Spring naar bijdragen

Rockmuziek


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Of wil je zeggen dat De Goede Sint in de naam van De Heer komt?


Samengevoegd:

Ja dat ken ik kindervriend, daar geloof ik niet in, het is en blijft een leugenaar!


Samengevoegd:

En het is nog een rascistisch feest ook, want hij heeft zwarte slaven

Gunst, je kan ook overdrijven, maar daar gaat dit topic gelukkig niet over. Of sinterklaas van de duivel komt flower.gif

Quote:

[...]

als je van blackmetal houdt wel natuurlijk
widegrin.gif

ik ga voor white engel.gif

Maar ach, ik heb deze discussie al meerdere malen gevoerd. Ik zal niet beweren dat elke muziek in een kerkdienst thuishoort. simpelweg om de reden dat in mijn ogen een kerkdienst eerbiedigheid uit moet stralen en met punk en rock heb je dat niet. Neemt niet weg dat deze muziek mij bij God in de buurt houdt omdat de teksten zo veel te vertellen hebben (en de muziek leuk is ^^) Zolang muziek niet tussen je relatie met God komt te staan zie ik zelf niet in wat het probleem zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Och, ik denk dat met rock je ook best de eerbiedigheid kan uitstralen. het is alleen niet zo gewend, zoals dat met de introductie van het kerkorgel ook niet was, of zoals de van oorsprong volksdeuntjes die wel in de bijv. het liedboek der kerken ziet en in andere liederen. Of zoals ophef rond bijv. opwekking of andere vormen van hedendaagse muziek.

Alleen de vraag of je het wilt doen. Wellicht een goed idee als je in Rockcity woont, maar ik denk dat je hier de kerkgangers alleen maar de kerk uit jaagt, dat lijkt me niet de doelstelling. Een kerkdienst is geen muziekfestival.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

whaha dat bedoel ik nou..

Ten eerste plaats noemt Marilyn Manson zich zelf de geroste Antichrist..

Ach, ook voor Marilyn is er nog hoop. Hij heeft al een keer een stukje met Alice Cooper mogen meezingen. Als hij dat grote voorbeeld blijft volgen komt zelfs Marilyn nog eens goed terecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Metal elementen aan punk toevoegen brengt wel prachtige dingen voort zoals metalcore.
yes.gif

Dat is een gruwel. Metal elementen aan punk toevoegen mag alleen als het grindcore tot resultaat heeft. Ga jij eens Japanische Kampfhörspiele luisteren!

Oja, en het idee dat black metal alleen maar snelle rauwe punk is is wijd geaccepteerd.

Metalcore is slecht! Bah!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid