Spring naar bijdragen

Tolerantie en Christus


Aanbevolen berichten

Quote:

Dus volgens jouw mening was Gandhi geen christen?

Nee, maar dat komt ook omdat ik andere criteria aanleg dan jij.

Quote:
Hij geloofde in Jezus en volgde hem na zoals geen ander dat naar mijn weten heeft gedaan.

Dat weet ik niet, zoiets is moeilijk hard te maken. Qua leer volgde hij Jezus in elk geval niet geheel, maar waarschijnlijk is dat dan weer buiten zijn schuld om, dus dat compenseert dan weer.

Quote:
Door Jezus' opmerking betreffende het toekeren van de andere wang letterlijk en consequent toe te passen heeft hij 300 miljoen indiers bevrijdt en de acceptatie en vrede tussen hindoes en moslims enorm bevorderd.

Dat laatste is geschiedkundig gezien nog maar de vraag, maar goed, het hoofdpunt van je argumentatie is wel duidelijk, alleen hanteer ik het Christen-begrip zoals de Kerk dat doet, nl. niet zozeer als een eretitel, maar ontologisch gezien; zij die een geldige doop hebben ontvangen. Elke andere benadering verliest al gauw aan objectiviteit en verwordt tot een eretitel. Zo is het vanuit mijn benadering volkomen mogelijk dat niet-Christenen in de hemel komen, en Christenen in de hel.

Quote:
Als Gandhi niet goddelijk geinspireerd werd dan vraag ik me af wie wel?

Dat is het issue dan ook niet.

Quote:
Als een van die 264 pausen zo iets bijzonders voor elkaar had gekregen, hadden we dat dan niet geweten?

Mjah, maar het is maar net wat jij bijzonder noemt. Ik zou Innocentius III kunnen noemen, die heel Europa tegen het uitsterven heeft behoedt kunnen noemen, maar goed, daar ben jij dan weer niet zo'n fan van. Iemand als Pius XII, die volgens Pinchas Lapide zo'n 700.000 en volgens de staat Israel zo'n 860.000 Joden heeft gered, lijkt me ook een goede kandidaat, maar ja, ook controversiëel door alle smaad. Of JP II die zeer instrumenteel is geweest in de val van het communisme. Of Johannes XXIII die in feite de doctrinaire basis heeft laten leggen voor Christelijke eenheid straks. En dit waren dan nog alleen pausen uit deze eeuw, op één na. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 74
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wat betreft moslims en Christenen.Op de Molukken werden Christenen in mootjes gehakt letterlijk.Een Christen werd zijn hoofd afgehakt en vervolgens gingen de moslims ermee voetballen.De dochter van de dominee werd opgehangen en haar foetus werd uit haar buik gehaald/gesneden.Moeilijk om dan je andere wang toe te dienen.Wat een groep Christenen ook niet deden.Een groep van zo'n 150 Christenen kozen toen de aanval.Wat moet je doen in zulke situaties,soms is het niet een kwestie van je andere wang toedienen.Want dat kun je niet als je hoofd over de straat rold.Als je dan terug slaat is dat toch verdediging.Ik bedoel je mag jezelf toch wel verdedigen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Pius" schreef het volgende:

Nee, maar dat komt ook omdat ik andere criteria aanleg dan jij.

Elk ander antwoord had me dan ook ten zeerste verbaasd.

Quote:
"Pius" schreef het volgende:

Dat weet ik niet, zoiets is moeilijk hard te maken. Qua leer volgde hij Jezus in elk geval niet geheel, maar waarschijnlijk is dat dan weer buiten zijn schuld om, dus dat compenseert dan weer.

De basisgeboden van het christendom volgde hij, hij geloofde in Jezus en door middel van geheel christelijke methoden naar het voorbeeld van Jezus zelf heeft hij iets enorm groots neergezet.

Quote:
"Pius" schreef het volgende:

Dat laatste is geschiedkundig gezien nog maar de vraag, maar goed, het hoofdpunt van je argumentatie is wel duidelijk, alleen hanteer ik het Christen-begrip zoals de Kerk dat doet, nl. niet zozeer als een eretitel, maar ontologisch gezien; zij die een geldige doop hebben ontvangen. Elke andere benadering verliest al gauw aan objectiviteit en verwordt tot een eretitel. Zo is het vanuit mijn benadering volkomen mogelijk dat niet-Christenen in de hemel komen, en Christenen in de hel.

Een Christen is voor mij een volgeling van Christus.

Quote:
"Pius" schreef het volgende:

Dat is het issue dan ook niet.

Ok. Worden niet-christenen ook goddelijk geinspireerd?

Quote:
"Pius" schreef het volgende:

Mjah, maar het is maar net wat jij bijzonder noemt. Ik zou Innocentius III kunnen noemen, die heel Europa tegen het uitsterven heeft behoedt kunnen noemen, maar goed, daar ben jij dan weer niet zo'n fan van.

Die man heeft de vreselijkste misdaden op zijn geweten, dus nee, liever niet. Dat is voor mij overigens geen christen.

Quote:
"Pius" schreef het volgende:

Iemand als Pius XII, die volgens Pinchas Lapide zo'n 700.000 en volgens de staat Israel zo'n 860.000 Joden heeft gered, lijkt me ook een goede kandidaat, maar ja, ook controversiëel door alle smaad.

Mogelijk. Ik ben niet van Pius XII' daden overtuigd maar tegenwoordig overwegend positief. Als de joodse staat zo positief is richting deze Pius zegt me dat wel wat.

Quote:
"Pius" schreef het volgende:

Of JP II die zeer instrumenteel is geweest in de val van het communisme. Of Johannes XXIII die in feite de doctrinaire basis heeft laten leggen voor Christelijke eenheid straks. En dit waren dan nog alleen pausen uit deze eeuw, op één na.

Johannes XXIII is waarschijnlijk mijn favoriete paus smile.gif

Maar het is relatief makkelijk om een doctrine op te stellen vergeleken met het naleven van eenheid, een voorbeeld te stellen. Dat deed Gandhi wel. Hij zei jood, christen, moslim en hindoe te zijn en was een enorm voorstander van eenheid. Uiteindelijk werd dat zijn dood.

Wat voor risico namen, wat voor offers brachten deze pausen?

Gandhi was bereid zijn leven te geven voor zijn volk, is een aantal keer in elkaar geslagen en gemarteld, liep zelf constante en grote risico's. Hij leefde in armoede onder zijn volk, maakte zijn eigen kleren, en is een aantal keren gaan vasten totdat ofwel het geweld zou stoppen of hij stierf. Daarbij is hij dicht bij de dood geweest.

Het is ook moeilijk voor een paus om werkelijk dichtbij het ideaal van de echte christen te komen, als een paus zijn rijkdommen zou verkopen en aan de armen zou schenken, daarna een eenvoudig leven zou gaan leiden zou dat al veel schelen. Dat is het leven dat Jezus zijn volgelingen voorschreef. Dat is het leven dat Gandhi leefde.

De paus doet wat hij doet toch vanuit een ivoren toren, hij leeft in veiligheid en rijkdom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:
Waarom heb je daar zo'n moeite mee om je aan te houden, wat hebben, dan met name moslims, je aangedaan om deze gevoelens te hebben jegens hen? Je kan een vijand zijn van de Islam, maar moet dat in daad of kan het ook in
W
oord tegen strijden.[...]De tolerantie rijkt dus tot het einde. Daarin zou je een voorbeeld kunnen nemen aan boedistische monnikken die, ook geen mens en dier kwaad doen en, zich niet verzetten tegen geweld jegens hun overtuiging vanuit China.

Helaas Dit hieronder is hoe ik het echt voel....

(het nu volgende artikel is een mening en kan als schokkend worden ervaren, is niet bedoeld voor hen die het als oproep van geweld ervaren).

MIjn gevoelens jegens hen kan ik niet verklaren, ik ben vaak met open armen ontvangen bij hen, heb met hen gegeten, thee gedronken en met hun kinderen gespeeld toen ik zelf klein was. Ook maak ik met kerst broodjes en delen we cadeautjes uit in hun wijken en toch..

ik veracht hen als het zand onder mijn voeten, hun landen, hun cultuut, hun voedsel en dit komt alleen maar door hun geloof.

Mijn haat tegen de Islam is zo groot dat het buitensporige proporties aannam en ik echt me best moest doen om dit onder controle te houden.

Later besefte ik dat de Islam alleen kon worden vernietigd dmv van de waarheid. Het is zo gekomen omdat ik weet wat zij de wereld aandoen.

Weet wel:

Het waren de Bosnische Moslims die in de 2e wereld oorlog vochten aan de zijde van de duitsers. (later werden zij door de "Christelijke" milities van de serviers tijdens de burgeroorlog in de jaren 90 vermoord).

Het waren de Moren die Europa ooit bijna hadden overgenomen en duizenden Christenen uitmoorden..

Het zijn de Iraanse Moslimraden die honderde mensen per jaar laten ophangen, vaders, minderjarige meisjes, jongens van 16 ga zo maar door..

Het zijn de Islamitische rechtbanken in Nigeria die mensen laat verminken (armen, handen, en benen afhakken).

Het zijn de Moslims die op 11 september 2001 in de WTC torens vlogen.

Het waren Marokaanse Moslims die in 2004 zich opbliezen in Madrid.

Het waren Moslims die het hoofd met een groot mes scheidde van het Lichaam van een jonge russische soldaat en hen een martelaar maakte van de Russisch Orthodoxe kerk omdat hij niet wilden bekeren tot Islam.

Het waren de Moslims die in Irak Kenneth Bigley, Eugene Armstrong, Nick berg, Margereth Hassan en Jack hensley hebben onthoofd en afgeslacht.

En de rede dat Moslims (ook behoudende moslims) dit doen is omdat de Koran bol staat met deze verzen en als je me niet gelooft lees het voor jezelf of lees het boek "geweld in de Islam" geschreven door een ex moslima die het geweldadige karakter van Mohammed blootlegt.

Het zijn juist de behoudende moslims die niet te vetrouwen zijn, zij die hoog in de politiek zijn opgeklomen. Mocht er ooit een grootschalig conflict ontstaan dan doet men er goed aan deze te schaduwen omdat zij onverwachte dingen doen.

Mijn haat gaat niet uit naar mensen maar naar hun systeem waarin zij zijn opgesloten. Geen mens mag hen fysiek doden of geweld aan doen. Wat we wel mogen is de waarheid aantonen zonder bang te zijn dat we hen beledidigen.

De koran is zonder meer een geweldadig boek.

Mohammed was een moordenaar.

Moslim geleerden zijn verdraaiers van de waaheid.

De Islam hoort niet in Europa en niet eens in de wereld. Sterker nog in geloof echt dat God ze niet wilde daarom laat hij in de Bijbel zijn haat tegen hen zien door hen op elke gelegenheid te laten boeten.

(voor referenties Zie de lijn tussen de heidense volkeren zoals bijv de filistijnen, moabieten, amelekieten etc die nakomelingen waren van Ismael)

Mijn droom is een wereld zonder de Islam zonder moskeen en zonder de koran. Hopelijk wordt ooit de naam van Mohammed voor eeuwig van deze aardbodem verwijderd. Als jezus terugkomt zal hij ook hen van de aardbodem doen verdwijnen en ook is mijn troost dat we ze iig nooit in het paradijs zullen tegenkomen.

En waarom haat ik de Islam.

Het is antichristelijk.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als katholiek zou het misschien ook eens raadzaam kunnen zijn om de eigen geschiedenis boeken door te nemen.

Denk niet dat dat allemaal koek en ei is.

Matth. VII, 3: Ende wat siet gy den splinter die in de ooge uwes broeders is, maar den balck die in uwe ooge is en merckt gy niet?

Oftewel:

Den splinter in een anders oog wel zien, maar niet de balk in zijn eigen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als katholiek zou het misschien ook eens raadzaam kunnen zijn om de eigen geschiedenis boeken door te nemen.

Denk niet dat dat allemaal koek en ei is.

Matth. VII, 3: Ende wat siet gy den splinter die in de ooge uwes broeders is, maar den balck die in uwe ooge is en merckt gy niet?

Oftewel:

Den splinter in een anders oog wel zien, maar niet de balk in zijn eigen

Onze Paus heeft het goede voorbeeld al gegeven Thogrem Mea Culpa...voor de verachterlijke inquisitie. weet jij een Katholieke organisatie die gebiedt dat mensen onthooft of gestenigd moeten worden als ze uit de kerk stappen?, ...

Een Christelijke terreur organisitaie misschien?..

bestaat niet.......

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Haten is ook antichristelijk
flower.gif

"Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." widegrin.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Onze Paus heeft het goede voorbeeld al gegeven Thogrem Mea Culpa...voor de verachterlijke inquisitie. weet jij een Katholieke organisatie die gebiedt dat mensen onthooft of gestenigd moeten worden als ze uit de kerk stappen?, ...

Een Christelijke terreur organisitaie misschien?..

bestaat niet.......

Ik ken wel een christelijke tereurorganisatie, namelijk de KKK. Maar die is niet katholiek nee, zeer anti katholiek zelfs.

Heb jij vijanden lief heeft een zeer wijs Man ooit gezegd.

Extremisme moet je niet beantwoorden met extremisme.

En dan nog een uit de oude doos smile.gif

Dat ghy niet wilt dat u gheschiet, en doet sulcks an een ander niet.

En praat er anders eens met je biechtvader over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een Christelijke terreur organisitaie misschien?..

bestaat niet.......

"Het leger van de Heer", "de Klukluxklan".

En dat katholieken nu niet meer mensen op de branstapel gooien en dorpen uitmoorden en dat protestanten nu niet meer katholieke kerken in puin slaan, wilt niet zeggen dat het niet gebeurd is.

Gun moslims dan ook het recht niet onder de stempel te vallen van wat bepaalde andere moslims geschapen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Onze Paus heeft het goede voorbeeld al gegeven Thogrem Mea Culpa...voor de verachterlijke inquisitie. weet jij een Katholieke organisatie die gebiedt dat mensen onthooft of gestenigd moeten worden als ze uit de kerk stappen?, ...

Een Christelijke terreur organisitaie misschien?..

bestaat niet.......

Ik ken wel een katholieke organisatie die jaren gelden mensen vermoorde omdat ze protestants waren. Iets over 80 jarige oorlog... Al ga jij alle moslims over 1 kam scheren met je veroordelingen dan kan ik het ook. Geef dat dan ook eerlijk toe en wijs niet alleen met je vinger naar anderen.

Ik heb ook genoeg problemen gehad met marokanen, bedreigd, bekogeld, aangevallen, geslagen etc. Maar ik ken ook genoeg moslims waarmee wel te praten valt. Die hard werken en die iets willen bereiken en liefdadigheid doen uit het oog van hun geloof. Jij bent nu niks beter dan een extremistische moslim. Misselijk maakt mij dit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Helaas Dit hieronder is hoe ik het echt voel....

(het nu volgende artikel is een mening en kan als schokkend worden ervaren, is niet bedoeld voor hen die het als oproep van geweld ervaren).

MIjn gevoelens jegens hen kan ik niet verklaren, ik ben vaak met open armen ontvangen bij hen, heb met hen gegeten, thee gedronken en met hun kinderen gespeeld toen ik zelf klein was. Ook maak ik met kerst broodjes en delen we cadeautjes uit in hun wijken en toch..

ik veracht hen als het zand onder mijn voeten, hun landen, hun cultuut, hun voedsel en dit komt alleen maar door hun geloof.

Mijn haat tegen de Islam is zo groot dat het buitensporige proporties aannam en ik echt me best moest doen om dit onder controle te houden.

Later besefte ik dat de Islam alleen kon worden vernietigd dmv van de waarheid. Het is zo gekomen omdat ik weet wat zij de wereld aandoen.

Weet wel:

Het waren de Bosnische Moslims die in de 2e wereld oorlog vochten aan de zijde van de duitsers. (later werden zij door de "Christelijke" milities van de serviers tijdens de burgeroorlog in de jaren 90 vermoord).

Het waren de Moren die Europa ooit bijna hadden overgenomen en duizenden Christenen uitmoorden..

Het zijn de Iraanse Moslimraden die honderde mensen per jaar laten ophangen, vaders, minderjarige meisjes, jongens van 16 ga zo maar door..

Het zijn de Islamitische rechtbanken in Nigeria die mensen laat verminken (armen, handen, en benen afhakken).

Het zijn de Moslims die op 11 september 2001 in de WTC torens vlogen.

Het waren Marokaanse Moslims die in 2004 zich opbliezen in Madrid.

Het waren Moslims die het hoofd met een groot mes scheidde van het Lichaam van een jonge russische soldaat en hen een martelaar maakte van de Russisch Orthodoxe kerk omdat hij niet wilden bekeren tot Islam.

Het waren de Moslims die in Irak Kenneth Bigley, Eugene Armstrong, Nick berg, Margereth Hassan en Jack hensley hebben onthoofd en afgeslacht.

En de rede dat Moslims (ook behoudende moslims) dit doen is omdat de Koran bol staat met deze verzen en als je me niet gelooft lees het voor jezelf of lees het boek "geweld in de Islam" geschreven door een ex moslima die het geweldadige karakter van Mohammed blootlegt.

Het zijn juist de behoudende moslims die niet te vetrouwen zijn, zij die hoog in de politiek zijn opgeklomen. Mocht er ooit een grootschalig conflict ontstaan dan doet men er goed aan deze te schaduwen omdat zij onverwachte dingen doen.

Mijn haat gaat niet uit naar mensen maar naar hun systeem waarin zij zijn opgesloten. Geen mens mag hen fysiek doden of geweld aan doen. Wat we wel mogen is de waarheid aantonen zonder bang te zijn dat we hen beledidigen.

De koran is zonder meer een geweldadig boek.

Mohammed was een moordenaar.

Moslim geleerden zijn verdraaiers van de waaheid.

De Islam hoort niet in Europa en niet eens in de wereld. Sterker nog in geloof echt dat God ze niet wilde daarom laat hij in de Bijbel zijn haat tegen hen zien door hen op elke gelegenheid te laten boeten.

(voor referenties Zie de lijn tussen de heidense volkeren zoals bijv de filistijnen, moabieten, amelekieten etc die nakomelingen waren van Ismael)

Mijn droom is een wereld zonder de Islam zonder moskeen en zonder de koran. Hopelijk wordt ooit de naam van Mohammed voor eeuwig van deze aardbodem verwijderd. Als jezus terugkomt zal hij ook hen van de aardbodem doen verdwijnen en ook is mijn troost dat we ze iig nooit in het paradijs zullen tegenkomen.

En waarom haat ik de Islam.

Het is antichristelijk.....

Het waren Jozua en de Israelieten die steden als Jericho en Ai verwoestten en al hun inwoners doodden.

De bijbel is zondermeer een gewelddadig boek...

Niet alleen het OT, maar denk maar eens aan Annanias en Safira die op bevel van Petrus het loodje moesten leggen.

Het waren de christenen die in Israel de moslimbevolking afslachtte.

Het waren eveneens christenen die onder de noemer 'inquisitie' andere mensen verminkten, martelden, ledematen afhakten en ter dood brachten.

Mozes was een moordenaar, Paulus ook...

En voor wat betreft het laten boeten van moslims in de bijbel... de Islam (en dus de opkomst van de moslims) ontstond pas enkele honderden jaren na de komst van Jezus... hamer.gif

Bovendien krijg ik nu niet echt het idee dat de Eeuwige hen haat, gezien de woorden die er geschreven staan over Ismael:

'Ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar maken en hem veel, heel veel nakomelingen geven. Twaalf stamvorsten zal hij verwekken en er zal een groot volk uit hem voortkomen.'

Kortom, om met Paulus te spreken: '1 Natuurlijk, u veroordeelt dit alles. Maar u bent evenmin te verontschuldigen. Het oordeel dat u over anderen velt, velt u over uzelf, want de dingen die u veroordeelt doet u zelf ook.'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Whahahaahah daar kan ik nauwlijks serieus op reageren..ik zal het dan maar toch proberen.

Jezus is een bevrijder en leerde mensen niet te vechten. Mohammed en de koran schrijven dat het goed is te strijden tegen de ongelovigen. Het hindoeisme leert dat er rangen en standen onstaan tussen mense naar aanleiding van hun daden. daar ontstaan de zogenaamde Paria's oftwel onaanraakbare.

Alle religie behalve het christendom is vals en zeer verwerpelijk als het om de weg naar de hemel gaat. Maar bedenk de Islam is de meest verachtelijke. En je weet dat als je Christen bent dat je niemand mag doden, wat jij net aanhaaklt betreft louter op geschiedkundig gebeurtenissen. Waar ik het nu over heb is onze tijd. Niet over de tijd van de Kruistochten of de middeleeuwen want toen had niemand fatsoen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De moslims hadden in die tijd het fatsoen dat zij erkenden dat Jeruzalem ook voor Joden en christenen een heilige stad was. Zij leefden daar allemaal samen, waarbij iedereen de vrijheid van godsdienst had.

En als je het over deze tijd wil hebben: in Marokko leven Joden en moslims samen. Bij chanoeka en andere hoge feestdagen van de Joden, nodigen zij hun moslimburen uit om met hen mee te vieren en andersom: bij het suikerfeest en dergelijke nodigen de moslims de Joden uit om met hen samen het feest te vieren.

Het extremisme (en de daarmee gepaard gaande aanslagen op onschuldige burgers) wat aan de orde van de dag is bij een klein deel van de moslims is absoluut niet goed te keuren, maar hetzelfde geldt voor andere extremisten die geen godsdienstig doel nastreven, maar wel aanslagen plegen, zoals de Rote Armee Fraktion uit Duitsland, het Lichtend Pad uit Peru, de ETA en EPA in Spanje, de Bende van Nijvel uit België, de OAS in Frankrijk en ga zo maar door.

Extremisme komt overal voor: ook onder christenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Whahahaahah daar kan ik nauwlijks serieus op reageren..ik zal het dan maar toch proberen.

Jezus is een bevrijder en leerde mensen niet te vechten. Mohammed en de koran schrijven dat het goed is te strijden tegen de ongelovigen.

De bijbel zegt ook dat je ongelovigen uit je leven moet houden. Jij verwacht bovendien blijkbaar dat alle geloven zoals het christendom moeten zijn.

Quote:

Alle religie behalve het christendom is vals en zeer verwerpelijk als het om de weg naar de hemel gaat.

Ik zie het als minder juist

Quote:
Maar bedenk de Islam is de meest verachtelijke. En je weet dat als je Christen bent dat je niemand mag doden

Jij hebt het over haat, haat wil zeggen dat je het liefst de dood zou willen zien. Is de weg naar een zonde niet net zo erg als de zonde zelf? In iedergeval hou jij je niet aan de bijbel op 1 ding en dat is heb u naaste lief als uzelf

Quote:
, wat jij net aanhaaklt betreft louter op geschiedkundig gebeurtenissen. Waar ik het nu over heb is onze tijd. Niet over de tijd van de Kruistochten of de middeleeuwen want toen had niemand fatsoen.

Jij gebruikt die voorbeelden toch ook? Waar trek jij de lijn dan? En wat dacht je dan van Irak en Afganistan? Jij bekijkt het uit Westers oogpunt, maar voor veel van die mensen zijn de christenen de terroristen. Alhoewel dat niet allemaal christenen zijn die daar rond lopen begrijp ik best dat het in die regio's wordt bestempeld als christen terroristen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Whahahaahah daar kan ik nauwlijks serieus op reageren..ik zal het dan maar toch proberen.

Wat dacht je ervan om een naamswijziging aan te vragen? Vreselijk dat de inhoud van jouw posts met het woord "Catholic" geïdentificeert worden. Er is niks catholics aan je uitlatingen. muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jullie zien veel dingen over het hoofd. Eerst stellen we dat de Christenen vroeger ook terreur daden begonnen tegen anders denkenden. Dat klopt. De inquisitie in Spanje bijvoorbeeld bracht veler mensen ter dood louter op grond van het feit dat men niet in lijn dacht met de RK Kerk. Ook zijn tijdens de kruisttochten vele joden, moslims, en sektes (o.a aanhangers van Luther die als sektes werde bestempeld) omgebracht. Dit betreffen geschiedkundige feiten die voor geen enkele katholiek ontkent kan worden. Overigens is dit net zo goed de geschiedenis van niet Katholieke Christenen.

Maar dit was niet gebaseerd op de leer van Jezus of zijn woorden...een verschil met de Koran.

Dit werd gedaan uit blinde en zinloze Godsdienst ijver.

De Islam heeft zich naast het Christendom ontwikkelt als de 2e grootste religie op aarde en blijft groeien. De fout die mensen hierin maken is dat zij het Christendom en de Islam vergelijken als 2 dezelfde religies met vergelijkbare patronen.

De Islam is erg verschillend in leer en juist daarin schuilt het gevaar.

De Koran (ik heb hem gelezen) typeert zich door tegenstrijdigheden en ook oproepen tot geweld en oorlog tegen de niet-moslims.

Opdat allah de gelovigen mogen louteren en de ongelovigen vernietigen (3:142)

Bezittingen en kinderen der ongelovigen zullen brandstrof voor het vuur zijn (3:11)

De Koran over ongelovigen, joden en christenen: (gekopierd van andere site)

3.118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.

4.56 Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan.

4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn

elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

5.60 Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

8.22 Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

9.23 O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

98.6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het boek (Joden en Christenen) en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden. Zij zijn de slechtsten der schepselen.

Een ongelovige volgens Islam begrippen is iemand die niet in Allah en zijn gezant gelooft.

Uiteraard wie deze teksten aan een Moslim voorhoud krijgt het verhaal dat dit een interpretatie is.

Yeah right..de Islam is grootgeworden door leugens en het verdraaien van de waarheid.

Vele mensen denken dat de Islam geen afbeeldingen mag gebruiken omdat de schepselen van Allah heilig zijn. De ware rede is dat er al talloze afbeeldingen van Christus aan het kruis bestonden voordat de Islam ontstond. Omdat dit de Koran tegenspreekt (het was immers iemand anders die stierf op een kruis) zegt men opeens dat dit leugens van de duivel waren.

De lijst is uiteraard helemaal uit te breiden maar dat zal ik niet doen. Als men even goed zoekt zal men in de Koran vele voorbeelden van haat tegen de niet moslims vinden.

Om dit goed te praten zegt men dat Mohammed een fatsoenlijk man was met een onbesproken gedrag. Ze durven hem zelfs de "meest fatsoenlijke mens" die ooit heeft geleefd te noemen. Hoewel veel moslims heilig in Mohammed geloven kennen zij de hadieths zer slecht. Als men zich verdiept in deze hadieths zal men zien dat Mohammed betrokken is geweest bij moordpartijen op Joden en zijn eigen mensen die hem hadden beledigd zelfs de kleinzoon van mohammed is onthoofd door loyalisten van Mohammed.

Mijn punt is dus dat de Islam en Mohammed beide geweldadig en militant zijn in tegenstelling tot de leer van Jezus. Dit verklaart dan ook het radicale gedrag van Moslims die volgeling zijn van Mohammed. Zij zijn ware moslims en doen wat de Koran hen opdraagt.

Is het niet ironisch dat vele moslims willen sterven voor Allah omdat ze dan toegang krijgen tot die zaken die ze hier op aarde door de vroomste moslims wordt verboden.

Om een lang verhaal kort te maken. ZIj die vrijheid liefhebben en God en Jezus boven alles doen er goed aan om zich openlijk te verzetten tegen de kinderen van Satan.

En hoewel ik vele moslims ken betreur ik echt dat ik dit niet anders kan stellen dat zij verleid zijn door een dode profeet die vanuit zijn graf vele tot eeuwige straf mee zal voeren.

Wie echt van Jezus houdt brengt die waarheid naar een Moslim zonder te sympatiseren met zijn geloof. We mogen de Islam haten zonder dat we daarbij de moslims kwaad doen. Dit doen we door de Bijbel en de Koran 1 op 1 te vergelijken.

Een ieder die zich Christen noemt zou eens een keer de Koran moeten lezen en zien of het waar is wat ik zeg en of de Islam werkelijk een religie van Vrede is.

De Moslims kunnen mensen der vrede zijn maar dat wil nog niet zeggen dat hun boek vredelievend is

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
ik veracht hen als het zand onder mijn voeten, hun landen, hun cultuut, hun voedsel en dit komt alleen maar door hun geloof.

'Hun, hun en hun' zijn dat de legendarische Hunnen op snelle paarden? Wie zijn 'hun'. Er zijn dus mensen met een bepaalde religie die in bepaalde landen wonen en die landen hebben een bepaalde cultuur, vaak zijn hier kruisbestuivigen. De cultuur is beinvloed door de religieuze overtuiging en andersom ook. Je komt nogal stompzinnig over door voedsel te haten, omdat het gekookt of geplukt is door een moslim.

Quote:
Mijn haat tegen de Islam is zo groot dat het buitensporige proporties aannam en ik echt me best moest doen om dit onder controle te houden.

Dat is niet echt gelukt blijkbaar..

Quote:
Het waren de Bosnische Moslims die in de 2e wereld oorlog vochten aan de zijde van de duitsers. (later werden zij door de "Christelijke" milities van de serviers tijdens de burgeroorlog in de jaren 90 vermoord).

Moet je nagaan, het gros van die Duitsers waren lutherse of katholieke christenen. Ga je nu ook zeggen 'ik haat het christendom omdat het de Duitse Luthersen waren die in de 2e wereld oorlog de Holocaust aanzwengelden?

Quote:
Het waren de Moren die Europa ooit bijna hadden overgenomen en duizenden Christenen uitmoorden..

Het waren de christenen die koning Widukind's rijk veroverden en vele nobele Saksen over de kling hebben gejaagd omdat ze de christelijke religie van Karel de Grote niet wilde accepteren. Het was onder de verantwoordelijkheid van de Inquisitie dat vele 'heksen' zijn vermoord, om de meest achterlijke redenen (omdat ze niet bleven drijven e.d.).

Quote:
Het zijn de Iraanse Moslimraden die honderde mensen per jaar laten ophangen, vaders, minderjarige meisjes, jongens van 16 ga zo maar door..

Het is de katholieke kerk die condooms verbied en zo (volgens veel mensen) medeverantwoordelijk is voor de AIDS-epidemie in Afrika.

Quote:
Het zijn de Islamitische rechtbanken in Nigeria die mensen laat verminken (armen, handen, en benen afhakken).

Zolang ze niet de perverse middelen van de Inquisitie en andere 'christelijke' rechtbanken overnemen.. Ga eens voor de lol naar een Torture-museum in Italië. Die lieve christelijke monikken moeten echt seksueel gefrustreerd zijn geweest.

Quote:
Het waren Moslims die het hoofd met een groot mes scheidde van het Lichaam van een jonge russische soldaat en hen een martelaar maakte van de Russisch Orthodoxe kerk omdat hij niet wilden bekeren tot Islam.

Het komt er op neer dat zij bepaalde dingen niet hebben afgezworen die wij, op basis van heidense! filosofie hebben afgezworen, de deugdethiek bijvoorbeeld.. Jou God is een van de gruwelijkste, bokkige, halsstrarrige, woeste, gevaarlijke, wispelturige, wraakzuchtige en racistische Goden die ooit in boeken zijn voorgekomen.

How can this be?

Why is he the chosen one?

Saint gone astray

With a scepter and a gun

Learn to believe

In the mighty and the strong

Come bleed the beast

Follow me it won't be long

Listen when the prophet

Speaks to you

Killing in the name of God

Passion

Twisting faith into violence

In the name of God

Straight is the path

Leading to your salvation

Slaying the weak

Ethnic elimination

Any day we'll all be

Swept away

You'll be saved

As long as you obey

Lies

Tools of the devil inside

Written in Holy disguise

Meant to deceive and divide

Us all

Listen when the prophet

Speaks to you

Killing in the name of God

Passion

Twisting faith into violence

In the name of God

Blurring the lines

Between virtue and sin

They can't tell

Where God ends

And mankind begins

They know no other

Life but this

From the cradle

They are claimed

Listen when the prophet

Speaks to you

Killing in the name of God

Passion

Twisting faith into violence

In the name of God

Hundreds of believers

Lured into a doomsday cult

All would perish

In the name of God

Self-proclaimed messiah

Led his servants

To their death

Eighty murdered

In the name of God

Forty sons and daughters

Un-consenting plural wives

Perversions

In the name of God

Underground religion

Turning toward

The mainstream light

Blind devotion

In the name of God

Justifying violence

Citing from the Holy Book

Teaching hatred

In the name of God

Listen when the prophet

Speaks to you

Killing in the name of God

Passion

Twisting faith into violence

In the name of God

Religious beliefs

Fanatic obsession

Does following faith

Lead us to violence?

Unyielding crusade

Divine revelation

Does following faith

Lead us to violence?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Die mensen hebben ongelijk en daarom is het compleet ongeschikt om tegenover de praktijken van dictatoriaal Iran te zetten.

Voor de believers in dat soort dingen is het wel degelijk vergelijkbaar. Daarbij ging het niet alleen over 'dictatoriaal Iran' (Iran is een theocratie puh2.gif) maar over veel meer voorbeelden.

Sorry hoor als ik aan je heilige Kerkje heb gezeten. Ik heb meer voorbeelden gemaakt, jij haalt deze eruit. Het gaat mij wat er in The Name of God is gebeurd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Voor de believers in dat soort dingen is het wel degelijk vergelijkbaar. Daarbij ging het niet alleen over 'dictatoriaal Iran' (Iran is een theocratie
puh2.gif
) maar over veel meer voorbeelden.

Een theocratie? Iran is officieel een republiek om precies te zijn. Ze hebben een president, een premier en een parlement. Het is waar dat de geestelijkheid een grote rol spelen in de wereldse politiek maar het is niet zo dat ze echt aan het hoofd staan van het land. Maar je hebt gelijk als je stelt dat het strikt genomen geen dictatuur is.

Quote:
Sorry hoor als ik aan je heilige Kerkje heb gezeten. Ik heb meer voorbeelden gemaakt, jij haalt deze eruit. Het gaat mij wat er in The Name of God is gebeurd.

Heilige Kerkje? Waar is dat verkleinwoordje voor nodig? Als jij stelt, of voor mij part implicieert, geheel onterecht dat de paus "in the Name of God" deelsverantwoordelijk is voor de AIDS-problematiek lijkt het me niet meer dan normaal dat ik daarop reageer. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Wat dacht je ervan om een naamswijziging aan te vragen? Vreselijk dat de inhoud van jouw posts met het woord "Catholic" geïdentificeert worden. Er is niks catholics aan je uitlatingen.
muur.gif

Beste Tom,

Begrijpelijk dat je mijn harde woorden niet prettig vindt. Als God had gezegd alle religies zijn hetzelfde dus of je nu de natuur aanbid, of 1000 goden, of allah het is allemaal aanbidding naar mij, dan had jezus niet hoeven zeggen ik ben de weg. Maar helaas Christus zegt ik ben de enige weg. Waarom van ik de Islam aan? omdat er niets gevaarlijker is dan iets wat op de waarheid lijkt maar het voorzeker niet is. Als de mensen in Irak niet moslims maar Christenen waren geweest dan had er morgen vrede gekomen. Als de palestijnen echt de Joden wille verslaan dan moeten ze juist tot Christus komen. Daarom moet je niet de moslims bestrijden maar zijn Islam. Velen hier weten niet wat de Koran zegt en denken dat dit een vriendelijk boek is, echter Geert wilders bijvoorbeeld zat er niet naast toen hij dit boek vergelijk met Mein Kampf. Mijn Kampf deelt de mensen op in rangen en standen Qua ras en zegt dat Joden gefussilleerd moeten worden. De koran stelt dat alle niet-moslims mogen worden gedood na aanleiding van het voorbeeld van hun profeet.

De waarheid is hard snoeihard en steenkoud, maar nuances er in aanbrengen is alléén maar afbreuk doen aan de boodschap. In Rotterdam hebben we een kinderclub geleid met 70% moslim kinderen waarvan de ouders eigenlijk er niets van wilden weten omdat het in een kerkgebouw was. Echter toen we hen verzekerde dat Jezus (de bijbel ed) niet zou worden verkondigd stemden ze in.

Als ik zeg de Islam is een valse religie dan is dat een harde ongenuanceerde boodschap. Je zou inderdaad heel CU ,CDA politiek correct kunnen zeggen het is een minder juiste religie. Maar Jezus zelf noemde het VALS. Hij had het over valse profeten en valse leraren en noemde in zijn tijd bepaalde joden die zich verscholen achter Abraham kinderen des duivels.

Nu echter zitten wij met 60% aan moslims in Nederland die allen stellen dat zij volgelingen zijn van Mohammed!..nu dan mijn beste vrienden en vriendinnen hoeveel van jullie kennen deze Mohammed?. Velen zullen alléén muziek te horen krijgen over hem ipv het gebulder.

Vele Christenen zijn geypnotiseerd door nette en beschaafde Imams die de Islam voorstellen als vredelievend en wijs en netjes en beschaafd. Maar is het niet zo dat de praktijk zichzelf tegenspreekt.

Nu dan noem mij is één Islamitisch land waar democratie, naasteliefde, orde en mensenrechten allemaal te vinden zijn. Dit land bestaat niet.

Velen van jullie hier vinden mij onchristelijk en hardvochtig maar dat neemt niet weg dat wat ik zeg de waarheid is. Of jullie nou mijn toon prettig vinden of niet, ik wens geen concessies te doen aan een geloof dat mensen alléen maar gevangen houd.

Het is zelfs zo dat vele moslims die zich bekeren tot Christus een bepaalde gloed verliezen die in hun huisde.

Vaak zie je dat de ogen weer glans krijgen en hun gezichten weer menselijk en vriendelijk worden. Dat komt omdat hetgeen wat hen gevangen hield nu is verslagen en zij vrij zijn. De blinden zullen weer zien.

Ik vindt het helemaal niet leuk dat het zo is als het is maar als ik er iets aan kan bijdragen om dit te verkondigen dan doe ik dit naar jullie toe maar ook naar Moslims toe. Of je me nu aardig vindt of niet. Maar ik haat een laffe houding.

Dit is de Patstelling van Christus..die zo "verwaand" was dat hij zich de beste durfde te noemen. Het verschil was echter wel...hij was de beste!.


Samengevoegd:

Quote:

'Catholic' Angel, je bent best grappig.

Je opent een topic met het woord 'tolerantie' in de titel en zelf straal je geen greintje tolerantie uit...

Geen greintje Tolerantie....

God is blijkbaar nog minder tolerant als het gaat om zijn hemelsdeurbeleid alléén Christenen mogen blijkbaar binnenkomen.


Samengevoegd:

Quote:

[...]Moet je nagaan, het gros van die Duitsers waren lutherse of katholieke christenen. Ga je nu ook zeggen 'ik haat het christendom omdat het de Duitse Luthersen waren die in de 2e wereld oorlog de Holocaust aanzwengelden?

Je begaat hier een vergissing. Hitler was een Rooms katholiek maar hij moorde puur uit zelfingenomen principes los staande van religie. De grote Mufti van Jeruzalem had in die tijd zijn eigen agenda en wilden de Joden in de Arabische landen uit roeien. De koran is per definitie Anti joods en ik hoef jou niet te vertellen wat de omringende landen van Israel van Israelitien (joden) vinden. Als zij de kans krijgen verdwijnt Israel van de wereldkaart.

Met andere woorden

De Islam is anti Joods en Anti anders denkenden.

Ja en deze Hunnen zullen als ze de kans krijgen inderdaad dezer landen vertrappen als zij de kans krijgen met hun snelle paarden. Maar wel paarden die opgepoetst en op hun paasbest van stal komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over tolerantie gesproken, je kan ook te ver gaan:

Vandaag zag ik op TV meneer Muskens, bisschop van Breda, zeggen dat hij het wel ziet zitten dat men God voortaan Allah gaat noemen.?!?! verbaasd.gif

Quote:
Muskens:
"Allah is op zich een heel mooi woord voor God.

Waarom zouden we niet allemaal samen zeggen: We noemen God voortaan Allah?'',

aldus Muskens maandag in het televisieprogramma Netwerk.

Het moet niet veel gekker worden zeg...!! hamer.gif

Nou kan ik er inkomen dat Allah gewoon de Arabische benaming is voor God. Een ‘naam’.

Ja heel mooi, maar kom op zeg! Het gaat erom dat met ‘Allah’ iemand bedoeld wordt die zich voordoet als God, maar het niet is.

God Allah gaan noemen impliceert dat Allah God is, wat gewoonweg niet waar is.

Allah - d.w.z. de Allah die de moslims als hun god zien - is niet God. Onder andere omdat Allah zegt sléchts één te zijn, niet één van drie(bovendien heeft hij de drie-eenheid nog fout ook). Of, Allah beweerd in zijn koran een hoop dingen die in strijd zijn met de Bijbel(bijv. dat Ismael verhaal of Jesaja profetieën, Liefde of het Genade Offer van Jezus...). Ook is Allah in de koran té verschillend en anders “denkend†dan God uit de Bijbel. Zeggen dat Jezus niet de Zoon is. etc.etc. Van die hele Allah klopt geen ene moer ten opzichte van God (terwijl hij toch beweerd dezelfde te zijn). En een beetje beweren dat er een vervolg nodig zou zijn op de Bijbel?! Nee, die Allah is gewoonweg iemand anders, een ‘wannabe’ God, slechts een verzinsel van Mohammed. Daarom vind ik dat we nooit en te nimmer onze God, Dé Levende God, Allah mogen, of kúnnen noemen!

Het zal best een mooie betekenis hebben hoor, het woord ‘Allah’, maar de relatie die die term heeft met die nepgod van de moslims is mij te sterk! Stel je toch eens voor zeg... dalijk gaan die moslims helemaal beweren dat Allah God is, pfft! Zo van: “Zie je wel, zelfs die ‘mensen van Het Boek’ noemen hem al zoâ€

Kortom: Ik vind het een schandalig idee. Té(!) tolerant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid