Spring naar bijdragen

Christenen en varkensvlees!


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Quote:

1 Tim 5,23

      

Drink niet alleen maar water, doe er vanwege je zwakke maag en je andere kwalen wat wijn bij.

Nou, niet helemaal up-to-date medisch advies, maar wijn drinken mag dus.

Van Paulus wel, van God en Jezus (vzmh) niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 182
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Je bent bekend met het procede van het bakken van vlees?

Zo kan je het ook zeggen widegrin.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]Van Paulus wel, van God en Jezus (vzmh) niet.

Wel eens gehoord van het Heilig Avondmaal? Zeg maar het door Jezus zelf ingestelde centrale ritueel van het christendom?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

DZ: ander vlees kan ook parasieten bevatten. Gewoon goed bakken en er is niets aan de hand.

Het is onzinnig om te denken dat dit goed onderbouwt medisch advies is hoewel ik me wel kan voorstellen dat de woestijnvolken ontdekten dat mensen die bepaalde dieren hielden/aten vaker ziek werden. Destijds was een verbod op varkens misschien nuttig maar met de huidige hygiene en medische kennis is het nutteloos.

Er zijn nog meer medische redenen om het varkensvlees niet te eten. Een algemeen misverstand is, dat als het varkensvlees goed gaar gebakken is, dat de eitjes en andere bacterin doodgaan. In een onderzoek, gedaan in Amerika, is men tot de conclusie gekomen dat bij de 24 mensen die Trichura Tichurasis hadden, 22 mensen het varkensvlees heel goed gaar hadden gebakken. Dit laat zien dat de bacterien, die zich in het varkensvlees bevinden, niet doodgaan bij het koken.

Varkensvlees heeft vet-veroorzakend materiaal

Varkensvlees bevat erg weinig materiaal, waardoor de spieren zullen versterken, maar het bevat des te meer vet. Dit vet gaat zitten in bloedvaten en veroorzaakt hoge bloeddruk in de vaten en hartaanvallen. Het zal je dan ook niet verbazen dat 50% van de Amerikanen last heeft van een hoge bloeddruk

Het varken is een van de smerigste dieren op aarde

Het varken is een van de smerigste dieren op de aarde. Het leeft en voelt zich goed in modder, ontlasting en andere viezigheid. In sommige dorpen hebben ze geen moderne toiletten en de dorpbewoners doen "hun behoefte" in de open lucht. Heel vaak worden deze "zaken", 'schoongemaakt' door varkens.

Sommige mensen zullen nu zeggen, dat in verontwikkelde landen, zoals Nederland, de varkens leven in hele schone en hyginische omstandigheden. Zelfs in deze omstandigheden worden de varkens samen in ruimtes gehouden. Hoe hard je het ook probeert om het schoon te houden, ze zijn nu eenmaal vies van natuur. Ze eten en genieten van zowel hun eigen ontlasting als die van hun buren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou dialoog_zoeker; doe eens wetenschappelijk. Ik ben een varken apologist en ik zal jouw (sorry ik heb er geen ander woord voor) onzin even onderuit halen.

als het vlees goed doorbakken is overleeft niets dat. Sorry voor je onderzoekje, maar als het echt zo gevaarlijk was hadden de nederlanders dat wel geweten. Dan lag iedereen ziek, zwak en misselijk in bed. De gemiddelde nederlander eet een namelijk een aantal keer per week varkensvlees.

Degenen die het vlees goed doorbakten hebben ergens een andere fout gemaakt. Zoals ik kook (alles wat in contact komt met rauw vlees gaat gelijk in de afwasbak) kan er weinig mis gaan.

Varkensvlees is niet het gezondste vlees; sowieso is vlees niet erg gezond. Je kunt met aanpassingen in je dieet prima zonder en anders heb je ongeveer 80 gram per dag nodig. Rundvlees veroorzaakt soms darmkanker om maar een voorbeeld te noemen. ja, ja daar zat de koran dan weer naast. Vlees van een wild varken is zelfs gezond.

Varkens zijn geen smerige beesten. Ze eten alles, maar dat is niet zo'n punt. Zoals ze vaak gefokt worden zijn ze vies, maar in een meer natuurlijke situatie zijn het redelijk schone dieren. Ja en die modder dat doen zo veel dieren. werkt tegen vliegen en zo. Funnie fact: varkens zijn prima te houden als huisdier; zo schoon zijn ze dus wel.

Je laatste opmerking is een lachertje. Zoals de varkens meestal in NL gehouden worden is een schande (MC eet scharrelvlees) daar hebben ze zo weinig ruimte dat ze wel in hun stront moeten liggen. Van nature doen ze dat echt niet. En dat stront eten: ik betwijfel het. En dan nog: Alle zoogdieren en (afhankelijk van je geloof ook het zoogdier) de mens zijn letterlijk "full of shit". Van binnen ben je een rottende en gistende hoop stront. Dat is de natuur heh?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eventjes iets over het figuurlijk gebruik nu:

Jezus vergeleek personen die totaal geen waardering voor geestelijke zaken hebben, met zwijnen, die niet in staat zijn de waarde van parels te onderkennen, en illustreerde aldus hoe onverstandig het is met zulke mensen over bijbelse gedachten en bijbelse leringen te spreken (Mt 7:6).

En in Jezus’ illustratie van de verloren zoon werd door de omstandigheid dat een jonge man zich als zwijnenhoeder moest verhuren — wat voor een jood wel een uiterst verachtelijke bezigheid was — en zelfs begeerde van het voer van deze dieren te eten, beklemtoond hoe diep hij was gezonken. — Lu 15:15, 16.

De apostel Petrus vergeleek christenen die tot hun vroegere levenswandel terugkeren, met een zeug die tot haar modderpoel terugkeert nadat ze gewassen is (2Pe 2:22).

Het is echter duidelijk dat achter deze illustratie verder niets gezocht moet worden ten aanzien van het varken. In feite is het varken onder natuurlijke omstandigheden niet vuiler dan andere dieren, hoewel het in de hitte van de zomer van tijd tot tijd een modderbad neemt om af te koelen en het ongedierte op de huid kwijt te raken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Varkensvlees is niet het gezondste vlees; sowieso is vlees niet erg gezond. Je kunt met aanpassingen in je dieet prima zonder en anders heb je ongeveer 80 gram per dag nodig. Rundvlees veroorzaakt soms darmkanker om maar een voorbeeld te noemen. ja, ja daar zat de koran dan weer naast. Vlees van een wild varken is zelfs gezond.

In tegenstelling tot rundvlees bevat het varkensvlees ziekten en parasieten die bij mensen overgebracht kunnen worden. Link Wikipedia

Pigs harbour a range of parasites and diseases that can be transmitted to humans. These include trichinosis, cysticercosis, and brucellosis. Pigs are also known to host large concentrations of parasitic ascarid worms in their digestive tract.[1]The presence of these diseases and parasites is one of the reasons why pork meat should always be well cooked or cured before eating.

Dus de beste garantie is niet doorbakken maar afblijven van die rotzooi.

6:145. Zeg: "Ik vind in hetgeen mij is geopenbaard niets, dat een eter is verboden te eten, met uitzondering van het gestorvene of vloeiend bloed of varkensvlees, want dit alles is onrein - of, wat in overtreding is, waarover een andere naam dan Allah's is aangeroepen. Maar wie door noodzaak wordt gedreven en niet begerig is noch de grens overschrijdt: uw Heer is dan voorzeker Vergevensgezind, Genadevol.

Quote:
Varkens zijn geen smerige beesten. Ze eten alles, maar dat is niet zo'n punt. Zoals ze vaak gefokt worden zijn ze vies, maar in een meer natuurlijke situatie zijn het redelijk schone dieren. Ja en die modder dat doen zo veel dieren. werkt tegen vliegen en zo. Funnie fact: varkens zijn prima te houden als huisdier; zo schoon zijn ze dus wel.

Ga maar naar de dichtsbijste kinderboerderij (natuurlijke situatie) . Daar zie je vaak varkens die niet alleen hun eigen ontlasting eten, maar ook de ontlasting van de andere dieren, zoals de ezels en koeien.

Quote:
Je laatste opmerking is een lachertje. Zoals de varkens meestal in NL gehouden worden is een schande (MC eet scharrelvlees) daar hebben ze zo weinig ruimte dat ze wel in hun stront moeten liggen.

Het probleem is niet dat ze in hun stront moeten liggen, dat geldt ook voor andere dieren, het probleem is dat ze zo vies zijn dat ze hun eigen stront en de stront van anderen lusten/eten. Dat is een verschill.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Je bedoelt waarschijnlijk het volgende vers: 4:43
'O, gij die gelooft, komt niet tot het gebed als gij bedwelmd zijt; totdat gij weet wat gij zegt'.

Het verbod op alcohol heeft namelijk verschillende stadia's doorgelopen. Dit om de mensen de schadelijkheid van alcohol te laten doordringen. Het is later volledig verboden met het onderstaande vers:

O jullie die geloven! Voorwaar,
de wijn
en het gokken en de afgodsbeelden en pijlen om te verloten zijn onreinheden die tot het werk van de satan behoren, vermijdt deze (zaken) dus. Hopelijk zullen jullie welslagen."
[Qoer'aan 5:90]

Aha, dus wetten kunnen veranderen? Hmm... goed om te weten. Ook goed voor jou om te onthouden, zodat je niet weer de mist in gaat als je oud-testamentische wetten zomaar op de nieuw-testamentische tijd probeert te projecteren.

Quote:
Het is ook interressant om te zien dat alcohol ook in de Bijbel is verboden:

"De wijn is een spotter, de sterke drank is woelachtig;
al wie daarin dwaalt, zal niet wijs zijn
."
[spreuken 20:1]

En wordt niet dronken in wijn" [Efezirs 5:18]

Het is ook interressant om te zien dat jij niet kunt lezen:

Er staat dat "dalen in de wijn" niet wijs is. Er staat niet dat het verboden is om wijn te drinken. Er staat dat dronken worden verboden is, niet dat wijn drinken verboden is. Dat blijkt ook uit het feit dat Jezus o.a. water in wijn veranderde (op een bruiloft), zelf wijn dronk en het aan Zijn discipelen gaf bij het avondmaal.

Quote:
Het is ook in de ahaadieth van de profeet (vzmh) verboden:

"Alcohol is de moeder van al het kwaad en is het meest beschamend van al het kwaad."
Ibh-I-Majah Volume 3, hoofdstuk 30 Hadieth No. 3371

"Alles wat bedwelmend werkt in grote hoeveelheden, is verboden zelfs in kleine hoeveelheden."
Hadieth No. 3392

aha...

Quote:
Niet alleen zij die drinken worden vervloekt, maar ook zij die er direct of indirect mee handelen worden vervloekt door Allah:

"God's vloek komt terecht bij tien groepen van mensen die met alcohol handelen. Degene die het distilleert, degene van wie het gedistilleerd wordt, degene die het drinkt, degene die het vervoert, degene naar wie het is gebracht, degene die het serveert, degene die het verkoopt, degene die het geld ervan gebruikt, degene die het koopt en degene die het koopt voor een ander."

Link:

vraagje, is opium ook "bedwelmend" en zou dat dan ook verboden zijn? Dat wordt namelijk grotendeels in Pakistan, Afganistan en Iran geproduceerd. Woonden daar geen moslims? De laatste keer dat ik naar het nieuws keek nog wel namelijk.


Samengevoegd:

Quote:

(..)

Dus de beste garantie is niet doorbakken maar afblijven van die rotzooi.

(..)

wist je dat naar buiten gaan óók levensgevaarlijk is? Je kunt door auto's overreden worden, er kunnen hagelstenen zo groot als golfballen uit de lucht vallen en je hersenpan inslaan, je kunt overvallen worden, etc, etc,

Dus de beste garantie is maar gewoon binnen blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Aha, dus wetten kunnen veranderen? Hmm... goed om te weten. Ook goed voor jou om te onthouden, zodat je niet weer de mist in gaat als je oud-testamentische wetten zomaar op de nieuw-testamentische tijd probeert te projecteren.

Hier zou je gelijk kunnen hebben als Jezus (vzmh) de onderstaande woorden niet had geuit. Maar Jezus (vzmh) zei 'zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht'. Ik neem aan dat je begrijpt wat dat betekent.

Matteüs 5:17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan. 20 Want ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is dan die van de schriftgeleerden en de farizeeën, zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel niet binnengaan.

Quote:
Het is ook interressant om te zien dat jij niet kunt lezen:

Er staat dat "dalen in de wijn" niet wijs is. Er staat
niet
dat het verboden is om wijn te drinken. Er staat dat
dronken
worden verboden is, niet dat wijn drinken verboden is. Dat blijkt ook uit het feit dat Jezus o.a. water in
wijn
veranderde (op een bruiloft), zelf wijn dronk en het aan Zijn discipelen gaf bij het avondmaal.

Vreemd dat je iets mag drinken wat in jou eigen Bijbel spotter en woelachtig wordt genoemd. Aan deze woorden kun je zien dat wijn een satanische drank is. Wat je ook vergeet, is dat iedere alcoholist ooit een sociale drinker is geweest.

Quote:
vraagje, is
opium
ook "bedwelmend" en zou dat dan ook verboden zijn? Dat wordt namelijk grotendeels in Pakistan, Afganistan en Iran geproduceerd. Woonden daar geen moslims? De laatste keer dat ik naar het nieuws keek nog wel namelijk.

Opium is inderdaad bedwelmend en is verboden in de Islam. Degenen die produceren zijn in overtreding.

Quote:
wist je dat naar buiten gaan óók levensgevaarlijk is? Je kunt door auto's overreden worden, er kunnen hagelstenen zo groot als golfballen uit de lucht vallen en je hersenpan inslaan, je kunt overvallen worden, etc, etc,

Dus de beste garantie is maar gewoon binnen blijven.

Ik lees in je Bijbel dat varkensvlees onrein is. Ik neem aan dat je wat in je Bijbel staat serieus neemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Scheet: zou je je naam niet eens veranderen van dialoogzoeker naar koran-door-de-strot-rammer? overigens is het een beetje raar dat een moslim mensen probeert te overtuigen met quotes uit een boek wat hij als onbetrouwbaar betiteld. Maar ga je gang hoor, ik vind het altijd wel vermakelijk om te zien als gelovigen elkaar met hun heilige boeken om de oren slaan. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Scheet: zou je je naam niet eens veranderen van dialoogzoeker naar koran-door-de-strot-rammer?

Dat zou niet eerlijk zijn, want ik heb ook genoeg uit de Bijbel geciteerd.

Quote:
overigens is het een beetje raar dat een moslim mensen probeert te overtuigen met quotes uit een boek wat hij als onbetrouwbaar betiteld. Maar ga je gang hoor, ik vind het altijd wel vermakelijk om te zien als gelovigen elkaar met hun heilige boeken om de oren slaan.
knipoog_dicht.gif

Dit soort reacties krijg ik vaak als ik mensen met bewijzen uit hun eigen Bijbel confronteer. Ik ga ervan uit dat jij ook aan de betrouwbaarheid van de Bijbel twijfelt, anders had jij ook net als Jezus (vzmh) geen varkensvlees gegeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom wordt er nog steeds op al deze zogenaamde bewijzen in gegaan , grote flauwe kul allemaal.

Hoe men het wenden of keren Jezus heeft vrijgemaakt,ook van allerlei spijwetten; dus varkensvlees mag gewoon gegeten worden ,en goed gebraden heerlijk.

Wil jij AUB Jezus (vzmh) niet beschuldigen aan iets wat hij (vzmh) niet deed. Als jij zelf onreine vlees wilt eten, mag je zelf weten, maar zeg geen leugens over Jezus (vzmh).

Matteüs 5:18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.

jo•ta (de; jota’s; jotaatje) 1       de Griekse letter ‘i’

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wil jij AUB Jezus (vzmh) niet beschuldigen aan iets wat hij (vzmh) niet deed. Als jij zelf onreine vlees wilt eten, mag je zelf weten, maar zeg geen leugens over Jezus (vzmh).

Matteüs 5:18
Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft
elke jota
, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.

jo•ta
(de; jota’s; jotaatje) 1       de Griekse letter ‘i’

Waarnaar refereert Jezus hier als Hij zeg "totdat alles gebeurd zal zijn" is dan de vraag. Als we dan verder lezen in Johannes stelt Jezus zelf dat het volbracht is (19:30). Jezus volbrengt datgene wat volstaat om ons te ontdoen van de vloek op de wet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Waarnaar refereert Jezus hier als Hij zeg "totdat alles gebeurd zal zijn" is dan de vraag. Als we dan verder lezen in Johannes stelt Jezus zelf dat het volbracht is (19:30). Jezus volbrengt datgene wat volstaat om ons te ontdoen van de vloek op de wet.

Hij (vzmh) refereert naar de dag des oordeels:

Lucas 16:17 Maar nog eerder vergaan hemel en aarde dan dat er ook maar één tittel van de wet wegvalt.

Jakobus 2:10

Wie de hele wet onderhoudt maar op één punt struikelt, blijft ten aanzien van alle geboden in gebreke.

Jezus (vzmh) verschaftte dus niet de wetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Hij (vzmh) refereert naar de dag des oordeels:

Lucas 16:17
Maar nog eerder vergaan hemel en aarde dan dat er ook maar één tittel van de wet wegvalt.

lees je ook even verder in Lucas 16?

16 De Wet en de Profeten gaan tot aan Johannes: sindsdien wordt het koninkrijk van God verkondigd, en iedereen wordt met klem genodigd binnen te komen. 17 Maar nog eerder vergaan hemel en aarde dan dat er ook maar één tittel van de wet wegvalt.

Jezus duidt op 2 perioden, ende periode van de "Wet en de profeten" gaat tot Johannes (de Doper) omdat die de laatste gewone profeet uit het oude verbond was. Na hem kwam Jezus, die het nieuwe verbond sloot.

Quote:
Jakobus 2:10

Wie de hele wet onderhoudt maar op één punt struikelt, blijft ten aanzien van alle geboden in gebreke.

en als je even verder leest zie je staan: 12 Spreekt zó en handelt zó als (mensen past), die door de wet der vrijheid zullen geoordeeld worden. (Jacobus 2:12)

Het is dus de vraag of "de wet" in vers 10 de "joodse" wet is inclusief al haar rituele wetten. De voorbeelden die door Jacobus gegeven worden, zijn niet ritueel, maar gaan over dingen als moord, echtbreuk, etc..

Dit speelt zich ook af na wat Petrus meegemaakt heeft (Hand.10) en waar God hem aanspoort om (in een visioen) van alle dieren te eten. Ook komt het na Hand.15 waarin de apostelen voor de heidenen slechts "onthouding van hetgeen de afgoden geofferd is, van bloed, van het verstikte en van hoererij" (hand.15:29) voorschrijft (ongetwijfeld naast de tien geboden, omdat Jacobus daarop bv. ook hint in z'n brief).

Dat sluit aardig aan bij wat Noach die leefde voordat Israel de wet kreeg te horen kreeg: "3 Alles wat zich roert, wat leeft, zal u tot spijze zijn; Ik heb het u alles gegeven evenals het groene kruid. 4 Alleen vlees met zijn ziel, zijn bloed, zult gij niet eten." (Gen.9:3-4) en natuurlijk het gebod om niet te doden.

Voordat de joodse wet aan Mozes gegeven werd, mochten alle dieren gegeten worden. Voor het joodse volk waren bepaalde dieren wel onrein, net zoals er voor de joden óók talrijke rituele voorschriften waren. Nadat Jezus het nieuwe verbond heeft gesloten, gelden de rituele wetten niet meer: de wet gaat tot Johannes. Als er later nog sprake is van een "wet" die christenen moeten houden (zoals bij Jacobus) dan gaat het niet om de rituele wetten (offer, reinheid, etc) maar om de morele wetten (niet stelen, niet doodslaan, niet echtbreken, niet liegen, etc)

Niet voor niets zei Jezus dat Hij de Wet kwam vervullen (Mat.5:17). De rituelen wezen vooruit naar Hem, maar de morele wetten uiteraard niet, en dat zijn dan ook de wetten die Jezus in de bergrede (het vervolg van Mat.5:17) nog eens extra aanscherpt. De rituelen zijn bepalingen die specifiek zijn voor het oude verbond tussen God en Israel. Ze zijn niet universeel.

Quote:
Jezus (vzmh) verschaftte dus niet de wetten.

"verschafte"? bedoel je "afschafte"? Of bedoel je dat Jezus geen nieuwe wetten gaf? Dat deed Jezus wel, bv. in Marcus 10: En Jezus, hem aanziende, kreeg hem lief en zeide tot hem: Eén ding ontbreekt u, ga heen, verkoop al wat gij hebt en geef het aan de armen, en gij zult een schat in de hemel hebben, en kom hier, volg Mij. -- Jezus draagt de man op Hem te volgen, wat duidelijk een nieuw gebod is. Ook in Matteus 5 geeft Jezus een nieuw gebod: 43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij haten. 44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (..)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

lees je ook even verder in Lucas 16?

16
De Wet en de Profeten gaan tot aan Johannes
: sindsdien wordt het koninkrijk van God verkondigd, en iedereen wordt met klem genodigd binnen te komen. 17 Maar nog eerder vergaan hemel en aarde dan dat er ook maar één tittel van de wet wegvalt.

Jezus duidt op 2 perioden, ende periode van de "Wet en de profeten" gaat tot Johannes (de Doper) omdat die de laatste gewone profeet uit het oude verbond was. Na hem kwam Jezus, die het nieuwe verbond sloot.

Dan zou je verwachtten dat hij met een andere boodschap kwam, maar hij (vzmh) had ook precies dezelfde boodschap als al die andere profeten:

Mat 19,17

"Hij antwoordde: ‘Waarom vraag je me naar het goede? Er is er maar één die goed is. Als je het leven wilt binnengaan, houd je dan aan zijn geboden.’ "

Over het laatste dag zegt hij het volgende:

Matteüs 7:21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Als jij zegt dat hij (vzmh) met een andere boodschap kwam, beschuldig je hem (vzmh) aan hypocrisie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is een onderwerp wat mij erg bezighoudt. Ik eet namelijk (als christen zijnde) geen varkensvlees. Omdat ik ervan overtuigd ben dat de spijswetten niet voor niets zijn bedacht. Hiermee zeg ik overigens niet dat iedereen zich nu nog aan deze wetten moet houden.

Er wordt hier gediscussierd over of parasieten e.d. nou wel of niet doodgaan bij het doorbakken van vlees, maar ik heb altijd geleerd dat dat niet het geval is.

Quote:

Sorry voor je onderzoekje, maar als het echt zo gevaarlijk was hadden de nederlanders dat wel geweten. Dan lag iedereen ziek, zwak en misselijk in bed. De gemiddelde nederlander eet een namelijk een aantal keer per week varkensvlees.

Waarom denk je dat er zo veel mensen in Nederland gezondheidsklachten hebben? Niet half Nederland ligt ziek in bed gelukkig, maar hoeveel mensen zijn niet altijd moe? Het grootste gedeelte van de klachten waarmee mensen bij hun huisarts komen is voedselgerelateerd! En ik ben ervan overtuigd dat dat mede komt door ongezonde dingen eten, zoals varkensvlees.

En niet alleen varkensvlees, maar wat te denken van cafeine, theine, en (een overdaad aan) vet, suiker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Dialoogzoeker

Jesaja noemt Juda en Jeruzalem 'Hoort, gij hemelen! en neem ter ore, gij aarde! (jes 1,2)'

De geschiedenis leert ons dat de Romeinen beide in 70 hebben verwoest. Dus vanaf toen konden de mensen varkensvlees eten. Ik hoop dat je het nu begrijpt zodat je niet langer met pijn in t hart je malse varkenshaasje hoeft te laten staan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ Dialoogzoeker

Jesaja noemt Juda en Jeruzalem 'Hoort,
gij hemelen!
en neem ter ore,
gij aarde!
(jes 1,2)'

De geschiedenis leert ons dat de Romeinen beide in 70 hebben verwoest. Dus vanaf toen konden de mensen varkensvlees eten.

Hier kan ik je niet volgen. Wie at toen varkensvlees.

Quote:
Ik hoop dat je het nu begrijpt zodat je niet langer met pijn in t hart je malse varkenshaasje hoeft te laten staan!

Ik eet alleen maar goede dingen, want Allah heeft mij alleen de goede dingen toegestaan, en heeft voor mij alleen de slechte dingen verboden. Varkensvlees en Alcohol komen niet in die lijst van goede dingen voor. Link

2:172 O jullie die geloven, eet van de goede dingen waarmee Wij jullie hebben voorzien en weest Allah dankbaar als Hij alleen het is die jullie aanbidden. 2:173 Voorwaar, Hij heeft voor jullie verboden het gestorvene (het niet ritueel geslachte), bloed, varkensvlees, en dat waarover (bij het slachten) een andere naam dan die van Allah is uitgesproken. Maar wie door nood gedwongen is, zonder dat hij het wenst en niet overdrijft, dan is het voor hem geen zonde. Voorwaar, Allah is Meest Vergevensgezind, Meest Barmhartig.

Maar als jij zelf wilt eten, moet je zelf maar weten, als je maar eraan denkt, volgende keer dat je die malse varkenshaasje eet, dat jou 'heer' Jezus dit niet aangeraakt zou hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Shaloom dialoogzoeker:

Eerst alcohol; dat is een heel fijn stofje en niet alleen in champagne. Spiritus is oa erg fijn om je ramen mee te lappen en/of in de OK. Alcohol is een goed ding.

De volgende keer dat ik onder het genot van een glas bubbels (zo noemen ons nichten champagne) een varkenslapje verorber zal ik op Allah en zijn sidekick Mo proosten. En een ietsje pietsje meer op de verlossende god jezus. (uiteraard we zijn immers op credible)

En ik voel me gezegend dat ik niet lijd aan een irrationele karbonadefobie. Dat wilde ik ook nog even kwijt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Nou begrijp niet waarom je dit allemaal kwijt moet.. Allemaal heel grappig enzo, maar je kan ook een beetje te ver gaan soms. Het heeft ook nog eens helemaal geen doel ..

Luchtverfrisser is ook heel fijn voor in de wc, dat drink je toch ook niet op? Dus mijns inziens geen argument ...

En na de uitzending van Peter r. de Vries te hebben gezien weet ik ook weer waarom alcohol DRINKEN niet goed voor je is. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid