Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

http://forum.credible.nl/topic.php?id=13855&singlepost=630' 913' target='_blank'>

Op verzoek van Pius. flower.gif

Hoe ging het verder? Ben je de verschrikkingen van ooit nog te boven gekomen? Ben je toch nog of nog populairder geworden?

Ik heb een leuke middelbare schooltijd gehad. Ik vond het ge genoeg dan ook helemaal niet zo leuk om er af te moeten.

Ik heb veel aan sport gedaan, heb echt heel erg veel lol gehad met de schoolomroep, het opzetten van millieubesparende initiatieven en het leren zelf...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij was het vooral een periode waarin ik heb ondervonden dat het kluizenaarschap een roeping is, een gave, een kwestie van knokken en doorzetten. Het had voordelen, ik had namelijk briljante hobby's (die niks met school te maken hadden) en nadelen, zoals dat ik toen ik in Groningen kwam wonen totaal geen idee had hoe ik met leeftijdsgenoten moest communiceren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Och ja, ik heb zoveel rottigheid uitgevroten in die tijd, dat ik me afvraag of het wel zo gepast is om dat neer te zetten op een Christelijk forum. biggrin.gif

Naja, ik had in dat andere topic al neergezet dat ik in de brugklas tussen de delinquentjes zat. Laten we het er maar op houden dat ik na die tijd er zelf eentje werd. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na mijn brugklastijd begon het pas echt mooi te worden. We hadden een vriendengroep gevormd van 5 man uit mijn klas, en ik denk dat ik, in tegenstelling tot alles wat ik in het brugklastopic las, daarmee wél bij de populaire groep zat smile.gif In de klas probeerden we iedereen straf(werk) aan te smeren, maar in de pauze lachten we met elkaar. En soms ook ten koste van elkaar knipoog_dicht.gif Maar dat was het waard. In mijn tijd in de onderbouw heeft de hele school wel eens in de bosjes gelegen, en heeft iedereen wel eens een uur naar zijn tas moeten zoeken (tussen een berg van 300 tassen). We waren onafscheidelijk met zn vijven, en voerden de raarste plannen uit om met leraren of leerlingen grappen uit te halen. (Alle eerste klassen verplicht laten stoelendansen in de pauze) En verder heel veel voetballen en spijbelen, en na schooltijd nog een paar uur blijven hangen.

De bovenbouw was ook prachtig. Die bestond uit heeeeeeeel veel tafelvoetballen, heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel spijbelen smile.gif (En toch hele dagen op/bij school zijn) Heeeeeeeeeeeeeeeel veel bier in het schoolstamcafé en 'het parkje' en - omdat het een andere schoolvestiging was - met andere vrienden heel veel zitten klooien in de lessen waar ik wel bij aanwezig was. En ook nog eens 3 keer meegedaan in grote rollen (met zang!) bij de Grote Avonden (Toneelweek) van school. 3 keer 4 avonden in een week opgetreden voor een zaal van 600 man. Dat was toch wel het absolute hoogtepunt (ook de schitterende repetities en de gezelligheid).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen werd het gaaf. Havo 4 twee keer gedaan omdat ik de eerste keer telkens zat te geiten met twee maten. Daarna werd het relaxed. De gast die altijd al een beetje de pik op me had kwam in de minderheid omdat in ons 5-mans N&T groepje plotseling het buitenbeentje was.

Voor de rest heb ik me beziggehouden met

boterhammen met leverworst tegen ramen plakken

bouten uit trapleuningen draaien

boer en scheet wedstrijden in het trappenhuis

brugby

met opgerolde gratis blaadjes op elkaar inmeppen voor de gein

tegen deuren en ramen oprennen

veel uit scheikunde worden gestuurd omdat ik van mijn stoelen viel

bruggertjes natspuiten met de brandslang

gratis koffie krijgen van de conciërge

best wel veell spijbelen en moeten nakomen...
Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Och ja, ik heb zoveel rottigheid uitgevroten in die tijd, dat ik me afvraag of het wel zo gepast is om dat neer te zetten op een Christelijk forum.
biggrin.gif

Naja, ik had in dat andere topic al neergezet dat ik in de brugklas tussen de delinquentjes zat. Laten we het er maar op houden dat ik na die tijd er zelf eentje werd.
knipoog_dicht.gif

Hey, je hebt er zelf om gevraagd hoor....

Ik heb ook wel kattekwaad en erger uitgehaald hoor, maar het lijdend voorwerp en ik hebben het later weer bijgelegd.

Voor het overgrote deel is de middelbare school een van de mooiste periodes uit mijn leven. (Het KMBO en het MBO mochten er ook wel zijn...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

ben nooit populairder geworden, deed nog minder me best op school, werd nog depressiever, heb wel een andere tas gekocht en droeg mn buitenboordbeugel niet meer xD

vriendinnen kwamen in een andere klas, waardoor ik niet echt veel vrienden meer had. In de pauzes en buiten schooltijd had ik later wel vriendinnen maar in de tweede klas liep ik altijd maar alleen door de stad heen na schooltijd. (Wat ik, nu ik er zo bij nadenk, nu ook steeds doe puh2.gif) ben uiteindelijk op het vmbo verder gegaan, haalde slechte cijfers, deed nooit wat voor school en moest om de haverklap nablijven. Werd gepest in de klas (eigenlijk al vanaf de basisschool, dit is bij mijn twqeede opleiding op het mbo pas opgehouden), de paardentshirts gingen de kast in. Op een gegeven moment droeg ik zelfs vrij normale kleding, totdat ik ontdekte dat er veel leukere (aparte) kleding bestond. toen was het helemaal raak met het pesten. ik heb niet bepaald goede herinneringen aan mijn schooltijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn 2de jaar was...ja het zelfde als mijn eerste jaar.

En toen...toen kwam mijn derde jaar, toen ontmoette ik iemand die nu een van mijn beste vrienden is, ontdenkte ik dat er leven buiten de aula was en dat ik mocht zijn wie ik ben party.gif

Toen toen werd ik Tamar.

Toen ging ik samen met mijn vriendin

* over tafels rennen

* paaseitjes lenen

* iedereen uitlachen (simpelweg omdat we melig waren)

* bij de kluizen instorten van het lachen

* de muziek luisteren die ik mooi vond

* de kleren dragen die ik leuk vond

* die domme mutsen uit mijn klas negeren

* Leren dat ik gewoon hip ben widegrin.gif

En...toen werd ik druk en aanwezig engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mijn 2de jaar was...ja het zelfde als mijn eerste jaar.

En toen...toen kwam mijn derde jaar, toen ontmoette ik iemand die nu een van mijn beste vrienden is, ontdenkte ik dat er leven buiten de aula was en dat ik mocht zijn wie ik ben
party.gif

Toen toen werd ik Tamar.

Toen ging ik samen met mijn vriendin

* over tafels rennen

* paaseitjes lenen

* iedereen uitlachen (simpelweg omdat we melig waren)

* bij de kluizen instorten van het lachen

* de muziek luisteren die ik mooi vond

* de kleren dragen die ik leuk vond

* die domme mutsen uit mijn klas negeren

* Leren dat ik gewoon hip ben
widegrin.gif

En...toen werd ik druk en aanwezig
engel.gif

Toen pas?

Zijn jullie ooit wel eens naar een reunie geweest? Ik vind het erg jammer dat mijn oude school niet iets dergelijks organiseert. Ik ben wel benieuwd wat er van mijn klasgenoten worden is (zowel Mavo als later)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Toen pas?

Vanaf de 3de vmbo eigenlijk pas ja, omdat ik toen leerde dat ik mezelf kon zijn en aanpassen aan andere mensen niet nodig was. Mijn persoonlijkheid is druk en aanwezig, maar dat onderdrukte ik, omdat ik meer bezig was met te zijn wat andere mensen van me wilden. smile.gif

Oh én in de 4de besloot ik dat ik slim was om te slagen met hoofdzakelijk 7ens 8tes en negens. clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na de brugklas. Mmm, voorliefde voor punk en reggae nam toe, kleding werd zwarter, kisten zwaarder, kokketeren met geweld nam toe, op school een klein hecht vriendenclubje, daarbuiten vooral contact met, laten we oubollig zeggen "de arbeidersklasse-jongens", experimenten met drank, rook van tabak en minder legale plantjes, een tijdje een soort full-contact-karate-voor-achterbuurtkiddo's.

Oh ja, en een grote waardering voor Yasser en zijn wat extermere kameraden clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, erg ideologisch verantwoord was ik ook niet. Als student liep ik ooit door Londen, waar PLO-erts stonden te collecteren, de strijd moet tenslotte betaald worden. Dus ik gaf ze een pond, terwijl ik een slok cola nam. Kreeg ik een hele preek dat ik natuurlijk niet met de PLO kon sympathiseren en tegelijk amerikaanse cola kon drinken. Volgens mij was dat de eerste keer dat ik dacht: laat die Israeli's jullie maar fijn naar de steentijd terug bombarderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach, erg ideologisch verantwoord was ik ook niet. Als student liep ik ooit door Londen, waar PLO-erts stonden te collecteren, de strijd moet tenslotte betaald worden. Dus ik gaf ze een pond, terwijl ik een slok cola nam. Kreeg ik een hele preek dat ik natuurlijk niet met de PLO kon sympathiseren en tegelijk amerikaanse cola kon drinken. Volgens mij was dat de eerste keer dat ik dacht: laat die Israeli's jullie maar fijn naar de steentijd terug bombarderen.

friends.gif

widegrin.gifrofl.gif Broeder!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Na de brugklas. Mmm, voorliefde voor punk en reggae nam toe, kleding werd zwarter, kisten zwaarder, kokketeren met geweld nam toe, op school een klein hecht vriendenclubje, daarbuiten vooral contact met, laten we oubollig zeggen "de arbeidersklasse-jongens", experimenten met drank, rook van tabak en minder legale plantjes, een tijdje een soort full-contact-karate-voor-achterbuurtkiddo's.

Oh ja, en een grote waardering voor Yasser en zijn wat extermere kameraden
clown.gif

Punker/skin?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na de brugklas werd het wat leuker, eigenlijk steeds leuker al waren de laatste drie jaar het toppunt. Ik weet er eigenlijk weinig meer over te zeggen ;/. Ik mis die tijd.. smile.gif

Na 't vwo realiseerde ik me pas echt dat je altijd weer afscheid moet nemen. Het blijft nooit zoals het is, er komt altijd een moment dat je goede vrienden moet loslaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Punker/skin?

Punk (de echte, niet wat daar tegenwoordig voor doorgaat clown.gif ) was eigenlijk al weer over haar hoogtepunt heen in die tijd. Je kreeg toen enerzijds het über-commerciele New Wave, en anderzijds de amerikaanse hardcore (Dead Kennedys enzo)

Met skins heb ik nooit iets gehad, dat hing veel te veel in de rechtse, fascistoïde hoek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee hoor.

Welles. yes.gifwidegrin.gif Anders zijn het per definitie geen goede vrienden. knipoog_dicht.gif

Ik had in mijn middelbare schoolperiode ook zat vrienden waarvan je echt dacht dat het supergoede vrienden waren, en later verloor je elkaar toch uit het oog. Sterker nog, een maat waar ik alles mee deed, woont nu een paar huizen verder, we praten nog wel eens over koetjes en kalfjes enzo, maar het is toch anders...

Dat is gewoon hoe het is met tienerbanden, heel heftig, maar ook vluchtig. Later komt dat veel meer tot rust. Dan besef je dat vriendschap ook gewoon hard werken is soms, het wordt anders van aard, maar wel dieper... En je realiseert je, vaak na wat teleurstellingen, dat je je vrienden, je echte vrienden, op maximaal één hand moet kunnen tellen, maar dat je daar dan ook écht wat aan hebt. knipoog_dicht.gif

Anyway, dat is mijn ervaring uit de empirie. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het blijft nooit zoals het is, er komt altijd een moment dat je goede vrienden moet loslaten.

Jup, dat dacht/denk/vrees ik ook. Aan de andere kant kan ik ook wel een beetje meegaan met de mening van Pius. Vriendschappen worden anders, onvoorwaardelijker, zo lijkt het tenminste. Ik hóóp vooral dat Pius gelijk heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eens tellen:

P -> sinds 2 VWO, vreemde, soms lange afstand, maar onverwoestbare vriendschap

M -> sinds 2 VWO, vreemde, soms lange afstand, maar onverwoestbare vriendschap

B -> sinds startjaar 2de werkgever, uitstekende, vaak lange afstand, onverwoestbare vriendschap

W -> sinds een jaar of 10, uitstekende, vaak lange afstand, onverwoestbare vriendschap

N -> sinds een jaar of 10, uitstekende, vaak lange afstand, onverwoestbare vriendschap

En dan zijn er nog S, R, R, J, E, W, H -> mensen die ik (vrijwel) uitsluitend via internet ken, pas een paar jaar, maar waar de vriendschap inmiddels stormbestendig en mogelijk blijvend is.

En natuurlijk F en A, misschien meer broeders dan vrienden, maar een relatie die de eeuwigheid wel kan doorstaan.

Ik geloof dat ik best veel vingers op een hand nodig zou kunnen hebben, maar voorlopig red ik het wel met 1 hand, voor de categorie "volstrekt onverwoestbaar"

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid