Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Iets met kanker en vloeken met God (uitgezonder omg) of Jezus erin zeg ik niet. Nu scheld ik sowieso niet uit gewoonte, maar met andere scheldwoorden (******, ***, ******** (ja sorry, censuur
widegrin.gif
)heb ik geen problemen en ik gebruik ze soms.

Zelf maak ik me wel schuldig aan het euvel van vloeken, maar imho is het een soort vlucht-euvel. Het is een soort macht der gewoonte, maar ik heb dan wel de gewoonte om inderdaad niet te vloeken met de Naam van de Eeuwige, of met ziekten als kanker.

Over het algemeen gebruik ik ziekten die tegenwoordig niet meer voorkomen, als ik m'n teen stoot of tegen de deur oploop.

En sinds kort probeer ik mij aan te wennen om in plaats van vulgair taalgebruik gewoon de naam van een bekend forum te noemen: FOK. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Tja, ik zelf met geen moeite met zaken als kanker te gebruiken (al heeft dat woord gewoon meerdere betekenissen in 't woordenboek), maar er zijn mensen die er moeite mee hebben, daar wil best rekening mee houden. Idem. met ziektes als TBC (ofwel tering).

ik leer hier nog es wat, dacht altijd dat de pleures tbc was.

maar ik scheld en vloek best veel eigenlijk. ik pas me wel aan aan de mensen waar ik op dat moment bij in de buurt ben maar thuis komen er allerlei geslachtsdelen, ziektes en niet zo godsvriendelijke woorden uit mijn mond. macht der gewoonte... 't is eigenlijk best achterlijk als je er zo bij nadenkt maar voor mij hebben die woorden gewoon geen betekenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een vriendin van mij zegt vaak woorden als sapperdeflap en woepsie ofzo. Laatst hoorde ik haar weer aan de gang en zei ze gossiemedosio, en daar moest ik zó om lachenwidegrin.gif Zelf vloek ik niet echt veel. Meestal zeg ik shhhhhips, en als er iets héél erg mis gaat, of ik stoot keihard men hoofd ofzo, dan willen er soms ook nog wat Godsonvriendelijke woorden over mijn lippen komenbloos.gif Maar dat probeer ik nu wel binnen de perken te houden, en het lukt wel aardigsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zeg altijd Potjandoori Kiptandoori!

Die is wel erg lang knipoog_dicht.gif

.. No offence maar ik ben bang dat ik in lachen uit zou barsten als iemand dat zou roepen... bloos.gif

Maar goed, ik ben dan ook iemand die snel verleid is tot het aanroepen van een drieletterig, vrouwelijk geslachtsdeel...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, vaak is het bij mij dat drieletterige, vrouwelijke geslachtsdeel óf vijfletterig mannelijk (al dan niet verbasterd met een eu als eerste medeklinkerklank widegrin.gif)

Als er in m'n omgeving wordt gevloekt zeg ik daar wat van (altijd al gedaan yes.gifsmile.gif), of dat m'n vriendinnen zijn, teamgenootjes of mensen die ik niet ken. M'n vriendinnen proberen er inmiddels op te letten en het gaat ze best goed af smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Ik vloekte vroeger echt wel veel. Nu ben ik het aan het afleren door als ik bijv. gvd wil zeggen gewoon God,of Godverbiedhet vloeken te zeggen. Zo ben ik langzaam aan het afbouwen. Bij mijn naaste vrienden zeg ik er wel iets van als ze vloeken,bij gewoon mensen die ik ken maar niet echt bevriend ben schud ik meestal is duidelijk nee met mijn hoofd zodat ze merken dat ik vind dat zoiets niet kan

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Als domineeszoon durf ik al heel lang er niks van te zeggen als ik iemand hoor vloeken, want dan zeggen ze toch weer: "O, daar hebben we het zoontje van ... weer." Vandaag de dag op m'n werk durf ik er nog altijd niks van te zeggen en ook met niemand erover te praten (behalve op dit forum dan). Dat heeft een wond van angst en verdriet gemaakt, waar ik zelfs met gebed nog niet uit gekomen ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zou dat het geval al zijn, wat ik niet denk, is het dan niet gewoon een kwestie van fatsoen en rekening houden met anderen om niet te vloeken?

Heb ik heeeel lang gedacht, maar die anderen hebben ook geen fatsoen en houden ook geen rekening met anderen. Lont is nog steeds niet zo lang geleden en breek me de bek niet open over de islam. Daar mag je dus gewoon tegen trappen als je daar de behoefte toe voelt. Jeetje, moet ik ook al rekening gaan houden met de gevoeligheden van neonazi's? die discrimineren ook graag.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Heb ik heeeel lang gedacht, maar die anderen hebben ook geen fatsoen en houden ook geen rekening met anderen. Lont is nog steeds niet zo lang geleden en breek me de bek niet open over de islam. Daar mag je dus gewoon tegen trappen als je daar de behoefte toe voelt. Jeetje, moet ik ook al rekening gaan houden met de gevoeligheden van neonazi's? die discrimineren ook graag.....

Dat Lont en een groep christenen de behoefte hebben mensen te beledigen geeft jou toch geen vrijbrief dat ook te doen? Er zijn genoeg christenen die veel genuanceerder over de materie denken en ook rekening proberen te houden met de gevoelens van anderen. Dat jij sterke meningen hebt over God, godsdienst en christenen dwingt jou geenzins tot het gebruiken van vulgaire taal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mach: ik ben niet iemand die veel vloekt, maar ik laat me niet beletten door mensen die zich gekwetst voelen door de vloeken die ik uit. Maar het christendom is wel de laatste waardoor ik me hier in laat beinvloedden. Nu ja op de islam na dan. Zolang christenen niet zeggen dat de niet zo humane gedeeltes uit de bijbel achterlijke verzinsels zijn hebben ze wat vloeken betreft geen recht van spreken. Vloeken zijn maar woorden heh?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vloeken zijn maar woorden heh?

Vloeken zijn vaak nogal eigenaardige gebeden... Ik bedoel, mensen die vloeken geloven vaak al niet in God, toch spreken ze zo tot Hem, maar op de één of andere manier zijn ze dan zo onder de indruk dat ze meteen maar wensen om zo ver mogelijk bij die God vandaan te zijn. Echt, ik vind het wonderlijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Vloeken zijn vaak nogal eigenaardige gebeden... Ik bedoel, mensen die vloeken geloven vaak al niet in God, toch spreken ze zo tot Hem, maar op de één of andere manier zijn ze dan zo onder de indruk dat ze meteen maar wensen om zo ver mogelijk bij die God vandaan te zijn. Echt, ik vind het wonderlijk...

Nee, vloeken is vooral prettig vanwege die harde GGGGGGG-klank. Ik aanbid ook geen drol als ik shit zeg. Het bekt gewoon prettig. Dat christenen het onprettig vinden als ik een gvd uit kan me niet zo veel schelen. Die komen simpelweg niet met goede argumenten (eerder met motivatie om extra te gvd-en, maar goed zo kinderachtig ben ik niet) Het vloekwoord kanker heb ik al lang geleden uit mijn vocabulaire gebannen want dat is aantoonbaar kwetsend. Kanker is bewezen heh?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid