Spring naar bijdragen

Christelijke band-list :D


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Ben ik nu de enige die die opmerking over depressief worden enzo wel gewoon grappig vond? Alto of niet, niet meteen over alles vallen en gewoon eens lachen maak het (credible)leven soms gewoon een stuk leuker hoor. En zeg nu zelf, de bandnamen klinken gewoon echt niet heel vrolijk - moet ook niet, brutal death metal van 'de vrolijke vlindertjes' lijkt me nu ook maar niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Post-hardcore is technisch gezien emo. Maar door de jaren heen is men van alles en nog wat emo gaan noemen (zoals Nath al aanhaalde), dus ter onderscheid dan maar.

Underoath en from autumn to ashes zou ik zelf posthardcore noemen, Juliana theory en thursday emo.

Maar het is maar welk labeltje je waar aan plakt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Post-hardcore is technisch gezien emo. Maar door de jaren heen is men van alles en nog wat emo gaan noemen (zoals Nath al aanhaalde), dus ter onderscheid dan maar.

Underoath en from autumn to ashes zou ik zelf posthardcore noemen, Juliana theory en thursday emo.

Maar het is maar welk labeltje je waar aan plakt...

De emo en posthardcore termen zijn vervaagd. Ik gebruik voortaan liever de benaming "whatever core". Want de ene persoon wordt boos omdat je iets emo noemt en de anders omdat je het posthardcore noemt. Metalcore is gelukkig gewoon duidelijk, net zoals hardcorepunk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ben ik nu de enige die die opmerking over depressief worden enzo wel gewoon grappig vond? Alto of niet, niet meteen over alles vallen en gewoon eens lachen maak het (credible)leven soms gewoon een stuk leuker hoor. En zeg nu zelf, de bandnamen klinken gewoon echt niet heel vrolijk - moet ook niet, brutal death metal van 'de vrolijke vlindertjes' lijkt me nu ook maar niets.

Mjah wel grappig, hoor. Maar rellen over muziek is gewoon leuk. Hoort ook bij de narrowminded-heid. Ook al doe ik wel af en toe alsof ik het de mensen zeer kwalijk neem, het is een soort spelletje. En soms behoorlijk grappig. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

*maakt nog een lijstje*

The Almost

Anam Cara

Anathallo

Anberlin

April sixth

As Cities Burn

As I Lay Dying

august Burns Red

The Beautiful Mistake

Becoming The Archtype

Blessed By A Broken Heart

Blindside

Bloodlined Calligraphy

Bloody Sunday

Burlap to Cashmere

Callisto

The Chariot

Yhe Classic Crime

Comeback Kid

Copeland

Coretex

Dead Poetic

Death Is Not Welcome Here

Demon hunter

Destroy The Runner

The Devil Wears Prada

A Dream Too Late

East West

Eisley

Emery

Falling Up

Family Force 5

Flyleaf

Haste The Day

I Am Ghost (christelijk? regligieus..)

Inhale Exhale

Inked In Blood

Jonezetta

Leeland

Mae

Maylene And The Sons Of Disaster

MewithoutYou

My Other Band

Nodes Of Ranvier

No Innocent Victim

Norma Jean

Nuclear Playground

Number One gun

Olivia The Band

Once Nothing

Opposition Of One

Our Corpse Destroyed

Over The Rhine

Pax217

Paramore

A Plea For Purging

Point Of Recognition

Poison The Well

Elvis Presley

Psalters

Relient K

Remove The Veil

Run Kid Run

Sacred Life

Savior Machine

Seraphim

Showbread

The Showdown

Six Feet Deep

The Spirit That Guides Us

Spoken

Stretch Arm Strong

Sullivan

Switchfoot

Third Day

Thousand Foot Krutch

UnderOATH

Virgin Black

The W's

Watashi Wa

With Blood comes Cleansing

xDeathstarx

xLooking Forwardx

ik hou het hier voorlopig bij.

[offtopic]toch nog een lijst waarvan stiekem heel veel aansluit bij het geen wat de zogenaamde emo's luisteren knipoog_dicht.gif [/offtopic]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Da's mijn tekst! Maar op verzoek van Seth via de omdwaling van de muzieksmaak van onze forum emo's weer terug naar het onderwerp dan maar.

smile.gif

hahaha prachtig,

oja nog een paar bands

- Exit

- The way

- Bob Dylan

- Alter boys

- Lenny leBlanc

bye.gif


Samengevoegd:

opzich kan je bijna oneindig door gaan met bands/groepen opnoemen.. clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lijkt me een prima idee, maar dan moeten we overeen komen wat dan een christelijke band is.

Nath poste een mooi lijstje met erg fijne bands, maar bands als Stretch arm strong en comeback kid vind ik bijvoorbeeld geen christelijke bands. Tekstueel niet en qua bandleden ook niet (in alle twee de bands zitten 1 a 2 christenen, dat maakt ze zo christelijk als Iron Maiden).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat iig een deel van de teksten met het christelijk geloof te maken hebben en die ook vanuit een christelijke intentie geschreven zijn door een bandlid.

Dus dan valt Deathspell omega af. Maar wat mij betreft ZAO er dan bijvoorbeeld wel bij (al was het maar om het oude materiaal). Maar Manowar valt weer af, ondankt hun stille nacht liedje. En Alice Cooper valt af, tenzij hij later na zijn bekering plots allemaal christelijke liedjes gemaakt heeft, maar daar is me niks van bekend...

Verder moeten we overeen komen hoe groot het aantal christelijke liedjes moet zijn. Zou je bijv. U2 christelijk noemen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet door de beugel maakt niets uit, als het gewoon aan de afgesproken criteria voldoet. Anders kun je net zo goed gewoon over bands in het algemeen hebben. Is ook best hoor. In mijn cd verzameling staat ook christelijk en seculier door elkaar.

Maar als er een christelijke bandlist moet komen, dan werkt dat niet. Of we moeten bands als Unearth, Converge, AC/DC etc. op de lijst zetten, mag ook, want het is mooie muziek dus moet het wel christelijk zijn. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Niet door de beugel maakt niets uit, als het gewoon aan de afgesproken criteria voldoet. Anders kun je net zo goed gewoon over bands in het algemeen hebben. Is ook best hoor. In mijn cd verzameling staat ook christelijk en seculier door elkaar.

Maar als er een christelijke bandlist moet komen, dan werkt dat niet. Of we moeten bands als Unearth, Converge, AC/DC etc. op de lijst zetten, mag ook, want het is mooie muziek dus moet het wel christelijk zijn.
engel.gif

Leonard Cohen dus ook? party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid