Spring naar bijdragen

Mijn mindset en haat en Wafa Sultan


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]Catholic angel! of je weet weinig van geschiedenis of je verpreidt express leugens. Niet Islam maar christendom is/was de meeste geweldadige religie ter wereld. Hier heb je aantal voorbeelden. De meeste Amerikaanse presidenten waren en zijn gelovige christenen, Amerika is zoals je weet een machtige land die zichzelf etaleert als een voorbeeld voor overige landen. Deze gelovige christelijke leiders lossen problemen op met oorlog, embargo, olie olie olie, geld geld geld, bombardementen en uitroeiing.

Als je mij niet gelooft vraag dan aan de rode indianen (120 miljoen zijn afgemaakt), Vietnamesen, Irakezen, Somaliërs en Afghanen. En ik heb nog niet Duitsland (Hitler), de kruisvaarders, Zuid-Afrika (apartheid), zwarte Amerikanen (discriminatie) en slavernij en kolonisatie genoemd. Dit zijn allemaal gedaan door gelovige christelijke kerkgangers.

Is het die tijd dat mensen als jij de ware boodschap van Jezus snappen?

Matteus 5:9
"Gelukkig die zich inzetten voor de vrede: God zal hen zijn kinderen "noemen; "

Wat jij dan alléén weer niet begrijpt is dat het niet de leer van Christus is. Jezus heeft nooit gezegd dat het geloof moet worden verspreid met het zwaard. Dat dit dan toch gebeurde is betreurenswaardig maar is niet de schuld van Jezus. En de bijbel is in Jezus en Jezus is de bijbel.

Tevens is de vraag, wat is strijden voor vrede, zelfs dat is zo muli interpretabel dat er juist meer mensen zijn gesneuveld doordat er mensen gingen "inzetten/strijden voor vrede".

Neem bijvoorbeeld de FARC in Colombia, zij strijden al 50 jaar voor Vrede. Je moet een verschil erkennen. Zodra je de bijbel leest zal je iig zeker geen grond vinden waar de Islam wel grond voor bied namelijk gewapende strijd!.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@ Catholic Angel.

Ja wat je beschrijft is heel erg en gruwelijk dat zulke dingen nog gebeuren. Maar wat ik denk is dat we naar het grote geheel moeten kijken en niet slechts het geloofaspect. De hele cultuur daar is anders dan die van ons. Gaan we even wat eeuwen terug dan zien we hier ook van die dingen gebeuren.

Hoeveel vrouwen er worden geslaan en mishandeld weet ik niet, ik weet ook niet de reden. Soms kunnen ze religie gewoon gebruiken als dekmantel. Ik vind dit echt zo'n moeilijk punt he, er zijn honderden factoren waar je dus rekening mee moet houden.

Je kan daar een boek over schrijven.

Het enige wat ik nog wil zeggen is dat "iets uitroeien" extreem negatief klinkt. Wat heb je daarbij voor ogen? Ik hoop geen geweld, want je weet wie het zwaard gebruikt zal erdoor sterven (ofzoietspuh2.gif)

Ook generaliseren is nooit goed. Je hebt overal "goede" en "slechte" mensen. Dat is vrij oppervlakkig gesproken maar je weet wel wat ik bedoel.

Moeten we mishandeling goedkeuren? Zeker niet, nooit, geen geweld en haat.

Hoe we dat moeten aanpakken? Ik heb werkelijk geen idee :/

Zowiezo worden er heel wat vrouwen mishandeld hoor, 1/3 in Amerika hoorde ik overlaats.

Dusja... geloof of geen geloof, het is iets overkoepelend.

En ook Bush die steeds op die mensen hun kap zit, steeds het leger wat er rondloopt en al die bomaanslagen. Dat doet veel meer slecht dan goed ook.

Ik hou het hierbij want ik heb moeite met uit mijn woorden te komen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als een islamiet je op de ene wang slaat, keer hem dan je andere toe... Jezus stelde idd een vrouw op de proef door te stellen dat hij alleen voor het volk Israel was gezonden, maar haar vasthoudendheid en oprechtheid werden beloond.

en overigens, duuuh, als Jezus alleen voor Israel is gekomen, dan beteken jij dus niks voor hem.... of zou het kunnen zijn dat Jezus ook van mening kon veranderen, wel, als hij dat kon, danlbijf ik hopen dat jij het ook kunt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tevens is de vraag, wat is strijden voor vrede

Goede vraag. Ik verwijs daarbij graag naar de uitspraak: "fighting for peace is like fucking for

virginity". Ik heb sterk de indruk dat de wijze waarop jij bezig bent je mening te poneren met deze uitspraak overeen komt.

Ik hoop en bid dat je rust en vrede in je hart mag vinden waar nu angst en haat wonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Catholic angel zegt:

Quote:
Jezus heeft nooit gezegd dat het geloof moet worden verspreid met het zwaard.

Mathheus 10

34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

Beste Catholic angel, in Mattheus 7 staat ook:

1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

2 Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.

3 En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?

4 Of, hoe zult gij tot uw broeder zeggen: Laat toe, dat ik den splinter uit uw oog uitdoe; en zie, er is een balk in uw oog?

5 Gij geveinsde! werp eerst den balk uit uw oog, en dan zult gij bezien, om den splinter uit uws broeders oog uit te doen.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

Catholic angel zegt
:

[...]

Mathheus 10

34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

Beste Catholic angel, in Mattheus 7 staat ook:

1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

2 Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.

3 En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?

4 Of, hoe zult gij tot uw broeder zeggen: Laat toe, dat ik den splinter uit uw oog uitdoe; en zie, er is een balk in uw oog?

5 Gij geveinsde! werp eerst den balk uit uw oog, en dan zult gij bezien, om den splinter uit uws broeders oog uit te doen.

Mvg

Beste lailahaillallah

Het zwaard waar jezus het over had was een twee sbijdend zwaard en geen letterlijk zwaard. Ik oordeel niet over jou als persoon maar vertel gewoon dat in het licht van het Christendom jij een valse religie belijd.

Daarmee is mijn doel niet om je te beledigen als mens maar het is puur een geloofskwestie.

greetings


Samengevoegd:

Quote:

[...]Goede vraag. Ik verwijs daarbij graag naar de uitspraak: "fighting for peace is like fucking for

virginity". Ik heb sterk de indruk dat de wijze waarop jij bezig bent je mening te poneren met deze uitspraak overeen komt.

Ik hoop en bid dat je rust en vrede in je hart mag vinden waar nu angst en haat wonen.

Wat fijn dat je voor me bid, maar bid ook dat er eindelijk eens een doorbrak mag komen. Ik ben geen dialoog zoeker tussen moslims en christenen, noch roep ik op om haat te koesteren tegenvover hen als mensen. Wel hoop ik dat het Christendom een vuist maakt en het groeiende Islamisme tegenhoud, want alléén de Christenen kunnen meer dan ooit de islam tegengaan omdat zij de waarheid van het kruis bezitten wat overwinnaar is over vele demonische systemen.

nogmaals ik zeg niet dat ik die persoon ben die dat het beste kan, wel ben ik graag diegene die olie op het islamitische vuur werpt.


Samengevoegd:

Quote:

Als een islamiet je op de ene wang slaat, keer hem dan je andere toe... Jezus stelde idd een vrouw op de proef door te stellen dat hij alleen voor het volk Israel was gezonden, maar haar vasthoudendheid en oprechtheid werden beloond.

en overigens, duuuh, als Jezus alleen voor Israel is gekomen, dan beteken jij dus niks voor hem.... of zou het kunnen zijn dat Jezus ook van mening kon veranderen, wel, als hij dat kon, danlbijf ik hopen dat jij het ook kunt.

Mijn mening is en blijft.

De Islam is een politieke, intolerante en puur slechte religie en tot niets goeds in staat. De stichter van Islam is gelijk aan mensen als Hitler of Stalin en zet mensen aan tot afschuwelijke daden (zoals bijv het bloed feest ashoera wat een schande voor de mensheid is).

Enfin vele hier proberen de misdaden uit naam van Islam te reduceren tot louter enkele uitzonderlijke cultuur verschijnselen.

Als men een dialoog wil voeren dan moet men eerlijk zijn en toegeven dat het op ze minst gebeurt in naam van Islam en dat dit percentatge gemiddeld hoger ligt dan bij mishandelingen die uiteraard ook elders plaats vinden. (vrouwenhandel in oosteuropa etc).

Men moet het hele verhaal brengen en dan kan men verder naar oplossingen zoeken.

Mijn droom, een Islam zonder mensenrechten schendingen. een soort van Aladin gevoel ofzo...(beeldspraak). Want de Islam kan ook een religie zijn van schone kunste, kalligrafie en Architectuur en mystiek. Hoewel ik het dan nog steeds niet eens zou zijn met het geloof, kunnen we het wel beter slikken omdat het dan geen bedreiging is voor wereldse samenleving.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Mijn droom, een Islam zonder mensenrechten schendingen. een soort van Aladin gevoel ofzo...(beeldspraak). Want de Islam kan ook een religie zijn van schone kunste, kalligrafie en Architectuur en mystiek. Hoewel ik het dan nog steeds niet eens zou zijn met het geloof, kunnen we het wel beter slikken omdat het dan geen bedreiging is voor wereldse samenleving.

Ik dacht dat je het een valse religie vond? Dat het hoe dan ook uitgeroeid diende te worden? En nu vind je het ook wel best als de Islam zich Westers voordoet? Is dat niet gewoon jou probleem? De twee culturen?

Daarnaast is dit volgens de door jou aanbeden Wafa Sultan onmogelijk, een reformatie in de Islam kan alleen maar leiden tot meer exessen volgens haar. Omdat het 'terug naar de roots' -> Mohammed, verschrikkelijk is omdat Mohammed een verschrikkelijke man was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Raido,

Begrijpelijk uiteraard zou mijn droom zijn dat de gehele islam wordt weggevaagd. Omdat er terecht opgemerkt (dat mevr Sultan dit ook vindt) dat de gematigde Islam niet bestaat. En mohammed inderdaad een massa moordenaar is volgens de Hadiths (hielig voor moslims). Maar uiteraard is dit niet haalbaar en dus zou het al heel wat zijn als het systeem zou kunnen bestaan ZOnder de nare kanten en daarvoor moeten ze eerlijk worden tegen de niet moslims en ook de nare kanten blootleggen. Dan zouden er al bergen zijn verzet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk Mohammed mag dan een massamoordenaar zijn, onze Gód (en dus niet een gewoon mens zoals Mohammed) is: jaloers, trots, oneerlijk, onvergevend, control-freak, homofobisch, ractistisch, een bloeddorstige etnische zuiveraar, stuur pestilentiën, hij is megalomaan, sadomasochistisch en een verschrikkelijke pestkop.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn complimenten, je toon is er enorm op vooruitgegaan en je denkbeelden komen nu veel beter over en in veel gevallen minder kwetsend.

IK geloof dat elke religie een opgroeiproces doormaakt, als je kijkt waar het christendom stond, zo'n 500 jaar geleden en hoeveel mensen haar misverstonden, dan heb ik alle hoop dat jouw droom over de Islam nog wel uitkomt knipoog_dicht.gif

Zo'n 500 jaar geleden waren flagelanten binnen de katholieke kerk ook heel gewoon en zelfs nu nog zijn er rond pasen nog uitingen van deze gewoonte...

Bepaalde broederschappen in katholiek Noord-Italië en Noord-Spanje praktiseren jaarlijks rond Pasen de zelfgeseling. Zij trekken, met kap over het gezicht, dus anoniem, door de straten in processie achter een Mariabeeld aan, terwijl zij zich ritmisch op de rug slaan. Het lijden van de zelfgeselaars werkt als identificatiemiddel met het lijden van Christus dat rond Pasen een rol speelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nu dan wat wil Christus dat wij doen aan het probleem, waar zou hij voor kiezen?, zou hij niet willen dat wij ons verzetten tegen de leugens die door onze islamitische mede mens wordt verspreid?.

Als de bijbel ons iets leert over Jezus dan is het wel dat Jezus helemaal niet veroordeelt. Hij brengt Geest en leven door zijn woord. Als wij iets moeten leren dan is het wel om ons hart te beschermen en geen veroordelingen toe te laten of te spreken. Oordeel komt voort uit de wet en de bijbel noemt dat de bedienings des doods.

Wij als gelovigen mogen het woord van Christus met vrijmoedigheid brengen. Dan zal dat zijn uitwerking hebben waar mensen niet omheen kunnen.

Hand 4:

29 En nu dan, Heere, zie op hun dreigingen, en geef Uw dienstknechten met alle vrijmoedigheid Uw woord te spreken;

30 Daarin, dat Gij Uw hand uitstrekt tot genezing, en dat tekenen en wonderen geschieden door den Naam van Uw heilig Kind Jezus.

31 En als zij gebeden hadden, werd de plaats, in welke zij vergaderd waren, bewogen. En zij werden allen vervuld met den Heiligen Geest, en spraken het Woord Gods met vrijmoedigheid.

Daar ligt de ware kracht in het spreken van het woord van God. Al het andere is menselijke hoogmoed en leidt af van de waarheid. Als je dan al de moslims iets wilt vertellen, spreek dan met vrijmoedigheid over Christus zoals ook de boodschap in de bijbel werd verspreid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kijk Mohammed mag dan een massamoordenaar zijn, onze Gód (en dus niet een gewoon mens zoals Mohammed) is: jaloers, trots, oneerlijk, onvergevend, control-freak, homofobisch, ractistisch, een bloeddorstige etnische zuiveraar, stuur pestilentiën, hij is megalomaan, sadomasochistisch en een verschrikkelijke pestkop.

Volgens mij heb je dan een persoonlijk probleem met het Gods beeld...of God zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Volgens mij heb je dan een persoonlijk probleem met het Gods beeld...of God zelf.

Absoluut niet. Lees het Oude-Testament maar, daar komt die persoon in al zijn gruwelijkheid naar boven. Dat is dan jou God, hoeveel honderdduizenden zijn op zijn bevel gedood?

Daar kan Mohammed niet tegen op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus is volgens de verhalen perfect, maar waarom zou je terug naar Hem willen als zijn Vader (Zijn Bron) gewoon zo'n stuk antieke oudheid is? Waarom is Allah volgens jou zo radicaal anders dan JHWH?

Alleen omdat wij Westers zijn, ons christendom 'Verlicht' en onze cultuur 'Superieur'? Is het niet alleen om de clash of the cultures? Dat zij daar nog vaak een Middeleeuwse mentaliteit hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je kent duidelijk de koran noch de Bijbel...

Onze vader...die in de hemel zijt,

De koran spreekt nergens over Allah als vader...eerder als een monotome heerser

Nee hoor ik ken de Bijbel niet smile.gif Het is nogal makkelijk om de Bijbel aan te halen als je geloofd dat Jezus 'de Zoon van God' is, dan is het nogal wiedes dat Hij zegt 'Onze Vader'.

Wat is het probleem met een 'monotome?' heerser (monotoom betekend 'eentonig') wat bedoel je daar nou mee? Dat de JHWH een God is die meerdere tonen kent? Ik vind dat eerder totaal tegenstrijdig aan de Bijbel. God die rechtvaardig en barmhartig is, die verbied wraak te nemen en oproept tot wraak, die liefde verheft en zelf ook haat, die vervloekt ...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is een volstrekt andere discussie en dat is nou ook exact waarom uitsluitend Christenen met Moslims op een religieus vlak kunnen twisten. Omdat namelijk alles een religieus probleem met zich mee draagt. Niet gelovigen zullen het vaak zoeken in een maatschappelijke hoek, terwijl Christenen een daadwerkelijke aanval kunnen doen op het religieuze vlak en ook in staat zijn de Koran bloot te leggen als men beide kent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

82. Waarlijk, gij zult de Joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden. En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn.

Beste Christenen, misschien heeft men onder jullie de label als ''Christenen'' maar in het hart zijn jullie ''moslims'' en dat is wat Allah bedoelt met de bovenstaande vers. We leven in een democratische land waar we elkaar horen te respecteren in welk religie we ook in geloven.

Beste Catholic angel, hoe kan de Islam geen vrede verspreiden, terwijl het de snelst groeinde religie is en waar +/- 75% van de bekeerlingen vrouwen zijn. link

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Beste Catholic angel, hoe kan de Islam geen vrede verspreiden, terwijl het de snelst groeinde religie is en waar +/- 75% van de bekeerlingen vrouwen zijn.

Dolgraag zou ik deze vraag willen beantwoorden. Ik wil mijn inbreng op dit forum echter positiever laten zijn. Dus helaas, ook met zulke provocaties zal ik niet negatief reageren.

Voor een ieder die hierop antwoorden wil, lees het internet eens even af over rampverhalen met vrouwen die een islamitische partner hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

82. Waarlijk, gij zult de Joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden. En gij zult degenen die zeggen:
"Wij zijn Christenen"
het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn.

Beste Christenen, misschien heeft men onder jullie de label als ''Christenen'' maar in het hart zijn jullie ''moslims'' en dat is wat Allah bedoelt met de bovenstaande vers. We leven in een democratische land waar we elkaar horen te respecteren in welk religie we ook in geloven.

Beste Catholic angel, hoe kan de Islam geen vrede verspreiden, terwijl het de snelst groeinde religie is en waar +/- 75% van de bekeerlingen vrouwen zijn.

Mvg

Maar goed ik heb jou al vaker ernstige vragen gesteld en telkens ontwijk je een antwoord zwart op wit. Uiteraard vinden Moslims hun religie het meest vredelievend. Prima dat we welkaar respecteren. Als er dan al Islam is laat de moslims opstaan voor mensenrechten...laten er Islamitische mensenrechtenactivisten opstaan en een strijden tegen een regime zoals in S. arabie, of Iran.

Door middel van het woord, en daad.

Daarom vindt ik Islamitische mensen vaak een dubbel moraal leven, ze weigeren te antwoorden op pijnlijkere zaken als Sharia. Terwijl ze wel hun eigen religie het vredes pad voor de mensheid noemen!. Jammerlijk dat het voor de westerling met geopende ogen een open valkuil is die van verruit te zien valt.

Mohammed was een moordenaar, maar welke moslim durft dat toe te geven. Het staat in hadiths!...maar neen we sluiten de ogen en onze snaveltjes toe en gaan dan rustig slapen....

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid