Eli7 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Zo scoorde credible tot nu toe gemiddeld: External Critique : 1.64 Relativism : 2.71 Second Naiveté : 4.5 Orthodoxy : 3.78 Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Quote: Op zaterdag 29 september 2007 21:35:50 schreef Iriacynthe het volgende: Hmmm, mij was het eigenlijk nog niet echt opgevallen dat het zo'n katholieke test is - daaruit blijkt maar weer eens hoe slecht ik protestanten ken. Neem dan maar van mij aan dat het echt een katholieke test is. Tenminste dat vond ik wel. Daarom vond ik mijn waarde bij orthodox ook nog best wel hoog Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Quote: Op zaterdag 29 september 2007 21:33:37 schreef Iriacynthe het volgende: Een heel punt erbij? Lijkt me wat overdreven. methodologisch lijkt me dat de hele test nogal brak is, doordat zo evident is uitgegaan van katholiek geloof. Link naar bericht Deel via andere websites
MarieMol 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Ik heb ook de test gedaan. External Critique : 1 Relativism : 2 Second Naiveté : 5 Orthodoxy : 3 Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Quote: Op zaterdag 29 september 2007 21:28:11 schreef TimonK het volgende: [...] Bij protestanten moet je er gewoon standaard een punt bij de orthodoxie bij optellen. Definieer dan eerst maar eens het begrip "protestant" op een wetenschappelijke wijze die ook nog eens werkbaar is voor de test... Link naar bericht Deel via andere websites
Liedewij 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Quote: Op zaterdag 29 september 2007 21:05:42 schreef wateengedoe2 het volgende: Mannen en vrouwen geloven hetzelfde, gemiddeld gezien. [...] Kwieke oudjes, nog op internet op die leeftijd! volgens mij was ik daar 1 van, wacht ik ga hem nog een keer maken Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Quote: Op zaterdag 29 september 2007 21:56:46 schreef Mr. Emilio het volgende: [...] Definieer dan eerst maar eens het begrip "protestant" op een wetenschappelijke wijze die ook nog eens werkbaar is voor de test... ok, poging: protestant = datgene dat deze test niet meet Bruikbaar? Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Quote: Op zaterdag 29 september 2007 21:59:46 schreef diakio het volgende: [...] ok, poging: protestant = datgene dat deze test niet meet Bruikbaar? Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 External Critique : 2 Relativism : 3 Second Naiveté : 5 Orthodoxy : 4 Link naar bericht Deel via andere websites
krokeledokus 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 External Critique : 1 Relativism : 2 Second Naiveté : 5 Orthodoxy : 4 Wat het inhoudt? Ik vond de vragen vreemd. Was het vaak niet eens met de stelling, maar ook niet met het totaal omgekeerde.... Zoals Maria. Die bleef maagd voor, tijdens en na de geboorte van Jezus. Mijn antwoord was 1. Want tja.. na de geboorte van Jezus kreeg ze nog andere kinderen, en daar was Jozef (hopelijk) de vader van. Maar dat betekent niet dat ik niet vond dat zij voor en tijdens de geboorte wel maagd was! mmm... en nog meer van die vragen.. De vraagstelling klopte voor mijn gevoel niet helemaal! Ow.. en er was een woord in waar ik echt nog nooit van gehoord had! Ben het nu al weer vergeten hoe het woord was.. maar ik had echt nog nooit van gehoord! Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Quote: Op zaterdag 29 september 2007 22:06:11 schreef krokeledokus het volgende: External Critique : 1 Relativism : 2 Second Naiveté : 5 Orthodoxy : 4 Wat het inhoudt? Ik vond de vragen vreemd. Was het vaak niet eens met de stelling, maar ook niet met het totaal omgekeerde.... Zoals Maria. Die bleef maagd voor, tijdens en na de geboorte van Jezus. Mijn antwoord was 1. Want tja.. na de geboorte van Jezus kreeg ze nog andere kinderen, en daar was Jozef (hopelijk) de vader van. Maar dat betekent niet dat ik niet vond dat zij voor en tijdens de geboorte wel maagd was! mmm... en nog meer van die vragen.. De vraagstelling klopte voor mijn gevoel niet helemaal! Ow.. en er was een woord in waar ik echt nog nooit van gehoord had! Ben het nu al weer vergeten hoe het woord was.. maar ik had echt nog nooit van gehoord! De vraagstelling klopt prima, de doelgroep niet. Dat wil zeggen: jij behoort zo te zien niet tot de doelgroep. In de test wordt met "gelovig", "christelijk" en "katholiek" hetzelfde bedoeld. Link naar bericht Deel via andere websites
krokeledokus 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Quote: Op zaterdag 29 september 2007 21:28:40 schreef Iriacynthe het volgende: Het valt me eigenlijk op dat credible zowel op tweede naïviteit als op orthodoxie best hoog scoort. Je moet voor de lol ook eens kijken naar de resulaten per streek, Nederland wijkt opvallend af van alle Vlaamse provincies. Tja.. ik vraag me af of dit resultaat iets zegt over de gemiddelde Nederlander. Of de gemiddelde gelovige nederlander. Als deze test (hoe brak dan ook) iets te zeggen heeft, is het over de gemiddelde nederlander die deze test toevallig of door toe doen van credible is tegen gekomen. Ehm... het zegt dus eigenlijk weinig.. Samengevoegd: Quote: Op zaterdag 29 september 2007 22:08:47 schreef diakio het volgende: [...] De vraagstelling klopt prima, de doelgroep niet. Dat wil zeggen: jij behoort zo te zien niet tot de doelgroep. In de test wordt met "gelovig", "christelijk" en "katholiek" hetzelfde bedoeld. Maar daar had ik ook geen last van, van die drie begrippen. Alleen dat er gewoon vragen waren waar ik het totaal niet mee eens was, maar ook niet met het omgekeerde van die vraag, en dus eigenlijk geen antwoord kon geven waaruit er een goede score kan worden gemaakt. Hadden Katholieken hier geen last van? Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Nee, zoals ik al zei, de vraagstelling was katholiek. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Quote: Op zaterdag 29 september 2007 22:10:35 schreef krokeledokus het volgende: [...] Tja.. ik vraag me af of dit resultaat iets zegt over de gemiddelde Nederlander. Of de gemiddelde gelovige nederlander. Als deze test (hoe brak dan ook) iets te zeggen heeft, is het over de gemiddelde nederlander die deze test toevallig of door toe doen van credible is tegen gekomen. Ehm... het zegt dus eigenlijk weinig.. Het resultaat zegt iets over de gemiddelde credible-er. En als je er dan vanuit gaat dat de test katholiek georienteerd is en dat de gemiddelde credible-(st)er dat niet per definitie is zou je KUNNEN concluderen dat de uitslag van deze test net zo bruikbaar is als de uitkomst van de gemiddelde test in de Viva, Flair of Tina. Link naar bericht Deel via andere websites
Liedewij 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 External Critique : 3 Relativism : 5 Second Naiveté : 4 Orthodoxy : 3 Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Quote: Op zaterdag 29 september 2007 22:19:28 schreef Mr. Emilio het volgende: Het resultaat zegt iets over de gemiddelde credible-er. En als je er dan vanuit gaat dat de test katholiek georienteerd is en dat de gemiddelde credible-(st)er dat niet per definitie is zou je KUNNEN concluderen dat de uitslag van deze test net zo bruikbaar is als de uitkomst van de gemiddelde test in de Viva, Flair of Tina. Och kom stelletje zuurpruimen. Ik zou zeggen, de test toont aan dat de meeste Protestanten nog vrij dicht bij Mater Ecclesia zitten. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 External Critique : 2 Relativism : 3 Second Naiveté : 5 Orthodoxy : 4 Gergemmers hè, leggen alle externe kritiek naast zich neer, relativeren hun geloof altijd, zijn gruwelijk naief en orthodox Link naar bericht Deel via andere websites
Gusto 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 External Critique : 1 Relativism : 3 Second Naiveté : 4 Orthodoxy : 3 ik vond het geen geweldige test, sommige vragen waren dubbel terwijl ik het bijv met het eerste gedeelte van de vraag het wel eens was maar met het tweede gedeelte weer niet. Dus dat is enorm lastig vind ik persoonlijk. Link naar bericht Deel via andere websites
rem 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 External Critique : 4 Relativism : 4 Second Naiveté : 4 Orthodoxy : 3 En wat houd dit in ??? Link naar bericht Deel via andere websites
Ann 0 Geplaatst 30 september 2007 Rapport Share Geplaatst 30 september 2007 External Critique : 2 Relativism : 4 Second Naiveté : 4 Orthodoxy : 2 Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 30 september 2007 Rapport Share Geplaatst 30 september 2007 External Critique : 3 Relativism : 5 Second Naiveté : 5 Orthodoxy : 1 Het zal niemand verrassen dat ik op orthodoxie slechts 1 punt scoor Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 30 september 2007 Rapport Share Geplaatst 30 september 2007 Quote: Op zondag 30 september 2007 00:34:48 schreef Gusto het volgende: External Critique : 1 Relativism : 3 Second Naiveté : 4 Orthodoxy : 3 ik vond het geen geweldige test, sommige vragen waren dubbel terwijl ik het bijv met het eerste gedeelte van de vraag het wel eens was maar met het tweede gedeelte weer niet. Dus dat is enorm lastig vind ik persoonlijk. Mee eens! Link naar bericht Deel via andere websites
Ann 0 Geplaatst 30 september 2007 Rapport Share Geplaatst 30 september 2007 Ja vond ik dus ook... En er zijn vragen die je echt op veel manieren kan interpreteren. Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 30 september 2007 Rapport Share Geplaatst 30 september 2007 External Critique : 2 Relativism : 4 Second Naiveté : 5 Orthodoxy : 4 Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 30 september 2007 Rapport Share Geplaatst 30 september 2007 External Critique : 1 Relativism : 3 Second Naiveté : 5 Orthodoxy : 2 Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten