Gast Anon_phpbb Geplaatst 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst 27 september 2007 Dus, ik hou erg veel van muziek. Maar welke hebben nu wel goeie teksten, en welke nou niet? Ze hoeven niet persé over het geloof zelf te gaan, maar zo weet je tenmiste wat je wel en niet kan luisteren Ik begin met de lijst en jullie kunnen het aanvullen -Flyleaf -Anberlin -Switchfoot -12stones -As I lay Dying -Avalon -Kutless -P.O.D -Project 86 -RED -Relient K -Skillet -Third Day -UnderOath -Paramore p.s Sorry als er al zo'n topic bestaat Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst 27 september 2007 The Fruits Verder ken ik er eigenlijk geen een.... Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst 27 september 2007 Als je de 6-way Sin Decompositon Split koopt heb je gelijk 6 gristelijke grindcore bands Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst 27 september 2007 ZAO Strongarm Unashamed Jesus wept The Sprit that guides us Callisto MewithoutYou Brown Feather Sparrow Woven Hand Johnny Cash J.S. Bach Selfmindead Benea Reach This Beautiful mess Antestor Btw, mijn definitie van 'christelijke band' is dat ze iig liederen over het geloof hebben geschreven (als christen zijnde, dus deathspell omega telt niet mee natuurlijk) Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst 27 september 2007 Krystal meyers Delirious Stellar kart Rebekka st. james Red sky burning MIC Generation G PETRA Barlowgirl Salvador Chris Tomlin Kees Kraaienoord Ralph van Maanen Gerald troost Brian Littrel Bettany Dillon Solid POD Reuben Morgan Stryper Moet ik nog even doorgaan? Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst 27 september 2007 Quote: Op donderdag 27 september 2007 20:43:29 schreef Gorthaur het volgende: Btw, mijn definitie van 'christelijke band' is dat ze iig liederen over het geloof hebben geschreven (als christen zijnde) Dan valt mijn favoriet ook onder de definitie: Alice Cooper. Misschien moet aan de definitie worden toegevoegd dat een band/artiest zelf ook de bedoeling moet hebben als 'christelijke band' te boek te staan. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst 27 september 2007 Quote: Op donderdag 27 september 2007 21:46:21 schreef Rudibu het volgende: [...]Dan valt mijn favoriet ook onder de definitie: Alice Cooper. Misschien moet aan de definitie worden toegevoegd dat een band/artiest zelf ook de bedoeling moet hebben als 'christelijke band' te boek te staan. Ook dat hoeft wat mij betreft niet. Bands die christelijke muziek maakt noem ik een christelijke band, ook als ze krampachtig niet als zodanig bekend willen staan. Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst 27 september 2007 Quote: Op donderdag 27 september 2007 22:14:27 schreef Gorthaur het volgende: [...] Ook dat hoeft wat mij betreft niet. Bands die christelijke muziek maakt noem ik een christelijke band, ook als ze krampachtig niet als zodanig bekend willen staan. Hm, christelijke band tegen wil en dank dus. Alice Cooper is christen, zingt soms over christelijke thema's maar kan toch echt niet onder de noemer christelijke band worden geplaatst (naar mijn mening). Hij is een christen die muziek maakt en zingt waarover hij wil zingen. Daarbij zitten een heel stel onderwerpen die niet christelijk te noemen zijn. Je definitie vind ik daarom te grof. Maar beter BOT want dit is een andere discussie. Voor een flinke lijst christelijke bands, zie: link In deze hele opsomming mag natuurlijk de Granddaddy of Jesusrock niet ontbreken: Larry Norman. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst 27 september 2007 Quote: Op donderdag 27 september 2007 23:52:56 schreef Rudibu het volgende: [...]Hm, christelijke band tegen wil en dank dus. Alice Cooper is christen, zingt soms over christelijke thema's maar kan toch echt niet onder de noemer christelijke band worden geplaatst (naar mijn mening). Hij is een christen die muziek maakt en zingt waarover hij wil zingen. Daarbij zitten een heel stel onderwerpen die niet christelijk te noemen zijn. Die groffe definitie is wat mij betreft prima. Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst 27 september 2007 Quote: Op vrijdag 28 september 2007 00:06:02 schreef Gorthaur het volgende: [...] Die groffe definitie is wat mij betreft prima. Tuurlijk. Nog iets BOT? Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst 27 september 2007 Daar gaan we weer: wat is de definitie van een band? of is dat in dit topic niet van belang? En zo ja of nee? Is/zijn daar al niet (een) topic(s) over? Marco Borsato Third Day Chris Tomlin Avalon Brown Feather Sparrow This Beautiful mess Marcel Zimmer Kees Kraayenoord Amy Grant Andre Hazes Garth Brooks LeAnn Rimes Wynonna Judd Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Christelijk Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Quote: Op vrijdag 28 september 2007 09:07:56 schreef ThijsK het volgende: Christelijk Nee hoor. Lees maar... Quote: Op donderdag 27 september 2007 20:25:12 schreef ColoredMelody het volgende: Dus, ik hou erg veel van muziek. Maar welke hebben nu wel goeie teksten, en welke nou niet? Ze hoeven niet persé over het geloof zelf te gaan , maar zo weet je tenmiste wat je wel en niet kan luisteren Ik begin met de lijst en jullie kunnen het aanvullen Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Er is een verschil tussen niet per se over geloof gaan en Marco borsato Link naar bericht Deel via andere websites
Dante 0 Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Ik zeg: alles wat op FireStream staat ^^ Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Quote: Op vrijdag 28 september 2007 09:28:23 schreef ThijsK het volgende: Er is een verschil tussen niet per se over geloof gaan en Marco borsato Niet mee eens. Ik heb mensen in huilen zien uitbarsten (in de kerk) vanwege een dramastuk/dans op 2 nummers van Marco Borsato. Ik zeg daarmee niet dat zijn muziek Christelik ofGospel is, maar dat er wel Christelijke elementen inzitten. Dat is opzich ook heel logisch als je weet dat (ik dacht iig 1) van de vaste tekstschrijvers van Marco overtuigd Christen is en daar ook openlijk voor uitkomt. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Ik heb wel eens gehuild bij Swallow the Sun ... 'Out of This Gloomy Light' en 'Swallow' link en link bij deze dus ook christelijk Link naar bericht Deel via andere websites
Toby Mac 0 Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Lifehouse en MercyMe zijn er ook 2... (owja en die ene in m,n naam natuurlijk) Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Burzum Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Quote: Op zaterdag 06 oktober 2007 22:14:31 schreef Thijs het volgende: Burzum Jesus Tod!!! Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 7 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2007 De Reverend Bizzare cover van Burzums Dunkelheit is gaaf! Link naar bericht Deel via andere websites
flashback777 0 Geplaatst 2 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2008 Quote: Op vrijdag 28 september 2007 09:38:00 schreef Mr. Emilio het volgende: [...] Niet mee eens. Ik heb mensen in huilen zien uitbarsten (in de kerk) vanwege een dramastuk/dans op 2 nummers van Marco Borsato. Ik zeg daarmee niet dat zijn muziek Christelik ofGospel is, maar dat er wel Christelijke elementen inzitten. Dat is opzich ook heel logisch als je weet dat (ik dacht iig 1) van de vaste tekstschrijvers van Marco overtuigd Christen is en daar ook openlijk voor uitkomt. Het is maar net hoe je de teksten invuld!! als je er zo naar luisterd kan je elk liefdes liedje wel chistelijk noemen!! Link naar bericht Deel via andere websites
snuffie 0 Geplaatst 2 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2008 Casting Crowns ( mijn favoriet) Zoegirl Jeremy Camp Newsong 4HIM Gerald Troost Martin Brand Michael W. Smith Jason Sweet Matthijn Buwalda Normal Generation Reni & Elisa Krijgsman edit: ook nog: Matt Redman U2 Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 2 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2008 mewithoutYou Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 2 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2008 Wat zie ik nou? Machiavelli noemt zo'n linkse post-hardcore band? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten