Eli7 0 Geplaatst 20 september 2008 Rapport Share Geplaatst 20 september 2008 Heb vandaag van Alister McGrath Christelijke theologie, een introductie voor 12,50 in handen gekregen. En verder nog recent een mooi boekje over Kierkegaard Vrijheid en angst. Probleem is alleen dat ik waarschijnlijk bijna geen tijd heb om ze te lezen. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 20 september 2008 Rapport Share Geplaatst 20 september 2008 Je bedoelt 'een introductie' ipv 'een orientatie' toch? Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 20 september 2008 Rapport Share Geplaatst 20 september 2008 Quote: Op zaterdag 20 september 2008 23:44:49 schreef Olorin het volgende: Je bedoelt 'een introductie' ipv 'een orientatie' toch? Je hebt gelijk. Het is al laat. Link naar bericht Deel via andere websites
Mark1987 0 Geplaatst 20 september 2008 Rapport Share Geplaatst 20 september 2008 Afgezien van wat studieboeken heb ik hier liggen: Bill Johnson, Face to Face with God Colin Urquhart, Mijn Geliefde Kind C.S. Lewis, De Leeuw en het land in de kleerkast David Ruis, Aanbidding waar God naar zoekt David Ruis, Gerechtigheid waar God naar zoekt Groot Nieuws Bijbel Heidi & Rolland Baker, The Hungry Always Get Fed Jongerenbijbel Larry Crabb, Ik Zeg Papa Matteüs van der Steen, Durf te dromen Neil T. Anderson, Overwinning Over de Duisternis Nelson Study Bible (NKJV) NIV Bijbel Randy Clark, There Is More! Simon Ponsonby, Alles Hebben Meer Ontvangen Todd Bentley, The Reality of the Supernatural World Wesley & Stacey Campbell, de Bijbel bidden Het zijn er (nog) niet veel, aangezien ik pas zo'n 2 jaar bezig ben met boeken kopen. Fictie heb ik vooral in mijn schooltijd veel gelezen, maar dat waren meestal boeken uit de bibliotheek. Op het moment interesseer ik me niet meer echt in literatuur. De meeste boeken hierboven heb ik niet eens uit gelezen. Alleen als een boek me echt heel erg boeit lukt me dat. Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 21 september 2008 Rapport Share Geplaatst 21 september 2008 Eens zien of dit werkt: Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 21 september 2008 Rapport Share Geplaatst 21 september 2008 Mijn laatste aanwinsten zijn in ieder geval: De antichrist van Nietzsche en Het lijden van de jonge Werther van Goethe (die ik per se nog in het Duits wil hebben). Samengevoegd: O, en Diakio, op de management- en accountancyboeken na, heb je een mooi gevulde boekenkast. Er staan heel wat boeken tussen die ook op mijn verlanglijst staan. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 21 september 2008 Rapport Share Geplaatst 21 september 2008 Quote: Op zondag 21 september 2008 03:33:25 schreef diakio het volgende: Eens zien of dit werkt: [afbeelding] Als al die werken van Nietzsche ook niet helpen, ben je reddeloos verloren. Helaas, een denker gaat verloren, een spreekbuis van de kerk is geboren Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 21 september 2008 Rapport Share Geplaatst 21 september 2008 Quote: Op zondag 21 september 2008 11:11:54 schreef Think het volgende: [...] Als al die werken van Nietzsche ook niet helpen, ben je reddeloos verloren. Helaas, een denker gaat verloren, een spreekbuis van de kerk is geboren ik geef toe, ik ben verloren voor de atheïstische revolutie Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 21 september 2008 Rapport Share Geplaatst 21 september 2008 Quote: Op zondag 21 september 2008 08:54:35 schreef Kurt het volgende: Het lijden van de jonge Werther van Goethe Oh, daar ging een groot deel van m'n Duits mondeling op het VWO over! Aanrader (en ja, het was één van de weinige boeken die ik - als ik het me goed herinner - ook daadwerkelijk in het Duits gelezen had ... ) Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 21 september 2008 Rapport Share Geplaatst 21 september 2008 @diakio: g#tsie, ik zie R. Dawkins Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 21 september 2008 Rapport Share Geplaatst 21 september 2008 Quote: Op zondag 21 september 2008 14:06:56 schreef Barbapapa het volgende: @diakio: g#tsie, ik zie R. Dawkins BTW, diakio, ik ben jaloers op de inhoud van je boekenkast. Maar zie ik nou dat je dit boek niet hebt?! Matig hoor. Wat een gemis! Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 21 september 2008 Rapport Share Geplaatst 21 september 2008 Quote: Op zondag 21 september 2008 14:12:12 schreef Hester het volgende: [...] BTW, diakio, ik ben jaloers op de inhoud van je boekenkast. Maar zie ik nou dat je dit boek niet hebt?! Matig hoor. Wat een gemis! geeeeeeeef terug!!! Samengevoegd: Quote: Op zondag 21 september 2008 14:06:56 schreef Barbapapa het volgende: @diakio: g#tsie, ik zie R. Dawkins Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 21 september 2008 Rapport Share Geplaatst 21 september 2008 Quote: Op zondag 21 september 2008 13:37:42 schreef wateengedoe2 het volgende: [...] Oh, daar ging een groot deel van m'n Duits mondeling op het VWO over! Aanrader (en ja, het was één van de weinige boeken die ik - als ik het me goed herinner - ook daadwerkelijk in het Duits gelezen had ... ) Ik heb 'm al eens gelezen, voor een deel, maar ik moest het boek destijds teruggeven aan de bibliotheek omdat iemand anders 'm gereserveerd had... Heb het einde dus nooit gelezen. Binnenkort ga ik er maar weer eens in beginnen. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 21 september 2008 Rapport Share Geplaatst 21 september 2008 Quote: Op zondag 21 september 2008 03:33:25 schreef diakio het volgende: Eens zien of dit werkt: [afbeelding] Nice nice nice. Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 5 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2008 -Moderne wetenschap volgens de bijbel( schrijver weet ik ff niet) -Rijke pa arme pa(Robert T. Kyosaki) -Uit geloof tot geloof(Kenneth en Gloria Copeland) -Groot nieuws Jongerenbijbel(diverse schrijvers) Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 5 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2008 De boekjes in mijn IKEA boekenkastje op mijn studentenkamer. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 5 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2008 AHA, dus jij weet dat het antwoord 42 is! Samengevoegd: Quote: Op zondag 05 oktober 2008 21:44:59 schreef gewoon Paultje het volgende: -Moderne wetenschap volgens de bijbel( schrijver weet ik ff niet) Verklaar je nader: hoe kan een boek waar 1920 jaar geleden de hand aan is gelegd, iets zeggen over wat toen nog niet bestond (moderne wetenschap)? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 5 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2008 Quote: Op zondag 05 oktober 2008 21:44:59 schreef gewoon Paultje het volgende: -Moderne wetenschap volgens de bijbel( schrijver weet ik ff niet) Moderne wetenschap in de bijbel? Dan is de schrijver Ben Hobrink... Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 5 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2008 Quote: Op zondag 05 oktober 2008 21:44:59 schreef gewoon Paultje het volgende: -Uit geloof tot geloof(Kenneth en Gloria Copeland) Link naar bericht Deel via andere websites
pietjebell 0 Geplaatst 6 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2008 Quote: Op vrijdag 07 maart 2008 16:51:10 schreef Machiavelli het volgende: Mijn lijst: Alighieri, Dante - De Goddelijke Komedie Augustinus, Aurelius - Belijdenissen Barclay, James - Dagschaduw             Dauwdief             Nachtkind Beevor, Antony - Berlijn Bonhoeffer, Dietrich - Verzet en Overgave             Navolging Boterman, Frits - Moderne geschiedenis van Duitsland; 1800 – heden Bronte, Emily - Woeste Hoogten Browning, Christopher R. - The origins of the final solution Chambers, Whittaker - Witness Chesterton, G.K. - Orthodoxy (2x) Clarke, Arthur C. - 2001: een ruimte-odyssee Clausewitz, Claus von - Over de Oorlog Couperus, Louis - Eline Vere Dick, Philip K. - The Man in the High Castle             Flow, My Tears, The Policeman Said Donaldson, Stephen - The power that preserves             The illearth war             Lord Foul’s Bane Dostojevski, F.M. - Aantekeningen uit het ondergrondse             Schuld en Boete             De Idioot Dragt, Tonke - De Blauwe Boekanier Eco, Umberto - De Naam van de Roos Eeden, Frederik van - Van de koele meren des Doods Eliot, T.S. - Poems & Prose Erasmus      - Lof der zotheid Feist, Raymond E. - Zilverdoorn             Magier       Duisternis over Sethanon             Reis door de Nacht             Prins van den Bloede             Boekanier des Konings             Het verraad             De Moordenaars             Traan der Goden             De schaduw van een Duistere Koningin             De macht van een koopmansprins             De razernij van een demonenkoning             De scherven van een verbrijzelde kroon             Klauw van de Zilverhavik             De vlucht van de nachtraven             Reis door de Nacht             De terugkeer van de banneling             Koning der vossen Geyl, Pieter - History of the Dutch-Speaking peoples 1555-1648 Goethe, J.W. - Het lijden van de jonge Werther             Faust Gogol, Nicolai - Dode zielen Groenhuijsen, Charles - Amerikanen zijn niet gek Guerin, Daniel - Het Anarchisme Haffner, Sebastian - Churchill             Kanttekeningen bij Hitler             Pruisen Hayek, F.A. - The road to serfdom Herbert, Frank - Duin Kapittel             Dune Hermans, W.F. - Volledige werken 1; Conserve, De tranen der acacia’s             Nooit meer slapen             In de mist van het schimmenrijk Hobb, Robin - De Gouden Nar             De Oproep van de Nar             Vermogen en wijsheid             Moordenaar der Konings             Moordenaarsleerling             Magisch Eindspel             Woudmagie             Overgangsritueel             Het lot van de Nar             Het Magische Schip             Het Dolende Schip             Het bestemde Schip Hobbes, Thomas      - Leviathan Homerus      - Illias       Odyssee Hoogerwerf, A - Christelijke denkers over politiek Irving, John - The world according to Garp Japin, Arthur - Een schitterend gebrek Jordan, Robert - De Herrezen draak The Shadow Rising Mes van Dromen The Path of Daggers The Fires of Heaven Heer van Chaos Crossroads of Twilight Winter’s Heart Joyce, James - Ulysses Kagan, Donald - De Peloponnesische oorlog Kagan, Robert - Of paradise and Power Kafka, Franz - Verzameld Werk Kempis, Thomas A - De Navolging van Christus Kennedy, Paul - The rise and fall of the Great Powers Kershaw, Ian - Hitler: 1936-1945 Nemesis             Hitler: 1889-1936 Hubris Kundera, Milan - De ondraaglijke lichtheid van het bestaan Lewis, C.S. - De vier liefdes             De afschaffing van de Mens             Onversneden Christendom Ludlum, Robert - Het Bourne Bedrog Luyendijk, Joris - Het zijn net mensen Machiavelli, Nicholo - Discoursi                   Il Principe en andere geschriften Mailer, Norman - the Naked and the Dead Mann, Thomas - De dood in Venetie       Doctor Faustus De Toverberg Marsman, H - Achter de vuurlijn van de horizon McGrath, Alister - De ondergang van het atheisme Mill, J.S. - Over Vrijheid Milton, John - Het paradijs verloren             Paradise Lost Nabokov, Vladimir - Lolita Novik, Naomi - De Buskruitoorlog             De Jaden Oorlog             Temeraire       Het Ivoren Rijk Otten, Jan Willem - Specht en zoon Paxton, Robert O. - De Anatomie van het Fascisme Potok, Chaim - De Belofte Ratzinger, Joseph - Jezus van Nazareth Reve, Gerard - De Avonden Roth, Philip - Amerikaanse Pastorale       Everyman Salvatore, R.A.      - The Dark Elf Trilogy             The Icewind Dale Trilogy Scheffer, Paul - Het land van aankomst Simmons, Dan - Hyperion The Fall of the Hyperion Tartt, Donna - The secret History Thucydides - De Peloponnesische oorlog Tolkien, J.R.R.      - Lord of the Rings             De kinderen van Hurin             De Hobbit De Silmarrillion Troost, A.F. - Gaandeweg Hem tegemoet Tzu, Sun - The Art of war Uris, Leon - Mila 18 Weis & Hickman - Chaosschepper             Meesterpoort             Dwaalwegen             Toverslang Wilde, Oscar - The Picture of Dorian Gray Wit, T. de&Hooven, M. Ten (red.) - Ongewenste Goden Wright, Jonathan - De Jezuïeten Zahn, Timothy - Star Wars: In de Schaduw van het Rijk trilogie Koran Bijbel Heidelbergse Chatechismus met uitgeschreven Bijbelteksten De rest ligt in dozen bij mijn ouders op zolder. Samengevoegd: [...] Leuke site. Goh, dan zul je wel stemmetjes horen, of heb je ze niet allemaal gelezen? Samengevoegd: Zware lectuur: @ Machiavelli ik heb jou op de plank...( de Meester ) Ook Sun tzu ( De Kunst van het Oorlogvoeren ) George Orwell ( 1984 en Animal Farm ) een hele hoop studieboeken over de Bijbel, ( maar die wil ik niet meer hebben, iedereen roept wat anders haha...) en de Bijbel. Lichte lectuur: snuf de hond. verder nog films op de boekenkast: Zware kost: Schindlers list Matthew ( versvoorvers bijbel film ( aanrader ) een leuke serie over kinderen die avonturen beleven ( de Vijf ) en verder nog wat software in de kast.. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 6 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2008 Waarom zou hij stemmetjes horen? Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 6 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2008 Leuk Pietjebell, ik zie dat je een interesse in de geschiedenis van oorlogsvoering deelt met mij, van oudheid tot en met de 2e Wereldoorlog. Ik heb weinig van de boeken die je noemt, maar ik heb ook wel interessante anderen, zoals John Warry 'Oorlogvoering in de Klassieke Wereld'. En ik wil een abonnement nemen op het Britse tijdschrift Ancient Warfare. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 6 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 6 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2008 Wat voor boek is het? Waar gaat het over? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 6 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten