Spring naar bijdragen

Waar werk jij?


Aanbevolen berichten

Waar werk je?

Ik werk in het Sint Fransiscus Gasthuis in Rotterdam als leerling verpleegkundige. In september hoop ik mijn diploma te mogen ontvangen!

Doe je dat werk als hobby of voor het geld?

Je werkt niet in de zorg voor het geld! Maar goed, het is wel een leuke bijkomstigheid, dat geld. Maar de voldoening is het meest waardevol.

Of voor de gezelligheid?

Het is wel heel gezellig onderling met mn collega's. Tuurlijk kom je in het ziekenhuis kommer en kwel tegen, maar leer je een hele hoop van.

Vind je dat je veel werkt of juist te weinig?

Ik werk fulltime en dat vind ik wel goed. Bovendien werk ik heel soms nog in het verpleeghuis. Maar goed, ik ben nog in opleiding, dus huiswerk en werkstukken komen er nog bij, dus ik vind het prima zo! In de toekomst ga ik misschien wel minder werken, maar dat kan ik me nu niet zo goed voorstellen. Toekomstmuziek dus

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Waar werk jij?

Nou ik werk als vakkenvuller/caissière/broodmeisje in een supermarkt, maar eigenlijk ben ik maar een VWO5 scholier.

Quote:

Doe je dat werk als hobby of voor het geld?

Je werkt niet in de zorg voor het geld! Maar goed, het is wel een leuke bijkomstigheid, dat geld. Maar de voldoening is het meest waardevol.

Precies geld is een leuke bijkomstigheid, ik heb het (nog) niet nodig...

Of voor de gezelligheid?

Ja! Het is altijd heel gezellig daar.

Vind je dat je veel werkt of juist te weinig?

Ik werk niet echt veel, maar ook zeker niet te weinig.

Wat is je droombaan?

Industrieel ontwerpster lijkt me wel leuk. Dus het ontwerpen van gebruiksvoorwerpen die in fabrieken worden geproduceerd. Maar ja om me daar alleen helemaal aan vast te klampen lijkt me ook geen goed idee. Bouwkunde, werktuigbouwkunde, kunstgeschiedenis, filosofie… genoeg keus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar werk jij?

Ik werk op Schiphol, waar ik mijn dagen, ochtenden, nachten en avonden vul met kaarten en vliegtuigjes en mensen kijken.

Doe je dat werk als hobby, of voor het geld? Of voor de gezelligheid?

Deels doe ik dat voor het geld, omdat ik nu eenmaal ook mijn rekeningen moet betalen. Maar tevens doe ik het als hobby en niet in de laatste plaats vanwege de gezelligheid. Ik werk in een leuk team en met collega's die een goed gevoel voor humor hebben.

Vind je dat je te veel werkt? Of juist te weinig?

Nee, ik werk niet teveel. Van de acht uur die ik per dag uitbetaald krijg, ben ik effectief gemiddeld zo'n vier tot vijf uur echt aan het werk. Mijn werkweek bestaat ook altijd uit hooguit vier of drie dagen.

Werk je aan een leverbeschadiging?

Ik doe mijn best. Momenteel is het 17.37 uur en heb ik nog steeds last van hoofdpijn. Dat is het resultaat van een avondje met je collega's na het werk in de kroeg hangen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Wat voor werk doe je?

Ik werk op een gezellige basisschool in groep 6. Verder doe ik veel vrijwilligerswerk in de kerk en studeer ik er ook nog naast.

Is werk een hobby of doe je het voor het geld?

Mijn werk geeft me heel veel voldoening. Maar het geld dat ik er mee verdien is ook mooi meegenomen. Ik kan nu mijn huur en eten betalen.

Het jongerenwerk in de kerk is hobby en plicht tegelijk. Mijn studie is gewoon bere-interessant.

Werk je teveel of te weinig?

Ik werk fulltime, maar maak per week meer uren. Het houdt me van de straat en zoals ik al eerder zei geeft het me veel voldoening.

Wat is mijn droombaan?

Momenteel heb ik een droom van een baan. Ik werk met kinderen en mag ze verder helpen te ontwikkelen, dat is prachtig werk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Waar werk jij?

Ik werk op Schiphol, waar ik mijn dagen, ochtenden, nachten en avonden vul met kaarten en vliegtuigjes en mensen kijken.

Wow dat lijkt me echt leuk.. werken op Schiphol. Achter de douane? En wat doe je nu officieel? smile.gif

ik ben zo zat van m'n schoonmaakwerk, ik voel me zo'n slavin en minderwaardig. nosmile.gif ik ga ander werk zoeken denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb 'n megagezellige vaste vakantiejob bij de SkyRadio Group. Dat is Sky Radio, Radio Veronica, Classic FM en een beetje TMF Radio. Ik zit achter 'n stapeltje beeldschermen op de afdeling Interactive; de internet afdeling zeg maar. Hier word gewerkt om de websites up to date te houden (laatste nieuws, stukjes uit de radio programma's plaatsen etc), worden alle prijsvragen en dergelijke online gezet en naja, d'r gebeurd nog veel meer. Ik werk er nu zo'n 1.5 jaar en ik heb echt de meest uiteenlopende dingen moeten doen. Prijsvraag pagina in elkaar zetten, biografieën van artiesten schrijven, audiobestanden zo knippen en een beetje bijwerken en ze online gooien, handleiding voor 't (toen) nieuwe CMS schrijven, naja genoeg afwisseling dus. Hartstikke leuk allemaal!

Verder heb ik 2 vaste oppasbaantjes waar ik wekelijks oppas. Daarnaast pas ik incidenteel op. Alle kids waar ik kom zijn echt zoooo lief. Ik hou echt van kinderen! big-smile.gif

Umh.. Ben ook Kindernevendienst leiding in de kerk, heb wat andere kerktaakjes, ben heel erg parttime geluidstechnicus (meer hobbymatig) en musicus bij de jeugdband. Maar da's vrijwilligerswerk/werk voor 't Koninkrijk smile.gif

oh, en 6vwo. Kost ook veel tijd en is hard werken... nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik sta twee dagen in de week voor de klas, voor mijn geweldige groep 4/5.

Dit is mijn lio, dus ik ben een leerkracht in opleiding en ben (ik ga ervan uit) in juni afgestudeerd.

Ik krijg gewoon betaald, maar heb dit beroep gekozen, omdat ik het geweldig vind.

Oh ja, en doe ook nog invalwerk, dus sta ook nog voor andere groepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

We zijn niet geschapen om te werken,werken is nog altijd een straf van wege de ongehoorzaamheid in het Paradijs.

Dus iedereen die werkt doet dat gewoon voor het naakte bestaan en levensonderhoud.

Dan weiger jij natuurlijk ook je uitkering, want dat geld wordt per slot van rekening verdient door de werkenden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat voor werk doe je?

Ik werk als sectiehoofd bij de Facilitaire Dienst van de KNAW in Amsterdam. Heb als verantwoordelijkheid het Trippenhuis in goede staat houden en zorgen dat mensen hun werk goed kunnen doen. Hou me bezig met alles van beveiliging, congresbegeleiding, audiovisuele apparatuur en telefoons tot onderhoud en inrichting

Is werk een hobby of doe je het voor het geld?

Ik verdien mijn geld met plezier

Werk je teveel of te weinig?

Veel, meestal toch 2 of 4 uur meer per week dan de 38 die in mijn aanstelling staan en dan ook nog 2 uur reistijd per dag.

Wat is mijn droombaan?

Lijkt me geweldig om de titels 'fotograaf' en 'theoloog' ooit op mijn visitekaartje te hebben, maar een leuke functie in het facility management zoals nu sla ik ook niet af

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

We zijn niet geschapen om te werken,werken is nog altijd een straf van wege de ongehoorzaamheid in het Paradijs.

Dus iedereen die werkt doet dat gewoon voor het naakte bestaan en levensonderhoud.

Das wel erg generaliserend, niet? Ik werk absoluut omdat ik het leuk vind. Ik ben niet iemand die op zn achterste kan blijven zitten, no way! En ik heb dan ook nog eens het beste baantje smile.gif Ik vind het heerlijk om met teksten te werken, dus als redacteur ben ik de hele dag met mn hobby bezig. Dus ik werk niet voor mijn levensonderhoud, nee, eerder voor het levensonderhoud van anderen, ik mag bij een christelijke uitgeverij werken, wat wil je nog meer? big-smile.gifbig-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik heb een super leuke baan (nu 10 mnd.) fulltime bij de Welkoop (Bekend als Welkoop boven de rivieren, en bekend als Boerenbond onder de rivieren). Ik werk daar als Verkoopmederwerkster A. Is een super leuke winkel. Heeft alles te maken met Buitenleven, Dierenleven, Buitenklussen. Dus echt een plattelandswinkel. Je kan er van alles krijgen: van dierenvoer tot boortollen, meststoffen en tuinmeubelensmile.gif.

Ik doe het met veel plezier, maar moet eerlijk zeggen dat het ook is omdat ik geld nodig hebknipoog_dicht.gif.

Mijn droombaan is om een eigen paardenstal op te zetten en daar fulltime in te werken. Maar dat gaat er voorlopig niet inzitten. Misschien een klein adviesbureautje voor paardenhouderij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel zo dat minstens 75% van de mensen die in het D.C. van Zeeman werken van buitenlandse afkomst is. Duits, Pools, Surinaams, Antilliaans, Iranees, Pakistaans, Egyptenaren en nog wel wat meer. Je zou je denk ik nog verbazen hoe groot Zeeman is smile.gif Stiekem werk ik gewoon bij een heel groot bedrijf, best stoer, toch? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid