Spring naar bijdragen

G12 gemeentes en structuren


Aanbevolen berichten

Quote:

omdat de voorganger van Berea Amsterdam, de heer Allart, illegaal bankje aan het spelen was en door middel van een piramide-achtig gebeuren wat gemeenteleden veel geld afhandig had gemaakt.

Verder bleek de G12 niet zo goed te werken en hebben ze dat rond dezelfde tijd overboord gezet.

Dan moet het wel bitter slecht gewerkt hebben. Het lijkt me een erg slechte constructie dat de hele piramide in elkaar dondert als het puntje wegvalt.

Maar eigenlijk was het dus meer een soort van piramide spel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

jonge clubjes mensen, sterke leiders, nog geen opvolging....zoiets...

een groep mensen in het algemeen wordt pas echt levensvatbaar op het moment dat er bestuurlijke continuïteit is. Dan gaat het niet meer om het charisma en het leiderschap van de voorganger maar om groep en de idealen van de groep.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De gemeentes bestaan dus nog gewoon.... dus eigenlijk is Berea niet in elkaar gedonderd?

Wat heeft dit eigenlijk allemaal betekend voor de leden van deze gemeenten?

Het is onder een andere naam verder gegaan. Toen bekend werd dat dhr Allard het een en ander had gedaan nam iedereen afstand van hem en dus Berea. Veel leden zijn weggegaan en vissen (volgens mij) nog steeds naar hun geld. Er zijn ook leden gebleven alleen dus onder een ander leiderschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het is onder een andere naam verder gegaan. Toen bekend werd dat dhr Allard het een en ander had gedaan nam iedereen afstand van hem en dus Berea. Veel leden zijn weggegaan en vissen (volgens mij) nog steeds naar hun geld. Er zijn ook leden gebleven alleen dus onder een ander leiderschap.

Maar hij was toch geen verlichaming van Berea? De naam Philips veranderd toch ook niet als de voorzitter opgepakt wordt. Waarom de naam veranderen? Het lijkt wel marketing. Als je product slecht in het nieuws is gekomen pas je de naam aan zodat mensen niet direct doorhebben dat ze hetzelfde slechte product kopen enkel onder een andere naam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar hij was toch geen verlichaming van Berea? De naam Philips veranderd toch ook niet als de voorzitter opgepakt wordt. Waarom de naam veranderen? Het lijkt wel marketing. Als je product slecht in het nieuws is gekomen pas je de naam aan zodat mensen niet direct doorhebben dat ze hetzelfde slechte product kopen enkel onder een andere naam.

Nou, je kan het marketing noemen, lijkt me.

Ik denk dat Bérea zelf niet zozeer slecht was, maar er zijn gigantisch domme fouten gemaakt. Na de breuk (die te maken had met Rob allart) zijn er een paar gemeentes verder gegaan met een andere naam en hetzelfde pincipe, er zijn ook een heleboel gemeentes (zoals de mijne) die zich niet meer aan wilden sluiten bij die groep...

Over G12 komt ook nog wel wat...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begreep dat Berea als verband uit elkaar gevallen is, maar dat de gemeenten (of iig een aantal ervan) nog bestaan. Een deel als losse gemeenten, een ander gedeelte opgegaan in andere verbanden.

Daarbij heb je ongetwijfeld nog spelen dat er ook kerken die zich Berea noemen maar niet van de Berea beweging zijn, maar zich als bijbelse verwijzing zich zo genoemd hebben. Het is volgens mij niet een erg ongebruikelijke naam, ook niet in het buitenland, om je kerk naar te noemen (zo zie ik bijv. op internet de term 'Berean Baptist Church').

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je komt toch niet uit Berea Rotterdam he? (maar die vraag mag je ook beantwoorden in mijn profiel (dan moet je even op het hoofdje klikken, rechtsbovenin)

Nee ik kom niet uit berea Rotterdam. Hoewel ik vroeger Gerard de Groot een geweldige spreker vond.Ik zal je binnenkort in je profiel wel zeggen waar ik vandaan kom. Om het hier te zetten, lijkt me beter van niet. Wil absoluut geen contact meer met (ex) leden van mijn vroegere gemeente.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid