Spring naar bijdragen

Dinosauriers/ neanderthatlers


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 103
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

jij jouw geloof en ik dat van mij, ik heb nu wel een zoveelste antwoord op mijn vraag gekregen, en jij zit nog steeds met de vraag ;wie was er eerst de oertijd of Adam en Eva..

Wat MC zegt.

En, ik zit niet met die vraag. Het is mij vrij duidelijk, ik heb geen creationistische truukjes nodig, de geaccepteerde wetenschappelijke theorieën volstaan.

Hoe kan het trouwens toch dat alle moslims (behalve Trotse Moslim misschien) elke wet van de rationele discussie tarten, en toch menen mee te kunnen babbelen op een discussieforum?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Geen 30 m lange adam en eva iig. Dat is niet enkel een fabeltje,maar fysiek gezien gewoonweg onmogelijk.

Klopt is ook onmogelijk ze waren namelijk haast 300 meter lang,de eifeltoren in Parijs is een eerbetoon aan Adam en Eva,ken je geschiedenis van oermoeder en vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat MC zegt.

En, ik zit niet met die vraag. Het is mij vrij duidelijk, ik heb geen creationistische truukjes nodig, de geaccepteerde wetenschappelijke theorieën volstaan.

Hoe kan het trouwens toch dat alle moslims (behalve Trotse Moslim misschien) elke wet van de rationele discussie tarten, en toch menen mee te kunnen babbelen op een discussieforum?

JIj gelooft dus in evolutie of darwinshit?? ok dat is jouw recht, jouw vraag kan ik niet beantwoorden omdat ik hem niet begrijp sorry..

Maar mijn bedoeling is niet om te discuteren maar om in te lichten ofwel een andere zijde telaten zien, nochtans laat ik me soms wel verleiden om het wel te doen , sorry dt God me ervoor mag vergeven ... worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als je gelooft in God dan weet je toch dat niks onmogelijkis voor onze God? Hoe zit het dan met de reuzen uit de Bijbel, heb je dat gelezen of niet?

Jup, maar ik geloof niet in God. En ook niet in de bijbel. Ik heb het wel gelezen.

Maar of God nu alles kan of niet, ik heb nog geen bewijs gezien voor 30 m lange mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dan moet je maar even Koraan lezen of hadieth maar waarschijnlijk ben je ongelovig en dan doe je dat zeker en vast niet e?

Oh, ik ben momenteel bezig in de koran, en ik vind het tot nu toe een beroerd geschreven boek met een beroerde inhoud waar je je echt doorheen moet slepen. Ik ben niet overtuigd van de heiligheid vd inhoud iig

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel als je de Islam beter wil begrijpen dan kan je beter eerst boeken lezen rondom Islam met verschillende onderwerpen en uitleg hierrond, want toen ik de Koraan eerst las, vond ik bepaalde stukken ook wel best moeilijk, maaar ik had geen kennis rond zaken.

Nu ik al een beetje kennnis heb door lezen, begrijp ik de Koraan veel beter.

Je zou hier moeten kijken, hier lees ik dagelijks met enkele zusters Koraan, deel per deel met uitleg erbij. Zo zal je het ook al beter begrijpen.

En moge Allah je leiden.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

JIj gelooft dus in evolutie of darwinshit??

"Geloof" jij in zwaartekracht? Wetenschap is niet iets waarin je gelooft, het is een rationeel verklaringsmiddel voor allerlei zaken in deze wereld. Er is een overweldingende hoeveelheid bewijs voor evolutie, dus neem ik aan dat dit een juiste theorie is. Da's aannemelijker dan de theorie dat duizenden, misschien wel honderdduizenden natuurwetenschappers betrokken zijn bij een antireligieus complot met als voornaamste wapen de evolutietheorie. hamer.gif

Quote:
ok dat is jouw recht, jouw vraag kan ik niet beantwoorden omdat ik hem niet begrijp sorry..

Maar mijn bedoeling is niet om te discuteren maar om in te lichten ofwel een andere zijde telaten zien, nochtans laat ik me soms wel verleiden om het wel te doen , sorry dt God me ervoor mag vergeven ...
worshippy.gif

Discussie is geen slechte zaak hoor: het begint bij jezelf openstellen voor elkaar, bereid zijn de logica van andermans standpunt in te zien en de mogelijkheid aanvaarden dat je zelf ongelijk hebt. Op die manier kan je je overtuigingen kritisch toetsen en dichter bij de waarheid komen. Wie alleen maar wil inlichten gedraagt zich alsof hij de wijsheid in pacht heeft en zal nooit leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oh, ik ben momenteel bezig in de koran, en ik vind het tot nu toe een beroerd geschreven boek met een beroerde inhoud waar je je echt doorheen moet slepen. Ik ben niet overtuigd van de heiligheid vd inhoud iig

Inderdaad MC,heb het toen voor studie moeten lezen,en de ervaring was en is een boek vol haat ,aanzetten tot moord en doodslag,en er klopt niets van,kan ook niet anders mohammed was een pedofiel(is onderzoek naar gedaan))trouwde met een meisje van 9 jaar.En veel uit de zogenaamde koran is gstolen uit de Bijbel en andere geschriften en dat is verdraaid.Maar terug naar het onderwerp.Dino,s en Neanderthalers,bestaan hebben ze en de bewijzen zijn er maar wat hebben we er nu aan,niets helemaal niet heel vroege geschiedenis meer niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als jij jezelf een aap of Neanderthaler wil noemen of tenmisten je voorouders, praat dan voor jezelf, jullie zijn onwetende en praten als een kip zonder kop, denken jullie maar wat jullie willen, ik sluit hier af,

doei en moge Allah jullie leiden, dwalers

Precies Nafaly.

Want wij weten donders goed dat we homo sapiens zijn en zelfs niet (volledig) van de Neanderthaler afstammen omdat ze naast ons hebben bestaan. Ze waren eerder broeders dan voorouders.

En wij van apen afstammen? Dat is werkelijk onzin, zeg 't ze! Wij hebben immers gemeenschappelijke voorouders. Apen zijn net als de lintworm en de komkommerplant verre neven van ons, wij zijn het zelf niet en stammen er ook niet van af.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als jij jezelf een aap of Neanderthaler wil noemen of tenmisten je voorouders, praat dan voor jezelf, jullie zijn onwetende en praten als een kip zonder kop, denken jullie maar wat jullie willen, ik sluit hier af,

doei en moge Allah jullie leiden, dwalers

Volgens de koran en de letterlijke lezing van de bijbel ben je aangepaste blubber. Dan kun je mi toch beter een aangepaste aap zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal, hier zullen vast oude topics over zijn, maar zag er even geen. Hoe denken jullie over het eventuele bestaan van dinosauriers en neanderthalers? Als deze wezens bestaan zouden hebben dan kan dat volgens mij niet stroken met de Bijbel of kan wel? Dinosauriers zouden al veel ouder zijn dat volgens het Bijbelse bestaan van de aarde. Neanderthalers spreekt natuurlijk voor zich. Ik weet hier zelf geen antwoord op en ik weet het zelf ook niet. Misschien dat jullie wat verhelderende zaken hierover kunnen zeggen. Alvast bedankt!

gr. mackie.

Het scheppingsverhaal beschrijft de eerste Adam, maar het is nooit gezegd dat dit het absolute begin was. Immers, Jezus werd 'de laatste Adam' genoemd, terwijl de schepping na Hem niet ophield te bestaan.

1 Kor 15,45       

Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel; de laatste Adam tot een levendmakende Geest.

Het probleem zit hem dan ook niet in de evolutie, maar veel meer in de uitleg van Genesis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als jij jezelf een aap of Neanderthaler wil noemen of tenmisten je voorouders, praat dan voor jezelf, jullie zijn onwetende en praten als een kip zonder kop, denken jullie maar wat jullie willen, ik sluit hier af,

doei en moge Allah jullie leiden, dwalers

Ik voorzie dat de kwaliteit der discussie komende tijd weer wat zal stijgen. rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Volgens de koran en de letterlijke lezing van de bijbel ben je aangepaste blubber. Dan kun je mi toch beter een aangepaste aap zijn.

Volgens hypotheses over het ontstaan van het leven ben je ook niet zoveel meer dan dat. Enige verschil dat die creationisten de stap tussen wat deeltjes en de homo sapiens wat minder lang duurde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal, hier zullen vast oude topics over zijn, maar zag er even geen. Hoe denken jullie over het eventuele bestaan van dinosauriers en neanderthalers? Als deze wezens bestaan zouden hebben dan kan dat volgens mij niet stroken met de Bijbel of kan wel? Dinosauriers zouden al veel ouder zijn dat volgens het Bijbelse bestaan van de aarde. Neanderthalers spreekt natuurlijk voor zich. Ik weet hier zelf geen antwoord op en ik weet het zelf ook niet. Misschien dat jullie wat verhelderende zaken hierover kunnen zeggen. Alvast bedankt!

gr. mackie.

Je had het beter niet kunnen vragen, want dan krijg je weer van die topics, dat is waar, dat is niet waar, wel waar niet waar. puh2.gif

Kijk in de Bijbel hoe het er staat en neem dat aan, want de rest brengt alleen zinloze discussies voort, die alleen maar op ergenissen uitlopen.

God had de mens geschapen op 1 dag staat er en de dieren, geloof het zo ook en indien God het nodig vindt dat je die tekst niet zo letterlijk moet nemen, (als het nuttig zou zijn en Hem de eer zou brengen) dan zal het je duidelijk gemaakt worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je had het beter niet kunnen vragen, want dan krijg je weer van die topics, dat is waar, dat is niet waar, wel waar niet waar.
puh2.gif

Kijk in de Bijbel hoe het er staat en neem dat aan, want de rest brengt alleen zinloze discussies voort, die alleen maar op ergenissen uitlopen.

God had de mens geschapen op 1 dag staat er en de dieren, geloof het zo ook en indien God het nodig vindt dat je die tekst niet zo letterlijk moet nemen, (als het nuttig zou zijn en Hem de eer zou brengen) dan zal het je duidelijk gemaakt worden.

Mee eens. Dwz, mij heeft God duidelijk gemaakt, o.a. via wetenschappelijke bevindingen maar ook via het goed bestuderen en beoordelen van hoe deze delen van Genesis zijn geschreven, dat deze passages geen waargebeurde historie willen vertellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Volgens de koran en de letterlijke lezing van de bijbel ben je aangepaste blubber. Dan kun je mi toch beter een aangepaste aap zijn.

Wel ik zie nergens een bron staan om te beginnen dus ik weet niet welk deel je bedoelt maar als je deze soerah bedoelt: 'Voorwaar, Wij scheppen de mens uit klei.

Dan plaatsen Wij hem als een kleine levenskiem in een veilige plaats.Vervolgens vormen Wij de levenskiem tot klonterbloed daarna vormen Wij het geronnen bloed tot een klomp: dan vormen Wij beenderen uit deze klompl daarnan bekleden wij de beenderen met vlees: vervolgens ontwikkelen Wij het tot en nieuwe schepping, Gezegend zij Allah, de Beste Schepper.23.13-14-15

Dan lijkt het me duidelijk. of misschien deze?

Laat de mens derhalve overwegen waaruit hij geschapen werd? Hij werd uit een stromend vloeistof geschapen, welke voortkomt van tussen de ruggengraat en de ribben.86.5-6-7

Is het dat dat je bedoelt?

Of bedoel je gewoon sperma ipv blubber? nooit sexuele voorlichting gehad op school, daar word niet over apenseks gepraat hoor hahahahaha

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Misschien moet je op youtube eens zoeken naar Kent Hovind.

Quote:

Oja, en het nuchter bekijken met korreltjes zout in de aanslag. zijn idee is wel goed, alleen draaft hij hier en daar wat door.

Als er iemand is wiens ideeën kant noch wal raken, is het wel die amateur van een Kent Hovind. Er zit geen greintje wetenschappelijkheid in die uitspraken van hem, een kleuter kan sommige dingen die hij uitkraamt nog weerleggen.

Ontopic, er is geen eventueel bestaan van dinosauriërs en neanderthalers. Ze hebben hoe dan ook gewoon bestaan. Die botten zijn gewoon gevonden, schedels, dna, leefplaatsen, enzovoort. Er bestaat geen eventueel bij dingen die gewoon bewezen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid