Spring naar bijdragen

Geen tv wel internet


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]Nee dat kan de mens dus eigenlijk niet. Daarnaast, de meeste zonden worden gedaan door het doen van inzichzelf geooloofde dingen.

Als jij voor de TV hangt naar een of ander pulp programma te kijken, terwijl je dan tijd had voor Bijbelstudie en dan in bed duikt, nog snel een gebed doet. Is dat een zonde, wij hebben een God die eigenlijk al jou tijd eist. Jij hebt geen 'eigen tijd' en 'vrije tijd' van alles moet je verantwoording geven.

Als je die overtuiging hebt, kan ik mij voorstellen dat je dan gewoon geen TV in huis neemt. Daarbij, God verbied je heel veel dingen, hoe ga je daar mee om? God vraagt jou helemaal nergens om overal een 'eigen' mening te hebben. Die mening die jij hebt is niet jou mening, maar ook die van jou groep, misschien wel je kerk.

God zegt nergens 'probeer alles uit, zodat je weet wat fout is'.

respect voor jou als je zo leeft, maar elk vrij moment besteed je dus aan God?

Ik ga er niet zo diep in, ik geloof wel maar niet overtuigd.

maar wat betreft een mening, als elk mens uniek is, dan hoor je toch niet allemaal dezelfde mening te hebben.

Ik ben met mijn studie niet anders gewent dan, dat ik mijn mening moet geven, uiten, laten zien dat je uniek bent wat jou eigen maakt, niet anders maar gewoon jezelf.

lijkt mij zo saai leven zonder eigen mening mogen hebben en terug getrokken worden door God en de kerk, dat je daarvan al niet naar z'n simpel ding als de tv mag kijken, het lijkt wel of ze bang zijn, dat het ook gewoon flink bout kan zijn als je verder kijkt dan je beschermde wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
respect voor jou als je zo leeft, maar elk vrij moment besteed je dus aan God?

Ik zei dat dat het een van de uitgangspunten was van mijn kerkelijke gemeente. Persoonlijk mag ik graag comedy kijken, psycholische thrillers en drama (bij vlagen). Ik begrijp het uitgangspunt wel heel goed, en moet ook eerlijk zeggen dat ik later geen 'vaste' TV in huis neem, dat gaat mij veel te veel domineren.

Quote:
Ik ga er niet zo diep in, ik geloof wel maar niet overtuigd.

Dan geloof je dus eigenlijk niet, God houdt niet van lauwe christenen, Hij zal ze uit zijn mond spugen. Niet om je te veroordelen maar om je te wijzen op wat er staat geschreven.

Quote:
maar wat betreft een mening, als elk mens uniek is, dan hoor je toch niet allemaal dezelfde mening te hebben.

Elk mens als persoon is uniek, zijn meningen daaren tegen zijn een samenschraapsel van allemaal andere meningen.

Quote:
lijkt mij zo saai leven zonder eigen mening mogen hebben en terug getrokken worden door God en de kerk, dat je daarvan al niet naar z'n simpel ding als de tv mag kijken, het lijkt wel of ze bang zijn, dat het ook gewoon flink bout kan zijn als je verder kijkt dan je beschermde wereld.

'Wij' hebben niet meer of minder een eigen mening dan anderen, alleen hebben wij als groep andere meningen en zijn daarin dus veel minder individualistisch. De kerk is een verzameling mensen met denkbeelden, die zoeken elkaar op. Daar past de houding richting de media ook bij. Wij hebben dus een totaal eigen mening, die delen wij met elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid