Spring naar bijdragen

Rockmuziek


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik keek is bij deze pagina en deed cntrl+f en typte Rock in. Dit kwam nergens voor. Nu vraag ik me af: is rock fout voor christenen? Als dit zo is, sorry, ik ben een rock fan. Bands zoals Dream Theater (misschien kennen jullie ze) vind ik erg goed. Als je hun songteksten bekijkt zie je dat alles is geinspireerd door het geloof. Ik vind persoonlijk niet dat je wat voor soort muziek dan ook (op muziek met satanische of anti-geloofs teksten na)niet-christelijk mag noemen. Zelfs van de hardrock/metal muziek kan ik echt genieten, zelfs als ze niet zijn geinspireerd door God. Satanische muziek luister ik natuurlijk niet, maar rock muziek vind ik erg mooi om naar te luisteren. Ben ik daar vrij in? Ik weet zeker dat ik zeker niet de enige ben die van Rock muziek houdt en ik vraag me af of er ook rockliefhebbers op dit forum zitten.

Zelf speel ik gitaar, het leukste vind ik dan ook om rock muziek te spelen.

ik zag net al een mooi voorbeeld, er zijn er gelukkig sowieso wat op dit forum, dit is van MetalRick:

Quote:

poe...ik heb zo veel bands die ik helemaal geweldig vind....maar Dream Theater vind ik nét iets beter dan de rest
smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Oke bedankt, ik vroeg met het alleen af door de vaak negatieve kijk op rock door veel mensen. Dat komt om dat het wat harder is en voor sommige mensen minder toegangkelijk. Ik zag op TV dat iemand Rock satanistische muziek vond, dus ik vroeg me af wat jullie ervan vonden. Bedankt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vindt het geen probleem dat christen rock muziek luister..

Maar of jij er een probleem mee hebt maakt voor de TS denk ik niet zoveel uit. widegrin.gif

Maar het is gewoon een muziek genre.

Quote:
Al vindt ik raar de gelovigen/christen wel naar satanische of anti-geloofs teksten luister.

Mja... opzich wel. al hoewel het niet altijd zo wit-zwart ligt. Het gaat ook om de bedoel. Ik ken wel christelijke bands met op het oog onschristelijke teksten. Maar dat moet je dan in het plaatje zien en meer van de achterliggende betekenis weten.

Quote:
of dat christen naar exploited luistert of Marilyn manson.

Exploited, bad religen ed. bands vallen best mee. Soms zijn er wat mindere teksten, maar een hoop valt best mee. Waarom zou je de goede nummers dan niet luisteren?

Besides, maatschappij kritiek is niets mis mee.

Quote:
Ik zelf luister wel Marilyn manson metal blackmetal enzvoort

Met Manson heb ik niks. Sommige Blackmetal is wel mooi. En enkele Black metal bands zijn ook tekstueel oké voor mensen die geen 'foute' muziek willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou voor mijn gaat religie/gelovigen niet samen met Punk en blackmetal. Al zal ik geen probleem mee hebben, maar het zijn gewoon twee verschilden werelden want al vindt jij dat er bij Exploited een paar goede nummers tussen zit snap jij niet definitie van punk namelijk overal het lak aan hebben. En als je alleen naar de melodie luistert waar ben je dan mee bezig als je niet weet wat je luister zeker als het blackmetal is en je gelovig bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou voor mijn gaat religie/gelovigen niet samen met Punk en blackmetal.

Dat mag je vinden. Maar het zal je vast niet verbazen dat ik er anders over denk. BM is wellicht wat schaars.

In de punk kan een christen goed gedijen.

Quote:

Al zal ik geen probleem mee hebben, maar het zijn gewoon twee verschilden werelden want al vindt jij dat er bij Exploited een paar goede nummers tussen zit snap jij niet definitie van punk namelijk overal het lak aan hebben.

Ik weet wel wat punk is. Ik heb wel wat shows bezocht, heb wel wat cd's. Zelf zit ik meer in de hardcore(punk) scene. Is prima te vertoeven als christen zijnde.

Wellicht heb je, als ik je zo over punk hoor, of een wat misplaatst beeld van christenen, of over de punk.

Quote:

En als je alleen naar de melodie luistert waar ben je dan mee bezig als je niet weet wat je luister

zeker als het blackmetal is en je gelovig bent.

Wellicht zou je dan zelf beter kunnen opletten wat ze zingen. Wellicht wat schaarse bands, maar bijv. Antestor heeft tektsen die oké zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mja... opzich wel. al hoewel het niet altijd zo wit-zwart ligt. Het gaat ook om de bedoel. Ik ken wel christelijke bands met op het oog onschristelijke teksten. Maar dat moet je dan in het plaatje zien en meer van de achterliggende betekenis weten.

Krom... Krom... Krom... Tatatada... Recht. Hoe deed je dat nou?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Krom... Krom... Krom... Tatatada... Recht. Hoe deed je dat nou?

In het verleden heb ik al band teksten aangehaald. Dat ga ik nu niet weer doen.

Maar wellicht zou je aan de bijbel kunnen denken. Knip bepaalde bladzijdes er uit en je hebt ook best wel eens erg onchristelijke teksten voor je neus.

Ik vind dat je wel makkelijk neerbuigend doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb ook niet over Dream Theater..

Dream Theater ken ik niets eens mr zo te horen lijkt het mn ook niks

Dream Theater is een erg goede band, en niet alleen door religieuze teksten. Download het nr The Glass Prison maar is. Ik weet zeker dat ook jij het goeie muziek vind.

Nog even over Marilyn Manson, dat is geen anti-geloofs band. Door de voor sommige misschien shockerende clips en uiterlijk van Marilyn lijkt dat misschien zo, maar ik ken eerlijk gezegd geen teksten van Marilyn waarin dat naar voren komt

Link naar bericht
Deel via andere websites

whaha dat bedoel ik nou..

Ten eerste plaats noemt Marilyn Manson zich zelf de geroste Antichrist..

Ik weet niet waar jij dit vandaan haalt maar het is wel grappig

Je moet is paar nummers luisteren

Disposable Teens

Fight Song

Kijken of je het dan wel snapt


Samengevoegd:

Ik heb Dream Theater geluisterd op you tube.

Maar het klinkt niet slecht maar ook niet super het trekt mijn niet zo

Link naar bericht
Deel via andere websites

Christelijke Rockbands: Pillar, 12 Stones, Anberlin, Building 429, Jonah 33, decyfer down, falling up, fireflight

Christelijke Punk en pop-punk: MxPx, Relient K, Hawk Nelson, Flatfoot 56

Christelijke Metal: the Showdown, Extol, As I Lay Dying, Demon Hunter, Tourniquet

Hier een paar voorbeeldjes. Je kunt als christen zijnde zonder problemen naar deze bands luisteren!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf houdt ik erg van rock, maar luister ik enkel naar Christelijke rockbands om de volgende twee redenen:

1. Veel niet-christelijke rockbands hebben anti-Christelijke teksten in sommige liedjes of gewoon teksten waar ik als Christen niet achter sta. Ik wil deze bands niet steunen door hun muziek te luisteren. Ik vind het om eerlijk te zijn ook een beetje raar dat sommige mensen dit wel doen onder het mom van "sommige nummers van deze band zijn niet slecht, dus die kan ik dan best luisteren. ".

2. Soms kun je de teksten moeilijk verstaan, en soms heb ik gewoon geen zin om er echt naar te luisteren. Door enkel Christelijke rockmuziek te luisteren loop ik niet het risico per ongeluk toch opeens liedjes te gaan neurien of meezingen met teksten waar ik helemaal niet achter sta.

Als Christen rockmuziek luisteren kan volgens mij dus best, maar wel is het noodzakelijk op te letten met wat je luistert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Omdat er mensen van overtuiging zijn dat rock een verkeerde bron heeft. Rock komt voort uit een rellende groep mensen die tegen de gevestigde orde (en vooral ook de kerk) op stond en de vrije seks tot gemeengoed heeft gemaakt.

Door die smet op de rock (en house) zijn er groepen mensen tegen, en wordt christelijke rock gezien als 'wereldse muziek met een christelijk tintje'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid