Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

(het is een beetje dubben waar ik dit topic nu kwijt moet)

Misschien wel eens grappig om te kijken hoe eerlijck den mensch is. widegrin.gif Daarom de vraag, op welke manieren ben jij wel eens arrogant?

Ik ben wel eens arrogant naar andere Christenen als ik merk dat bij hun in de kerken de zaakjes naar mijn mening minder goed zijn geregeld. Ook gedraag ik me wel eens arrogant naar mensen die óf ontzettend exhibitionistisch 'volks' zijn, óf naar studenten die zich weer precies andersom opstellen. Ja, weinig coherent dus eigenlijk. rofl.gif

En ja, natuurlijk zou ik dat niet moeten doen, stap één is de bekentenis he? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

In sommige dingen weet ik het gewoon beter, vooral als het over christendom gaat en een docent op het HBO iets gaat vertellen wat 'ik' dan zou geloven. Dan weet ik het gewoon beter smile.gif

Arrogant ben ik ook bij sommige kunstwerken die ik echt beter zelf had kunnen maken (toen ik 3 was).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kwam Jezus eigenlijk ook niet vreselijk arrogant over voor de schiftgeleerden en de Farizeen? Dus in de Naam van God mag je arrogant zijn, vind ik... Want je komt in de naam van de Schepper, natuurlijk is dat dan niet arrogant maar kan het wel zo overkomen voor de heidenen en onwetenden

Ja want de Farizeeën vroegen aan hem 'Hoe durft u uzelf Gods Zoon te noemen' met het toontje van 'ben je wel helemaal van de ratjes besnuffeld'..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik voel me weleens arrogant tegenover mensen (vooral meisjes) van ongeveer mijn leeftijd die zich (willen) gedragen of ze nog steeds 16 (of jonger) zijn.

Zal wel komen doordat ik zelf mijn best doe een beetje volwassen te worden.
rofl.gif

Herkenbaar. rofl.gif

Toen ik een jaartje of twintig was, vond ik veel mer kinderachtig dan nu, terwijl ik toch echt ouder ben nu. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Arrogant ben ik ook bij sommige kunstwerken die ik echt beter zelf had kunnen maken (toen ik 3 was).

Driejarige kinderen kunnen inderdaad véél beter kunst maken dan volwassenen die afgeven op de aangeboren artisticiteit van kinderen. En die van volwassenen die hebben geweigerd hun artisticiteit te laten verdringen door school en samenleving. Niet dat ik moderne kunst altijd snap of mooi vind (ieder zijn smaak), maar ik weet wel dat er altijd méér achter steekt dan "wat geklodder." Net zoals bij kindertekeningen ja.

Ik weet niet of ik arrogant ben. Plichtmatig zeggen dat ik het wel ben, omdat ik anders te horen krijg dat ik al arrogant ben als ik dat ontken, daar heb ik geen zin in. Dat is te gemakkelijk oordelen over mij, en dat pleziertje gun ik jullie niet. Zeggen dat ik het niet ben is echter ook weer zo wat. Maar ja, als ik mijzelf niet echt (meer) vertrouw, hoe kan ik dan nog arrogant zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben arrogant en ontzettend gemeen als ik ruzie heb met iemand waar ik een hekel aan heb. En eigenlijk kan ik sommige mensen onder de tafel lullen. Ik vind het heerlijk om uit te delen. Geen idee waarom.

Quote:
Dat is te gemakkelijk oordelen over mij, en dat pleziertje gun ik jullie niet.

die opmerking op zich is al arrogant big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

die opmerking op zich is al arrogant
big-smile.gif

Ik wist dat die eraan zou komen. Maar iemand zo'n pleziertje niet gunnen is niet arrogant, maar gewoon ervoor zorgen dat mensen niet meteen over je willen oordelen. En bij een vraag als "ben jij arrogant" doen ze dat heel graag en pakken ze je het liefst op elk woord (over arrogantie gesproken knipoog_dicht.gif). Waarvan jij nu een mooi voorbeeld bent. Waarschijnlijk vind je deze opmerking ook weer arrogant, maar dat is dan jouw zaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heheh, als het over voetbal gaat trek ik nogal een vrachtwagen aan betweterigheid open. Omdat ik een redelijk geheugen heb voor nonsensfeitjes, zoals lengte en gewicht van voetballers, namen van spelers van onbekende clubjes enzo ben ik wat dat betreft al snel erg dominant in een discussie.

Verder mjah, qua werk ben ik soms best een show-off met mijn kennis, dan houd ik een lange monoloog waarbij ik er allerlei ingewikkelde namen bij betrek die niet eens zo relevant zijn enzo just the sake of it.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Driejarige kinderen kunnen inderdaad véél beter kunst maken dan volwassenen die afgeven op de aangeboren artisticiteit van kinderen. En die van volwassenen die hebben geweigerd hun artisticiteit te laten verdringen door school en samenleving. Niet dat ik moderne kunst altijd snap of mooi vind (ieder zijn smaak), maar ik weet wel dat er altijd méér achter steekt dan "wat geklodder." Net zoals bij kindertekeningen ja.

Veel kunstenaars die maar wat aan zaten te kliederen vonden het een groot compliment als je vond dat het net kindertekeningen waren - om bovenstaande reden knipoog_dicht.gif

Maar dat is offtopic..

Ik weet ook niet wanneer ik arrogant ben. Ben het vast wel eens, maar ik kan geen voorbeeld opnoemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee hoor, ik vind het vooral heel erg grappig. Jij leeft in de veronderstelling dat ik over jou wil oordelen, terwijl ik geen hekel aan jou heb en jou niet eens echt ken. Maar goed wellicht komt dit ook weer heel arrogant over....

Als je zegt dat mijn opmerking arrogant is, dan zie ik dat als een veroordeling. Want alleen arrogante mensen maken arrogante opmerkingen. Maar ach, misschien nemen we dit topic wel te zwaar. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid