Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van RobertF:

In de serie worden inderdaad vele extra regels gegeven, zoals hoeveel procent je inderdaad van een gezicht moet zien en ook dat het niet werkt bij kinderen onder (als ik het goed heb) 1 jaar. Reden voor het laatste: ze zijn tot die leeftijd nog niet aan hun naam gehecht en verbinden zichzelf niet met die naam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom The Black Mathematician,

Hoe zit het dan met het gezicht? Je gezicht veranderd immers steeds als je groeit. Pas op latere leeftijd(en) komen de vormen vast te liggen. Het lijkt mij dat het boek dan pas kan werken als het gezicht volgroeid en onveranderlijk is. En je dus wel ouder dan één jaar moet zijn om te kunnen worden genoted (dit zal dan ongetwijfeld een nieuw werkwoord worden in de Van Dale). Toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die gevleugelde knakker wilt zijn ogen wel ruilen voor de helft van Light's leven. Wat voor nut heeft dat voor hem? Hij heeft toch ook nog een boek, hij kan het toch zonder deal van Light afpakken? Of als die dat niet wilt het gewoon van een ander mens afpakken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat kan hij doen, maar hij wilt gewoon vermaakt worden en Light zorgt voor goed vermaak. Dat zegt ie ook de hele serie door, bij elke slimme stap die Light doet: "Wat zijn mensen toch wonderlijk!"

Als ie Light killt dan is het niet zeker of een ander mens die het boek overneemt net zo vermakelijk is.

Quote:

Sjaloom The Black Mathematician,

Hoe zit het dan met het gezicht? Je gezicht veranderd immers steeds als je groeit. Pas op latere leeftijd(en) komen de vormen vast te liggen. Het lijkt mij dat het boek dan pas kan werken als het gezicht volgroeid en onveranderlijk is. En je dus wel ouder dan één jaar moet zijn om te kunnen worden
genoted
(dit zal dan ongetwijfeld een nieuw werkwoord worden in de Van Dale). Toch?

Je kan een datum opschrijven wanneer iemand doodgaat, maar de limiet is iets van 50 dagen verder. Mensen zullen wel niet al te erg veranderen in de tussentijd. HEt belangrijkste is denk ik dat het in gedachten houden van andermans gezicht ervoor zorgt dat je mensen met verschillende namen uit elkaar houdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat kan hij doen, maar hij wilt gewoon vermaakt worden en Light zorgt voor goed vermaak. Dat zegt ie ook de hele serie door, bij elke slimme stap die Light doet: "Wat zijn mensen toch wonderlijk!"

Als ie Light killt dan is het niet zeker of een ander mens die het boek overneemt net zo vermakelijk is.

Maar dan was die ogen deal ook geen verstandige actie.

Of was bij het aanbod van die deal het vermaak het doel en wat hij er eventueel voor zou kunnen krijgen niet relevant?

Verder vertelde hij ook dat iemand al eens eerder een dergelijke deal gemaakt had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat we nu teveel aan details denken. Dat boek weet welke persoon we bedoelen, een gezicht zal nooit 100% veranderen, ik bedoel, ik heb een klasgenootje op de basisschool in groep 6 voor het laatst gezien. Dat was op dat moment 7 jaar geleden. Ze herkende me wél, terwijl ik toch was veranderd.

Maar, wat zou ik doen. Mezelf kennende zou ik het uit willen proberen. Het recht is echter niet aan mij om dat te doen. Ik zou héél erg met mezelf worstelen, in een vlaag van woede het boek kapot maken en er daarna spijt van hebben omdat ik het niet uitgeprobeerd had. Alleen, nogmaals, het is niet aan mij om wie dan ook dood te willen. En, als mensen weten dat ik dat met dat boek kan, hoogstwaarschijnlijk zou ik mijn mond er niet over kunnen houden, zou het gestolen worden en zouden er gruwelijke dingen mee uitgehaald worden.

En dat van de hemel, een mens doodmaken is, in mijn ogen, net zo erg als dat we iedere dag liegen, en er aan denken dat we sommige mensen wel iets aan kunnen doen. Ik denk, dat als God écht bestaat, Hij geen verschil ziet tussen deze dingen. Dat het voor mensen erger is, betekend niet dat God er ook zo over denkt. (even een zijspoor)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Beste Black Mathematician, ik adviseer jou om je niet bezig te

houden met ''de Death Note''.

Allah waarschuwd ons om niet met zwarte magie bezig te houden.

De death note kan je hiermee vergelijken en gaat als volgt:

Wat je nodig hebt is de naam van de slachtoffer en een recente foto.

De slechte geesten ( jinn ), ook schepselen van Allah doen het

werk in principe. De jinn's hebben een eigen wil en kunnen

de mensen ernstig letsel toebrengen, alleen ''doden''

mogen ze niet, dus een deel klopt niet van dat serie.

De jinn's kunnen niet iedereen letsel toebrengen, daarvoor

heeft de heilige Koran een bescherming voor.

Mensen die zich bezig houden met zwarte magie, lopen de risico

om zelf ziek te worden. Meer info ? Gewoon vragen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid