Spring naar bijdragen

It Won't Be Long 'Til Christmas


Aanbevolen berichten

Het zal niet lang meer duren voor het kerstmis is.

Vandaar ook dit topique.

Met welke muziek breng jij jezelf in kerststemming?

Is dat met Bing Crosby's White Christmas, Psalm 23 de Datheen remix, Bach's Weihnachtsoratorium, The Pogues' Fairytale of New York of zet je Slayer op zodat je spontaan een kerstdepressie oploopt?

Schaam je niet en leg je hart en ziel hier bloot. Niemand zal je (openlijk) uitlachen.

Zelf luister ik thuis op het moment Handel's uitstekende Messiah en poppen er zo nu en dan wat delen van Bach's Weihnachtsoratorium voorbij. Verder heb ik gisteren een kerstcd van Celine Dion beluisterd, maar die was echt afschuwelijk.

Als ik naar de winkel moet of de stad induik heb ik eigenlijk weinig te klagen. Zolang er geen slechte 'hippe' beat onder is gezet, kan ik best genieten van slechte goldy oldy's. Geniet, maar luister met mate.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben maandag een hele aerobicsles lang staan huppelen en springen op, juist ja, kerstliedjes met een hippe beat onder. Zo fout dat het terug leuk werd.

Zelf heb ik eigenlijk niet echt kerststemmingmuziek, de meeste kerstmuziek die ik ken vind ik ook niet erg mooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een vreselijke hekel aan die zoetsappige "all I want for x-mas is you" of "last x-as, I gave you my heart" gezwijmel.

Ik heb geen echte kerstmuziek die ik voor de kerst wil gaan draaien om me in de kerststemming te brengen. Ik draai nl. vaak muziek die bij mijn stemming past en niet zozeer om mij een stemming op te leveren.

Ik weet het dus niet. Laatste paar dagen heb ik Oh sleeper, manowar, Johnny Cash, As I lay Dying, Wovenhand en ZAO geluisterd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Manowar is zoooooo fout. Net als die Kerstmuziek.

Klopt! Maar wel fout ik positieve zin. Met name het latere werk. Met het oldschool werk heb ik dan weer niets. Maar ik bedoel vooral het latere spul, waar ze beginnen te flirten met Noorse mythologie enzo.

Het is mijn genre helemaal niet, maar toch heeft het iets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het eigenlijk gewoon allebei fout, en niet noodzakelijk in positieve zin. :P

Ik merk wel dat ik de laatste tijd wel érg veel Hindipop luister, misschien heb ik met dit koude weer onbewust meer nood aan muziek die me doet denken aan tropische temperaturen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mijn Ipod alweer volgestampt met juist die "foute" muziek van oa: John en Yoko, Band Aid, Wham!, Roy Wood & Wizzard, Slade, Paul McBeatle, Mariah Carey... HEERLIJK! (2008 beginnen we natuurlijk met ABBA).

Ook de classics met Bing Crosby, Nat King Cole, Frank Sinatra, Mahalia Jackson... YUMMIE!

Ook erg leuk is het om in Dickens-stijl echte carols te zingen in het winkelcentrum.... Ding dong merrily on high, Deck the halls, Once in royal David's city, Away in a manger. party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoorde laatst weer eens een keer Bianca Ryan voorbij komen (Why Couldn't It Be Christmas Everyday) en daar werd ik wel erg vrolijk van widegrin.gif

Alle andere standaard kerstnummers kan ik wel schieten....

Toen ik nog op school zat had ik een bijbaantje, waar ik ook altijd in de kerstvakantie werkte. En daar stond altijd standaard Sky Radio op... Sky Radio met kerst is vreselijk nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk heb ik denk ik nog de leukste kerstherinnering aan 'Ive got you babe' van Sonny en Cher. Twee of drie jaar geleden hadden we singstar gekregen voor kerstmis en dat moesten we natuurlijk meteen uitproberen, en toen hebben mijn mama en haar lief dat liedje dus in duet gezongen en eum, nuja, ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat mensen ZO slecht zouden kunnen zingen. Dat was dan ook meteen de eerste en de laatste keer dat ze dat deden. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Eigenlijk heb ik denk ik nog de leukste kerstherinnering aan 'Ive got you babe' van Sonny en Cher. Twee of drie jaar geleden hadden we singstar gekregen voor kerstmis en dat moesten we natuurlijk meteen uitproberen, en toen hebben mijn mama en haar lief dat liedje dus in duet gezongen en eum, nuja, ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat mensen ZO slecht zouden kunnen zingen. Dat was dan ook meteen de eerste en de laatste keer dat ze dat deden.
widegrin.gif

BWAhahahahahaha!! xD das wel een leuke herinnering knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik de tijd ervoor zou hebben zou ik met kerst Bachs Weinachtsoratorium luisteren, dat hier altijd live uitgevoerd wordt. Maargoed, daar heb ik dus de tijd niet voor ¬¬

Niet specifiek kerst, maar wel rond-kerst: De Top2000 puh2.gif Die staat hier zo veel mogelijk op, en aangezien er nogal veel jaren '80 voorbij komt wordt ik daar helemaal vrolijk van big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik luister eigenlijk geen kerst muziek. Vorige jaren zette ik nog wel eens een kerstcd van een gospelgroep uit Kampen op, een van de weinige cd's die ik wel goed vond en waar niet allemaal van die standaard kerstliedjes op staan. Ik vind de gewone supermarkt-kerstmuziek vreselijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik luister eigenlijk geen kerst muziek. Vorige jaren zette ik nog wel eens een kerstcd van een gospelgroep uit Kampen op, een van de weinige cd's die ik wel goed vond en waar niet allemaal van die standaard kerstliedjes op staan. Ik vind de gewone supermarkt-kerstmuziek vreselijk.

Zelfs niet Psalm 23, de Datheen remix? engel.gif

(zie OP)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Overal hoor je nu Chris Rea. "Driving home for Christmas, I can't wait to see those faces". Brrr, ik krijg daar zo de kriebels van. Die meneer Rea is vast een hele "fijne" man.

ohh die vind ik juist geweldig. 'Vroeger' was ik helemaal gek van kerstliedjes.. sleigh ride, winter wonderland, frosty the snowman, little drummer boy, rudolph the red nosed reindeer etc. Die van mariah carey vond ik helemaal geweldig.. ging ik samen met mn zus 10 keer aanvragen bij the box en fantaseren dat ik ooit samen met een man in zo'n schattig huisje met sneeuw zat .. ahh good old times widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je raadt nooit wat voor liedje Manoiwar vandaag op hun myspace heeft gezet
widegrin.gif

Eens niet over Odin zingen enzo
puh2.gif

Vooral de vermelding op hun site dat het opgenomen is in "Hell" maakt het oubollig leuk, daar kun je overigens ook de duitstalige versie downloaden link

Overigens mijn kinderen vanochtend "verblijd" met de nieuwste van Manowar. Heerlijk zo op de vroege ochtend die verwarde gezichten....moeders had zich vast vergist, dat was toch niet Manowar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vooral de vermelding op hun site dat het opgenomen is in "Hell" maakt het oubollig leuk, daar kun je overigens ook de duitstalige versie downloaden

Staat ook op de cd's 'recorded in hell'.

Is dat niet de naam die ze aan hun opname studio gegeven hebben ofzo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid