Spring naar bijdragen

kende je al mensen uit je klas toen


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Ok, ik vergeet altijd weer wat hbo en mbo enzo betekent, ook al is het mij al tien keer gezegd door vriendelijke mede-crediblers.

Nuja, toen ik naar de middelbare school ging kende ik één meisje uit mijn klas, toen ik naar de universiteit ging kende ik niemand uit mijn jaar, ik kende alleen vaag een meisje dat vier jaar hoger zat dus daar had ik weinig aan. Het is wel even eng, maar je leert snel genoeg nieuwe mensen kennen, en dat lukt vaak zelfs beter wanneer je daar alleen aankomt, als je al vrienden hebt blijf je vaak nogal hangen in je eigen kliek.

Waarom eigenlijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee niemand, ik kom uit het midden van het land en ben voor mijn HBO opleiding naar Leeuwarden verhuist, dat was best lastig in het begin, je wordt namelijk gedwongen om actief nieuwe mensen te leren kennen en sociaal bezig te zijn. Voor mij heel leerzaam in iedergeval.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De eerste school van het middelbaar kende ik in mijn klas niemand. De tweede school ook niet, de derde ook niet boosrood.gif

en in het hoger onderwijs wel 1 iemand.

Dus meestal kende ik niemand. Zoiets is wel vervelend, maar je leert automatisch mensen kennen (zo was dat bij mij toch het geval gelukkig).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kende er (hbo) niemand, alleen 1 meisje dat 3 klassen hoger zat. Ik vond het niet erg. Op de Universiteit, waar ik overigens erg weinig ben omdat ik momenteel maar 1 vak hoef te volgen, kende ik ook 1 meisje, maar dat wist ik pas op de eerste collegedag.

Over een aantal maanden ga ik verhuizen naar een omgeving waar ik, naast mijn partner, nog niemand ken. Ik vind het ideaal. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kende niemand. Maargoed, de eerste dag leer je genoeg mensen kennen. En het ideale van HBO (naja... mijn opleiding dan) is dat je veel in projectgroepen werkt, waardoor je steeds meer mensen leert kennen.

Bovendien rookte ik nog toen ik begon op het HBO. Ideaal voor het leggen van contacten puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met elke nieuwe school of nieuwe stap had ik Eva aan m'n zijde, altijd makkelijk!

Goed... niet dezelfde hogeschool gekozen, maar hier had ik een oplossing voor: een hele goede vriendin ging mee! Allebei ons ingeschreven, aangevraagd dat we in dezelfde klas kwamen, wil het geval dat ze zakt voor haar examen... nosmile.gif Zoooooo egoistisch puh2.gif.

Stond ik daar opeens helemaal in m'n eentje voor de eerste keer in m'n leven.. en dan ook nog als zigeuner, met schreeuwende 2e jaars om je heen, netjes in een rijtje liedjes te zingen en dansjes te doen, ja erg fijn noparty.gif

Na de 3 dagen introkamp kende ik al wel meteen erg veel mensen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Middelbare school kende ik niemand omdat ik zowat de enige uit mijn groep 8 was, die niet naar de MAVO ging. (En ik ging naar het Stedelijk Gymnasium, wat nogal uitsluit dat je op dezelfde school zit als je klasgenoten knipoog_dicht.gif).

Daarna verhuisde ik van Voorschoten naar Groningen en kende ik wederom niemand. Ideaal!

Straks, binnen een maand of wat, verhuis ik van Groningen naar Amersfoort en ken ik weg2 en twee vrienden die er net zijn gaan wonen. M'n vrouw vindt dat absoluut niet leuk, maar ik kan uit eigen ervaring vertellen dat het wel goedkomt. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Middelbare school kende ik ongeveer 2/3 mensen in mijn klas, onder wie mijn beste vriendin.

Op de EH zat dezelfde vriendin ook, maar toen niet in mijn tutorgroep - die was helemaal vreemd, wat ik best lastig vond.

Nu (uni) ken ik niemand in mijn werkgroep en twee meiden (één uit de tutorgroep van vorig jaar en één van de studentenvereniging) van de 500 eerstejaars. Die zie ik dus amper.

Ik heb een hekel aan in een nieuwe groep terecht komen, vind het ook heel lastig. Gelukkig heb ik genoeg andere mensen in de buurt die ik wel ken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben blij dat ik niemand ben tegengekomen van mijn voorgaande schooljaren. Op het HBO heb ik de kans gekregen om nieuwe mensen te ontmoeten, en dat is het leukste wat er is! Nieuwe vrienden maken. Het liefst stap ik overal alleen op af.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik kende niemand toen ik voor het eerst op de uni kwam. Na een tijdje heb ik wel mensen leren kennen. Met hen heb ik ook mijn eerste master gevolgd. Van dat clubje zie ik nu een jongen nog (ja, hij is diaken in mijn kerk). Bij mijn tweede master kende ik weer niemand, maar deze groep wilde ook gewoon niet sociaal zijn....dus ja, wat moet je daar mee, niet zoveel. Maar ik ken een heleboel mensen bij mijn voormalige studentenvereniging en op mijn werk en in de kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op de mavo kende ik er eentje, het MBO kende ik er 2 en op het HBO volgens mij ook zoiets.

Maar opzich ben ik wel vrij snel met het leggen van nieuwe contacten. En ik vind nieuwe mensen leren kennen over het algemeen ook wel leuk smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid