Spring naar bijdragen

Wat staat er in jouw boekenkast?


Aanbevolen berichten

Maar dat maakt't niet minder waar. Dat ze verschillende doelen hebben. Zeker als je naar de bijbel bekijkt, dan zou het teleurstellend zijn. Niet om zogenaamde "fouten", maar ook het feit dat de bijbel meer vragen dan antwoorden lijkt op te leveren.

Maar goed, dit is idd off-topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 428
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De volgende boeken had ik uitgeleend, maar staan nu ook (weer) in mijn boekenkast:

Jan Zijlstra

Autobiografie - Gods plan met mijn leven

John Osteen

Wat te doen als de verleider komt

En deze heb ik net via internetbestelling binnengekregen:

Dr. Creflo A. Dollar

In de aanwezigheid van God - Antwoorden op de Uitdagingen van het Leven

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Naast me studieboeken heb ik alleen maar Engels geschreven boeken hamer.gif

Sebastian Brock

- St. Ephrems Hymns on Paradise

- St. Ephrem Select Poems

- The Luminous Eye, The spiritual World Vision of St. Ephrem the Syrian

- The Wisdom of St. Isaac of Nineveh (ook in het Aramees en Nederlands)

- Daily Readings, St. Isaac of Nineveh

Kathleen E. McVey

- Ephrem the Syrian, Hymns

Palmer

Monk and Mason on the Tigris frontier

Sir Ernest A. Wallis Budge

- The Syriac Book of medicines (volume 1)

Dante Allighieri

The Divine Comedy

zo heb ik wel meer boeken thuis maar dit is dus "mijn" collectie. (My precious clown.gif ) En ik heb nog vele PDFjes op mijn pc staan (ook in het Engels)

Edit: Heb mijn vraag verplaatst naar het goede topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Nou, wel weer een aanvullend weekje gehad.

Nadat vorige week Het bewustzijn verklaard van Daniel C. Dennett was binnen gekomen heb ik deze week vier schoolboeken over pedagogiek, kinderpsychologie en rekenen binnen gehad, kreeg ik onderweg naar het station denet van The Gideons het nieuwe testament in Engels en Nederlands van wat mensen die langs de weg stonden uit te delen en lag er thuis op de deurmat Ds. C. Harinck - De Geestesgaven te wachten. Hoezee! En aangezien ik mijn schoolboeken van vorig jaar heb verkocht is er weer plaats in de boekenkast. party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou, wel weer een aanvullend weekje gehad.

Nadat vorige week Het bewustzijn verklaard van Daniel C. Dennett was binnen gekomen heb ik deze week vier schoolboeken over pedagogiek, kinderpsychologie en rekenen binnen gehad, kreeg ik onderweg naar het station denet van The Gideons het nieuwe testament in Engels en Nederlands van wat mensen die langs de weg stonden uit te delen en lag er thuis op de deurmat Ds. C. Harinck - De Geestesgaven te wachten. Hoezee! En aangezien ik mijn schoolboeken van vorig jaar heb verkocht is er weer plaats in de boekenkast.
party.gif

proto-vrijgemaakte knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoho! proto-gergemmer! Ds. C. Harinck is toch echt een predikant in de Gereformeerde Gemeenten
knipoog_dicht.gif

widegrin.gif Ik was in de war met George Harick, de vrijgemaakte hoogleraar en historicus.

Wat vreemd is omdat dat niet de meest logische persoon is om een boek over geestesgaven te schrijven nosmile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Van die laatste twee aankopen krijg je geen spijt!

Ik koop nooit iets waar ik spijt van zou kunnen krijgen knipoog_dicht.gif Ik kende de boeken al (Tolkien alles gelezen, nu dus ook kopen) en Satre kende ik als schrijver al wel van 'De Teerling Is Geworpen'.

Walging is een ander boek van hem en na wat stukjes lezen in de winkel heb ik het maar gekocht. Zit nu te dubben om de nieuwste vertaling van de gebroeders Karamazov te kopen, door Dostjevski..

Mja, er zijn zoveel boeken die ik eigenlijk wil.. Heeft iemand 'De Staat' gelezen van Plato? Is dat de moeite om ook aan te schaffen? Ik heb Thuis de Politea/Ethica nog staan van Aristoteles, maar nog nooit in begonnen engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Staat is vrij aardig, al moet je soms een beetje door het elitaire karakter heenprikken. Daarbij is Plato natuurlijk een van de basisfilosofen, daar moet je werken van gelezen hebben. ;-)

Ik las Walging in Moskou en werd er zo depressief van dat ik gestopt ben - en dat heb ik niet snel. Echter, het is wel een erg goed boek, dus ik zal het zeker binnenkort weer proberen. Maar de combinatie van postcommunistische naargeestigheid en Sartre trok mijn geest op dat moment niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]proto-vrijgemaakte
knipoog_dicht.gif

Quote:

Hoho! proto-gergemmer! Ds. C. Harinck is toch echt een predikant in de Gereformeerde Gemeenten
knipoog_dicht.gif

Ah joh, allemaal zwartkous...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Licht autistisch....?
verbaasd.gif

clown.gif

Vroegâh, toen diakio een diakiootje was, had je nog de Grote Winkler Prins encyclopie, waar je heel trots op was, maar die je verder ook nooit gebruikte. Ik denk dat ik een jaar of 9 was toen ik bij de A begon, en zo rond mijn 11e sloeg ik de Z dicht widegrin.gif

Ik erken, ik ben niet geheel en al normaal. Maar met trivianten win ik wel vaak rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Vroegâh, toen diakio een diakiootje was, had je nog de Grote Winkler Prins encyclopie, waar je heel trots op was, maar die je verder ook nooit gebruikte. Ik denk dat ik een jaar of 9 was toen ik bij de A begon, en zo rond mijn 11e sloeg ik de Z dicht
widegrin.gif

Ik erken, ik ben niet geheel en al normaal. Maar met trivianten win ik wel vaak
rofl.gif

Dat ken ik dan wel weer. De DVD is niet mijn ding, maar ik ben verder dol op naslagwerken. Nu ja internet tussen de posts op credible door is helemaal geweldig. Al die info op een muisklik afstand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik geef toe dat het een licht autistische indruk kan maken, maar ik heb gisteren heel wat meer dan drie pagina's achter elkaar zitten lezen, zonder een seconde verveling
widegrin.gif

Hmmm, dan zal ik de afloop van het boek maar niet vertellen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid