Spring naar bijdragen

Aartsbisschop Eijk geïnstalleerd


Aanbevolen berichten

Wordt nog ff wennen voor de priesters, maar vanaf nu wordt er in de Mis in bisdom Utrecht dus gebeden voor bisschop Willem smile.gif Ik ben blij met z'n benoeming, volgens mij is hij de ge-eijkte persoon op deze plaats. Er mag hier wel orde op zaken gesteld worden, allereerst financieel, maar natuurlijk ook op andere gebieden (en volgens mij hangt het ook veel met elkaar samen).

kn_663943_eiu1.jpg

Berichtgeving van Katholieknederland.nl:

Eijk neemt bezit van zetel aartsbisdom

Foto-impressie installatie-Mis (vanochtend)

Eijk: Kerk in Nederland drie stappen voorwaarts en twee terug

Aartsbisdom zonder ingrijpen in 2011 failliet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik het had geweten wel, nu lag ik helaas in bed.

Ik ken hem niet, dus kan niets zeggen over wel of niet goed. Tijd om me weer eens ergens in te verdiepen (zodra ik tijd heb enzo puh2.gif)

(en misschien komt hij m'n broertje wel vormen binnenkort.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het was een hele mooie Mis. Heeft iemand gekeken vanochtend?

Ik heb gekeken (kwam er toevallig op toen ik checkte of er nog tennis was op tv widegrin.gif). Inderdaad een mooie Mis, ik heb 'm maar direct uitgekeken. Klopt 't dat ik jouw hoofd nog een paar keer voorbij zag komen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb gekeken (kwam er toevallig op toen ik checkte of er nog tennis was op tv
widegrin.gif
). Inderdaad een mooie Mis, ik heb 'm maar direct uitgekeken. Klopt 't dat ik jouw hoofd nog een paar keer voorbij zag komen?

Ja klopt. Ik was acoliet. Gelukkig dat iemand me gezien heeft. Toch nog wat beloning voor 6 uur oefenen.knipoog_dicht.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ja klopt. Ik was acoliet. Gelukkig dat iemand me gezien heeft. Toch nog wat beloning voor 6 uur oefenen.
knipoog_dicht.gifpuh2.gif

En ik heb nog zóó goed opgelet of ik een krullenbol zag ... nosmile.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Je deed 't best goed met die kaars enzo.
puh2.gif

Bah, dat klinkt dan weer wel heel ranzig als je - net als ik - zojuist dat topic van MC hebt gelezen ... bloos.gif

widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Prachtig allemaal maar bij de Romana kan men toch niet zo goed tellen ,het is niet de 70ste maar de 83ste bisschop in Oud Katholieke zin,en dat klopt.Toen de Romana zei dat er geen bisschoppen meer waren in Nederland waren zij er wel alleen men moest zich stil houden in verband met de Hervormden als heersende kerk in dit land.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ja klopt. Ik was acoliet. Gelukkig dat iemand me gezien heeft. Toch nog wat beloning voor 6 uur oefenen.
knipoog_dicht.gifpuh2.gif

Ja, dat was een beetje erg veel. Vooral de geoefen buiten met die deuren om 8 uur 's ochtends, het was steenkoud! Ik kreeg vanmiddag ook nog telefoontjes dat mijn kop prominent in beeld is geweest. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jouwe ook al? Kijk, dat wist ik niet. Was jij die andere kaars?

Ik moet toch eens sneller ADSL gaan bestellen dan die huidige 80 kbps en dan terugzappen via uitzendinggemist ...


Samengevoegd:

Quote:

Ik zal vanavond wel even kijken of er kaarsvet op de vloer ligt.

rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

hee toevallig heb ik dit ook gezien. big-smile.gif was gisternacht aan het leren met tv aan en dit was wel even grappig voor tussendoor ... Heb nog nooit iets gezien van RKK .. die jurken en mijters, wel erg apart allemaal. Ik snap niet hoe je daat serieus in kunt zijn. Lijkt allemaal teveel op enkel traditie in mijn ogen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

hee toevallig heb ik dit ook gezien.
big-smile.gif
was gisternacht aan het leren met tv aan en dit was wel even grappig voor tussendoor ... Heb nog nooit iets gezien van RKK .. die jurken en mijters, wel erg apart allemaal. Ik snap niet hoe je daat serieus in kunt zijn. Lijkt allemaal teveel op enkel traditie in mijn ogen..

Wellicht als je de traditie begrijpt, je het wel snapt. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid