Spring naar bijdragen

Peter de Vries & Natalee Holloway


Aanbevolen berichten

Quote:
"Machiavelli" schreef het volgende:

Misschien dacht hij op deze manier dat ook te kunnen, dat leek de houding van Patrick tegenover hem wel te bevestigen.

Wat zag jij precies in Patricks houding wat dat voor jou lijkt te bevestigen?

Quote:
"Machiavelli" schreef het volgende:

Het is een verhoor, hij stond niet onder ede. Gelukkig dat wij een justicieel systeem hebben waar je tijdens een verhoor eventueel mag liegen.

Je bent er blij mee, dat Christelijke principes dan niet gelden? Waarom precies?

En spring je vaker een gat in de lucht als men zich kan onttrekken aan Christelijke normen?

Quote:
"Machiavelli" schreef het volgende:

Kan ook, we hebben een heel scala aan mogelijkheden. Misschien was het wel een zelfmoord of is ze gaan zwemmen en verdronk ze toen. Tja, met mogelijkheden koop je niets.

Mogelijkheden houd je, zelfs al heb je tastbare bewijzen dan nog zijn er mogelijkheden. Bepaalde mogelijkheden worden dan alleen waarschijnlijker.

Ik denk dat van der Sloot met alle beeldmateriaal dat ze hebben (ze hebben heel wat) plus alle overige info aardig te analyseren is door een profiler, forensisch psycholoog. Die zal dan aan kunnen geven wat aannemeljik is en wat niet.

Quote:
"Machiavelli" schreef het volgende:

Misschien is zijn logica wel verwrongen. Tja, misschien is jouw logica wel verwrongen.

Misschien, misschien. Wat is waarschijnlijk/aannemelijk, daar gaat het om.

Quote:
"Machiavelli" schreef het volgende:

Wat een onzin.

Een dergelijk sterk statement suggereert dat je dat uitgebreid kunt onderbouwen.

Een lijst van alternatieve scenario's waarin het logisch is dan een vader, die intiem bekend is met het strafrecht, zijn onschuldige zoon adviseert om helemaal niets te zeggen, voldoet.

Quote:
"Machiavelli" schreef het volgende:

Misschien omdat hij er helemaal niet bij was toen ze stierf. Ook een mogelijkheid, een reeele ook.

Waarschijnljik is dat onwaarschijnlijk smile.gif

Quote:
"Machiavelli" schreef het volgende:

Niets valt op dit moment uit te sluiten en daarom is dit volksgericht ook zo kwalijk.

Weet je wat kwalijk zou zijn? Als Joran schuldig is aan moord en er uiteindelijk geen ander gevolg van ondervindt dan een dik gevulde portemonnaie (schadevergoeding plus boek).

Quote:
"Machiavelli" schreef het volgende:

Ah, hij lijkt geen koelbloedige moordenaar en jij ziet geen motief. Tja, jouw persoonlijke inschattingen en afwegingen zijn niet meer dan dat, namelijk persoonlijk, en hebben nul relevantie.

Het zijn niet alleen mijn persoonlijke inschattingen, dat ten eerste.

Verder is het jouw mening dat mijn inschattingen geen relevantie hebben, als je consequent bent vind je je eigen mening volkomen irrelevant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 147
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

We hebben het wel over Joran van der Sloot,maar de heer Patrick van der Eem is ook niet geheel zuiver op de graat,iemand verraden of er moedwillig in laten lopen zodat hij dat(geen meelij) heeft gedaan met Joran van der Sloot is moreel heel veel op af te dingen zo niet alles.In de volksmond noemen ze zoiets rattenstreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Weet je wat kwalijk zou zijn? Als Joran schuldig is aan moord en er uiteindelijk geen ander gevolg van ondervindt dan een dik gevulde portemonnaie (schadevergoeding plus boek).

Dat is sowieso niet echt een mogelijkheid meer na die uitzending lijkt me....

Die jongen kan z'n gezicht nergens meer laten zien....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"hopeloos" schreef het volgende:

Dat is sowieso niet echt een mogelijkheid meer na die uitzending lijkt me....

Die jongen kan z'n gezicht nergens meer laten zien....

Dat klopt. Hij kan er dus niet meer helemaal mee wegkomen. Als dat volksgericht er niet was geweest, had ie waarschijnlijk tienduizenden euri in zijn zak gestoken en er verder weinig van gemerkt. Was dat dan zo rechtvaardig geweest? Een Machiavelli suggereert van wel.

En als hij niet schuldig is aan moord of de verdwijning van dat meisje, dan nog heeft hij een familie 3 jaar lang in angstige onzekerheid laten zitten. Dat alleen al is afschuwelijk, wat dat betreft ben ik het helemaal met Marinus eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat zag jij precies in Patricks houding wat dat voor jou lijkt te bevestigen?

Het ontbreken van elke vorm van afkeuring.

Quote:

Je bent er blij mee, dat Christelijke principes dan niet gelden? Waarom precies?

Omdat liegen dermate natuurlijk is dat het strafbaar stellen daarvan anders dan dat men onder ede staat ondoenbaar is. Daarnaast liegen mensen vrij vaak in verhoren. Vaak kleine white lies, soms vanwege de zenuwen. Dat vervolgen zou een dagtaak zijn.

Quote:

En spring je vaker een gat in de lucht als men zich kan onttrekken aan Christelijke normen?

Dit staat los van de discussie en hier ga ik dus verder niet op in. Niet hier iig.

Quote:

Mogelijkheden houd je, zelfs al heb je tastbare bewijzen dan nog zijn er mogelijkheden. Bepaalde mogelijkheden worden dan alleen waarschijnlijker.

Ja, maar zonder bewijzen, zonder lijk is er geen enkele mogelijkheid iets te ontdekken over de doodsoorzaak en de manier waarop zij is verdwenen. Hoogstens kun je van zwak ondersteunend bewijs spreken en dat is gelukkig niet voldoende.

Quote:

Ik denk dat van der Sloot met alle beeldmateriaal dat ze hebben (ze hebben heel wat) plus alle overige info aardig te analyseren is door een profiler, forensisch psycholoog. Die zal dan aan kunnen geven wat aannemeljik is en wat niet.

Mogelijk, maar dan nog hebben ze geen zaak want ze hebben geen lijk. Getuigenissen, hoe aannemelijk ook, zijn niet meer dan verhalen. We kunnen ze zonder verdere bewijzen niet onderbouwen. Joran z'n verhaal is vanaf het moment op het strand niet te controleren.

Quote:

Misschien, misschien. Wat is waarschijnlijk/aannemelijk, daar gaat het om.

Wat kan bewezen worden. Daar gaat het om.

Quote:

Een dergelijk sterk statement suggereert dat je dat uitgebreid kunt onderbouwen.

Mogelijk dat hij zichzelf zou beschuldigen van een ander strafbaar feit, een feit minder zwaar van moord, maar niettemin strafbaar.

Quote:

Een lijst van alternatieve scenario's waarin het logisch is dan een vader, die intiem bekend is met het strafrecht, zijn onschuldige zoon adviseert om helemaal niets te zeggen, voldoet.

Oh please.

Quote:

Waarschijnljik is dat onwaarschijnlijk
smile.gif

Nee, dat is slechts onwaarschijnlijk omdat jij verkiest Joran zijn verklaingen in de auto te geloven.

Quote:

Weet je wat kwalijk zou zijn? Als Joran schuldig is aan moord en er uiteindelijk geen ander gevolg van ondervindt dan een dik gevulde portemonnaie (schadevergoeding plus boek).

Ah, en iemand beschuldigen van moord, sterker nog, schuldig verklaren aan moord(!), iemand die mogelijk, hoe onwaarschijnlijk dat sommige ook mag lijken, bestempelen tot moordenaar en daardoor een stempel op drukken waar die persoon nooit van zijn leven meer afkomt, dat is netjes, dat is beschaafd. Flikker toch op. What's next? Joran in het openbaar geselen en stenigen?

Quote:

Het zijn niet alleen mijn persoonlijke inschattingen, dat ten eerste.

Oh dear, Peter R is het met je eens, en de Telegraaf. Nu ja, dat moet dan wel tot een veroordeling leiden.

Quote:

Verder is het jouw mening dat mijn inschattingen geen relevantie hebben, als je consequent bent vind je je eigen mening volkomen irrelevant.

Mijn mening over zijn schuld danwel onschuld zijn inderdaad irrelevant. Wat relevant is onder meer de waarde die zijn verklaringen in de auto voor het onderzoek hebben. En in hoeverre die verklaringen enige waarde hebben in de rechtszaak.

Quote:

[...]

Dat klopt. Hij kan er dus niet meer helemaal mee wegkomen. Als dat volksgericht er niet was geweest, had ie waarschijnlijk tienduizenden euri in zijn zak gestoken en er verder weinig van gemerkt. Was dat dan zo rechtvaardig geweest? Een Machiavelli suggereert van wel.

Het was in zoverre rechtvaardig geweest dat op dit moment, eigenlijk al vanaf het begin van de zaak, de bewijzen tegen hem, de naam bewijs nauwelijks verdienen. En iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Quote:

En als hij niet schuldig is aan moord of de verdwijning van dat meisje, dan nog heeft hij een familie 3 jaar lang in angstige onzekerheid laten zitten. Dat alleen al is afschuwelijk, wat dat betreft ben ik het helemaal met Marinus eens.

Afschuwelijk =/=strafbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt mij vooral 'wrang/grappig' als het scenario dat Spong gister bij Pauw en Witteman schetste waarheid wordt; Joran wordt niet veroordeeld voor het 'wegmaken van een lijk' waar maximaal 6 maanden op staat maar Peter R. wordt wel veroordeeld voor het misdrijf (iets in de trant van 'heimelijk maken van privé film opnamen en de publicatie daarvan') waar (volgens Spong) maximaal 9 maanden op staat..

Dat zou toch wel heel wrang/grappig zijn noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het lijkt mij vooral 'wrang/grappig' als het scenario dat Spong gister bij Pauw en Witteman schetste waarheid wordt; Joran wordt niet veroordeeld voor het 'wegmaken van een lijk' waar maximaal 6 maanden op staat maar Peter R. wordt wel veroordeeld voor het misdrijf (iets in de trant van 'heimelijk maken van privé film opnamen en de publicatie daarvan') waar (volgens Spong) maximaal 9 maanden op staat..

Dat zou toch wel heel wrang/grappig zijn
noparty.gif

Dit is niet volgens Spong maar volgens de Nederlandse wet;wat P.R. de Vries heeft gedaan mag niet en is een misdrijf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dit is niet volgens Spong maar volgens de Nederlandse wet;wat P.R. de Vries heeft gedaan mag niet en is een misdrijf.

Ik denk dat we dat zullen zien. Ik denk dat Peter R. de Vries een team heeft met veel ervaring over justitie, dus dat zal wel goedkomen.

Joran moet eerst aangifte doen sowieso, lijkt me.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:

Salam,

Ik hoop dat mensen inzien waar alcohol naartoe kan leiden, namelijk naar de dood van een onschuldige meisje.

Ja, want er is namelijk al vastgesteld dat haar dood op enigerlei wijze het gevolg was van alcohol....

Oh, wacht, dat is nog helemaal niet vastgesteld. Sterker nog, er is niet eens lijk om keihard te bewijzen dat ze uberhaupt overleden is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alles is speculatie, maar wat kun je meer? Niets... helaas..

En speculatie leidt juist vaak naar waarheid!

Maargoed, alcohol en drugs don't mix and match, dat lijkt me duidelijk, maar alweer.. speculatie!

Vanavond maar weer kijken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Volgens mij was dat juist het punt dat was bevestigd door vriendinnen van die vrouw. Die hadden gezegd dat ze al de hele dag cocktails had zitten drinken, etc. Afijn of het de doodsoorzaak is, dat is speculatie idd
knipoog_dicht.gif

De hele dag cocktails is denk ik net zo speculatie, die vriendinnen waren nl. ook aardig van de kaart. Overmatig drankgebruik alleen lijkt mij geen doodsoorzaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid