Spring naar bijdragen

Christelijke band-list :D


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Dus, ik hou erg veel van muziek. Maar welke hebben nu wel goeie teksten, en welke nou niet? Ze hoeven niet persé over het geloof zelf te gaan, maar zo weet je tenmiste wat je wel en niet kan luisteren knipoog_dicht.gif

Ik begin met de lijst en jullie kunnen het aanvullen smile.gif

-Flyleaf

-Anberlin

-Switchfoot

-12stones

-As I lay Dying

-Avalon

-Kutless

-P.O.D

-Project 86

-RED

-Relient K

-Skillet

-Third Day

-UnderOath

-Paramore

p.s Sorry als er al zo'n topic bestaat bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

ZAO

Strongarm

Unashamed

Jesus wept

The Sprit that guides us

Callisto

MewithoutYou

Brown Feather Sparrow

Woven Hand

Johnny Cash

J.S. Bach

Selfmindead

Benea Reach

This Beautiful mess

Antestor

Btw, mijn definitie van 'christelijke band' is dat ze iig liederen over het geloof hebben geschreven (als christen zijnde, dus deathspell omega telt niet mee natuurlijk)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Btw, mijn definitie van 'christelijke band' is dat ze iig liederen over het geloof hebben geschreven (als christen zijnde)

Dan valt mijn favoriet ook onder de definitie: Alice Cooper.

Misschien moet aan de definitie worden toegevoegd dat een band/artiest zelf ook de bedoeling moet hebben als 'christelijke band' te boek te staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Dan valt mijn favoriet ook onder de definitie: Alice Cooper.

Misschien moet aan de definitie worden toegevoegd dat een band/artiest zelf ook de bedoeling moet hebben als 'christelijke band' te boek te staan.

Ook dat hoeft wat mij betreft niet. Bands die christelijke muziek maakt noem ik een christelijke band, ook als ze krampachtig niet als zodanig bekend willen staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ook dat hoeft wat mij betreft niet. Bands die christelijke muziek maakt noem ik een christelijke band, ook als ze krampachtig niet als zodanig bekend willen staan.

Hm, christelijke band tegen wil en dank dus.

Alice Cooper is christen, zingt soms over christelijke thema's maar kan toch echt niet onder de noemer christelijke band worden geplaatst (naar mijn mening).

Hij is een christen die muziek maakt en zingt waarover hij wil zingen. Daarbij zitten een heel stel onderwerpen die niet christelijk te noemen zijn.

Je definitie vind ik daarom te grof.

Maar beter BOT want dit is een andere discussie. Voor een flinke lijst christelijke bands, zie: link

In deze hele opsomming mag natuurlijk de Granddaddy of Jesusrock niet ontbreken: Larry Norman.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Hm, christelijke band tegen wil en dank dus.

Alice Cooper is christen, zingt soms over christelijke thema's maar kan toch echt niet onder de noemer christelijke band worden geplaatst (naar mijn mening).

Hij is een christen die muziek maakt en zingt waarover hij wil zingen. Daarbij zitten een heel stel onderwerpen die niet christelijk te noemen zijn.

Die groffe definitie is wat mij betreft prima.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar gaan we weer: wat is de definitie van een band? of is dat in dit topic niet van belang? En zo ja of nee? Is/zijn daar al niet (een) topic(s) over?

Marco Borsato

Third Day

Chris Tomlin

Avalon

Brown Feather Sparrow yes.gifyes.gifyes.gif

This Beautiful mess

Marcel Zimmer

Kees Kraayenoord

Amy Grant

Andre Hazes

Garth Brooks

LeAnn Rimes

Wynonna Judd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Christelijk
engel.gif

Nee hoor. Lees maar...

Quote:

Dus, ik hou erg veel van muziek.
Maar welke hebben nu wel goeie teksten, en welke nou niet?
Ze hoeven niet persé over het geloof zelf te gaan
, maar zo weet je tenmiste wat je wel en niet kan luisteren
knipoog_dicht.gif

Ik begin met de lijst en jullie kunnen het aanvullen
smile.gif

rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er is een verschil tussen niet per se over geloof gaan en Marco borsato
knipoog_dicht.gif

Niet mee eens. Ik heb mensen in huilen zien uitbarsten (in de kerk) vanwege een dramastuk/dans op 2 nummers van Marco Borsato. Ik zeg daarmee niet dat zijn muziek Christelik ofGospel is, maar dat er wel Christelijke elementen inzitten. Dat is opzich ook heel logisch als je weet dat (ik dacht iig 1) van de vaste tekstschrijvers van Marco overtuigd Christen is en daar ook openlijk voor uitkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Quote:

[...]

Niet mee eens. Ik heb mensen in huilen zien uitbarsten (in de kerk) vanwege een dramastuk/dans op 2 nummers van Marco Borsato. Ik zeg daarmee niet dat zijn muziek Christelik ofGospel is, maar dat er wel Christelijke elementen inzitten. Dat is opzich ook heel logisch als je weet dat (ik dacht iig 1) van de vaste tekstschrijvers van Marco overtuigd Christen is en daar ook openlijk voor uitkomt.

Het is maar net hoe je de teksten invuld!!

als je er zo naar luisterd kan je elk liefdes liedje wel chistelijk noemen!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid