Spring naar bijdragen

'Pijnlijke' Stiltes


Aanbevolen berichten

Je hebt een relatie, alles gaat smooth... tot je een paar keer hebt dat je naast elkaar zit, en je niks weet te zeggen...

Hebje dit weleens? En hoe los je het op? Waar ik benieuwd naar ben is of er hier mensen zijn die gauw wat weten te verzinnen om te vertellen, en dan bedoel ik onderwerpen die niet perse heel diepgaand hoeven te zijn maar waardoor je weer gezellig verder kan kletsen. Ow en voorbeelden of ervaringen zijn altijd leuk widegrin.gif

GrtZ,

Peer

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Moet je altijd wat te zeggen hebben dan?

nee, ik zeg ook expres ,,een paar keer" tis niet zo datje nooit gezellig stil mag zijn knipoog_dicht.gif

Quote:

(dit gaat voornamelijk voor mannen op, vrouwen schijnen hier minder of geen last van te hebben
knipoog_dicht.gif
).

Benieuwd wat de vrouwen hier zelf op te zeggen hebben; reageren plz flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hehe deze vrouw wil best even reageren...

Ik ben denk ik een rustig persoon en zit denk ik niet te wachten op iemand die non-stop tegen me aan praat...

Ik kan me herinneren dat ik ook wel eens gezegd heb "ja, nu is het stil ik weet even niets meer te zeggen"... samen konden we er wel om lachen en nu zijn we er beide vertrouwd mee.

Praten en kletsen is leuk, maar als je op een gegeven moment praat omdat er iets gezegd moet worden, dus praten om het praten, ben ik bang dat je juist een negatief gevoel krijgt. Zo van "is onze relatie wel interessant, want we weten niets meer te zeggen". En dan denk ik dat die onzekerheid onterecht is.

Praten doe je mijn inziens ook niet alleen met je mond, dicht tegen elkaar aanzitten, handje vasthouden enz zeggen denk ik vaak genoeg zonder woorden.

Durf het dus bespreekbaar te maken, dat het je wellicht onzeker maakt en vraag de ander wat die ervan vindt. Op die manier leer je er denk ik samen mee omgaan en kun je gevoelens die het wellicht oproept een plaatsje geven...

Liefs Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Praten en kletsen is leuk, maar als je op een gegeven moment praat omdat er iets gezegd moet worden, dus praten om het praten, ben ik bang dat je juist een negatief gevoel krijgt. Zo van "is onze relatie wel interessant, want we weten niets meer te zeggen". En dan denk ik dat die onzekerheid onterecht is.

Praten doe je mijn inziens ook niet alleen met je mond, dicht tegen elkaar aanzitten, handje vasthouden enz zeggen denk ik vaak genoeg zonder woorden.

Helemaal mee eensch!

Maarja, ik ben toch wel benieuwd hoe de gemiddelde Nederlander het gesprek weet te veranderen, te beginnen.. open te breken of hoe je het wilt noemen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Helemaal mee eensch!

Maarja, ik ben toch wel benieuwd hoe de gemiddelde Nederlander het gesprek weet te veranderen, te beginnen.. open te breken of hoe je het wilt noemen
knipoog_dicht.gif

Waar komt die drang vandaan om perse die stilte te doorbreken? Je hoeft toch niet constant te praten of zitten jullie constant bij elkaar en als het dan stil is, dan is er iets aan de hand?

Humor is een handige manier om stilte te doorbreken, maar dan moet je wel een insteek hebben. Ik zie gewoon het probleem niet denk ik...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ow het is niet een probleem in mijn eigen relatie hoor, maar soms denk ik weleens van watzou je kunnen zeggen.

Humor is indd een goeie manier, maar een slap mopje vertellen kan iedereen... hoewel het meestal nergens over gaat.

Ik zie het ook niet als probleem trouwens! Ben gewoon nieuwsgierig. engel.gif

Grtz

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stiltes zijn alleen een probleem als je er een probleem van maakt. Als je je niet ongemakkelijk of zenuwachtig gaat gedragen is een stilte imo absoluut geen issue. Vrouwen vinden het in mijn ervaring zelfs leuk als je daar heel relaxed onder blijft.

Moet wel zeggen dat het bij mij niet snel voorkomt, ik ben dan ook een enorme zeverkees die over vrijwel alles wel iets te zeggen heeft. Als het desondanks vaak voorkomt wordt het imo wel een probleem, dan heb je elkaar niet veel te vertellen. En dan vind ik het al snel mooi geweest.

Wat een oplossing betreft: vraag de dame in kwestie naar allerlei dingen, ben geinteresseerd. Het is veel erger om te veel over jezelf te praten dan om af en toe even niks te zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Stiltes zijn alleen een probleem als je er een probleem van maakt. Als je je niet ongemakkelijk of zenuwachtig gaat gedragen is een stilte imo absoluut geen issue. Vrouwen vinden het in mijn ervaring zelfs leuk als je daar heel relaxed onder blijft.

yes.gif

Quote:
Moet wel zeggen dat het bij mij niet snel voorkomt, ik ben dan ook een enorme zeverkees die over vrijwel alles wel iets te zeggen heeft. Als het desondanks vaak voorkomt wordt het imo wel een probleem, dan heb je elkaar niet veel te vertellen. En dan vind ik het al snel mooi geweest.

yes.gif hoewel het ook tijdelijk kan zijn

Quote:
Wat een oplossing betreft: vraag de dame in kwestie naar allerlei dingen, ben geinteresseerd.

yes.gif

Quote:
Het is veel erger om te veel over jezelf te praten dan om af en toe even niks te zeggen.

Valt mee, maar oke: yes.gif

Kortom: een van de weinig keren dat ik het met je eens ben widegrin.gifthumbsup.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

vrouwen vinden het geweldig als je vragen stelt......

Nou omdat iedereen het wel erg eens is met elkaar hier ( puh2.gif ) ga ik gewoon vragen, wat voor vragen je dan stelt; -met in je achterhoofd dat je elkaar al wat langer kent.- Bijv:

1. Wat zou je niet doen voor 100 miljoen?

2. Wat zou je doen als je een dag onzichtbaar bent?

3. Als je als dier zou terugkeren op aarde, welk dier wil je dan zijn en wat zegt dit over jou?

(niet chr. verantwoord maar het gaat om de gedachte engel.gif )

4. ...

vult u maar aan ajb.. benieuwd hoe crea credible is widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou eigenlijk wel eens wat meer stiltes moeten laten vallen af en toe, ik ben vaak veel te enthousiast aan het praten. Mwah dat wordt meestal ook wel gewaardeerd hoor. knipoog_dicht.gif

Het punt is denk ik niet eens zozeer het stil zijn of praten, maar de houding die je uitstraalt. Gewoon nu en dan met een grote smile naar de ander kijken en niets zeggen, daar is ook niets ongemakkelijks aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ook in stilte kan er veel gezegt worden. Ik geloof niet dat je altijd iets te pratn moet hebben. Het is juist fijn als je je ook bij elkaar op je gemak voelt als het stil is. Lekker relaxed.

Als het altijd stil is, tja dan kan er wel es iets mis zijn, maar af en toe eens een stilte vind ik geen probleem...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Spreken is zilver, zwijgen is goud...

De stiltes tussen mij en mijn vriend zijn niet ongemakkelijk. Soms is een stilte tussen mij en een minder vertrouwd persoon dat wel, maar vaak ook niet. Waarom moet je altijd wat te zeggen hebben. Luchtig babbelen lijkt soms nog zinlozer dan stilte... (Zo spreekt een vrouw! knipoog_dicht.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

hahah wel geinig

had dat vroeger ook voordat ik de Here had aangenomen dat ik met me ex vriendin was en nadacht,wat moet ik zeggen het is te stil.

Soms is stilte beter,als je te veel wilt zeggen kan je domme dingen zeggen.Kreeg ook vaak meningsverschillen met haar om de domste dingen.

Maarja, man en vrouw,vrouw en man in alle rust,stil...God dankende vanuit hun hart gaat veeeleee dingen te boven

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid