Spring naar bijdragen

Christenen in het wild


Aanbevolen berichten

Zondag zei onze voorganger dat christenen er mooier uit gaan zien als ze net bekeerd zijn. Dat deed me denken aan een apart fenomeen wat ik mee heb gemaakt soms.

Soms loop je over straat en zie je een pesoon waarvan je ziet dat dat een christen is, je kan het niet uitleggen doormiddel van concrete uiterlijke kenmerken maar je weet het gewoon en meestal klopt het ook gewoon.

Hebben meer mensen dit of wel eens iets veranderd gezien bij een bekering?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf niemand zien veranderen, maar ik kan het vaak wel zien aan de ogen, of in ieder geval de uitstraling van een persoon. Bij kinderen zie ik het heel duidelijk, de ogen zijn heel diep op de 1 of andere manier, ze stralen iets uit, een soort geluk dat je niet in de ogen van een niet-christen tegen komt ofzo, voor zover ik weet uniek in ieder geval...

Ze zeggen wel dat de ogen de spiegel van de ziel zijn, en als christen ben je meestal vervuld met de Heilige Geest, dus ik denk dat je dat ook wel zult zien aan iemand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, de manier waarop je naar anderen kijkt beinvloed je houding en wordt beinvloed door de Heilige Geest. Ik heb twee chefs boven mij staan en de ene straalt gewoon veel meer rust, geduld en in zekere zin liefde uit dan de andere.

Toch zijn er ook wel mensen waarvan ik denk dat ze Christelijk zijn, en dan blijken ze niet gelovig te zijn. Soms knipoog_dicht.gif, maar meestal klopt het wel inderdaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mij is het nooit opgevallen, ik zie ook niet echt verschil tussen mijn christelijke en mijn niet-christelijke vrienden. Nuja, ik ben sowieso slecht in zo'n dingen, ik ken ook massa's mensen die het meteen zien wanneer iemand homo is, en dat lukt mij ook nooit. widegrin.gif

(Ok, misschien een beetje een foute vergelijking, ik weet het. Ik wil gewoon zeggen dat ik niet zo goed ben in dingen over iemands innerlijk meteen te zien aan het uiterlijk.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie het ook nooit hoor.

Misschien alleen aan kledingkeuze en kettingen met visjes en wwjd-bandjes en dergelijke, maar niet 'zomaar'.

Soms valt een christen wel op vanwege zijn levenswijze smile.gif Maarja, dan heb je ook nog van die ongelovigen die opvallen door hun goedheid noparty.gif

puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Elk mens dat gelukkig is en vrede heeft met zichzelf en zijn leven, zal dat uitstralen. En mensen die niet gelukkig zijn, stralen dat ook uit. Hoef je denk ik geen christen voor te zijn. Ook niet voor het gelukkig-zijn, trouwens, hoewel de relatie met God natuurlijk wel eeuwigdurende vrede brengt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Elk mens dat gelukkig is en vrede heeft met zichzelf en zijn leven, zal dat uitstralen. En mensen die niet gelukkig zijn, stralen dat ook uit. Hoef je denk ik geen christen voor te zijn. Ook niet voor het gelukkig-zijn, trouwens, hoewel de relatie met God natuurlijk wel eeuwigdurende vrede brengt.

Niet helemaal mee eens, ik denk dat het uiteindelijk ook voor een atheist geldt die Jezus niet bij naam kent, maar een zekere mate van vrede heeft gevonden met hetgeen dat groter is dan hemzelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

hmmm ik heb het nog nooit gezien, of nog nooit opgemerkt dat iemand gelovig is aan zijn/ haar uiterlijk.

Misschien voelt bekering dan eenbeetje als verlieftheid? Ze zeggen ook altijd dat je aan verliefde mensen kan zien dat ze verlieft zijn, of dat ze fonkeltjes in hun ogen hebben mooier zijn etc...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja klopt helemaal, ik heb vrienden die tot geloof kwamen ook echt zien veranderen. Je merkt gewoon dat ze innerlijk rust hebben gevonden en dat zie je in hun doen en uitstraling terug. Heb het ook al een aantal keer gehad dat toen mensen hoorden dat ik christen was, ze zeiden dat ze het al dachten. Echt leuksmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

stralen boeddhistische monnikken dan niet? sorry hoor, maar ik zie geen verschil en ik WIL ook geen verschil zien.

Verschil tussen boedhistische monniken en christenen is dat er toch wel meer christenen rondlopen over straat in Nederland dan boedhistische monniken. Plus dat die monniken kleding als kenmerk meehebben.

Waarom wil je het verschil trouwens niet zien dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vind het bericht nog al zelfingenomen. zeggen dat alleen christenen dit hebben... dat je kunt zien dat iemand christen is... ik vind dat je dat niet kunt zien. neem nou een heel boeddhistisch persoon (zoals ik al eerder noemde) en een heel christelijk persoon... IK zie geen verschil... en ik wil ook neit doen alsof ik een verschil zien...

en om eerlijk te zijn. ik ben veel in de bijbel aan het lezen, en heb ook het idee dat ik af en toe word vervuld met de Heilige Geest en dat je dat aan mij kunt zien... maar die zelfingenomenheid van veel Christenen houdt me echt tegen... Zo wil ik niet worden!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid