Machiavelli 0 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 In navolging van het cd-kast vullingtopichttp://forum.credible.nl/topic.php?id=4432 hier een zelfde topic, maar dan voor je boekenkast. Een veel interessanter topic dus. Post hier dus een lijst(je) met wat jij in je boekenkast hebt staan aan boeken. Ik zal zelf later op de dag wat posten, moet nog de laatste hand leggen aan het typen van mijn lijst. Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 is dit een topic voor alleen persoonlijke boeken of mogen studieboeken er ook bij? Link naar bericht Deel via andere websites
RawRanX 0 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 Ja, en mijn Auto-gebruiksaanwijzingboekje? Link naar bericht Deel via andere websites
snuffie 0 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 pff.. voor ik alle boeken heb uitgetikt die ik in mijn kast heb staan.. Maar als ik van de week een keer tijd heb.. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 Quote: Op vrijdag 07 maart 2008 16:29:34 schreef RawRanX het volgende: Ja, en mijn Auto-gebruiksaanwijzingboekje? Die bewaarde ik altijd in het dashboard kastje van mijn auto Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 7 maart 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 Quote: Op vrijdag 07 maart 2008 16:25:34 schreef marliesje het volgende: is dit een topic voor alleen persoonlijke boeken of mogen studieboeken er ook bij? Wat mij betreft mogen die er wel bij hoor. Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 -- Link naar bericht Deel via andere websites
RawRanX 0 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 Quote: Op vrijdag 07 maart 2008 16:34:34 schreef AndreasJ het volgende: [...] Die bewaarde ik altijd in het dashboard kastje van mijn auto Ik woon in mijn auto. @Machiavelli, ik ga vanavnond eens kijken wat ik kan neerpleppen. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 Quote: Op vrijdag 07 maart 2008 16:39:21 schreef Machiavelli het volgende: [...] Wat mij betreft mogen die er wel bij hoor. Gelukkig maar, anders komen mijn boeken neer op overblijfselen van mijn kindertijd. Alhoewel dat boek met een overzicht van alle luchtlegers van WO II wel gaaf. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 7 maart 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 Mijn lijst: Alighieri, Dante - De Goddelijke Komedie Augustinus, Aurelius - Belijdenissen Barclay, James - Dagschaduw             Dauwdief             Nachtkind Beevor, Antony - Berlijn Bonhoeffer, Dietrich - Verzet en Overgave             Navolging Boterman, Frits - Moderne geschiedenis van Duitsland; 1800 – heden Bronte, Emily - Woeste Hoogten Browning, Christopher R. - The origins of the final solution Chambers, Whittaker - Witness Chesterton, G.K. - Orthodoxy (2x) Clarke, Arthur C. - 2001: een ruimte-odyssee Clausewitz, Claus von - Over de Oorlog Couperus, Louis - Eline Vere Dick, Philip K. - The Man in the High Castle             Flow, My Tears, The Policeman Said Donaldson, Stephen - The power that preserves             The illearth war             Lord Foul’s Bane Dostojevski, F.M. - Aantekeningen uit het ondergrondse             Schuld en Boete             De Idioot Dragt, Tonke - De Blauwe Boekanier Eco, Umberto - De Naam van de Roos Eeden, Frederik van - Van de koele meren des Doods Eliot, T.S. - Poems & Prose Erasmus      - Lof der zotheid Feist, Raymond E. - Zilverdoorn             Magier       Duisternis over Sethanon             Reis door de Nacht             Prins van den Bloede             Boekanier des Konings             Het verraad             De Moordenaars             Traan der Goden             De schaduw van een Duistere Koningin             De macht van een koopmansprins             De razernij van een demonenkoning             De scherven van een verbrijzelde kroon             Klauw van de Zilverhavik             De vlucht van de nachtraven             Reis door de Nacht             De terugkeer van de banneling             Koning der vossen Geyl, Pieter - History of the Dutch-Speaking peoples 1555-1648 Goethe, J.W. - Het lijden van de jonge Werther             Faust Gogol, Nicolai - Dode zielen Groenhuijsen, Charles - Amerikanen zijn niet gek Guerin, Daniel - Het Anarchisme Haffner, Sebastian - Churchill             Kanttekeningen bij Hitler             Pruisen Hayek, F.A. - The road to serfdom Herbert, Frank - Duin Kapittel             Dune Hermans, W.F. - Volledige werken 1; Conserve, De tranen der acacia’s             Nooit meer slapen             In de mist van het schimmenrijk Hobb, Robin - De Gouden Nar             De Oproep van de Nar             Vermogen en wijsheid             Moordenaar der Konings             Moordenaarsleerling             Magisch Eindspel             Woudmagie             Overgangsritueel             Het lot van de Nar             Het Magische Schip             Het Dolende Schip             Het bestemde Schip Hobbes, Thomas      - Leviathan Homerus      - Illias       Odyssee Hoogerwerf, A - Christelijke denkers over politiek Irving, John - The world according to Garp Japin, Arthur - Een schitterend gebrek Jordan, Robert - De Herrezen draak The Shadow Rising Mes van Dromen The Path of Daggers The Fires of Heaven Heer van Chaos Crossroads of Twilight Winter’s Heart Joyce, James - Ulysses Kagan, Donald - De Peloponnesische oorlog Kagan, Robert - Of paradise and Power Kafka, Franz - Verzameld Werk Kempis, Thomas A - De Navolging van Christus Kennedy, Paul - The rise and fall of the Great Powers Kershaw, Ian - Hitler: 1936-1945 Nemesis             Hitler: 1889-1936 Hubris Kundera, Milan - De ondraaglijke lichtheid van het bestaan Lewis, C.S. - De vier liefdes             De afschaffing van de Mens             Onversneden Christendom Ludlum, Robert - Het Bourne Bedrog Luyendijk, Joris - Het zijn net mensen Machiavelli, Nicholo - Discoursi                   Il Principe en andere geschriften Mailer, Norman - the Naked and the Dead Mann, Thomas - De dood in Venetie       Doctor Faustus De Toverberg Marsman, H - Achter de vuurlijn van de horizon McGrath, Alister - De ondergang van het atheisme Mill, J.S. - Over Vrijheid Milton, John - Het paradijs verloren             Paradise Lost Nabokov, Vladimir - Lolita Novik, Naomi - De Buskruitoorlog             De Jaden Oorlog             Temeraire       Het Ivoren Rijk Otten, Jan Willem - Specht en zoon Paxton, Robert O. - De Anatomie van het Fascisme Potok, Chaim - De Belofte Ratzinger, Joseph - Jezus van Nazareth Reve, Gerard - De Avonden Roth, Philip - Amerikaanse Pastorale       Everyman Salvatore, R.A.      - The Dark Elf Trilogy             The Icewind Dale Trilogy Scheffer, Paul - Het land van aankomst Simmons, Dan - Hyperion The Fall of the Hyperion Tartt, Donna - The secret History Thucydides - De Peloponnesische oorlog Tolkien, J.R.R.      - Lord of the Rings             De kinderen van Hurin             De Hobbit De Silmarrillion Troost, A.F. - Gaandeweg Hem tegemoet Tzu, Sun - The Art of war Uris, Leon - Mila 18 Weis & Hickman - Chaosschepper             Meesterpoort             Dwaalwegen             Toverslang Wilde, Oscar - The Picture of Dorian Gray Wit, T. de&Hooven, M. Ten (red.) - Ongewenste Goden Wright, Jonathan - De Jezuïeten Zahn, Timothy - Star Wars: In de Schaduw van het Rijk trilogie Koran Bijbel Heidelbergse Chatechismus met uitgeschreven Bijbelteksten De rest ligt in dozen bij mijn ouders op zolder. Samengevoegd: Quote: Op vrijdag 07 maart 2008 16:40:47 schreef Leidenschaft het volgende: Ik zal van de week wel ff mijn belangrijkste boeken invoeren. Ondertussen kun je kijken op link Leuke site. Link naar bericht Deel via andere websites
Nynthe 1 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 Ja hallo, maar dan ben ik wel even bezig zeg! Heb de helft sowieso al uitgeleend, maar ben toch druk op weg om één van mijn dromen te verwezenlijken: Mijn eigen bibliotheek Link naar bericht Deel via andere websites
degelovige 0 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 -edit- Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 edit Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 Admod note: moved >>> Koffiebar >>> vrije tijd P.s. is hier niet al een topic over? Link naar bericht Deel via andere websites
Dostojevski 0 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 ... Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 Zeg Dost/Mach, nummeren je je boeken ook zelf en zet je ze vervolgens op nummer weg? Met zoveel boeken moet je haast wel volgens mij. Link naar bericht Deel via andere websites
Dostojevski 0 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 ... Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 (Even patsen) Russel C. Hibbeler - Mechanica voor technici: Statica Ir. A.J.M. van Kimmenaede - Warmteleer voor Technici Even een greep uit mijn gruwelijke boekenlijst voor school. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 7 maart 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 Quote: Op vrijdag 07 maart 2008 22:08:27 schreef Thorgrem het volgende: Zeg Dost/Mach, nummeren je je boeken ook zelf en zet je ze vervolgens op nummer weg? Met zoveel boeken moet je haast wel volgens mij. Nah, ik heb een aantal categorien: Fantasy en scifi, Poezie, non-fictie en de rest. Binnen die categoriën zet ik ze op alfabet. Samengevoegd: Hele aardige lijst trouwens Dostojevski. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2008 Quote: Op vrijdag 07 maart 2008 22:24:36 schreef ThomasM het volgende: Nee, ik orden ze op hoe goed ik ze vind: de beste boeken staan op de mooiste planken van mijn boekenkast. (Detail: er is hier wel een hele oorlog gaande, want mijn vrouw wil haar boeken apart van die van mij en nu zitten we geregeld te vechten wie welke plank mag. Nog irritanter is dat dankzij haar eis bv onze Allende-collectie gesplitst is, aangezien Paula en Portret in Sepia van mij zijn en Het huis met de geesten van haar, en zij blijft erbij dat al haar boeken apart moeten staan. Eh... ja... dat is het voornaamste conflictpunt in ons huwelijk. ) haha.. wat schattig.. Zijn jullie niet in gemeenschap van goederen getrouwd? Wat veel boeken hebben sommigen zeg.. Ik heb alleen maar studieboeken, 'wees niet bedroefd' van Dr. Aaidh Al-Qarni en 'het laatste jurylid' van John Grisham.. Voor de rest vul ik mijn boekenkast op met knuffels en schoenen.. Vinden jullie het trouwens niet zonde om boeken te kopen? Ik vind ze best duur namelijk, je kunt toch ook bij de bibliotheek lenen? Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2008 In willekeurige volgorde, ik ga het niet alfabetisch brengen Loesje - Wees het addertje onder het gras, jaaroverzicht 2005(sinterklaas kadootje...) Gie Vleugels/Maria Verhoeff - De Leer van de Twalf J.A. Dautzenberg - Nederlandse Literatuur Prof. dr. J. van Oort - Het evangelie van Judas B. Ruck - Snellezen David Pawson - Sleutels tot de bijbel Anne de Vries - Groot vertelboek voor de bijbelse geschiedenis Karl May - Het geheim ontsluiert Karl May - Winnetou als overwinnar Karl May - Kara Ben Nemsi Dr. Jeremy Stangroom - Wie Wat Waar? Filosofie Voor de rest heb ik deel 1, 2 en 3 van de Hellsing Manga momenteel in mijn boekenkast geleend van mijn zusje en een hele hoop schoolboeken met betrekking tot werktuigbouwkunde, van rapporteren tot machine onderdelen. Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2008 -- Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2008 -- Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2008 Nou lieverds: MC heeft in feite een paar bijbels in zijn boekenkast staan. Vnlk om jullie mee om de oren te slaan maar ze staan er maar toch en daar gaat het om. Link naar bericht Deel via andere websites
RawRanX 0 Geplaatst 8 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2008 Gerrit Komrij: Komrij's Kakafonie Gouden woorden Demonen Hutten en paleizen Meer gouden woorden Trou moet blycken Humeuren en temperamenten / druk 1 De stankbel van de Nieuwezijds (Contra Scientology) Dick P.J. van Reeuwijk: Damsterdamse Extremisten Hafid Bouazza: Schoon in elk oog is wat het bemint (Arabische liefdesgedichten) Robert Anton Wilson: Quantum Psychology Everything Is Under Control Gerard Reve: De avonden Johnny van Doorn: Een magistrale stralende zon Verzamelde gedichten Oorlog en pap + Literatuur als boniment Door de weken heen / druk 1 Gevecht tegen het zuur / druk 1 Langzame wals De lieve vrede Mijn kleine hersentjes / druk 1 Een nieuwe mongool (Johnny the selfkicker) / druk 1 Simon Vinkenoog: Wij helden Richard Hübner & Simon Vinkenoog: Tibetaanse Dodenboek Deelder J.A.: Renaissance Allen Ginsberg: Me and my peepee Deliberate Prose (Selected Essays, 1952-1995) Aldous Huxley: The Doors of Perception and Heaven and Hell Tzu Sun: De kunst van het oorlogvoeren Charles Bukowski: The Last Night of the Earth Poems Dalton Trumbo: Johnny Got His Gun Bret Easton Ellis: American psycho Lunar Park Minder dan niks De wetten van de aantrekkingskracht Spinoza: Verhandeling over de verbetering van het verstand / druk 1 Joshua Buckley: TYR: Myth - Culture - Tradition, Vol. 1 TYR: Myth - Culture - Tradition, Vol. 2 Charles Darwin: Het ontstaan van soorten William S. Burroughs: Naked Lunch Friedrich Nietzsche: Aldus sprak Zarathoestra De antichrist / druk 1 Sigmund Freud: Psychopathologie van het dagelijks leven Goethe: Faust Anton LaVey: The Satanic Bible Simon: Necronomicon Henri Charrière: Papillon / druk 1 Banco / druk 1 Freek de Jonge: De toeschouwer Peter de ranzige dichter: de Gatenvulbundel Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten