Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Angstwekkende statistieken trouwens widegrin.gif

Quote:

Eens tellen:

P -> katholiek

M -> katholiek

B -> katholiek

W -> Gereformeerde Bond

N -> PKN (?)

S gereformeerd

R katholiek

R katholiek

J katholiek

E Gereformeerd vrijgemaakt

W Gereformeerd vrijgemaakt

H Christelijke Gereformeerde Kerk

F katholiek

A katholiek

8 / 14 katholiek

6 / 14 gereformeerde varianten

ik heb geen evangelische vrienden! cry.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een flauwe manier om nieuw publiek naar Ireaneus te trekken Pius...noparty.gif

knipoog_dicht.gif

Om nog even ontopic te antwoorden: de tijd na de brugklas vond ik nog niet echt je van het, vooral de 2e klas was erg. In 4 en 5 vwo had ik een paar echt lieve mensen in de klas, waarvan ik écht blij word wanneer ik ze weer eens zie. 6 vwo was weer wat minder, ik stapte over van een relaxte N&G-klas naar een C&M-klas voor (wannabe) artistieke freaks.


Samengevoegd:

Quote:

ik heb geen evangelische vrienden!
cry.gif

vreemd... rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ehmm.. Na de brugklas kocht ik een kleinere (schouder)tas, verruilde mijn bril voor lenzen. En verder..

- Werd ik een stuk mondiger in de klas.

- Werd er begonnen met spijbelen tijdens de buitengymles.

- Had ik nog steeds een groot gedeelte van dezelfde vriendengroep over in de klas.

- Was het meerderheid van mijn vriendengroep jongen.

- Haalde we nog steeds geintjes uit met leraren.

- Ben ik ook wel eens uit de klas gestuurd (meerdere malen bij scheikunde, waar ik na 2 minuten weer binnen kwam lopen zonder dat de leraar iets zei)

- Werkte ik nog steeds heel hard om goede cijfers te halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

de rest van mijn middelbare schooltijd.

Tot mijn 16e had ik dus een clubje met mn zusje, een vriendin van school en een vriendin van de kerk. In V5 bleef ik zitten en ging die vriendin van de kerk samenwonen, wat dus het einde was van het vriendenclubje.

Vanaf de tweede wilde ik alternatief zijn. In de tweede was ik dat natuurlijk niet, maar vanaf de derde ging het aardig de goede kant op. Op een gegeven moment heeft mijn moeder mijn haar heel kort geknipt en heb ik spikes in mijn haar gemaakt (zie fototopic). Ik ging sneakers dragen en hele wijde kleren (zo wijd dat je niet meer goed zag of ik een jongen of een meisje was, en dat terwijl ik toch best gezegend ben met vrouwelijke vormen), afritsbroeken en oversized t-shirts.

Ben nooit echt een punker geweest. Ik mocht namelijk niet uit. Voor mij was mijn kleding en mijn haar meer een schreeuw om aandacht omdat het in die tijd bij mij thuis gewoon zwaar k*t was. Ik heb altijd heel hard m'n best voor school gedaan. Tot halverwege de derde lukte het om goede cijfers te halen. Daarna ging het bergafwaarts met mij, mijn psychische gesteldheid en mijn cijfers. Ik leerde nog wel heel hard. Ik was ontzettend slecht in woordjes leren. Ik heb ooit in V4 twaalf uur geleerd voor een woordjesrepetitie Duits en een 1 gehaald. Toen vonden de docenten mij zielig. Uiteindelijk hebben twee docenten in V4 mijn cijfers opgehoogd om me over te kunnen laten gaan zodat ik frans en duits kon laten vallen. In V5 ben ik alsnog blijven zitten, ik had geen zin meer, ik wilde basgitaar spelen en ondertussen was thuis de situatie zo uit de klauwen gelopen dat ik ook nog best wel bezig was met koken en de was doen.

Tussen de eerste en de tweede keer V5 scheidde mijn ouders. De tweede keer V5 was zwaar relaxt, mijn zusje was wel over. Dus ik had alle oude repetities van haar en van mij, dus ja soms werden repetities letterlijk voor de tweede keer herbruikt en dat waren dus invuloefeningetjes. Ik kleedde me ondertussen wat normaler, kwam erachter dat ik toch best wel aandacht kreeg als ik wat minder gel in m'n haar deed en een strak shirt aantrok engel.gif.

In de tweede keer V5 en V6 ging om met drie jongens, waarmee ik hele leuke en vaak filosofische discussies had. Met een van die jongens heb ik verkering gehad tussen V5 en V6. Die heeft dus heel V6 gespijbeld om mij te ontlopen widegrin.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Jup, dat dacht/denk/vrees ik ook. Aan de andere kant kan ik ook wel een beetje meegaan met de mening van Pius. Vriendschappen worden anders, onvoorwaardelijker, zo lijkt het tenminste. Ik hóóp vooral dat Pius gelijk heeft.

Ik merk juist door de jaren heen een groeiende geslotenheid. M'n eerste jaren in Grunn' waren vruchtbaar: veel mensen leren kennen die ik ook nu nog tot mijn vrienden reken, maar de contacten waren intenser. Misschien is dat wat Pius zegt: dat het wat inspanning vereist, er moet af en toe gevochten worden, en dat verzuim ik. De contacten zijn er wel, maar het is gestabiliseerd, het wordt niet dieper en niet oppervlakkiger. Dat is sleur. Ik zou op dit moment graag met Nienke willen ruilen. Behalve qua kerk dan. knipoog_dicht.gif

Maar ik heb dan weer wel wat diak niet heeft. Die ene echte vriend(in in dit geval) die ik heb, afgezien van mijn vrouw en moeder natuurlijk, is evangelisch. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe ging het verder?

Ik kreeg een hoge interesse in computers en zeker computergames. Kon met mijn mede geeks daar eindeloos over praten. Ontdekte dat muziek met gitaren beter klinkt dan die zooi op tv. Kleding werd zwarter, sportschoenen veranderden in kisten. Oja, was gek op wapens, wilde het leger in (maar werd een ict studie, aangezien men thuis 't beter vond dat ik eerst een studie had genoten) en was qua politieke kleur centrum rechts (zeg maar rechter vleugel CDA).

Tot zover het middelbare school leven (en het jaartje erna ook nog wel denk ik) van Gorthaur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Door al mijn hoge cijfers werd ik overgeplaats van Mavo naar Havo (die goede oude tijd, toen Mavo nog gewoon bestond!) en dat bracht dus ook meteen een nieuwe klas met zich mee waar er nog geen popi's bestonden en iedereen één groep was. Toen werden er opeens ladingen klassenavonden georganiseerd die enorm gezellig waren en gingen we met z'n allen naar pretparken enzo. Helaas ging het toen met mijn motivatie bergafwaarts waardoor ik na dat jaar weer terug geplaats werd naar de Mavo. Maar goed, zo'n ramp was dat niet, want de cijfers schoten weer omhoog knipoog_dicht.gif

In die tijd kwam mijn zusje ook op school en ik had de baan al aardig voor haar geëffend. (schrijf je dat zo? Had ik vast geweten als ik Havo was blijven doen puh2.gif) Nadeeltje voor haar was wel dat zij zwaar dyslexie had, waardoor ze vaak, ten nadele, met mij vergeleken werd. Ze hadden alleen geen rekening gehouden met het front dat wij kunnen vormen, dus we hebben samen menig leraar weer naar de directie gesleept big-smile.gif (had ondertussen toch al een leuke band met die man opgebouwd knipoog_dicht.gif)

Mijn lessen vulde ik met het schrijven van talloze briefjes naar klasgenoten (heb nu nog een doos vol ervan staan) en soms zelfs vooruit werken zodat ik de leraar scheikunde kon wijzen op de stof die 4 hoofdstukken verder behandeld werd. Gelukkig was ik dus al van die rare klasgenoten af en vond niemand dat raar.

Vanaf toen ben ik ook gestopt met het maken van huiswerk. Heb ik tot nu toe volgehouden, want op het HBO toch wat problemen gaf...

Het zingen bleef en er was ondertussen een soort van 'artistiek' groepje ontstaan op school waar ik bij hoorde. Ook het derde en vierde jaar waren ronduit tof, weer goede cijfers, vrienden en goed contact met leraren.

Ik weet nog dat ik bij een leraar kwam omdat ik 0.1 punt te weinig had gekregen bij een toets en ik was bang dat ik met mijn examen daarop zou zakken. Toen zei hij:'Nynthe, als jij zakt op biologie, neem ik ontslag!' Vooral biologie en scheikunde vond ik leuk, mijn leraar geschiedenis was ronduit irritant omdat hij een ander geliefd van voor mij verknalde. Hij begon te praten aan het begin van de les over het goud van de inca's om aan het eind van de les te eindigen met de nieuwste motoren van het nieuwste vliegtuig. Die man l*lde over alles, behalve over de lesstof. Vreselijk!

Bij techniek had ik een groepje mensen dat mijn werkstukken maakten zodat ik me kon bezighouden met belangrijkere zaken zoals kletsen over het laatste schoolfeest.

Ook hing ik samen met zusjelief rond bij de fietsenrekken met een heel groepje omdat je binnen niet mocht roken. Dat werd een vaste stek en daar zijn heel wat gesprekken gevoerd. Lachen was dat. Toen had ik nog niet door dat ik een hangjongere leek, achteraf niet zo lachen big-smile.gif

Eigenlijk ging het allemaal wel prima smile.gif Binnenkort toch maar weer even een mini-reünie organiseren met een paar klasgenoten van die 'mooie oude tijd.' Men, ondertussen alweer zo'n 7 jaar geleden!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na de brugklas kreeg ik een hele goede vriendin, waar ik het grootste gedeelte van de tijd mee optrok. We hadden een leuke klas, waarin iedereen leuk met elkaar omging (leuk leuk leuk puh2.gif).

Verder ging ik nog meer spijbelen. Op een gegeven moment moest ik zo'n beetje iedere ochtend naar de conrector om verantwoording af te leggen widegrin.gif Soms zei ik gewoon dat ik er wel was, en dan ging de conrector er vanuit dat ze wel over me heen gekeken zouden hebben (ik was erg klein). Dat werkte vooral in het begin. Daarna werd het meestal nablijven. Ik kreeg altijd opdrachten (teksten vertalen in het engels ofzo), en heb in die periode dus veel geleerd engel.gif

In de vijfde klas ben ik samen met mijn beste vriendin overgestapt van VWO naar HAVO (tot grote woede van mijn vader). Ik was namelijk zo slim geweest om een vakkenpakket te kiezen met natuurkunde, scheikunde en frans. Drie dingen die ik voor geen meter kon, waardoor ik dat jaar VWO nooit zou gaan halen puh2.gif

Op de HAVO kwamen we in de zogenaamde 'bezemklas' terecht. De laatste klas voor de tweede fase smile.gif Vol met mensen die waren gezakt voor het HAVO-examen of net als mij van VWO naar HAVO waren overgestapt. Dat was het leukste jaar van mijn hele middelbare schooltijd widegrin.gif

Niemand hoefde erg zijn best te doen, omdat alle stof al eerder behandeld was smile.gif Vaak misten we gewoon lessen omdat we het te gezellig vonden in de kantine puh2.gif

Ook dat jaar skipte ik vreselijk veel lessen. Sport ben ik sowieso de laatste 2 jaar amper geweest, omdat ik daar echt een hekel aan had. Ik miste zoveel lessen dat ik op een gegeven moment me iedere dag moest in- en uitschrijven bij de conrector widegrin.gif Dat vergat ik de helft van de tijd, maar omdat de conrector dat niet echt goed bijhield vulde ik alles gewoon later in puh2.gif Erg nuttig dus (NOT).

Vlak voordat de examens begonnen belde mijn mentor nog op naar mijn vader omdat hij zich zorgen maakte over mijn cijfers. Mijn vader weer woedend, maar nu op de mentor, omdat hij daar niet eerder mee was gekomen.

Zelf had ik er best vertrouwen in dat het wel goed zou komen. En dat was dus ook zo, want ik ben gewoon geslaagd smile.gif


Samengevoegd:

Op het HBO was het trouwens totaal anders. Daar was ik super gemotiveerd, wilde ik altijd de beste zijn en was ik teleurgesteld als ik een 7 of lager had gehaald.

We grappig dat dat zo kan veranderen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

oehja, ik had ook zo'n peephekel aan sport. ben het laatste jaar welgeteld 5 keer geweest (en nog voor geslaagd ook xD)

en met mijn kerstrapport in mijn examenjaar had ik nog maar 1 voldoende. ik had echt 2en enzo. ik heb er niks aan gedaan maar ben toch geslaagd, ik snap echt neit hoe ik dat voor elkaar heb gekregen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mwah, was net een heel verhaal begonnen maar werd ietsje te persoonlijk...

In het kort:

2e klas was chaotisch, de klas zelf was niet leuk, het ging slechter met een vriendin, ik probeerde wanhopig bij de groep te horen in gedrag (waaronder anders kleden, 'vriendje' krijgen en veel te ver mee gaan uit de gevaarlijke combi nieuwschierigheid en heel misplaatst 'plichtsbesef', haar verven, veel make-up dragen enz.) maar viel toch steeds net buiten de groep door goede cijfers te halen en goed met leraren overweg te kunnen.

3e klas. De klas was leuker en hechter, dit jaar gingen we 2x op kamp wat heeel erg gezellig was. Met die vriendin ging het steeds slechter tot ze 5 weken opgenomen werd in crisisopvang. Ik werd vooral praatpaal maar kon zelf weinig praten met mensen die ik vertrouwde. Dit jaar was ik nog steeds een buitenbeentje, maar wel geaccepteerd in de klas, hoewel niet meer zo als in de eerste. Nu zat ik in een klas waarin het normaal was om hoge cijfers te halen, dus hoewel ik nog steeds minder hoefde te doen voor meer punten was dat geen punt meer smile.gif

4e klas, op school niets aan het handje. Thuis was het dramatisch (met ouders die uit elkaar gingen enzo, niet echt geweldig) en af en toe had dat z'n uitwerking wel op m'n schoolprestaties, maar over het algemeen was het een leuk jaar smile.gif

De klas (waar ik nu nog steeds in zit) was gemengd met CM EM en NT, Ath en Gym, waardoor we veel lessen (zoals wiskunde, natuurkunde, scheikunde, biologie, Latijn, Grieks enzo) in kleine tot heel kleine groepjes hadden (3 tot 20 mensen per les) en daarin ook echt goed werkten omdat iedereen dezelfde interesses had, maar daarnaast de klas als geheel bij Frans, Nederlands en Engels, waarin we écht vreselijk chaotisch waren (/zijnwidegrin.gif). Oh, en ik werd bovenbouw, dus kreeg Z(elfstandig werk)-uren, 'huiswerk'uren (stiekem zijn ze dat dus niet, maar dat was wel wat er gedaan werd puh2.gif), zodat ik nog steeds thuis niets deed.

Een stuud ben ik nog steeds, al moet ik nu aan het begin van de vijfde toch wel wat meer zeilen bijzetten om bij te blijven met huiswerk widegrin.gif En ik kan nog steeds goed overweg met leraren, ben nog nooit uit de les gezet (wat me sowieso nog een keer gaat gebeuren, aangezien mijn leraar klassieke talen vindt dat je minstends 1x in je middelbare schoolcarriëre de les uit moet zijn gestuurd, en als niemand het doet, doet hij het wel widegrin.gif) en ben nog steeds goed op weg naar m'n 8 gemiddeld op m'n eindlijst over iets minder dan 2 jaar party.gif

Thuis is het nog steeds een chaos, maar goed, chaos an sich wordt ook een keer een soort van regelmaat he.. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

oehja, ik had ook zo'n peephekel aan sport. ben het laatste jaar welgeteld 5 keer geweest (en nog voor geslaagd ook xD)

In het laatste jaar heb ik helemaal geen cijfer voor sport gekregen bloos.gif Mijn sportleraar kwam zich nog voorstellen op het gala aan het einde van het jaar widegrin.gif

Maargoed, het telde verder toch niet mee, dus dat maakte niet zoveel uit knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

na de brugklas, Daar ging het allemaal fout.

Na dat ik op havo/vwo begonnen was in de 1e, veel te lastig bleek toen al, kwam ik in 2 havo terecht.

Een toffe klas waarvan ik de helft nog nooit eerder gezien had.

De slechte invloeden begonen toen. ik begon met roken.

Wat ik volgens de helft van de klas alleen maar deed om stoer te zijn.

hier ben ik het nog steeds niet mee eens, want we gingen

helemaal achteraan bij de gymzaal zitten. En daar kwamen hun vervolgens met z`n allen kijken.

het frapante is dat zeker de helft van de groep die kwam kijken, en zeggen dat het niet stoer was, zie ik nu roken.

Ook wel wat andere dingen gerookt dan shaggies dat jaar. En voor het eerst een feestje gehad waar ik ontzettend dronkenben geworden.

{Heb beweerd dat ik de eifeltoren heb geplast tegen een schutting aanbloos.gif}

Verder in dat jaar brak weinig aan school gedaan, en begonnen met spijbelen. K ken de coordinator nog steeds goed. Dit had wel als gevolg dat ik naar vmbo ben getrapt.

Daar gekomen,Ik was ondertussen een alto geworden.

had schijt aan al het gezag.

Maar de meeste van me vrienden waren populaire lui in hun

merkkleding. met de alto`s had ik niet veel op.

vond ze maar gewoontjes, en ik vond die populaire lui wel leuk. Van hun kreeg ik de bijnaam ''Japie''. En zij hebben sommige bruggers enzo wijsgemaakt dat het mijn echte naam was.

Het vmbo was in principe te makkelijk voor mij, dus veel wegblijven en makelijk overgegaan.

Vierde eigenlijk hetzelfde als de derde..

De rest volgt later wel..

ooit..

Link naar bericht
Deel via andere websites

eerste en tweede klas waren ronduit vervelend.

3de was al iets beter ik zat met 15 meisjes geen jongens, echt die wijven waren ZOOOOOO DOM! die konden echt helemaal niks, ik heb lekker geteerd op hun domheid, ze zaten de hele les met een spiegeltje in hun hand, 'heb ik een snotje in mijn neus' continu op iedereen aan het letten.

4de, nadat er 8 van de 15 waren blijven zitten of van school gestuurd waren, zat ik nog met 6 iets minder domme mensen in de klas, weer niks gedaan.

ook 'eindelijk' voor het eerst gezoend.

Helaas overleed er dat jaar een goed vriendinnetje van mij boosrood.gif

na dat ik een vervolg opleiding gevonden had, besefte ik dat ik eigenlijk niks meer hoefde te doen, maar dat deed ik toch al niet. dus letterlijk op mijn sloffen mijn examens gehaald.

op naar het mbo, eindelijk een leuke klas! heel hegt enzo.

alleen de opleiding was bout, maar heb uiteindelijk een papiertje gehaald en nu heb ik het helemaal naar mijn zin op kamers en mijn opleiding op het hbo.


Samengevoegd:

eerste en tweede klas waren ronduit vervelend.

3de was al iets beter ik zat met 15 meisjes geen jongens, echt die wijven waren ZOOOOOO DOM! die konden echt helemaal niks, ik heb lekker geteerd op hun domheid, ze zaten de hele les met een spiegeltje in hun hand, 'heb ik een snotje in mijn neus' continu op iedereen aan het letten.

4de, nadat er 8 van de 15 waren blijven zitten of van school gestuurd waren, zat ik nog met 6 iets minder domme mensen in de klas, weer niks gedaan.

ook 'eindelijk' voor het eerst gezoend.

Helaas overleed er dat jaar een goed vriendinnetje van mij boosrood.gif

na dat ik een vervolg opleiding gevonden had, besefte ik dat ik eigenlijk niks meer hoefde te doen, maar dat deed ik toch al niet. dus letterlijk op mijn sloffen mijn examens gehaald.

op naar het mbo, eindelijk een leuke klas! heel hegt enzo.

alleen de opleiding was bout, maar heb uiteindelijk een papiertje gehaald en nu heb ik het helemaal naar mijn zin op kamers en mijn opleiding op het hbo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid