Elsjuh 0 Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Ik ben heel benieuwd welk kerstlied/kerstcd jullie het mooist vinden, dus kom maar op (Als het even kan, vertel er dan bij WAAROM) Ik zal de eerste zijn dan... (en ik kan nogal moeilijk kiezen op dit moment...) *The Animals Christmas, 1986, van Art Garfunkel & Amy Grant samen met koren, het is een soort van cantate, het kerstverhaal wordt door de dieren verteld. En er zitten bepaalde stukken tussen waar je echt kippenvel van krijgt... *It's a wonderful Christmas, Michael W. Smith: Na 'stand' dacht ik dat hij iets minder goed was geworden, maar deze cd bewijst het tegendeel... zijn muzikaliteit met die koren ook hier, echt super!! Ben benieuwd naar jullie reacties! Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Weihnachtsoratorium van Bach - op het beginstuk ben ik verliefd geworden door de gelijknamige miniserie (maar dan in het Zweeds, Juloratoriet) uit Zweden - en ook de rest is gewoon een prachtig stuk muziek ... Moeilijk uit te leggen wat er nou precies zo speciaal voor is - daar moet je 't toch echt voor luisteren Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Kerstmuziek.... breek mij de b,, niet open. Ik moet op mijn werk bij de post al een week of twee kerstmuziek aanhoren. En wel van het ergste soort, smartlap zangers die kerstmuziek maken.... Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Nou, als het over popmuziek gaat, vind ik Mary's Boychild van Boney M. toch altijd nog wel de toppper! Jammer dat ik niet meer naar de radio luister op het werk - deze goede boodschap wordt zélfs op 3FM volop gedraaid in die tijd (maar nog niet, zoals bij Thorgrem, in oktober, sjonge jonge ... beetje vroeg!) Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 27 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2007 Ik ga voor A Twisted Christmas van Twisted Sister. Glam/heavy metal covers van alle bekende kerstliederen. O Come All Ye Faithful in een geniale versie. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 27 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2007 Kerstmuziek is vaak zo vreselijk zoet. Bah... (dan heb ik het natuurlijk over de muziek uit de commercie, niet over liederen die in de kerk gezongen worden.) Ik ga rond kerst maar eens wat Scandinavisch spul, of iig zwartgallige muziek opsnorren, ter compensatie voor het 'All I want for xmas is you' gedoe. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 27 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2007 Het wordt onderhand ook alweer tijd om Last Christmas in iedereens hoofd te krijgen. Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 27 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2007 Quote: Op zaterdag 27 oktober 2007 21:26:50 schreef Gorthaur het volgende: Kerstmuziek is vaak zo vreselijk zoet. Bah... (dan heb ik het natuurlijk over de muziek uit de commercie, niet over liederen die in de kerk gezongen worden.) Inderdaad, die liederen die in de kerk worden gezongen zijn helemáál niet zoet: De herdertjes lagen bij nahahachte.. Zij lagen bij nacht in het veld. Ze hielden tesamen de wahahahachte, zij hadden hun schaapjes geteld. En: Hoe leit dit kindeke hier in de kou; Ziet eens hoe alle zijn ledekens beven, Ziet eens hoe dat het weent en krijt van rouw! Na, na, na, na, na, na Kindeke teer, Ei, zwijg toch stil, sus, sus! En krijt niet meer. Vreselijk Ik vind Stille nacht mooi, en Ere zij God ook Verder mijd ik de meeste kerstmuziek, alhoewel dat van de Transeberian Orchestra wel leuk is Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 27 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2007 Zoveel liederen zingen wij eigenlijk niet in de kerk, alleen het 'Ere zij God' en op JV natuurlijk 'Gloria in Excelsis Deo' of 'Kyrie-eleison' en thuis draaien we vaak 'Christmas Carols' met bijvoorbeeld 'Royal David City' Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 27 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2007 Quote: Op zaterdag 27 oktober 2007 21:26:50 schreef Gorthaur het volgende: Ik ga rond kerst maar eens wat Scandinavisch spul, ... Jingle Bells is toch behoorlijk Scandinavisch! Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 27 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2007 Quote: Op zaterdag 27 oktober 2007 22:30:31 schreef NienkeJ het volgende: De herdertjes lagen bij nahahachte.. Zij lagen bij nacht in het veld. Ze hielden tesamen de wahahahachte, zij hadden hun schaapjes geteld. ...daar hoorden zij engelen zingen: AJAX!!! ...jeugdsentiment. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 27 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2007 Quote: Op zaterdag 27 oktober 2007 22:30:31 schreef NienkeJ het volgende: [...] Inderdaad, die liederen die in de kerk worden gezongen zijn helemáál niet zoet: Ik zeg ook niet dat er geen zoete kerkkerstliedjes bestaan, maar ik haalde aan waar ik het over had, dus die commercie liedjes en niet de kerkliederen. En die kerkliederen zijn soms wel zoet, maar daar heb ik die aversie niet voor. Ik vind liederen als het ere zij God, Stille nacht, komt allen tezame, midden in de winternacht, ik mag zo gaarne horen, daar is uit 's werelds duist're wolken, ere zij God in de hoogste heem'len, etc. etc. etc. hoewel het soms wel zoete teksten zijn, wel van een andere strekking dan die zoete 'seculiere' kerstliedjes die tot in den treuren herhaald worden. Zeker als ze het tonen in combinatie met kerstmannen en het 'vrede en liefzijn, morgen knokken we weer verder' gevoel en tuinen met zoveel verlichting dat je 's nachts denkt dat het dag is. Link naar bericht Deel via andere websites
Mattijs 0 Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Voor mij is dat allereers het kerstalbum van Israel Houghton (a timeless christmas volgens mij), Dan nog een verzamelaartje van mezelf met allerlei blackgospel uitvoeringen van klassiekers zoals Joy To the world, He Shall Purify, Silent night (oh holy night) enz. En natuurlijk de nieuwe kerst cd van Kees Kraayenoord. Stiekem ook omdat ik daar zelf bij opsta, maar ook gewoon omdat het een gave productie is. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Quote: Op zaterdag 27 oktober 2007 22:34:40 schreef Raido het volgende: natuurlijk 'Gloria in Excelsis Deo' of 'Kyrie-eleison' Quote: Op zaterdag 27 oktober 2007 22:30:31 schreef NienkeJ het volgende: [...] Ere zij God Quote: Op vrijdag 26 oktober 2007 22:08:46 schreef wateengedoe2 het volgende: Weihnachtsoratorium van Bach - Daarnaast zal ik Suicide is Painless e.d. weer eens draaien om de sfeer hoog te houden. Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Quote: Op zaterdag 27 oktober 2007 22:26:46 schreef AndreasJ het volgende: Het wordt onderhand ook alweer tijd om Last Christmas in iedereens hoofd te krijgen. laat dat Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 De kerstmuziek staat op dit moment hier te draaien. Mijn vriendin heeft net een dubbel-cd gekocht. Ik kan me lol dus weer op.... Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 Hark the Herald Angels sing Angels Carol (J. Rutter) What Child is This? Last Christmas Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 1 november 2007 Rapport Share Geplaatst 1 november 2007 christmas songs van Jars of Clay. leuk & eens wat anders! Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten