Spring naar bijdragen

Geen tv wel internet


Aanbevolen berichten

Ik was net naar het programma tienerruil xl aan het kijken en daar ruilde een Christelijke jongen met een 'underground' jongen.

Bij de Christelijke jongen thuis was er geen tv wel internet, omdat je op tv bloot gesteld zou worden aan verkeerde dingen, naar mijn idee is dit ook op internet zo.

mijn vraag is, zijn er meerdere hier die geen tv hebben maar wel internet en waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Jazeker, die TV staat bij mij 99% van de tijd uit.

Ik vind het een on ding, je bent steeds aan het wegzappen alle shit ontwijkend totdat je eindelijk iets ziet wat je wel wilt zien. Als dat weer weg is komt er weer iets wat je niet interessant vind, ik ben gewoon steeds op de vlucht voor oninteressante dingen en daar wordt ik depressief van. Internet stelt je in staat te communiceren, en je bepaald zelf wat je wel en niet wil zien, ik heb in ieder geval geen last van die onzinnige programma's waar ik me aan irriteren ga. Op TV word ik te vaak geconfronteerd met de verkeerde mensen & programma's & zaken & irritante commerciele shit. Ik heb het idee dat de TV de geest versufd.

Geef mij maar radio!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben tv (standaard kabel), radio en een vrij snelle internet verbinding.

Ik kijk niet echt veel tv. Meestal is het nieuws, actualiteiten, discovery channel of een film. Als ik serieus volg, dan doe ik dat via internet (ik hou er niet van om mijn agenda aan te passen aan een serie, dus pas ik de series aan mijn agenda aan.).

Hoewel er een hoop rotzooi op de TV is, komen er ook pracht programma's op en ik ben zelf verantwoordelijk genoeg om te bepalen wat ik wil zien. Ik word in het dagelijks leven ook geconfronteerd met debielen, verkeerde mensen en commercieel gedoe.. ik kan me daar met een televisie net zo goed tegen verweren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen TV, wel internet. Waarom? Internet is voor mij grotendeels een communicatiemiddel en bron van informatie (duh...). Op TV is geen bal te zien over het algemeen. Laatst 2 nachtjes in een hotel geweest waar een TV stond en daar weer ontdekt waarom ik ook alweer geen TV meer wilde. Er zijn wel een aantal goede programma's, vooral op de publieke zenders, maar op de commeriële zenders vind ik het waardeloos. Sites als link maakt een TV steeds meer overbodig. Programma's van de IKON of EO kun je op je eigen tijd rustig bekijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb dus wel tv en internet, volg geen series, zap een beetje in het rond en ondertussen ben ik eigenlijk altijd voor school aan het werk, veel van jullie zeggen hier dat ze naar programma's van de publieke omroep kijken (waarschijnlijk om zich daarmee te kunnen identiviceren) ik zelf kijk ook graag naar programma's (heel fout voorbeeld) 'my supersweet 16' van mtv (kinderen van super rijke ouders die een feest geven van gemiddeld 100.000 dollar) ik vind het gewoon leuk om dat soort programma's te kijken, gewoon om te zien wat er nog meer is, hoe andere mensen 'leven'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook tv en internet. En van beide maak ik redelijk veel gebruik. Internet vooral in de schoolperiodes om dingen voor school op te zoeken. Op tv kijk ik vooral speelfilms, documantaires en soms eens een serie. Vooral de documantaires zijn leuk om te kijken hoe andere mensen leven, zoals Liedewij hierboven ook al noemt. Ik vindt dat ik heel goed kan bepalen wat ik wel en niet op televisie kan kijken, met internet is dat precies hetzelfde.

Mijn oom en tante hadden tot 2 jaar geleden ook geen TV, en nu verstoppen ze deze in een kast (letterlijk verstoppen). Ik weet wel dat als mijn neefjes weleens bij ons kwamen ze altijd televisie kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik als gergemmer heb zowel TV als een PC. Je kunt namelijk gewoon in de tvgids kijken wat er op tv is en je tv aanzetten op het kanaal van het programma of de film die je wilt zien.

Lieve schat, jij ben vrijgemaakt, geen gergemmer (dan zou je lid zijn van hetzelfde kerkverband als ik de Gereformeerde Gemeenten. Als je een Gergemmer was zou je kerk commentaar hebben op je haardracht en broeken knipoog_dicht.gif

Ik ben wel Gergemmer, hebben geen TV thuis en wel een PC, met Solcon Filternet. Die keuze is gewoon zo gegroeid, internet is een communicatiemiddel wat twee kanten op gaat, net als een telefoon. Daarnaast is er nog veel meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wij hebben geen TV en een gefilterde internet verbinding. Dit vooral omdat TV voor ons niet nodig is, en internet naast amusement nog veel meer is.

* Raido komt uit het Gereformeerde Ghetto van Rijssen Twente-Overijssel..

is dat je ouders keuze of een keuze van de kerk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van mijn ouders, omdat zij dat thuis ook niet gewend zijn en het helemaal niet missen (net als ik dus). Mijn kerk heeft het liever niet, door de kerk wordt je grotendeels gevormd in heel veel dingen. De kerk is namelijk een plaats waar mensen met dezelfde denkbeelden elkaar vinden en dingen dus 'besluiten'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben ook jaren geen tv gehad een beetje om die regel. Maar al heb je er geen 1 mis je er ook geen 1. Op de bruiloft van Willem Alexander en Maxima kregen we van iemand zo'n draagbare tv in huis. En kwamen er achter al kijk je goed in de gids dat er af en toe leuke dingen op tv zijn. Na een tijdje een grotere tv gehad en ook meer zenders. Maar ik kijk er weinig naar. Ben liever weg of zit op de computer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Ik was net naar het programma tienerruil xl aan het kijken en daar ruilde een Christelijke jongen met een 'underground' jongen.

Bij de Christelijke jongen thuis was er geen tv wel internet,
omdat je op tv bloot gesteld zou worden aan verkeerde dingen
, naar mijn idee is dit ook op internet zo.

mijn vraag is, zijn er meerdere hier die geen tv hebben maar wel internet en waarom?

Ze gaan er dus bij voorbaat al vanuit dat ze worden bloot gesteld aan verkeerde dingen op tv. Hieruit blijkt een duidelijk gebrek aan zelfdiscipline als je het mij vraagt.

Hypocriet dat men dan wel internet heeft. Men kan dus gewoon via uitzendinggemist.nl tv programma's bekijken...Of mag dat ook niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik durfde het niet zo neer te zetten, maar ik sluit mij volkomen bij je aan.

wat ik een beetje beangstigend vind is, als je in een kleine 'strenge' gemeenschap beschermd opgroeid (zonder tv), wat krijg je dan van de maatschappij mee? na mijn idee kan je weinig relativeren, zeker als je tegenpolen ziet.

als je ergens het bestaan niet vanaf weet, hoe kan je dan een standpunt hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het onzin om geen tv te hebben maar wel internet. Om redenen die al neergezet zijn. Je kan dus inderdaad gewoon de tv gids pakken om vantevoren te kijken wat je wil zien. Ik vind het ouderwets om geen tv te kijken, tenzij je er het geld niet voor hebt of tv kijken totaal niet leuk vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja wat vind ik er van? Ik vind eigenlijk dat mensen die keus zelf maar moeten maken. En als je geen TV hebt ach ja, zoveel mis je niet, bijzonder weinig eigenlijk. Ik denk eigenlijk wel dat het verwijderen van een tv in een huishouden een positief effect zou hebben op de onderlinge band tussen de gezinsleden.

Internet/computer is goed te gebruiken voor verdieping en onderwijs, de tv is daar een veel minder geschikt medium voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Hypocriet dat men dan wel internet heeft. Men kan dus gewoon via uitzendinggemist.nl tv programma's bekijken...Of mag dat ook niet?

Ik snap niet waar jij je dik om maakt. DIe mensen maken een goede keuze om dat te mijden, ze missen er niets aan blijkbaar. Laat ze daarom... Het is een overtuiging.

Wij hebben geen tv omdat dat in onze cultuur niet gewoon is, de kerk raad het ook ten sterkste af en schaart het onder 'de wereld haten en vlieden'. En daar hebben ze een punt in. In onze kring is er dan ook heel wat gedoe rond het gebruik van internet, daarom is er ook het gefilterde internet, bij Kliksafe is uitzendinggemist dan ook gewoon niet beschikbaar.

Bij ons thuis zijn we daar net wat anders in, we kijken hier zo nu en dan wel een keer wat met elkaar via uitzendinggemist.nl (in verkiezingstijd vooral). Voor de rest niet, goed mijn zusjes en ik gebruiken het ook wel voor andere redenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik snap niet waar jij je dik om maakt. DIe mensen maken een goede keuze om dat te mijden, ze missen er niets aan blijkbaar. Laat ze daarom... Het is een overtuiging.

Ik vind het idd heel wonderbaarlijk dat mensen zich druk maken om wat anderen thuis doen of juist laten. Als ik besluit dat ik liever geen magnetron heb dan is dat toch ook mijn goed recht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ze gaan er dus bij voorbaat al vanuit dat ze worden bloot gesteld aan verkeerde dingen op tv. Hieruit blijkt een duidelijk gebrek aan zelfdiscipline als je het mij vraagt.

Hypocriet dat men dan wel internet heeft. Men kan dus gewoon via
uitzendinggemist.nl
tv programma's bekijken...Of mag dat ook niet?

nja ik vind eigelijk dat die mensen wel n punt hebben..

Je 'went' aan veel troep die je voorbij ziet komen op tv.. En dan kan het natuurlijk zijn dat jij zo sterk ben dat je bij elke vloek of ander grof taalgebruik meteen wegzapt maar ik ben dat zelf niet... (en trouwes ben je dr dan al aan blootgesteld want anders hoefde je niet te zappen)

Volgens mij zijn er maar weinig series/programma's waarin er niet gevloekt/gescholden wordt of waarin er met elkaar omgegaan wordt op een christelijke manier..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

nja ik vind eigelijk dat die mensen wel n punt hebben..

Je 'went' aan veel troep die je voorbij ziet komen op tv.. En dan kan het natuurlijk zijn dat jij zo sterk ben dat je bij elke vloek of ander grof taalgebruik meteen wegzapt maar ik ben dat zelf niet... (en trouwes ben je dr dan al aan blootgesteld want anders hoefde je niet te zappen)

Volgens mij zijn er maar weinig series/programma's waarin er niet gevloekt/gescholden wordt of waarin er met elkaar omgegaan wordt op een christelijke manier..

waarom zou je wegzappen bij geweld en groftaal gebruik?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid