Spring naar bijdragen

Mijn mindset en haat en Wafa Sultan


Aanbevolen berichten

Dat is ook altijd mijn punt als ik bv Wilders de Koran zie citeren: je kunt ook de lompste citaten uit de bijbel halen, maar wat zegt dat over de beoefenaars van de religie? Ik heb een tijd tussen moslims én christenen geleefd (ongeveer 50-50 verdeling) en bepaald niet de indruk gekregen dat moslims slechter waren dan christenen - en ook niet dat de islam hen tot negatieve dingen inspireerde. Integendeel: vredelievendheid, gastvrijheid, naastenliefde, dat baseerden die moslims allemaal op hun geloof. Mensen zoals Wilders, die roepen dat "de islam" slecht en verdorven is, zou ik het van harte gunnen om te ervaren wat ik heb ervaren. En dan hoop ik dat ze niet al te vastgeroest zitten in hun vooroordelen, om het te kunnen zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dat is ook mijn probleem. Ik denk wat zou de ("christelijke")Jezus van de Islam vinden?.

Jezus stierf voor de zondes van alle mensen ook die van de moslims. Helaas wijzen deze mensen hem af, terwijl hij daar toch ook hing om hen te verlossen (in die tijd bestond de Islam indd nog niet maar jullie begrijpen me). Ik vergelijk het altijd met kaas, giftige kaas en verrotte kaas.

Aan verrote beschimmelde kaas kunnen we zien dat deze niet deugd. Maar op het eerste gezicht kun je niet zeggen welke kaas de vergiftigde is en dus oneetbaar en welke dus volledit goed. (dit is dus alléén maar beeldspraak). Er zijn heel veel Islamitische artiesten die ik zeer bewonder om hun wonderschone muziek en die ook zeker weten oprecht van Allah en God houden en ook erg van Jezus en uiteraard ook van Mohammed. Maar dat is dus het eeuwige probleem.

De Islam staat in de weg voor hen om tot het volledige Godsbeeld te komen zoals Jezus dat wilde. En dat is wat mij eigenlijk frustreert en ik eigenlijk zelfs nog wel eens geneigd ben God zelf daarvan de schuld te geven. Kijk als het Christendom helemaal waar is dan kan de Islam niet kloppen en hoe goed de Moslims dan ook leven ze zullen dan niet gered worden. En daar word ik onpasselijk van als ik dat probeer te begrijpen...ze aanbidden God, maar spreken Jezus tegen...en dus is er nooit een oplossing om dichter tot elkaar te komen behalve dat we de schouders ophalen en zeggen laat God het zelf maar uitzoeken en hoewel ook dat idee me tegenstaat zijn we als hondjes die achter onze eigen staarten aan rennen. Kijk ik meen het als het aan mij had gelegen en ik mocht oordelen dat had God al die religies waar moeten maken en al die religies een weg moeten laten zijn naar hem en dan waren alle problemen opgelost...dan waren we allemaal een carnavals optocht met hetzelfde doel namelijk FEEST, maar ieder met andere kostuum, lied, en praalwagen.

maar helaas God is misschien zelf wat minder religieus ruimdenkend.

Wie het weet mag het zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, ik denk simpelweg dat PA (God/Allah) er best enig begrip voor op kan brengen als een groep van zijn kinderen een beetje moeite hebben met opgevoed worden door PA's lievelings zoon. Ze houden van hem, zien zijn wijsheid en accepteren zijn woorden, maar daar houdt het op.

Als je daarbij in aanmerking neemt dat ze ook nazaten van Abraham zijn, maar uiteindelijk weggestuurd zijn uit zijn huis, dan vind ik dat ze nog heel redelijk zijn knipoog_dicht.gif

Kijk als ik mijn oudste opdraag de jongste te roepen, dan komt ie ook beneden en zegt: Frits zei, dat jij had gezegd, dat ik moest komen?

Ca, gelukkig hoef jij niet te bepalen of iemand op de juiste manier gelooft. Jij bent gelukkig met jou verhouding tot je Vader, zij zijn dat met de hunne. En PA zal beslissen of zijn kinderen al dan niet geluisterd hebben en hoe goed ze zijn Woord hebben begrepen.

Je hebt al je recht om je zorgen te maken over je broers en zussen en je hebt alle recht om daarmee naar je Vader te gaan, maar daar houdt het op.

Denk aan het verhaal van Jozef en zijn broers, wat ze hem ook aangedaan hadden, uiteindelijk werd alles ten goede gekeerd. En waardoor, door vertrouwen, hoop en liefde.

Ik hoop dat je vertrouwen in God als kunhdig opvoeder van zijn kinderen nog groeit puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Catholic_Angel haalt haar informatie over de islam van de juiste personen(geert wilders,ayaan enzo).Ga zo door.Binnenkort mag u zelf islamkenner noemen

Je vroeg: wat zou Jezus vrede zij met hem van de islam vinden?

Het feit dat Islam gevestigd is op zuivere monotheisme zal Jezus vzmh niet erg vinden om uit te komen voor zijn godsdienst(de islam)omdat hij zich onderwierp aan de wil van God(Vader).Moslim=Iemand dat zich onderwerpt aan de wil van Allah/God.

Je zei nog meer: Jezus vzmh verkondigde liefde.Alle profeten verkondigen liefde(van elkaar houden en van God houden) ÉÉN Vraag: kreeg Jezus vzmh van zijn God macht over duizenden volgelingen? Of was Jezus eerder machteloos verworpen door zijn eigen volk. Hoe kan een machteloze persoon verkondigen om geweld te gebruiken tegen de romeinen.

De profeet Moehammed vzmh was voor 13jaren machteloos,hij bleef geduldig totdat Allah swt hem tot een leider maakte en toestemming gaf om zich te verdedigen. Als Moehammed vzmh werkelijk hield van moorden op andersdenkenden dan zou er ware genocide plaatsvinden ná de verovering van Mekka.Alle polytheisten daarin zou dan vernietigd worden. Of wat denkt jij van de moordenaar van Hamza(oom van de profeet vzmh)? Of Hind,de vrouw die de nier van Hamza r.a probeerde op te eten? Of Sufyan,de aartsvijand van de islam?Zij werden met rust gelaten.

Je brengt de rechtvaardige moord op 900 joden als bewijs dat de islam gewelddadig is.

Ten eerste werd de vonnis uitgesproken door Sad ibn Muadh en niet de profeet Moehammed vzmh. Ten tweede hadden de joden van Banu Khunaiqa het verdrag met de moslims geschonden door samen te werken met de vijand. Als je iemand de schuld wilt geven van al deze bloedvergieting dan is dat wel Banoe Khunaiqa.

Jij gelooft islam is geweldadig,zo geloven wij ook dat het christendom een religie van geweld is(alhoewel er vreedzame christenen bestaan).

W.salaam

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Het Internet

Bedoelde u: Banoe Khanaqa

Geen standaard-webpagina's met al uw zoektermen gevonden.

Uw zoekbewerking - Banoe Khunaiqa - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Suggestie:

Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.

Probeer andere zoektermen.

Maak de zoektermen algemener.

Gebruik minder zoekwoorden.

Het wordt er niet duidelijker op, zo smile.gif

Quote:
Het feit dat Islam gevestigd is op zuivere monotheisme zal Jezus vzmh niet erg vinden om uit te komen voor zijn godsdienst(de islam)

Hoe kon Jezus een godsdienst aanhangen die pas 600 jaren later werd bedacht? verbaasd.gif

Quote:
Jij gelooft islam is geweldadig,zo geloven wij ook dat het christendom een religie van geweld is

Waar is die mening van 'jullie' op gebaseerd dan? Ooit in een Bijbel gelezen (zoals de bergrede)?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Lukas 22:

36 Hij zeide dan tot hen: Maar nu, wie een buidel heeft, die neme hem, desgelijks ook een male; en die geen heeft, die verkope zijn kleed, en kope een zwaard.

37 Want Ik zeg u, dat nog dit, hetwelk geschreven is, in Mij moet volbracht worden, namelijk: En Hij is met de misdadigen gerekend. Want ook die dingen, die van Mij geschreven zijn, hebben een einde.

38 En zij zeiden: Heere! zie hier twee zwaarden. En Hij zeide tot hen: Het is genoeg.

39 En uitgaande, vertrok Hij, gelijk Hij gewoon was, naar den Olijfberg; en Hem volgden ook Zijn discipelen.

40 En als Hij aan die plaats gekomen was, zeide Hij tot hen: Bidt, dat gij niet in verzoeking komt.

41 En Hij scheidde Zich van hen af, omtrent een steenworp; en knielde neder en bad,

42 Zeggende: Vader, of Gij wildet dezen drinkbeker van Mij wegnemen, doch niet Mijn wil, maar de Uwe geschiede.

43 En van Hem werd gezien een engel uit den hemel, die Hem versterkte.

44 En in zwaren strijd zijnde, bad Hij te ernstiger. En zijn zweet werd gelijk grote droppelen bloeds, die op de aarde afliepen.

Mattheus 10:

34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

35 Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.

Lukas 19:

27 Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood.

Beste Catholic angel, dit zijn een aantal verzen van de vele beschikbaar in de Bijbel. Ik heb jou vriendelijk gevraagd om een topic te openen over dit onderwerp, maar je staat er blijkbaar niet voor open en dat vind ik heel jammer knipoog_dicht.gif

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Lukas 19:

27 Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier,
en slaat ze hier voor mij dood.

nooo.gif Context.

Jezus maakt hier een vergelijking en zijn dit niet de woorden van Jezus zelf, maar van de heer, die de slaaf straft die niet zijn honderd drachmen heeft geinvesteerd.

11 Aan de mensen die stonden te luisteren, vertelde hij nog een gelijkenis, aangezien hij nu dicht bij Jeruzalem was en zij dachten dat het koninkrijk van God nu spoedig zou aanbreken. 12 Hij zei: ‘Een man van voorname afkomst ging op reis naar een ver land om het koningschap in ontvangst te nemen en dan terug te keren. 13 Hij riep tien van zijn dienaren bij zich, gaf elk van hen honderd drachme en zei tegen hen: “Ga daarmee handeldrijven terwijl ik weg ben.†14 Maar zijn landgenoten haatten hem en stuurden afgevaardigden achter hem aan met de boodschap: “We willen niet dat die man koning over ons wordt!†15 Bij zijn terugkeer, toen hij het koningschap had ontvangen, liet hij de dienaren aan wie hij het geld had gegeven bij zich roepen om te vernemen wat ze met handeldrijven hadden verdiend. 16 De eerste kwam en zei: “Heer, uw geld heeft het tienvoudige opgeleverd.†17 Zijn meester zei: “Voortreffelijk, je bent een goede dienaar. Omdat je betrouwbaar bent geweest in iets zeer gerings verleen ik je het bestuur over tien steden.†18 De tweede kwam zeggen: “Uw geld, heer, heeft het vijfvoudige opgebracht.†19 Tegen hem zei hij: “Jij krijgt het bestuur over vijf steden.†20 Toen kwam de derde dienaar, die zei: “Heer, hier is uw geld, ik heb het in een doek voor u bewaard. 21 Ik was bang voor u, omdat u een streng man bent die terugvordert wat hij niet heeft gestort en oogst wat hij niet heeft gezaaid.†22 Zijn meester zei tegen hem: “Je bent een slechte dienaar, met je eigen woorden zal ik je veroordelen! Je wist dat ik een streng man ben en terugvorder wat ik niet heb gestort en oogst wat ik niet heb gezaaid? 23 Waarom heb je mijn geld dan niet bij de bank in bewaring gegeven? Dan had ik het bij mijn terugkeer met rente kunnen opvorderen.†24 En tegen degenen die erbij stonden zei hij: “Neem hem de honderd drachme af en geef ze aan de knecht die het tienvoudige verworven heeft.†25 Ze zeiden tegen hem: “Heer, hij heeft al het tienvoudige!†26 “Ik zeg jullie: wie heeft zal nog meer krijgen; maar wie niets heeft, hem zal zelfs wat hij heeft worden ontnomen. 27 En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen.â€â€™

28 Na deze woorden trok Jezus verder, op weg naar Jeruzalem.

Quote:
Beste Catholic angel, dit zijn een aantal verzen van de vele beschikbaar in de Bijbel. Ik heb jou vriendelijk gevraagd om een topic te openen over dit onderwerp, maar je staat er blijkbaar niet voor open en dat vind ik heel jammer
knipoog_dicht.gif

Beste Laila,

Dit zijn een aantal verzen, van de vele die je compleet uit verband rukt. Je kan niet zomaar een enkel vers uit de Bijbel halen, zoals je bij de Koran doet. Alles in de Bijbel staat in context en zonder die context kan je niets aantonen. Je hanteert biblicisme en daarmee bereik je niets, maar je staat er blijkbaar niet voor op en dat vind ik heel jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]
nooo.gif
Context.

Dit zijn een aantal verzen, van de vele die je compleet uit verband rukt. Je kan niet zomaar een enkel vers uit de Bijbel halen, zoals je bij de Koran doet. Alles in de Bijbel staat in context en zonder die context kan je niets aantonen. Je hanteert biblicisme en daarmee bereik je niets, maar je staat er blijkbaar niet voor op en dat vind ik heel jammer.

Hoi Michiel,

Dat is inderdaad iets waar ik me ook in andere discussie met deze persoon aan erger, dat luk raak plukken uit de bijbel zonder te lezen waar het gedeelte over gaat muur.gif

Jammer dat deze persoon zich van deze wijze van discusseren bediend.

mvg

Danny

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
[

Beste Catholic angel, dit zijn een aantal verzen van de vele beschikbaar in de Bijbel. Ik heb jou vriendelijk gevraagd om een topic te openen over dit onderwerp, maar je staat er blijkbaar niet voor open en dat vind ik heel jammer
knipoog_dicht.gif

Mvg

Maar voordat i kdat doe heb ik gezien dat je nauwelijks mijn posts leest.

Of in ieder geval deze vraag negeert...kort geleden stelde ik je een vraag.

Ik wil jou als moslim 1 vraag stellen die je met ja of nee zou moeten beantwoorden.

Heeft Mohammed De mannen van de Joodse stam Bani Qurayza onthoofd? en hun kinderen en vrouwen aan de Moslim mannen verkocht?....JA of NEE,

Leugen of Waarheid?.....

ben jij bereid mijn vraag te beantwoorden....

Ik ben heel benieuwd!.

Groeten Catholic Angel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Quote:
Ik wil jou als moslim 1 vraag stellen die je met ja of nee zou moeten beantwoorden.

Beste Catholic angel, het is onmogelijk om een hele geschiedenis met alleen ja of nee te beantwoorden.

Quote:
ben jij bereid mijn vraag te beantwoorden....

Insha'Allah ( bij Gods wil )

Ik vraag jou nogmaals vriendelijk om een topic over dit onderwerp te openen ( Bijbel en Koran ), zodat ik duidelijk een uitleg kan geven op jouw vraag.

Een dialoog is geen eenrichtingsverkeer smile.gif

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit soort vragen wordt al zolang als ik op Credible zit aan laila gesteld en al evenzolang verzuimt hij om ze te beantwoorden. Zijn spel is simpel: zogenaamd "confronterende" vragen stellen over het christendom en soortgelijke vragen over de islam negeren.

Dus als iemand vraagt (zoals CA) of Mohammed zusenzo deed, en er volgt een ontwijkend antwoord van laila, dan weet ik genoeg. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

[...]

Beste Catholic angel, het is onmogelijk om een hele geschiedenis met alleen ja of nee te beantwoorden.

[...]

Insha'Allah ( bij Gods wil )

Ik vraag jou nogmaals vriendelijk om een topic over dit onderwerp te openen ( Bijbel en Koran ), zodat ik duidelijk een uitleg kan geven op jouw vraag.

Een dialoog is geen eenrichtingsverkeer
smile.gif

Mvg

Beste lailahaillallah,

Ik wil je er direct op wijze dat het ontwijken van pijnlijke kritische

vragen tekenend is voor vele moslims en eigenlijk de gehele islam.

Zelf kritiek is uiteindelijk zelfs gunstig voor een religie. Neem de

leer van Jezus, deze is nooit aangepast maar toch heeft de Kerk vele

fouten gemaakt en ook inderdaad vaak juist tegen het evangelie

ingewerkt. Gelukkig kunnen we dit wijten aan de mens en niet aan God

en zijn woord.

Wat jij nu doet is aantonen dat in de Islam blijkbaar geen ruimte is

voor simpele vragen ja of nee.

Ik vroeg je of Mohammed dit heeft gedaan. en zo zijn er vele vragen

die je een moslim niet kan stellen en wel hierom:

Als je Ja had gezegt dan had je daarmee toegegeven dat Mohammed een

massamoordenaar is (dus verre van heilig) en daarmee zichzelf

onstervelijk ongeloofwaardig heeft gemaakt ten op zichte van de

mensheid en bovenal tegen de achtergond van de levende Christus.

Als je Nee zou hebben gezegd dan had ik zeker geweten dat je niet

bekend bent met de Haddieths van de Profeet. Want hierin staan ook

deze schaduwkanten van het Karakter van Mohammed. En zodoende liever

je ogen sluit van de beschuldigingen aan zijn adres. (nota bene door

zijn bewonderaars) Ik begrijp wel waarom.

De Islam is doordrenkt met het gevoel van schaamte en de angst om

betrapt te worden op onwaarheden, dat is ook de rede dat men met

geweld reageerde om aan te tonen dat de Islam een religie is van vrede

en geweldloosheid!. (Pauselijke uitspraken).

Het is misschien een gemene stap van mij, maar dit toont wel aan dat

de Islam een geloof is gefundeerd op luchtkastelen die zo'n enorme

hoop onwaarheden met waarheden heeft vermengt dat men uit schaamte

niet eens durft te beginnen om deze hoop onder ogen te zien.

Laatst zei een moslim als reactie dat deze haddieths in de categorie

fantasie vielen. Je kunt begrijpen dat ik elk gevoel van

geloofwaardigheid was verloren en dat deze jongen zijn integriteit

volledig te grabbel was gegooid.

Nogmaals je vraagt me een Topic te openen maar ik daag je nogmaals uit

om in te gaan en publiekelijk te antwoorden als je dat doet ben ik

absoluut bereid de theologische degens te kruisen maar eerst!.

Zijn de Haddieths waarheid?.......

groeten.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Quote:
Wat jij nu doet is aantonen dat in de Islam blijkbaar geen ruimte is

voor simpele vragen ja of nee.

In de Islam is er wel ruimte voor simpele vragen als ja en nee, maar daar valt jouw vraag niet onder hoe pijnlijk en kritisch het ook is. Heel pijnlijk is ook dat je weer laat zien dat je door een dialoog met een moslim, de gehele islam meesleurt in je spel.

Quote:
Neem de

leer van Jezus, deze is nooit aangepast maar toch heeft de Kerk vele

fouten gemaakt en ook inderdaad vaak juist tegen het evangelie

ingewerkt. Gelukkig kunnen we dit wijten aan de mens en niet aan God

en zijn woord.

Klopt, daarom was het ook nodig geweest voor een ''Laatste Testament'' de heilige Koran. Allah zegt voor zulke mensen:

Koran 2:79 Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van Allah", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hun dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hun voor hetgeen zij verdienen

Koran 4:82 denken zij dan niet na over de koran? en wanneer die anders dan van bij Allah geweest was, dan zouden zij daar veel tegenstrijdigs vinden.

In de Oude Testament voorspelt Mozes vzmh dat de Bijbel ook vervalst zal worden door de handen van de mens.

Quote:
Ik vroeg je of Mohammed dit heeft gedaan. en zo zijn er vele vragen

die je een moslim niet kan stellen en wel hierom

Ik vroeg jouw eerder een topic te openen over dit onderwerp, want de antwoord wil ik jou graag geven om de misverstand te corrigeren. Een klein hint dan: Het speelde namelijk af midden in de oorlog.

Quote:
De Islam is doordrenkt met het gevoel van schaamte en de angst om

betrapt te worden op onwaarheden, dat is ook de rede dat men met

geweld reageerde om aan te tonen dat de Islam een religie is van vrede

en geweldloosheid!. (Pauselijke uitspraken).

Allah zegt: "Nodig uit tot de weg van jouw Heer, met wijsheid en goede raad, en wissel met hen van gedachten op de beste wijze"

(Soera An-Nahl, 16:125)

De paus: link

Quote:
Het is misschien een gemene stap van mij, maar dit toont wel aan dat

de Islam een geloof is gefundeerd op luchtkastelen die zo'n enorme

hoop onwaarheden met waarheden heeft vermengt dat men uit schaamte

niet eens durft te beginnen om deze hoop onder ogen te zien.

In een ander topic heeft men het over Fred leemhuis: link

Quote:
Nogmaals je vraagt me een Topic te openen maar ik daag je nogmaals uit

om in te gaan en publiekelijk te antwoorden als je dat doet ben ik

absoluut bereid de theologische degens te kruisen maar eerst!

Ik neem je uitdaging aan zodra je een topic hebt geopend over de Koran en de Bijbel. Laten we onze gedachten kenmaar maken aan de publiek en laat de publiek de keuze maken welke van de twee grote godsdiensten vrede/geweld preekt.

Quote:
Zijn de Haddieths waarheid?.......

De Ahadith zijn als volgt geclassificeerd:

sahieh 'zeer betrouwbaar'

hasan 'goed, maar minder betrouwbaar'

da'ief 'twijfelachtig' en

mawdoe 'verzonnen'

Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Beste Catholic Angel, het is jammer dat je geen topic wilt openen.

Mat 24,51

en hij zal hem straffen met zijn zwaard en hem het lot van de huichelaars laten ondergaan; daar zal hij met hen jammeren en knarsetanden.

Luc 12:49

Ik ben gekomen om op aarde een vuur te ontsteken, en wat zou ik graag willen dat het al brandde! 50 Ik moet een doop ondergaan, en ik word hevig gekweld zolang die niet volbracht is. 51 Denken jullie dat ik gekomen ben om vrede te brengen op aarde? Geenszins, zeg ik jullie, ik kom verdeeldheid brengen. 52 Vanaf heden zullen vijf in een huis verdeeld zijn: drie tegen twee en twee tegen drie. 53 De vader zal tegenover zijn zoon staan en de zoon tegenover zijn vader, de moeder tegenover haar dochter en de dochter tegenover haar moeder, de schoonmoeder tegenover haar schoondochter en de schoondochter tegenover haar schoonmoeder.

In Lukas 19:27 zegt Jezus:

"Doch die vijanden van mij, die niet wilden, dat ik over hen koning werd, brengt hen hier en slacht ze voor mijn ogen."

Dit is waarlijk een heel vreemde manier om je vijanden lief te hebben. Deze uitspraak was een motivatie voor de kruisvaarders om vele Joodse gemeenschappen af te slachten.

Een ander slecht voorbeeld van hoe je vijanden lief te hebben is Johannes 15:6: "Wie in mij niet blijft, is buitengeworpen als de rank en is verdord, en men verzamelt ze en werpt ze in het vuur en zij worden verbrand."

Deze vreselijke uitspraak is later gebruikt door de Katholieke kerk om hun praktijken van het levend verbranden van Joden op de brandstapel te rechtvaardigen.

We lezen verder:

Hosea 14:1. Samaria zal woest worden, want zij is wederspannig geweest tegen haar God; zij zullen door het zwaard vallen, hun kinderkens zullen verpletterd, en hun zwangere vrouwen zullen opengesneden worden.

1 Samuël 15:3. Ga nu heen, en slacht Amalek, en verban alles, wat hij heeft, en verschoon hem niet; maar slacht van den man af tot de vrouw toe, van de kinderen tot de zuigelingen, van de ossen tot de schapen, van de kemelen tot de ezelen toe.

Psalmen 137:9. Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.

Numeri 31:1 tot 18. En de HEERE sprak tot Mozes, zeggende, 'Neem de wraak der kinderen Israels van de Midianieten; daarna zult gij verzameld worden tot uw volken'. Mozes dan sprak tot het volk, zeggende, Dat zich mannen uit u ten strijde toerusten, en dat zij tegen de Midianieten zijn, om de wraak des HEEREN te doen aan de Midianieten. En zij streden tegen de Midianieten, gelijk als de HEERE Mozes geboden had, en zij doodden al wat mannelijk was. Maar de kinderen Israels namen de vrouwen der Midianieten, en hun kinderkens gevangen; zij roofden ook al hun beesten, en al hun vee, en al hun vermogen. Voorts al hun steden met hun woonplaatsen, en al hun burchten verbrandden zij met vuur. En Mozes zeide tot hen: Hebt gij dan alle vrouwen laten leven? Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft. Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven.

Jesaja 13:18. Maar hun bogen zullen de jongelingen verpletteren, en zij zullen zich niet ontfermen over de vrucht des buiks; hun oog zal de kinderen niet verschonen.

Hosea 9:11. Aangaande Efraim hunlieder heerlijkheid zal wegvlieden als een vogel van de geboorte, en van moeders buik en van de ontvangenis af.

12. Ofschoon zij hun kinderen mochten groot maken, Ik zal er hen toch van beroven, dat zij onder de mensen niet zullen zijn; want ook, wee hun, als Ik van hen zal geweken zijn!

13. Efraim is gelijk als Ik Tyrus aanzag die geplant is in een liefelijke woonplaats maar Efraim zal zijn kinderen moeten uitbrengen tot den doodslager.

14. Geef hun, HEERE! Wat zult Gij geven? Geef hun een misdragende baarmoeder, en uitdrogende borsten.

15. Al hun boosheid is te Gilgal, want daar heb Ik ze gehaat, om de boosheid van hun handelingen; Ik zal ze uit Mijn huis uitdrijven, Ik zal ze voortaan niet meer liefhebben; al hun vorsten zijn afvalligen.

16. Efraim is geslacht, hunlieder wortel is verdord, zij zullen geen vrucht voortbrengen; ja, ofschoon zij genereerden, zo zal Ik toch de gewenste vruchten van hun buik slachten.

1 Samuël 22:18. Toen zeide de koning tot Doeg: Wend gij u, en val aan op de priesters. Toen wendde zich Doeg, de Edomiet, en hij viel aan op de priesters, en doodde te diendage vijf en tachtig mannen, die den linnen lijfrok droegen.

19. Hij slachte ook Nob, de stad dezer priesters, met de scherpte des zwaards, van den man tot de vrouw, van de kinderen tot de zuigelingen, zelfs de ossen enezels, en de schapen, slachte hij met de scherpte des zwaards.

Exodus 12:12. Want Ik zal in dezen nacht door Egypteland gaan, en alle eerstgeborenen in Egypteland slachten, van de mensen af tot de beesten toe en Ik zal gerichtenoefenen aan alle goden der Egyptenaren, Ik, de HEERE!

Exodus 11:4. Verder zeide Mozes, Zo heeft de HEERE gezegd, Omtrent middernacht zal Ik uitgaan door het midden van Egypte.

5. En alle eerstgeborenen in Egypteland zullen sterven, van Farao's eerstgeborene af, die op zijn troon zitten zou, tot den eerstgeborene der dienstmaagd, die achter demolen is, en alle eerstgeborenen van het vee.

6. En er zal een groot geschrei zijn in het ganse Egypteland, desgelijks nooit geweest is, en desgelijks niet meer wezen zal.

Jesaja 13:15. Al wie gevonden wordt, zal doorstoken worden, en al wie daarbij gevoegd is, zal door het zwaard vallen.

16. Ook zullen hun kinderkens voor hun ogen verpletterd worden; hun huizen zullen geplunderd, en hun vrouwen geschonden worden.

17. Ziet, Ik zal de Meden tegen hen verwekken, die het zilver niet zullen achten, en aan het goud zullen zij geen lust hebben.

18. Hun bogen zullen jongelingen verpletteren en zij zullen zich niet ontfermen over de vrucht des buiks hun oog zal de kinderen niet verschonen.

Deuteronomium 2:33. En de HEERE, onze God, gaf hem voor ons aangezicht; en wij slachten hem, en zijn zonen, en al zijn volk.

34. En wij namen te dier tijd al zijn steden in, en wij verbanden alle steden, mannen, en vrouwen, en kinderkens; wij lieten niemand overblijven.

35. Het vee alleen roofden wij voor ons, en den roof der steden, die wij innamen.

Exodus 12:29. En het geschiedde ter middernacht, dat de HEERE al de eerstgeborenen in Egypteland slachte, van den eerstgeborene van Farao af, die op zijn troon zitten zou, tot op den eerstgeborene van de gevangene, die in het gevangenhuis was, en alle eerstgeborenen der beesten.

Deuteronomium 3:6. En wij verbanden dezelve, gelijk wij Sihon, den koning van Hesbon, gedaan hadden, verbannende alle steden, mannen, vrouwen en kinderen.

7. Doch al het vee en den roof van die steden roofden wij voor ons. Jesaja 14:21. Maakt de slachting voor zijn kinderen gereed, om hunner vaderen ongerechtigheid wil; dat zij niet opstaan, en de aarde erven, en de wereld vervullen met steden;

Deuteronomium 3:3. En de HEERE, onze God, gaf ook Og, den koning van Bazan, en al zijn volk, in onze hand, zodat wij hem slachten, totdat wij hem niemand lieten overblijven.

4. En wij namen te dier tijd al zijn steden; er was geen stad, die wij van hen niet namen: zestig steden, de ganse landstreek van Argob, het koninkrijk van Og in Bazan.

5. Al die steden waren met hoge muren, poorten en grendelen gesterkt, behalve zeer vele onbemuurde steden.

6. En wij verbanden dezelve, gelijk wij Sihon, den koning van Hesbon, gedaan hadden, verbannende alle steden, mannen, vrouwen en kinderen.

Jozua 6:21. En zij verbanden alles, wat in de stad was, van den man tot de vrouw toe, van het kind tot den oude, en tot den os, en het klein vee, en den ezel, door de scherpte des zwaards.

Ezechiël 9:5. Maar tot die anderen zeide Hij voor mijn oren: Ga door door de stad achter hem en slacht, ulieder oog verschone niet en spaart niet!

6. Slacht ouden, jongelingen en maagden, en kinderkens en vrouwen, tot verdervens toe; maar genaakt aan niemand, op denwelken het teken is, en begint van Mijn heiligdom. En zij begonnen van de oude mannen, die voor het huis waren.

Exodus 12:29. En het geschiedde ter middernacht, dat de HEERE al de eerstgeborenen in Egypteland slachte, van den eerstgeborene van Farao af, die op zijn troon zitten zou, tot op den eerstgeborene van de gevangene, die in het gevangenhuis was, en alle eerstgeborenen der beesten.

30. En Farao stond op bij nacht, hij en al zijn knechten, en al de Egyptenaars en er was een groot geschrei in Egypte want er was geen huis, waarin niet een geslachte was.

15. Want het geschiedde, toen Farao zich verhardde ons te laten trekken, zo dooddede HEERE alle eerstgeborenen in Egypteland, van des mensen eerstgeborene af, tot den eerstgeborene der beesten, daarom offer ik den HEERE de mannetjes van alles, wat de baarmoeder opent, doch alle eerstgeborenen mijner zonen los ik.

Numeri 33:4. Als de Egyptenaars begroeven degenen, welke de HEERE onder hen geslacht had, alle eerstgeborenen; ook had de HEERE gerichten geoefend aan hun goden.

Deuteronomium 20:16. Maar van de steden dezer volken, die u de HEERE, uw God, ten erve geeft, zult gij niets laten leven, dat adem heeft.

Deuteronomium 32:21. Zij hebben Mij tot ijver verwekt door hetgeen geen God is; zij hebben Mij tot toorn verwekt door hun ijdelheden; Ik dan zal hen tot ijver verwekken door diegenen, die geen volk zijn; door een dwaas volk zal Ik hen tot toorn verwekken.

22. Want een vuur is aangestoken in Mijn toorn, en zal bernen tot in de onderste hel, en zal het land met zijn inkomst verteren, en de gronden der bergen in vlam zetten.

23. Ik zal kwaden over hen hopen; Mijn pijlen zal Ik op hen verschieten.

24. Uitgeteerd zullen zij zijn van honger, opgegeten van den karbonkel en bitter verderf; en Ik zal de tanden der beesten onder hen schikken, met vurig venijn vanslangen des stofs.

25. Van buiten zal het zwaard beroven, en uit de binnenkameren de verschrikking; ook den jongeling, ook de jonge dochter, het zuigende kind met den grijzen man.

26. Ik zeide: In alle hoeken zoude Ik hen verstrooien; Ik zoude hun gedachtenis van onder de mensen doen ophouden;

25. En Jozua zeide: Hoe hebt gij ons beroerd? De HEERE zal u beroeren te dezen dage! En gans Israel stenigde hem met stenen, en zij verbrandden hen met vuur, enzij overwierpen hen met stenen.

26. En zij richtten over hem een groten steenhoop, zijnde tot op dezen dag. Alzo keerde Zich de HEERE van de hittigheid Zijns toorns. Daarom noemde men den naamdier plaats het dal van Achor, tot dezen dag toe.

Jozua 10:28. Op denzelven dag nam ook Jozua Makkeda in, en slachte haar met de scherpte des zwaards; daartoe verbande hij derzelver koning, henlieden en alle ziel die daarinwas; hij liet geen overigen overblijven; en hij deed den koning van Makkeda, gelijk als hij den koning van Jericho gedaan had.

29. Toen toog Jozua door, en gans Israel met hem, van Makkeda naar Libna, en hij krijgde tegen Libna.

30. En de HEERE gaf dezelve ook in de hand van Israel, met haar koning; en hij slachte haar met de scherpte des zwaards, en alle ziel, die daarin was; hij liet daarin geenoverigen overblijven; en hij deed derzelver koning, gelijk als hij den koning van Jericho gedaan had.

31. Toen toog Jozua voort, en gans Israel met hem, van Libna naar Lachis; en hij belegerde haar en krijgde tegen haar.

32. En de HEERE gaf Lachis in de hand van Israel; en hij nam haar in op den tweeden dag, en hij slachte haar met de scherpte des zwaards, en alle ziel, die daarin was, naar alles, wat hij aan Libna gedaan had.

2 Samuël 12:14. Nochtans, dewijl gij door deze zaak de vijanden des HEEREN grotelijks hebt doen lasteren, zal ook de zoon, die u geboren is, den dood sterven.

15. Toen ging Nathan naar zijn huis. En de HEERE sloeg het kind, dat de huisvrouw van Uria David gebaard had, dat het zeer krank werd.

16. En David zocht God voor dat jongsken; en David vastte een vasten, en ging in, en lag den nacht over op de aarde.

17. Toen maakten zich de oudsten van zijn huis op tot hem, om hem te doen opstaan van de aarde; maar hij wilde niet, en at geen brood met hen.

18. En het geschiedde op den zevenden dag, dat het kind stierf; en Davids knechten vreesden hem aan te zeggen, dat het kind dood was, want zij zeiden: Ziet, alshet kind nog levend was, spraken wij tot hem, maar hij hoorde naar onze stem niet, hoe zullen wij dan tot hem zeggen: Het kind is dood? Want het mochtkwaad doen.

1 Koningen 15:29. Het geschiedde nu, als hij regeerde, dat hij het ganse huis van Jerobeam sloeg; hij liet niets over van Jerobeam, wat adem had, totdat hij hem verdelgd had, naarhet woord des HEEREN, dat Hij gesproken had door den dienst van Zijn knecht Ahia, den Siloniet;

2 Koningen 11:1. Toen nu Athalia de moeder van Ahazia, zag, dat haar zoon dood was, zo maakte zij zich op, en bracht al het koninklijke zaad om.

17. Want Hij deed tegen hen opkomen den koning der Chaldeen, die hun jongelingen met het zwaard in het huis huns heiligdoms doodde, en hij verschoonde de jongelingen niet, noch de maagden, de oudsten noch de stokouden; Hij gaf hen allen in zijn hand.

Psalmen 21:9. Gij zult hen zetten als een vurige oven ter tijd uws toornigen aangezichts; de HEERE zal hen in Zijn toorn verslinden, en het vuur zal hen verteren.

10. Gij zult hun vrucht van de aarde verdoen, en hun zaad van de kinderen der mensen.

Psalmen 135:8. Die de eerstgeborenen van Egypte slachte, van den mens af tot het vee toe.

10. Die veel volken slachte, en machtige koningen doodde;

Jozua 10:35. En zij namen haar in ten zelven dage, en slachten haar met de scherpte des zwaards, en alle ziel, die daarin was, verbande hij op denzelven dag, naar alles, wat hijaan Lachis gedaan had.

Psalmen 149:5. Dat Zijn gunstgenoten van vreugde opspringen, om die eer; dat zij juichen op hun legers.

6. De verheffingen Gods zullen in hun keel zijn; en een tweesnijdend zwaard in hun hand;

7. Om wraak te doen over de heidenen, en bestraffingen over de volken;

8. Om hun koningen te binden met ketenen, en hun achtbaren met ijzeren boeien;

Jeremia 2:30. Tevergeefs heb Ik uw kinderen geslacht; zij hebben de tucht niet aangenomen; ulieder zwaard heeft uw profeten verteerd, als een verdorven leeuw.

Jeremia 9:21. Want de dood is geklommen in onze vensteren, hij is in onze paleizen gekomen, om de kinderkens uit te roeien van de wijken, de jongelingen van de straten.

22. Spreek: Zo spreekt de HEERE: Ja, een dood lichaam des mensen zal liggen, als mest op het open veld, en als een garve achter den maaier, die niemand opzamelt.

Job 1:15. Doch de Sabeers deden een inval, en namen ze, en sloegen de jongeren met de scherpte des zwaards; en ik ben maar alleen ontkomen, om het u aan te zeggen.

Jeremia 11:22. Daarom, zo zegt de HEERE der heirscharen: Ziet, Ik zal bezoeking over hen doen: de jongelingen zullen door het zwaard sterven, hun zonen en hun dochteren zullen van hongersterven.

Jeremia 13:14. En Ik zal hen in stukken slaan, den een tegen den ander, zo de vaders als de kinderen te zamen, spreekt de HEERE; Ik zal niet verschonen noch sparen, noch Mij ontfermen, datIk hen niet zou verderven.

Jeremia 15:7. En Ik zal hen wannen met een wan, in de poorten des lands; Ik heb Mijn volk van kinderen beroofd en verdaan; zij zijn van hun wegen niet wedergekeerd.

8. Hun weduwen zijn Mij meerder geworden dan zand der zeeen; Ik heb hun over de moeder doen komen een jongeling, een verwoester op den middag; Ik heb hem haastelijk hendoen overvallen, de stad met verschrikkingen.

9. Zij, die zeven baarde, is zwak geworden; zij heeft haar ziel uitgeblazen, haar zon is ondergegaan, als het nog dag was; zij is beschaamd en schaamrood geworden; en hunliederoverblijfsel zal Ik aan het zwaard overgeven, voor het aangezicht hunner vijanden, spreekt de HEERE.

Jeremia 16:10. En het zal geschieden, als gij dit volk al deze woorden zult aanzeggen, en zij tot u zeggen: Waarom spreekt de HEERE al dit grote kwaad over ons, en welke is onze misdaad, en welke is onze zonde, die wij tegen den HEERE, onzen God, gezondigd hebben?

11. Dat gij tot hen zult zeggen: Omdat uw vaders Mij verlaten hebben, spreekt de HEERE, en hebben andere goden nagewandeld, en die gediend, en zich voor die nedergebogen; maar Mij verlaten, en Mijn wet niet gehouden hebben;

Klaagliederen van Jeremia 4:4. Daleth. De tong van het zoogkind kleeft aan zijn gehemelte van dorst; de kinderkens eisen brood, er is niemand, die het hun mededeelt.

8. Cheth. Maar nu is hun gedaante verduisterd van zwartigheid, men kent hen niet op de straten; hun huid kleeft aan hun beenderen, zij is verdord, zij is geworden als een hout.

9. Teth. De verslagenen van het zwaard zijn gelukkiger dan de verslagenen van den honger; want die vlieten daarhenen, als doorstoken zijnde, omdat er geen vruchten der veldenzijn.

Daniël 6:25. Toen beval de koning, en zij brachten die mannen voor, die Daniel overluid beschuldigd hadden, en zij wierpen in den kuil der leeuwen hen, hun kinderen, en hun vrouwen; en zij kwamen niet op den grond des kuils, of de leeuwen heersten over hen, zij vermorzelden ook al hun beenderen.

Hosea 10:14. Daarom zal er een groot gedruis ontstaan onder uw volken, en al uw vestingen zullen verstoord worden, gelijk Salman Beth-Arbel verstoorde ten dage des krijgs; de moeder werder verpletterd met de zonen.

Amos 4:10. Ik heb de pestilentie onder ulieden gezonden, naar de wijze van Egypte; Ik heb uw jongelingen door het zwaard gedood, en uw paarden gevankelijk laten wegvoeren; en Ik hebden stank uwer heirlegeren zelfs in uw neus doen opgaan; nochtans hebt gij u niet bekeerd tot Mij, spreekt de HEERE.

Amos 7:17. Daarom zegt de HEERE alzo: Uw vrouw zal in de stad hoereren, en uw zonen en uw dochteren zullen door het zwaard vallen, en uw land zal door het snoer uitgedeeld worden en gij zult in een onrein land sterven, en Israel zal voorzeker uit zijn land gevankelijk worden weggevoerd.

Nahum 3:10. Nog is zij gevankelijk gegaan in de gevangenis; ook zijn haar kinderen op het hoofd van alle straten verpletterd geworden; en over haar geeerden hebben zij het lot geworpen, en al haar groten zijn in boeien gebonden geworden.

Openbaring 2:22. Zie, Ik werp haar te bed, en die met haar overspel bedrijven, in grote verdrukking, zo zij zich niet bekeren van hun werken.

23. En haar kinderen zal Ik door den dood ombrengen; en al de Gemeenten zullen weten, dat Ik het ben, Die nieren en harten onderzoek. En Ik zal ulieden geven eeniegelijk naar uw werken.

Job 1:19. En zie, een grote wind kwam van over de woestijn, en stiet aan de vier hoeken van het huis, en het viel op de jongelingen, dat ze stierven; en ik ben maar alleenontkomen, om het u aan te zeggen.

Psalmen 136:10. Dien, Die de Egyptenaren geslagen heeft in hun eerstgeborenen; want Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid.

2 Koningen 2:23. En hij ging van daar op naar Beth-El. Als hij nu den weg opging, zo kwamen kleine jongens uit de stad; die bespotten hem, en zeiden tot hem: Kaalkop, ga op, kaalkop, ga op!

24. En hij keerde zich achterom, en hij zag ze, en vloekte hen, in den Naam des HEEREN. Toen kwamen twee beren uit het woud, en verscheurden van dezelve twee en veertig kinderen.

Zacharia 13:7. Zwaard! ontwaak tegen Mijn Herder, en tegen den Man, Die Mijn Metgezel is, spreekt de HEERE der heirscharen; sla dien Herder, en de schapen zullen verstrooid worden; maar Ik zal Mijn hand tot de kleinen wenden.

8. En het zal geschieden in het ganse land, spreekt de HEERE, de twee delen daarin zullen uitgeroeid worden, en den geest geven; maar het derde deel zal daarin overblijven.

9. En Ik zal dat derde deel in het vuur brengen, en Ik zal het louteren, gelijk men zilver loutert, en Ik zal het beproeven, gelijk men goud beproeft; het zal Mijn Naam aanroepen, en Ik zal het verhoren; Ik zal zeggen: Het is Mijn volk; en het zal zeggen: De HEERE is mijn God.

Job 1:17. Als deze nog sprak, zo kwam een ander, en zeide: De Chaldeen stelden drie hopen, en vielen op de kemelen aan, en namen ze, en sloegen de jongeren met descherpte des zwaards; en ik ben maar alleen ontkomen, om het u aan te zeggen.

Jeremia 18:21. Daarom, geef hun zonen den honger over, en doe ze wegvloeien door het geweld des zwaards, en laat hun vrouwen van kinderen beroofd en weduwen worden, en laat hunmannen door den dood omgebracht, en hun jongelingen met het zwaard geslacht worden in den strijd.

Jeremia 48:45. Die voor des vijands macht vluchtten, bleven staan in de schaduw van Hesbon; maar een vuur is uitgegaan van Hesbon, en een vlam van tussen Sihon, en heeft de hoeken van Moab en den schedel der kinderen van het gedruis verteerd.

Jeremia 51:21. En door u zal Ik in stukken slaan het paard en zijn ruiter; en door u zal Ik in stukken slaan den wagen en zijn ruiter.

22. En door u zal Ik in stukken slaan den man en de vrouw; en door u zal Ik in stukken slaan den oude en den jonge; en door u zal Ik in stukken slaan den jongeling en de jonkvrouw.

23. En door u zal Ik in stukken slaan den herder en zijn kudde; en door u zal Ik in stukken slaan den akkerman en zijn juk ossen; en door u zal Ik in stukken slaan landvoogden enoverheden.

Klaagliederen van Jeremia 2:21. Schin. De jongen en de ouden liggen op de aarde op de straten; mijn jonkvrouwen en mijn jongelingen zijn door het zwaard gevallen; Gij hebt ze in den dag Uws toorns gedood, Gij hebt ze geslacht en niet verschoond.

Niet Joden worden Honden en Zwijnen genoemd.

Mat: 15:24

24 Hij antwoordde: ‘Ik ben alleen gezonden naar de verloren schapen van het volk van Israël.’ 25 Maar zij kwam dichterbij, wierp zich voor hem neer en zei: ‘Heer, help mij!’ 26 Hij antwoordde: ‘Het is niet goed om de kinderen hun brood af te nemen en het aan de HONDEN te voeren.’

Mat 7,6

Geef wat heilig is niet aan de HONDEN en gooi je parels niet voor de ZWIJNEN; die zouden ze maar met hun poten vertrappen, zich omkeren en jullie verscheuren.

Mar 7:28

De vrouw antwoordde: ‘Heer, de HONDEN onder de tafel eten toch de kruimels op die de kinderen laten vallen.’ 29 Hij zei tegen haar: ‘Dat hebt u goed gezegd. Ga naar huis, de demon heeft uw dochter al verlaten.’

Fil 3:2

Pas op voor die HONDEN met hun kwalijke praktijken, pas op voor die versnijdenis van ze! 3 Wij zijn het die besneden zijn, wij verrichten onze dienst door de Geest van God en laten ons voorstaan op Christus Jezus, niet op onszelf,

Openb 22:15

Buiten is de plaats voor de HONDEN die zich bezighouden met toverij en ontucht, met moord en afgodendienst, voor iedereen die de leugen koestert en ernaar handelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

Beste Catholic Angel, het is jammer dat je geen topic wilt openen.

Mat 24,51

en hij zal hem straffen met zijn zwaard en hem het lot van de huichelaars laten ondergaan; daar zal hij met hen jammeren en knarsetanden.

wat eigenaardig, dat je niet even verder hebt gekeken naar wat de CONTEXT van dit citaat is?

Mat.24:

42 Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag jullie Heer komt. 43 Besef wel: als de heer des huizes had geweten in welk deel van de nacht de dief zou komen, dan zou hij wakker gebleven zijn en niet in zijn huis hebben laten inbreken. 44 Daarom moeten ook jullie klaarstaan, want de Mensenzoon komt op een tijdstip waarop je het niet verwacht.

45 Wie is die betrouwbare en verstandige dienaar die de heer heeft aangesteld over zijn huispersoneel om hun op tijd te eten te geven? 46 Gelukkig de dienaar die daarmee bezig is wanneer zijn heer komt. 47 Ik verzeker jullie: hij zal hem aanstellen over alles wat hij bezit. 48 Slecht is echter de dienaar die bij zichzelf zegt: Mijn heer blijft voorlopig nog weg, 49 en die zijn mededienaren begint te slaan en het met dronkaards op een slempen zet. 50 Dan zal de heer van die dienaar komen op een dag waarop hij het niet verwacht en op een tijdstip dat hij niet kent, 51 en hij zal hem straffen met zijn zwaard en hem het lot van de huichelaars laten ondergaan; daar zal hij met hen jammeren en knarsetanden.

Het gaat dus over de werderkomst van Jezus, de Zoon des Mensen, ofwel de eindtijd, het laatste oordeel, etc. Dan zal God (Jezus dus!) oordelen over de mensen, en dat legt Jezus hier in een gelijkenis over wel of niet gehoorzame dienaren uit aan de mensen. Hetzelfde kun je ook in je eigen dierbare boekje vinden, en wellicht nog wel in beeldendere taal dan deze.

Quote:
Luc 12:49

Ik ben gekomen om op aarde een vuur te ontsteken, en wat zou ik graag willen dat het al brandde! 50 Ik moet een doop ondergaan, en ik word hevig gekweld zolang die niet volbracht is. 51 Denken jullie dat ik gekomen ben om vrede te brengen op aarde? Geenszins, zeg ik jullie, ik kom verdeeldheid brengen. 52 Vanaf heden zullen vijf in een huis verdeeld zijn: drie tegen twee en twee tegen drie. 53 De vader zal tegenover zijn zoon staan en de zoon tegenover zijn vader, de moeder tegenover haar dochter en de dochter tegenover haar moeder, de schoonmoeder tegenover haar schoondochter en de schoondochter tegenover haar schoonmoeder.

verdeeldheid, omdat bepaalde mensen het christendom zullen bestrijden. Jezus is niet gekomen om een soort vredige gezapigheid te brengen, want Zijn boodschap is controversieel, het wekt verzet op, vandaar dat Jezus niet kwam om Zijn volgelingen gemakkelijke vrede te brengen. Je zou toch denken dat een dergelijk spraakgebruik voor een moslim niet vreemd zou zijn? Dingen als de "jihad" worden toch óók onder andere in dat soort geestelijke termen beschreven?

Quote:
In Lukas 19:27 zegt Jezus:

"Doch die vijanden van mij, die niet wilden, dat ik over hen koning werd, brengt hen hier en slacht ze voor mijn ogen."

Dit is waarlijk een heel vreemde manier om je vijanden lief te hebben. Deze uitspraak was een motivatie voor de kruisvaarders om vele Joodse gemeenschappen af te slachten.

en - hoe raad je het? - de CONTEXT is weer eens van belang:

Luk.19:

11 Aan de mensen die stonden te luisteren, vertelde hij nog een gelijkenis, aangezien hij nu dicht bij Jeruzalem was en zij dachten dat het koninkrijk van God nu spoedig zou aanbreken. 12 Hij zei: ‘Een man van voorname afkomst ging op reis naar een ver land om het koningschap in ontvangst te nemen en dan terug te keren. 13 Hij riep tien van zijn dienaren bij zich, gaf elk van hen honderd drachme en zei tegen hen: “Ga daarmee handeldrijven terwijl ik weg ben.†14 Maar zijn landgenoten haatten hem en stuurden afgevaardigden achter hem aan met de boodschap: “We willen niet dat die man koning over ons wordt!†15 Bij zijn terugkeer, toen hij het koningschap had ontvangen, liet hij de dienaren aan wie hij het geld had gegeven bij zich roepen om te vernemen wat ze met handeldrijven hadden verdiend. 16 De eerste kwam en zei: “Heer, uw geld heeft het tienvoudige opgeleverd.†17 Zijn meester zei: “Voortreffelijk, je bent een goede dienaar. Omdat je betrouwbaar bent geweest in iets zeer gerings verleen ik je het bestuur over tien steden.†18 De tweede kwam zeggen: “Uw geld, heer, heeft het vijfvoudige opgebracht.†19 Tegen hem zei hij: “Jij krijgt het bestuur over vijf steden.†20 Toen kwam de derde dienaar, die zei: “Heer, hier is uw geld, ik heb het in een doek voor u bewaard. 21 Ik was bang voor u, omdat u een streng man bent die terugvordert wat hij niet heeft gestort en oogst wat hij niet heeft gezaaid.†22 Zijn meester zei tegen hem: “Je bent een slechte dienaar, met je eigen woorden zal ik je veroordelen! Je wist dat ik een streng man ben en terugvorder wat ik niet heb gestort en oogst wat ik niet heb gezaaid? 23 Waarom heb je mijn geld dan niet bij de bank in bewaring gegeven? Dan had ik het bij mijn terugkeer met rente kunnen opvorderen.†24 En tegen degenen die erbij stonden zei hij: “Neem hem de honderd drachme af en geef ze aan de knecht die het tienvoudige verworven heeft.†25 Ze zeiden tegen hem: “Heer, hij heeft al het tienvoudige!†26 “Ik zeg jullie: wie heeft zal nog meer krijgen; maar wie niets heeft, hem zal zelfs wat hij heeft worden ontnomen. 27 En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen.â€â€™

28 Na deze woorden trok Jezus verder, op weg naar Jeruzalem.

Jezus vertelt een gelijkenis (een "verhaaltje" dus) over een man die het koningschap in rechtmatig ontvangst neemt. Maar bepaalde onderdanen zijn hem vijandig gezind. Die worden opgepakt en gestraft. Wat Jezus hier vertelt is - alweer - een beeldspraak voor de eindtijd/wederkomst/laatste oordeel. Jezus is de man die koning wordt. De Vader (koning) is degene van Wie Hij het koningschap krijgt. De trouwe dienaren zijn de gelovigen die iets met hun geloof gedaan hebben, de dienaar die niks deed was een wat minder goede gelovige, en de tegenstanders zijn de tegenstanders van God.

Mensen moeten wel heeeeeeel dom zijn geweest als ze deze duidelijke gelijkenis en deze beeldspraak verkeerd hebben begrepen en er legitimatie in zagen om kruistochten te beginnen. Maar ja, kennelijk projecteren sommige mensen hun eigen leesvaardigheden op anderen. flower.gif

Quote:
Een ander slecht voorbeeld van hoe je vijanden lief te hebben is
Johannes 15:6
:
"Wie in mij niet blijft, is buitengeworpen als de rank en is verdord, en men verzamelt ze en werpt ze in het vuur en zij worden verbrand."

Deze vreselijke uitspraak is later gebruikt door de Katholieke kerk om hun praktijken van het levend verbranden van Joden op de brandstapel te rechtvaardigen.

En hier hoeven we eigenlijk niet eens naar de context te kijken (maar ach, waarom zouden we het laten, misschien leer je er ooit nog iets van??)

Joh.15:

1 ‘Ik ben de ware wijnstok en mijn Vader is de wijnbouwer. 2 Iedere rank aan mij die geen vrucht draagt snijdt hij weg, en iedere rank die wel vrucht draagt snoeit hij bij, opdat hij meer vruchten draagt. 3 Jullie zijn al rein door alles wat ik tegen jullie gezegd heb. 4 Blijf in mij, dan blijf ik in jullie. Een rank die niet aan de wijnstok blijft, kan uit zichzelf geen vrucht dragen. Zo kunnen jullie geen vrucht dragen als jullie niet in mij blijven. 5 Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken. Als iemand in mij blijft en ik in hem, zal hij veel vrucht dragen. Maar zonder mij kun je niets doen. 6 Wie niet in mij blijft wordt weggegooid als een wijnrank en verdort; hij wordt met andere ranken verzameld, in het vuur gegooid en verbrand. 7 Als jullie in mij blijven en mijn woorden in jullie, kun je vragen wat je wilt en het zal gebeuren. 8 De grootheid van mijn Vader zal zichtbaar worden wanneer jullie veel vrucht dragen en mijn leerlingen zijn.

Iedereen die denkt dat dit een argument is om ketters te verbranden, stelt zichzelf gelijk aan God, en snapte duidelijk niet zoveel van het christendom - en degene die dit argument bedacht heeft, snapte er evenmin veel van. Het is namelijk de Vader die de wijnbouwer is, en dus de wijngaard onderhoudt, en dus de wijnranken snoeit en het afval verbrandt. En ja, óók dit is weer een doorschemeren van het laatste oordeel, waar Jezus het wel vaker over heeft. Ook hier was het dus weer een kwestie van eventjes de hele tekst lezen.

Quote:
We lezen verder
:

(..)

meer van hetzelfde, ditmaal uit het Oude Testament, waar Mohammed ook rijkelijk uit geshopt heeft, dus al dit soort passages zouden je niet al te onbekend moeten voorkomen, of iig de thematiek niet. In veel gevallen gaat het over de Dag des HEREN, ofwel het oordeel aan het einde der tijden. Op andere momenten gaat het over oordelen die al uitgevoerd zijn door God, zoals bv. die op Sodom en Gomorra.

Quote:
(..)

Openbaring 2:22. Zie, Ik werp haar te bed, en die met haar overspel bedrijven, in grote verdrukking, zo zij zich niet bekeren van hun werken.

23.
En haar kinderen zal Ik door den dood ombrengen; en al de Gemeenten zullen weten, dat Ik het ben, Die nieren en harten onderzoek.
En Ik zal ulieden geven eeniegelijk naar uw werken.

En wat is hier precies je probleem? Mag ik vragen of jij God wilt verbieden om mensen - die Hij zelf geschapen heeft - te doden, als straf bv.?

Quote:

Niet Joden worden Honden en Zwijnen genoemd.

Mat: 15:24

24 Hij antwoordde: ‘Ik ben alleen gezonden naar de verloren schapen van het volk van Israël.’ 25 Maar zij kwam dichterbij, wierp zich voor hem neer en zei: ‘Heer, help mij!’ 26 Hij antwoordde: ‘Het is niet goed om de kinderen hun brood af te nemen en het aan de
HONDEN
te voeren.’

Mat 7,6

Geef wat heilig is niet aan de
HONDEN
en gooi je parels niet voor de
ZWIJNEN
; die zouden ze maar met hun poten vertrappen, zich omkeren en jullie verscheuren.

Mar 7:28

De vrouw antwoordde: ‘Heer, de
HONDEN
onder de tafel eten toch de kruimels op die de kinderen laten vallen.’ 29 Hij zei tegen haar: ‘Dat hebt u goed gezegd. Ga naar huis, de demon heeft uw dochter al verlaten.’

Fil 3:2

Pas op voor die
HONDEN
met hun kwalijke praktijken, pas op voor die versnijdenis van ze! 3 Wij zijn het die besneden zijn, wij verrichten onze dienst door de Geest van God en laten ons voorstaan op Christus Jezus, niet op onszelf,

Openb 22:15

Buiten is de plaats voor de
HONDEN
die zich bezighouden met toverij en ontucht, met moord en afgodendienst, voor iedereen die de leugen koestert en ernaar handelt.

tja, het is een gelijkenis, maar inderdaad t.o.v. het volk van God zijn ongelovigen misschien wel te vergelijken met honden, want ongelovigen willen niks van God weten en begaan daarmee de grootst mogelijke zonde, ze wijzen hun Schepper en Heer af. In deze gelijkenissen wordt dat beeldend uitgedrukt, wellicht even beeldend als in de koran of de hadith (alhoewel daar "varkens" óók populair is, dacht ik).

maar wat is je punt met het citeren (en met name uit z'n context rukken) van deze bijbelteksten? Wilde je laten zien dat de God van het christendom een toornende en oordelende God is? Wisten we allang namelijk. Wilde je laten zien dat Jezus geweld predikte? We wisten allang dat dat complete onzin is en dat bepaalde mensen niet zo 'n sterk ontwikkelde leesvaardigheid hebben. Wat wilde je nu eigenlijk?


Samengevoegd:

Quote:

Salam,

(..)

oh, en wil je het in het vervolg even vermelden als je pagina na pagina aan tekst van iemand anders kopieert? Hiervandaan (http://bijbel.startkabel.nl/forum/?id=2460⊂=2) bijvoorbeeld? En als je dan toch bezig bent, kun je wellicht meteen even nadenken voordat je vragen stelt die je zelf had kunnen beantwoorden door even je bron te controleren in plaats van klakkeloos over te nemen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid