je kan mij niet wijsmaken dat je ook een typetje nastreeft. Dus ook jij, beste Machiavelli, behoord tot de doelgroep die je verfoeid.

Ik niet, ik kleed mij al jaren in de zelfde stijl, dus geen probleem met mee doen in de mode, zo jij je ook hebt aangepast. Jij hebt het beeld Jomanda, Uri Geller, Char , wet er niet zo veel, jij bent daar beter in, voor ogen, wat al lang niet meer van deze tijd is. Het gaat meer om het individu zijn gang te laten gaan, en niet te programmeren met een Maoïstische ideologie.

Je vergeet de jaren ’80, waar een slimmerd een gebouw heeft laten bouwen, zonder geld et hebben, met de weet dat de aarde zou vergaan. Gebouw staat er nog, en staat ontiegelijk in de weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is wel één ding dat mogelijk is. in 2012 zit de zon weer in een bepaalde cyclus waardoor die grote donkere vlekken aan onze kant zitten, dat zijn meerdere magnetische polen bij elkaar en daar kan een enorme hoeveelheid electro-magnetische energie bij vrij komen.

Iets van 180 jaar geleden is dat ook eens geweest toen was het Noorderlicht te zien tot in Rome. Toen was dat geen probleem, het kan (bij een grote uitbarsting) voor immense schade zorgen omdat wij nu zoveel electronisch/magnetische systemen hebben die heel goed kunnen uit vallen door zo'n EMP..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er is wel één ding dat mogelijk is. in 2012 zit de zon weer in een bepaalde cyclus waardoor die grote donkere vlekken aan onze kant zitten, dat zijn meerdere magnetische polen bij elkaar en daar kan een enorme hoeveelheid electro-magnetische energie bij vrij komen.

Iets van 180 jaar geleden is dat ook eens geweest toen was het Noorderlicht te zien tot in Rome. Toen was dat geen probleem, het kan (bij een grote uitbarsting) voor immense schade zorgen omdat wij nu zoveel electronisch/magnetische systemen hebben die heel goed kunnen uit vallen door zo'n EMP..

Dat zal ons leren.

Dit alles doet me denken aan de theorie van Hero de Jong, die ook volop op internet werd uitgelegd, dat er op 22-8-2002 (geloof ik) een trendbreuk zou plaatsvinden. Hoefde niet precies op die datum, maar bv 9/11 was er al een voorteken van. Hij had aan de hand van Daniel de komende jaren al ingedeeld in periodes, het einde der tijden is nabij, etc etc. Dat soort voorspellingen zijn natuurlijk geweldig, maar degene die ze doet zou zich eens op de statistieken moeten storten, en dan concluderen dat zo'n voorspelling nooit uitkomt, en misschien eens wat moeten gaan relativeren ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ahgutteguttegut, ik dacht dat ik hier een zweverd was widegrin.gif Maar ik ken inderdaad mensen die al een paar jaar bezig zijn met zich voor te bereiden door meer rust en meditatie te zoeken, want ze zijn er van overtuigd dat de aarde een verandering in bewustzijn gaat meemaken, maar dat alleen mensen "die er aan toe zijn" dat zullen opmerken. Hetgeen natuurlijk altijd uitkomt, omdat die mensen die menen dat er dan wat gaat veranderen vanuithet in stand houden van hun zelfbeeld, ook daadwerkelijk zullen menen dat ze een innerlijke verandering hebben ondergaan, of dit nu werkelijk zo is of niet.

Geloof ik zelf dat 2012 cruciaal is? Ik heb geen idee. Daarvoor ben ik "niet ver genoeg ontwikkeld" waarschijnlijk. puh2.gif Het nu is me al genoeg engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"RedQueen" schreef het volgende:

Over het jaartal 2012 wordt niet alleen nu maar ook in het verre verleden al veel over gezegd en geschreven.

Diverse culturen en beschavingen maken hier melding van.

Ah, welke zoal? Heb je bronnen van mensen die er echt verstand van hebben, svp geen zweverige nonsens. Als ik op 2012 Google vind ik vooral heel veel kletspraat.

Quote:
"RedQueen" schreef het volgende:

Over een ding zijn zij het eens, in 2012 eindigt de huidige cyclus van de aarde.

Dan gaat volgens de Maya's de nieuwe cyclus in idd. Of die andere volkeren het daar mee eens zijn betwijfel ik, ik vind geen goede informatie. Wel een hoop geblaat over de Hopi, de Zulu's, de Grieken, de Chinese I-Ching maar schijnbaar kan niemand het onderbouwen met een goede bron.

Quote:
"RedQueen" schreef het volgende:

De maya cultuur en de egyptische cultuur met name spreken hierover.

Wat zeiden de Egyptenaren er precies over?

Quote:
"RedQueen" schreef het volgende:

Het geeft aan dat er na het jaar 2012 wezenlijk iets zal veranderen op deze aarde en met deze aarde. Het mensdom zal een enorme wending maken qua spiritualiteit. Het is niet alleen de overgang van het vissentijdperk naar het aquariustijdperk rond deze periode, maar het is tevens het begin van een nieuw zonnejaar (de 26.000 jarige cyclus.)

Schijnbaar is er op 21 december, de datum waarnaar de Maya kalender LIJKT te verwijzen, een bijzondere kosmische constellatie, maar daar gaan we op Aarde niets van voelen.

Heb je meer info RedQueen? Ben op zich wel geinteresseerd in wat er echt van waar is, maar het internet is grondig verpest door semi-spirituele nitwits die er allerlei onzin als de komst van Nibiru etc. aan koppelen.

Ik weet iig wel dat een aantal boeken over 2012 bestsellers zijn geworden, en de schrijvers zich dood moeten lachen om de goedgelovigheid van het algemene publiek. 2012 is big business, met name in combinatie met "het einde van de wereld".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zou best kunnen dat er iets gaat veranderen rond die tijd. Ook Nostradamus hier hier iets over geschreven.

Volgens hem komt er komende tijd een vrouwelijk persoon in de wereldgrootmacht aan het roer (wie oh wie zou dat nou kunnen zijn ??? puh2.gif )

Verder zou ik me er niet te druk over maken. Je kunt zowiezo weinig met deze voorkennis.

Wat betreft dit soort voorspellingen. Er staat in de Bijbel dat God zijn Geest in het einde der tijden uitstort over alles wat leeft. Dat betekent mischien ook wel de kennis van de dingen die gaan gebeuren is geopenbaard aan de Maya's en de Egyptenaren.

Wat zou het trouwens voor jou betekenen als je wist wat er in 2012 zou gaan gebeuren ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat dit verkondigd wordt dat er iets gaat gebeuren zijn mensen twijfelachtig aan het worden,

maar als er nu iets gebeurd denkt iedereen gelijk aan de voorspellingen van de maya's terwijl het niet perse met het jaar 2012 hoeft te maken.

Maarja we weten niks zeker behalve dood en belasting dus ik denk dat we ons er niet te druk over hoeven te maken, al zou er wat gebeuren en je kunt er niets tegen doen is het jammer dan.. toch? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat verhaal van 2012 gaan veel geruchten over inderdaad en vooral in de spirituele wereld bv in de astro gebeuren, hekserij, bij paragnosten en ga zo maar door, dit is iets waar je je maar beter niet mee bezig moet houden,

er zal vast wel wat gebeuren maar t zal weinig goeds zijn in mijn ogen.

houd je er maar verre van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik weet iig wel dat een aantal boeken over 2012 bestsellers zijn geworden, en de schrijvers zich dood moeten lachen om de goedgelovigheid van het algemene publiek. 2012 is big business, met name in combinatie met "het einde van de wereld".

Dus een bestseller zoals de bijbel of de koran, zeg maar, die volgens mij om dezelfde reden zo over de toonbank is gegaan. smile.gif Een ander in dit topic beschrijft het als iets belachelijks, maar vertaald wel de manier hoe sommige een doop beleven, herleven. Dus wat is vreemd of twijfelachtig?

Maar idd Light Jr. op internet draven ze wat door met het zweven, wapperen met je handjes, op je kop staan, en uitademen. Toch staat er op wiki informatie wat wel te zuigen is.

Na het lezen van wat topics, die ik vond op dit forum, ben ik door verschillende klikjes met mijn muis, van de aantekeningen/quotes van Jezus, door geklikt naar Boeddha, zo langs Babylon, en op de terugweg nog even langs de Maya's. Dus klik naar wiki en je krijgt een beter antwoord. Best interessant trouwens, dat verhaal over die Afrikaan en die missionaris. En dat over ether, draaiend in cirkels , de enige volmaakte figuur. Mannelijk, vrouwelijk, de transit van Venus (Venusovergang) evenwicht, chaos, 23, de heliocentrische theorie,hijghijghijg,3 dagen geen zon, deze dag zou door de Maya’s dus niet met angst en beven zijn begroet… Tadaaaaaaaaaa!!!

Sorry. hamer.gif


Samengevoegd:

Quote:

dat verhaal van 2012 gaan veel geruchten over inderdaad en vooral in de spirituele wereld bv in de astro gebeuren, hekserij, bij paragnosten en ga zo maar door, dit is iets waar je je maar beter niet mee bezig moet houden,

er zal vast wel wat gebeuren maar t zal weinig goeds zijn in mijn ogen.

houd je er maar verre van.

12 oktober 4772 volgens de Gregoriaanse kalender.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid